Gå til innhold

Pørni på Viaplay

Nailill

Anbefalte innlegg

Gjest tranedatter

Så herlig serie! Sett alle episoder på to dager nå, til og med musikken er bra.

Dette kommer fra en som vanligvis ikke liker humorserier, men her blandes sorg, latter, forvirring. Hatten av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 18.5.2021 den 13.28):

Er det ingen som reagerer på normaliseringen av rus i denne serien? Syns det ble litt vel mye hasj-røyking, og at det sidestilles med alkohol. Kanskje ekstra forsterket av at Pørni jobber i barnevernet (der hun vurderer andres omsorgsevne), og selv har foreldreansvar for tre barn.

Den scenen hvor Pørni er full og rusa, og går ut av garasjen for å hilse på og klemme kjæresten til Leo, den var skikkelig ubehagelig!!

Mulig jeg reagerer sterkere på grunn av at jeg er oppvokst i en familie med alkoholisme, men syns det er rart at alle synes serien er så varm og koselig, og at det ikke er noen kritiske stemmer mot dette.

Anonymkode: efdbc...8ef

Jeg er også oppvokst med alkoholisme og synes det var fint jeg. Rus er en del av livet til de fleste av oss på den ene eller den andre måten, og på godt og vondt. Rus er ikke bare det vonde vi har opplevd. De fleste foreldre som bruker alkohol/rusmidler har et normalt bruk og forhold til det, og det er det mange foreldre som har med cannabis også, og det er bare positivt å få fram i lyset at en joint ikke betyr sprøyta i armen, på samme måte som at noen glass vin ikke er det samme som å shotte sprit foran barna hele kvelden.

Anonymkode: 5e909...160

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.5.2021 den 1.00):

Oppriktig, er denne serien verdt å se for noen som syns Henriette er en av landets mest masete og irriterende damer? Ser den har fått veldig god omtale og vurderer faktisk å sjekke den ut. Er det mye kødd? Som Henriette er kjent for? 

Anonymkode: 1c420...412

Jeg har aldri vært fan av Henriette Steenstrup, synes også hun er masete og irriterende. Hun blir for mye for meg, rett og slett. Var derfor skeptisk til denne serien, men valgte å gi den en sjanse pga all god omtale og veldig gode anmeldelser.

Ble veldig positivt overrasket. Likte serien kjempegodt og Henriette gjør en veldig god jobb i rollen som Pørni. Selv om jeg ikke har barn selv kjente jeg meg igjen i mye, familiedynamikk, konflikter, utfordringer etc. Absolutt verdt å se. 

Er jo dessuten ganske kjapt unnagjort, seks episoder på en drøy halvtime hver ser man lett på en kveld eller to.

Anonymkode: 40af7...ad2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg koste meg med denne serien :ler: Stadig kommer jeg på sitat og situasjoner som jeg ler godt av! Mesterlig utført av Henriette S , og er det én serie jeg ville sett hèlt ut om jeg kun så deler første gangen, så er det nettopp denne :Nikke: :hjerte: At noen lar seg opprøre av maksimalt 15 sekunder med underliv, er utenfor min fatteevne. Det var kontekst og setting, og tilsammen med resten av "bitene" var dette en oppførsel som viser at man kan alt av fasade på stell, og likevel være hèlt på gyngende grunn i enkelte sammenhenger. 

Barna i serien var knallsterke skuespillere :hjerte: Løp og se! :Nikke: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (3 timer siden):

Som jeg koste meg med denne serien :ler: Stadig kommer jeg på sitat og situasjoner som jeg ler godt av! Mesterlig utført av Henriette S , og er det én serie jeg ville sett hèlt ut om jeg kun så deler første gangen, så er det nettopp denne :Nikke: :hjerte: At noen lar seg opprøre av maksimalt 15 sekunder med underliv, er utenfor min fatteevne. Det var kontekst og setting, og tilsammen med resten av "bitene" var dette en oppførsel som viser at man kan alt av fasade på stell, og likevel være hèlt på gyngende grunn i enkelte sammenhenger. 

Du må huske på at mennesker er noen skjøre skapninger som lar seg krenke av ingenting! Krenketoget tar stadig i mot nye passasjerer, dessverre! :(  Er forøvrig helt enig med deg! 

Anonymkode: 5dbc0...f27

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (3 timer siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må huske på at mennesker er noen skjøre skapninger som lar seg krenke av ingenting! Krenketoget tar stadig i mot nye passasjerer, dessverre! :(  Er forøvrig helt enig med deg! 

Jeg skrev feil. Rettelsen kommer her: 

Du må huske på at mennesker er noen skjøre skapninger som lar seg krenke av alt og ingenting! Krenketoget tar stadig i mot nye passasjerer, dessverre! :(  Er forøvrig helt enig med deg! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Annonse

Hva skjedde med sesong 3?

Anonymkode: 075ff...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å se på Pørni, hvis en norsk serie har Henriette som skuespiller så er det ingen sjanse at jeg gidder å se på, uff.

Anonymkode: 95abf...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Kommer aldri til å se på Pørni, hvis en norsk serie har Henriette som skuespiller så er det ingen sjanse at jeg gidder å se på, uff.

Det er viktig å skille mellom Henriette Steenstrup som komiker og Henriette Steenstrup som skuespiller. Førstnevnte er jeg veldig lite fan av selv. Jeg ser masse, masse på humorserier, men hater damer som prøver å lage humor ut av å rope (kan ikke fordra Martha Leivestad, f.eks!). Henriette Steenstrup som skuespiller er noe heeeelt annet. Hun er veldig dyktig og troverdig. Hun burde ha holdt seg til skuespill og droppet å lage humor. 

Anonymkode: fb752...476

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 15.53):

Hva skjedde med sesong 3?

Den hadde premiere den 27. november 2022.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (5 timer siden):

Sesong 4 mente jeg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (5 timer siden):

Finner ikke de tidligere sesongene noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Annonse

Har nettopp sett ferdig den siste sesongen som ligger på Netflix. 

Pørni har en rolle der alt døtrene og andre rundt henne sier er rett. Jeg blir rett og slett provosert over Pørni sin tafatthet og alt hun finner seg i fra de rundt seg. Jeg går ut i fra at dette er bevisst, men det er likevel provoserende at hun er så til de grader selvutslettende. Hva skjedde med å stå litt opp for seg selv? 

Er det bare meg som ser det sånn? 

Anonymkode: 5d439...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 21.23):

Hun er veldig dyktig i denne serien 😊

Anonymkode: 31da3...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun er veldig dyktig i denne serien 😊

Anonymkode: 31da3...ba8

Helt enig. Har aldri likt Henriette Stenstrup - men i Pørni fikk jeg sansen for henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...