Gå til innhold

Singel mann 42 som ønsker barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker kone og familieliv. Ser etter ei omsorgsfull jente med godt humør. Vil gjerne bli ordentlig kjent før familie stiftes. Tenker jeg må litt ned i alder for å treffe en fruktbar kvinne. Tenker på fordommer rundt eldre menn og yngre damer. Har et godt øye til ei på 29. Hva tenker dere er sosialt akseptert? 

Anonymkode: c54ee...039

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huff.

Anonymkode: 66ecb...cbc

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Helt innafor! 

Anonymkode: 25ce8...53c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hva slags sosialt lag du er i. Jeg syns den aldersforskjellen er akseptabel, og jeg ville ikke tenkt at en 42 år gammel mann er en "gris" som går etter en 29 år gammel kvinne. Jeg er selv 26 år gammel, og kunne lett datet en mann i slutten av 30-årene. Muligens ikke en på 40 år, men kommer an på. En kvinne på 30 år og litt eldre kan fortsatt få barn, så du trenger ikke begrunne at du vil ha en yngre kvinne med at hun må være "fruktbar". 30-åringer kan også være det. Du tar for øvrig for gitt at dine svømmere gjør jobben bra nok. 

Anonymkode: e6dcc...b12

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Huff.

Fordi???

Anonymkode: 25ce8...53c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Innafor. Du er ikke gammel nok til å være faren hennes. Stort yngre så begynner det å skurre.

Anonymkode: 63dcb...21d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Huff.

?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er plenty med barnløse damer rundt 35 for deg kompis. No worries. Drit i hva bermen sier, finn deg ei snill og god ei som passer for deg - enten hun er 29 eller 35. Når de nærmer seg 40 øker sjansene for fødselsdefekter, men det går som regel helt fint da også !

Anonymkode: 5fd8b...85d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det kommer an på hva slags sosialt lag du er i. Jeg syns den aldersforskjellen er akseptabel, og jeg ville ikke tenkt at en 42 år gammel mann er en "gris" som går etter en 29 år gammel kvinne. Jeg er selv 26 år gammel, og kunne lett datet en mann i slutten av 30-årene. Muligens ikke en på 40 år, men kommer an på. En kvinne på 30 år og litt eldre kan fortsatt få barn, så du trenger ikke begrunne at du vil ha en yngre kvinne med at hun må være "fruktbar". 30-åringer kan også være det. Du tar for øvrig for gitt at dine svømmere gjør jobben bra nok. 

Mulig jeg formulerte meg dårlig. Har ingenting i mot en dame som nærmer seg 40, så lenge hun ønsker familie. Synes bare jeg og henne på 29 har en god ting på gang, og tenker ikke over forskjellen selv. Mulig andre vil ha store innvendinger til å slå seg til ro med en i 20 årene. Samtidig blir hun 30 om et år.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mulig jeg formulerte meg dårlig. Har ingenting i mot en dame som nærmer seg 40, så lenge hun ønsker familie. Synes bare jeg og henne på 29 har en god ting på gang, og tenker ikke over forskjellen selv. Mulig andre vil ha store innvendinger til å slå seg til ro med en i 20 årene. Samtidig blir hun 30 om et år.

Bare kjør på. Om dere er glade i hverandre så ser jeg ikke problemet. En 29-åring er moden og voksen, dette hadde vært en annen ting om kvinnen var 19 år for eksempel. Man kan si hva man vil om veldig unge kvinner, men de fleste kvinner på 16-20 år er ikke særlig modne. De fremstår gjerne som det, men når de først har blitt modne/voksne, så ser man hvor lite modne de faktisk var. Og dette kommer fra ei som ALLTID fikk høre at hun var moden og så utrolig voksen som 16-åring. Nei, jeg var faktisk ikke det. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

For deg personlig så er det jo topp å få ei ung kone... Hvis dama syns det er helt greit at barna hennes får en gammel pappa (du kommer tross alt til å være i pensjonistalder innen ungene dine flytter ut), og dersom hun syns det er akseptabelt at hun statistisk sett kommer til å leve alene som enke i nærmere 20 år - så kjør på 🥳 Hva er forresten grunnen til at du ventet helt til du ble middelaldrende med å ville slå deg til ro?  🤔

Anonymkode: e2b0f...0b6

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ønsker kone og familieliv. Ser etter ei omsorgsfull jente med godt humør. Vil gjerne bli ordentlig kjent før familie stiftes. Tenker jeg må litt ned i alder for å treffe en fruktbar kvinne. Tenker på fordommer rundt eldre menn og yngre damer. Har et godt øye til ei på 29. Hva tenker dere er sosialt akseptert? 

Er ikke det en selvfølge?

Anonymkode: 81475...a23

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

La kvinner på 29år være. Du er altfor gammel for dem. De fortjener bedre enn å få barn med en 42 år gammel mann og er på et helt annet sted livet.

Hvor var du selv for 13 år siden? Følte du at du hadde noe til felles med 42 år gamle kvinner da? Kunne du fått barn med en 42 år gammel kvinne da du var 29? Hvis du ikke kunne det: guess what: kvinner er ikke laget av et annet materiale enn menn!! 

Om du på død og liv må ha barn: adopter deg en unge før 45 eller få barn med prøverør eller noe med noen på din egen alder når du ikke kom på barn tidligere. Hvorfor skal du plage unge kvinner med din 40-årskrise??

Anonymkode: 29e1b...d4a

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker hun å få barn nå, da? Regner med at du ikke ville få barn da du var 29, så det samme gjelder antagelig for henne. La henne få den tiden hun ønsker seg på å gjøre karriere først.

Anonymkode: 444a6...97b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det første du kan gjøre er å slutte å kalle potensielle partnere for jenter. Det er du for gammel til.

Det andre du må tenke på er at du ikke har all verdens med tid selv, jeg håper i hvert fall ikke du ser det på det som optimalt å få barn når du er nærmere 50. Det er greit nok at du vil bli kjent først, men ha en plan. Og da kan det være en fordel med en dame som er nærmere din alder enn en 20-åring.

Anonymkode: 0a3f4...9c4

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jesus. Hun kommer for alltid til å være 13 år yngre enn deg og jeg eldre dere blir: jo jævligere blir det for henne.

Slutt å tenk på deg selv og dine egne behov hele tiden. Det er vel gjerne nettopp derfor du ikke har fått barn før og kanskje burde det forbli sånn. Egoistiske menn er dårlige fedre. 

Anonymkode: 29e1b...d4a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det første du kan gjøre er å slutte å kalle potensielle partnere for jenter. Det er du for gammel til.

Det andre du må tenke på er at du ikke har all verdens med tid selv, jeg håper i hvert fall ikke du ser det på det som optimalt å få barn når du er nærmere 50. Det er greit nok at du vil bli kjent først, men ha en plan. Og da kan det være en fordel med en dame som er nærmere din alder enn en 20-åring.

Anonymkode: 0a3f4...9c4

Jeg har flere kollegaer som er på kull nr 2 med kone nr 2 nå. De er i midten av 50-årene. Jeg kan ikke fatte at deres koner nr 2 orker det der.. Mennene deres er for det første nærmest gift med jobben. De er også delvis opptatt med særkullsbarn nr 1, og ikke minst -  så er de pensjonister innen ungene deres i det hele tatt har flyttet ut. Det er et liv jeg aldri ville ha valgt for meg selv. Bare uff. Jeg tenker ganske liknende om forholdsvis unge kvinner som blir sammen med middelaldrende menn. Det er et liv jeg aldri ville ha valgt for meg selv. At de ikke heller kan finne seg en snill mann på sin egen alder.....

Anonymkode: e2b0f...0b6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ser mange ikke er så positive til denne forskjellen, mest fordi dama ikke vil få et tilfredsstillende liv? Jeg ser ikke helt denne. Det blir stadig vanligere å stifte familie sent. Flere får barn i slutten av 30, begynnelsen av 40 årene. Grunnen for meg er at jeg ikke har funnet den rette kvinnen. Dersom man er forelsket og glad i hverandre, har de samme målene rundt å stifte familie og ønsker det samme livet. Må alderen bety at jeg ikke kan gjøre henne lykkelig hvis jeg holder meg frisk og aktiv, og stiller opp som ektemann?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En dame på 29 har mange valgmuligheter og det er ikke gitt at hun velger en 42 år gammel mann. Jeg var overhodet ikke interessert i menn på din alder da jeg var 29, men jeg kan tross alt bare snakke for meg selv. 

Jeg ser at mange spør hvorfor du ventet til du var 42 med å ønske kone og barn? Det er et godt spørsmål. Det er vanskelig for kvinner å finne en mann som er villig til å etablere seg med familie, men ikke omvendt. De aller fleste kvinner ønsker tross alt barn, i det minste. Som enslig og barnløs mann har du mer å forklare enn en kvinne i samme situasjon.

Det kan være greit å legge fantasiene om yngre, fertile kvinner som er interessert i akkurat deg litt på siden. De var nok gira på deg på et tidligere tidspunkt, men hvordan forvaltet du dette "vinduet"? Var det viktigere med kompiser, fyll og dataspill? Jeg spør bare fordi jeg er oppriktig nysgjerrig. Jeg opplever selv at menn er gira på å utsette å bli voksen, men utsette til hva? Du blir jo ikke mer attraktiv med årene du heller. 

Anonymkode: 7cfa3...3ec

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ser mange ikke er så positive til denne forskjellen, mest fordi dama ikke vil få et tilfredsstillende liv? Jeg ser ikke helt denne. Det blir stadig vanligere å stifte familie sent. Flere får barn i slutten av 30, begynnelsen av 40 årene. Grunnen for meg er at jeg ikke har funnet den rette kvinnen. Dersom man er forelsket og glad i hverandre, har de samme målene rundt å stifte familie og ønsker det samme livet. Må alderen bety at jeg ikke kan gjøre henne lykkelig hvis jeg holder meg frisk og aktiv, og stiller opp som ektemann?

Du kommer til å bli eldre langt tidligere enn henne. Hun har 10-15 år igjen på å være attraktiv, men det har nok ikke du. Hvor lykkelig tror du hun kommer til å være? 

Anonymkode: 7cfa3...3ec

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...