Gå til innhold

Line Andersen NRK Konflikt?

Mintbird

Anbefalte innlegg

I Grosny skrev (På 13.5.2021 den 15.13):

At Line forsvant gikk ut over seerne. Vi fikk Rolvsrud i stedet :(

I know 😕

Eg kjem også frå ein stad utanfor ring 3, og diggar nynorsk, men den dialekten hans er hinsides! Klarer ikkje følgja med på noko av det han seier, alt blir heilt overskygga av dei vanvittige RRRRRRRRRRRRRane hans 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke til saken med Line A, men opplever henne som drivende dyktig på skjermen. 

Det jeg imidlertid kjenner til er hvordan NRK behandlet Rajan C.

https://www.nettavisen.no/nyheter/nrk-ansatt-og-nj-anker-dom-i-oppsigelsessak/s/12-95-3423806854

Det var så stygt og utilgivelig hvordan han ble behandlet. Han ble blant annet sendt til et distriktskontor hvor han måtte "bevise" hva han var god for. Etter å ha jobbet 19 år hos NRK. I en bedrift med nær 3600 ansatte klarte de altså å ikke finne en avdeling hvor hans kompetanse kunne bli brukt.  Bare trist.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay

Ser i VG at det linkes til et intervju med Line Andersen i Tara. Interessant å lese hvordan hun beskriver seg selv, bare måneder før det braker løs: 

"– Jeg liker veldig godt at jeg er sånn enten-eller. Jeg elsker de kontrastene. Jeg elsker å være forbanna og jeg elsker å le høyt. Jeg kan være så sint at det koker i meg. Også er jeg jo perfeksjonist i tillegg. Så jeg blir jo klikkings når ting går til helvete, da må jeg snu meg bort fra kamera og stå der i sånn kullsvart sinne, men det sinnet er alltid vendt mot meg selv..."

....

"Men det er ikke farlig å være sint, jeg skjønner ikke alle de som er så redde for sinne. Hva tror de skal skje? Jeg kan ikke ta fra folk jobben. Jeg opplever at folk særlig synes det er farlig når kvinner blir sinte. Et høylytt sinne oppfattes mye sterkere når det kommer fra meg enn fra en mannlig kollega, og sånn er det jo i hele arbeidslivet."

https://tara.no/livsstil/kvinner/line-andersen-enten-er-jeg-drithappy-eller-sa-er-jeg-fly-forbanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vil ha Line Andersens oppmerksomhet rettet mot seg selv? Det ubehagelige blikket da? Som om hun ser på en burger etter å ha fastet i en uke. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært stor avstand mellom den personen vi opplever på skjermen og det som nå rapporteres om fra retten.

Hun står på og kjemper for det hun mener er viktig og riktig for henne selv, fremhever egen fortreffelighet og uunnværlighet, syk i forkant av mesterskap, gjennomfører rollen sin med stil for så å sykemeldte seg igjen, grenseoverskridende språkbruk, kollegaer som må blokkere telefoner .... den lista ble veldig mye lenger enn jeg hadde sett for meg gitt.

Trist!

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror helt ærlig at hun skyter seg selv i foten med å dra denne saken for retten. Hun har jo skapt et dårlig arbeidsmiljø, kjeftet på andre og fått kollegaer til å gråte😨

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns hun var flink i sjakksendingene iallefall. Mye bedre enn han slitsomme sunnmøringen som tror han er så morsom. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
NorthernLight skrev (30 minutter siden):

Syns hun var flink i sjakksendingene iallefall. Mye bedre enn han slitsomme sunnmøringen som tror han er så morsom. 

Enig, hun var god! Det er vel heller ingen som har tvilt på hennes faglige kompetanse. Her er det ikke snakk om Line A. som programleder, men som kollega. Og der er jeg ikke sikker på om hun er like flink.

Stusser litt når jeg leser at hun elsker å være forbanna. Hun blir "klikkings" når hun blir forbanna, skjønner ikke at det er et problem, men mener at folk ikke takler at kvinner blir sinte.

De fleste synes det er vanskelig med voksne mennesker som klikker i raseri, enten det er kolleger eller ei, og uansett om det er kvinner eller menn. Man er vant til at folk har impulskontroll. Når det går så langt som at kolleger gråter på jobb, ja da er det noe alvorlig galt.

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (6 minutter siden):

Enig, hun var god! Det er vel heller ingen som har tvilt på hennes faglige kompetanse. Her er det ikke snakk om Line A. som programleder, men som kollega. Og der er jeg ikke sikker på om hun er like flink.

Stusser litt når jeg leser at hun elsker å være forbanna. Hun blir "klikkings" når hun blir forbanna, skjønner ikke at det er et problem, men mener at folk ikke takler at kvinner blir sinte.

De fleste synes det er vanskelig med voksne mennesker som klikker i raseri, enten det er kolleger eller ei, og uansett om det er kvinner eller menn. Man er vant til at folk har impulskontroll. Når det går så langt som at kolleger gråter på jobb, ja da er det noe alvorlig galt.

Dette👍

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mildt sagt oppgitt over kommentarene på Facebook. Folk som vet tilnærmet null og niks om saken som skal uttale seg, tar hennes parti osv. Det er så mye dumskap der ute at jeg blir helt matt. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (10 minutter siden):

Når det går så langt som at kolleger gråter på jobb

Var det ikke henne selv som gråt? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
frysja skrev (3 minutter siden):

Andersens advokat Jostein Jenssen leser fra et notat fra Sundvor som han forfattet etter møtet.

Der går det fram at en vaktsjef for sjakksendingene begynte å gråte under møtet.

«Vaktsjef [NN] var rystet og i tårer [...] hovedårsaken til uro og frykt var Line Andersens måte å være på. På grunn av utskjelling på SMS helga før møtet valgte redaksjonssjefen å blokkere henne fra telefonen», skriver sportsredaktøren.

https://www.dagbladet.no/sport/fikk-vaktsjef-til-a-grate/73778019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frysja skrev (7 minutter siden):

Flere som har grått, både henne og den nyansatte vaktsjefen

edit: litt for sein

Endret av heavyheart
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser hun mener at hun er klart mer kvalifisert enn Ida Nysæter Rasch. Der tapte hun saken med meg som jury!

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik det framgår synes jeg NRK har vært ganske tålmodige med henne. Sjokkerende oppførsel av et voksent menneske! 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke unngå å lure på om dette hadde vært en sak om hun var mann. Menn som er rasende dyktige i jobben sin, stiller krav og er konfronterende mister ikke jobben🤷🏻‍♀️
Men damer skal ikke være sånn. Vi skal være smilende, imøtekommende og takknemlige.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Finlay skrev (1 time siden):

Enig, det er jo veldig ubehagelig å være i nærheten av noen som åpenbart er sinte. At hun mener det bare er å si unnskyld, sette strek og gå videre når det skjer gjentatte ganger, viser en manglende forståelse for at folk er forskjellige og kanskje også at hun aldri har vært på den andre siden. I hennes selskap virker det som kolleger konstant må være i beredskap for verbale kilevinker. 
Synes også NRK har utvist stor grad av klokskap og tålmodighet i saken, men at hun har tatt all velvilje for gitt, som en prima donna.

Det som totalt bekrefter manglende forståelse for andre og manglende selvinnsikt er at hun tar det hele for retten. Det er jo masse dokumentasjon på at hun skjeller ut både ledere og medarbeidere som jo hun visste ville komme ut.

Hvordan kan hun tro hun «bare kan få jobben sin igjen?» Hvordan vil NOEN ansette henne etter dette?

Det er som å se et bilkrasj i sakte film. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagsfrue skrev (10 minutter siden):

Jeg kan ikke unngå å lure på om dette hadde vært en sak om hun var mann. Menn som er rasende dyktige i jobben sin, stiller krav og er konfronterende mister ikke jobben🤷🏻‍♀️
Men damer skal ikke være sånn. Vi skal være smilende, imøtekommende og takknemlige.

Men slike menn er sjelden sykemeldte mellom slagene. Og om de skriker og får folk til å grine blir det tatt tak i også. Kanskje ikke i «gamle dager», men nå.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...