Gå til innhold

Pørni på Viaplay


Nailill

Anbefalte innlegg

Så halvparten i går og resten i dag. Kjempefin serie❤ Var veldig i tvil, for har virkelig ikke sansen for HS til vanlig, men her var hun bare strålende! SÅ mange lag i denne serien, den lokket fram både smil og tårer😊 Gleder meg til sesong 2 kommer! Anbefales👍

Anonymkode: 63a75...e93

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nor skrev (På 4.5.2021 den 21.22):

Mulig Janne Formoe kolleksjon ?

Veldig sannsynlig at det er en venninnetjeneste ja🙄

Anonymkode: 5cbe0...09e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns serien var bra, men er det bare meg som finner det litt irriterende at vi ikke får vite eksakt hva som skjedde med Anne? Sånn bortsett fra at hun ble påkjørt og døde?  F.eks hvordan skjedde det? Når skjedde det? Hvorfor sitter Charlie i rullestol pga det? 

Anonymkode: 5dbc0...f27

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får sånn håpløs følelse av at en er utrangert i livet når en har rundet 35 av denne serien. 

Anonymkode: 096ce...d4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som reagerer på normaliseringen av rus i denne serien? Syns det ble litt vel mye hasj-røyking, og at det sidestilles med alkohol. Kanskje ekstra forsterket av at Pørni jobber i barnevernet (der hun vurderer andres omsorgsevne), og selv har foreldreansvar for tre barn.

Den scenen hvor Pørni er full og rusa, og går ut av garasjen for å hilse på og klemme kjæresten til Leo, den var skikkelig ubehagelig!!
 

Mulig jeg reagerer sterkere på grunn av at jeg er oppvokst i en familie med alkoholisme, men syns det er rart at alle synes serien er så varm og koselig, og at det ikke er noen kritiske stemmer mot dette.

Anonymkode: efdbc...8ef

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.5.2021 den 7.42):

Jeg syns serien var bra, men er det bare meg som finner det litt irriterende at vi ikke får vite eksakt hva som skjedde med Anne? Sånn bortsett fra at hun ble påkjørt og døde?  F.eks hvordan skjedde det? Når skjedde det? Hvorfor sitter Charlie i rullestol pga det? 

Anonymkode: 5dbc0...f27

Kanskje vi får vite mer i sesong 2.

Synes serien er kjempebra, så den i helga og det er det beste jeg har sett på lenge. 

Anonymkode: bb2a0...366

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.5.2021 den 7.42):

Jeg syns serien var bra, men er det bare meg som finner det litt irriterende at vi ikke får vite eksakt hva som skjedde med Anne? Sånn bortsett fra at hun ble påkjørt og døde?  F.eks hvordan skjedde det? Når skjedde det? Hvorfor sitter Charlie i rullestol pga det? 

Anonymkode: 5dbc0...f27

Kommer en sesong 2 da vettu

Anonymkode: 847ec...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.5.2021 den 13.28):

Er det ingen som reagerer på normaliseringen av rus i denne serien? Syns det ble litt vel mye hasj-røyking, og at det sidestilles med alkohol. Kanskje ekstra forsterket av at Pørni jobber i barnevernet (der hun vurderer andres omsorgsevne), og selv har foreldreansvar for tre barn.

Den scenen hvor Pørni er full og rusa, og går ut av garasjen for å hilse på og klemme kjæresten til Leo, den var skikkelig ubehagelig!!
 

Mulig jeg reagerer sterkere på grunn av at jeg er oppvokst i en familie med alkoholisme, men syns det er rart at alle synes serien er så varm og koselig, og at det ikke er noen kritiske stemmer mot dette.

Anonymkode: efdbc...8ef

🙄🙄🙄

Anonymkode: 847ec...f30

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.5.2021 den 7.42):

Jeg syns serien var bra, men er det bare meg som finner det litt irriterende at vi ikke får vite eksakt hva som skjedde med Anne? Sånn bortsett fra at hun ble påkjørt og døde?  F.eks hvordan skjedde det? Når skjedde det? Hvorfor sitter Charlie i rullestol pga det? 

Anonymkode: 5dbc0...f27

Nå er det en stund siden jeg så Pørni, men mener å huske at det blir sagt at hun døde et halv år tidligere. Fikk ellers inntrykk av at Anne og Charlie hadde vært i en bilulykke sammen, og at Charlie var sjåfør da ulykken skjedde.
Kan ikke huske at det nevnes noe om at Anne skal ha blitt påkjørt, hvor får du det fra?

Anonymkode: 75ae7...3f1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.5.2021 den 7.42):

Jeg syns serien var bra, men er det bare meg som finner det litt irriterende at vi ikke får vite eksakt hva som skjedde med Anne? Sånn bortsett fra at hun ble påkjørt og døde?  F.eks hvordan skjedde det? Når skjedde det? Hvorfor sitter Charlie i rullestol pga det? 

Anonymkode: 5dbc0...f27

Akkurat det irriterte meg litt og, de kunne godt satt av noen minutter til litt forhistorie der, når hun ellers skal være såpass mye "tilstede".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe sommer tilgjengelig eller kommer på tv noe annet sted enn Viaplay? Har ikke Viaplay 😬

Anonymkode: 0f86a...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.5.2021 den 21.05):

Nå er det en stund siden jeg så Pørni, men mener å huske at det blir sagt at hun døde et halv år tidligere. Fikk ellers inntrykk av at Anne og Charlie hadde vært i en bilulykke sammen, og at Charlie var sjåfør da ulykken skjedde.
Kan ikke huske at det nevnes noe om at Anne skal ha blitt påkjørt, hvor får du det fra?

Anonymkode: 75ae7...3f1

Nei, du har rett i at det ikke nevnes. Det var upresist skrevet siden det kun er noe jeg har sett for meg i mitt hode 😅  Stemmer at det blir sagt at hun døde et halvt år tidligere, men dét jeg stusser på er at Leo er så forbanna på faren sin for det som skjedde. Han hadde skrevet (?) eller sagt til faren (da faren hadde gitt han den "gledelige" nyheten om at han kanskje slapp straff) at han skulle ønske at han ble straffa og at det var han som døde. Hvis det var snakk om en ulykke, så syns jeg det er rart å ha slikt sinne mot sin far? Da virker det nesten som at ulykken må ha vært med overlegg, evnt ruspåvirket kjøring e.l. MEN det kommer jo som sagt ikke frem.  

Kan godt tenkes du har rett i at de har vært i en bilulykke sammen hvor utfallet ble at Anne døde og at Charlie ble lam, men syns fremdeles det er rart med det massive sinnet som Leo har mot sin far hvis det er slik at det faktisk var en ulykke som bare skjedde🤔 Nå ble det sagt over her at det kommer en sesong 2, så vi får håpe at vi får svarene da! 

Anonymkode: 5dbc0...f27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (På 19.5.2021 den 21.09):

Akkurat det irriterte meg litt og, de kunne godt satt av noen minutter til litt forhistorie der, når hun ellers skal være såpass mye "tilstede".

Enig. Hadde det vært at hun kun var nevnt med en bisetning eller i den duren, hadde jeg neppe brydd meg så mye, men når det har en såpass stor del av hele handlingen, syns jeg det burde kommet bedre frem. Hvorfor og hvordan hun døde, hvorfor Charlie sitter i rullestol og ikke minst hvorfor Leo har dette intense raseriet mot faren sin. Det er jo en stor del av hele serien. 

Anonymkode: 5dbc0...f27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig. Hadde det vært at hun kun var nevnt med en bisetning eller i den duren, hadde jeg neppe brydd meg så mye, men når det har en såpass stor del av hele handlingen, syns jeg det burde kommet bedre frem. Hvorfor og hvordan hun døde, hvorfor Charlie sitter i rullestol og ikke minst hvorfor Leo har dette intense raseriet mot faren sin. Det er jo en stor del av hele serien. 

Anonymkode: 5dbc0...f27

Veldig enig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte komme noe om ME i denne serien også. Synes det er respektløst å spøke med ME på den måten. Har selv hatt ME i snart 10 år og det er ikke noe man spøker med!! 

Anonymkode: acfb0...ff6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det måtte komme noe om ME i denne serien også. Synes det er respektløst å spøke med ME på den måten. Har selv hatt ME i snart 10 år og det er ikke noe man spøker med!! 

Anonymkode: acfb0...ff6

Jeg har også ME og tok ikke dette personlig. Det burde ikke du heller.

Anonymkode: a1262...231

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nei, du har rett i at det ikke nevnes. Det var upresist skrevet siden det kun er noe jeg har sett for meg i mitt hode 😅  Stemmer at det blir sagt at hun døde et halvt år tidligere, men dét jeg stusser på er at Leo er så forbanna på faren sin for det som skjedde. Han hadde skrevet (?) eller sagt til faren (da faren hadde gitt han den "gledelige" nyheten om at han kanskje slapp straff) at han skulle ønske at han ble straffa og at det var han som døde. Hvis det var snakk om en ulykke, så syns jeg det er rart å ha slikt sinne mot sin far? Da virker det nesten som at ulykken må ha vært med overlegg, evnt ruspåvirket kjøring e.l. MEN det kommer jo som sagt ikke frem.  

Kan godt tenkes du har rett i at de har vært i en bilulykke sammen hvor utfallet ble at Anne døde og at Charlie ble lam, men syns fremdeles det er rart med det massive sinnet som Leo har mot sin far hvis det er slik at det faktisk var en ulykke som bare skjedde🤔 Nå ble det sagt over her at det kommer en sesong 2, så vi får håpe at vi får svarene da! 

Anonymkode: 5dbc0...f27

Siden de snakker om at Charlie kanskje må i fengsel er det nok han som har kjørt bilen, og så gjort noe ulovlig og kræsjet. Siden han bare kanskje må i fengsel er det nok ikke rus eller noe han har gjort med overlegg, da hadde det vel ikke vært noe tvil? Kanskje han var uoppmerksom, kjørte uten lappen, råkjørte, sovnet bak rattet? 

Jeg har hvertfall tolket det som en ulykke Charlie forårsakte, men som kunne vært unngått. Og at han derfor kanskje må i fengsel for uaktsomt drap. Men enig, de kunne ha gjort det litt tydligere!  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.5.2021 den 13.28):

Er det ingen som reagerer på normaliseringen av rus i denne serien? Syns det ble litt vel mye hasj-røyking, og at det sidestilles med alkohol. Kanskje ekstra forsterket av at Pørni jobber i barnevernet (der hun vurderer andres omsorgsevne), og selv har foreldreansvar for tre barn.

Den scenen hvor Pørni er full og rusa, og går ut av garasjen for å hilse på og klemme kjæresten til Leo, den var skikkelig ubehagelig!!
 

Mulig jeg reagerer sterkere på grunn av at jeg er oppvokst i en familie med alkoholisme, men syns det er rart at alle synes serien er så varm og koselig, og at det ikke er noen kritiske stemmer mot dette.

Anonymkode: efdbc...8ef

Den viser baksiden med et hint av humor. Jeg kjenner til mange foreldre i barnevernet som driver med rus når de sender barna til den andre foreldren. Enten det er alkohol eller narkotika.

Selv en som sitter i fylkesnemnda som er far til 2 og røyker hasj daglig. De viser en ærlig serie mener nå jeg.

Selv vokst opp med foreldre som ruser seg og kan ikke sammenlignes med denne seiren.

Anonymkode: 9a2b2...e30

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.5.2021 den 13.28):

Er det ingen som reagerer på normaliseringen av rus i denne serien? Syns det ble litt vel mye hasj-røyking, og at det sidestilles med alkohol. Kanskje ekstra forsterket av at Pørni jobber i barnevernet (der hun vurderer andres omsorgsevne), og selv har foreldreansvar for tre barn.

Den scenen hvor Pørni er full og rusa, og går ut av garasjen for å hilse på og klemme kjæresten til Leo, den var skikkelig ubehagelig!!
 

Mulig jeg reagerer sterkere på grunn av at jeg er oppvokst i en familie med alkoholisme, men syns det er rart at alle synes serien er så varm og koselig, og at det ikke er noen kritiske stemmer mot dette.

Anonymkode: efdbc...8ef

Jeg er helt enig. Dette var noe jeg reagerte på- og det eneste jeg mislikte med serien. Jeg oppfatter meg selv som en ganske vanlig dame i starten av 40-årene- og i min verden er hasjrøyking ikke vanlig. Jeg synes det er leit at det sidestilles med alkohol, og jeg syntes også den scenen du snakker om var veldig ubehagelig. Har ikke vokst opp i en familie med rusmisbruk, og har der jeg tenker er et ganske vanlig forhold til alkohol. 

Anonymkode: 13d5b...421

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...