Gå til innhold

Fortell ting om arbeidsplassen din som andre blir sjokkerte av

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er da vel lov å spise av maten? 

Anonymkode: 88e33...5ef

Nei.

Anonymkode: 5b11f...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

K.B. skrev (1 time siden):

Det høres ut som dette er noe du finner på. Jeg har lang fartstid i bransjen og jobbet med mange profilerte utelivspersonligheter. "klipping" er en myte, det gjøres kanskje på tvilsomme steder, men det gjøres ikke slik du sier. Hvem gidder å lage et falskt måleglass? man bare skjenker litt mindre en 4cl. Det går så fort at ingen klarer å få med seg det, så fremt du ikke ber om f.eks en bar whisky eller Cognac.
Alle steder jeg har jobbet, så har det faktisk vært den andre veien. For å lage mange cocktails, så funker rett og slett ikke 4 eller 6cl. Ta Mai-Tai eller Zombie som et eksempel, skulle du fordelt alle typene alkohol som trengs og gjort det på 4cl, så hadde det smakt dritt. en Mai-Tai var ofte 8cl, en Zombie 9cl.

Ingenting jeg har funnet på. Dette var på den kombinerte cafeen/puben på tettstedet der jeg bodde når jeg var tidlig i 20 årene. Sjefen selv hadde belagt målebegerene vi brukte med en type klar epoxy.  Vi laget enkle drinker, av typen gin/tonic, rom/cola etc- så ingen fancy cocktailer der i gården. Hos dere ble det jukset med riktige målebeger men snaue mål. Der jeg var foregikk jukset med falske målebeger og tilsynelatende riktige mål. Potato-tomato...

Anonymkode: 34bcc...530

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.5.2021 den 6.36):

Jeg har hatt mange arbeidsplasser, dette har jeg sett: 

Hotell: vask av toalett med gjestehåndduk som ble hengt opp igjen. Det ble ikke skiftet på senger som så ubrukte ut. 

Ferskvare: mat som falt på gulvet ble plukket opp igjen og solgt. Frosen mat tint og solgt som fersk. 

Bakeri: sæd i brøddeig.

Posten: tyveri av narkopakker. Pakker kastet hardt i grinda med vilje for å knuse innhold. Ruspåvirka ansatte, også i transport. 

Anonymkode: 7a9f8...a90

Alt dette er oppspinn 🤣 Eller kanskje det var bare DU som gjorde alt dette, og det er derfor du har fått sparken så mange steder? 🙃

Anonymkode: 4e9c5...c94

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet som pleieassistent i et par år da jeg var på utkikk etter jobb. En del av dem som var der var demente. Sykepleierene som var på jobb brukte store deler av tiden på å sitte på kontoret. Jeg fikk alle "drittjobbene". Selv om vi i utgangspunktet hadde en halvtime pause ble spesielt sykepleierene sittende gjerne i en time eller mer. 

Når en av de demente pasientene ringte på alarmen sin gadd ikke sykepleierene å gå for å sjekke for det var bare "mas". Så jeg  måtte jo springe på 3-4 forskjellige rom mens resten satt og hadde pause.. I tillegg så kjeftet de på pasientene og kunne for eksempel rope "NÅ MÅ DU KUTTE UT MED DET DER" dersom de ringte på for ofte..

Syns helt ærlig jeg gjorde en mye bedre jobb en mange av de utdannede der. Følte de var veldig nedlatende mot meg som ikke var utdannet. 

Anonymkode: 384e9...f56

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jobben min krever sertifikat, men bare ett par ganger i måneden. Da jeg fikk jobben og ikke hadde sertifikat (de glemte å både sjekke det og spør om det på intervjuet) så sa de at jeg måtte ta lappen i løpet av to måneder fordi det var min feil at jeg hadde søkt på en jobb som krevde sertifikat! Har mistet tiltro til ledelsen og jobber her til jeg får noe annet. Men ja jeg startet på lappen, men det tar mye lengre tid enn to måneder, og ja jeg må betale alt selv! 

Anonymkode: 6a8d0...b3f

Selvfølgelig er det din feil at du har søkt på en jobb som krever kvalifikasjoner som du ikke har! Ja, arbeidsgiver burde ha sjekket, men du burde også latt være å søke på jobben, i det minste burde du ha vært ærlig fra starten av!

Jobben skal selvsagt IKKE betale for sertifikatet ditt!

Anonymkode: 9f09b...d3d

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingenting jeg har funnet på. Dette var på den kombinerte cafeen/puben på tettstedet der jeg bodde når jeg var tidlig i 20 årene. Sjefen selv hadde belagt målebegerene vi brukte med en type klar epoxy.  Vi laget enkle drinker, av typen gin/tonic, rom/cola etc- så ingen fancy cocktailer der i gården. Hos dere ble det jukset med riktige målebeger men snaue mål. Der jeg var foregikk jukset med falske målebeger og tilsynelatende riktige mål. Potato-tomato...

Anonymkode: 34bcc...530

Jeg tror svaret er i den biten jeg har satt i kursiv. Da dette ikke er i nærheten så vanlig som folk tror. Folk som jobber på kjøkken eller i bar har yrkesstolthet de også. Så klart finnes det elendige sjefer, eiere og sleipe ansatte, men i min erfaring så er det altså noe jeg har sett veldig lite til. Rene glass, øl og vin til riktig serverings temperatur har vært fokus så og si over alt. Å utvikle gode cocktails og finne brennevin, vin og øl av høy kvalitet har vært min jobb i mange år og jeg har blitt ansatt for å hjelpe flere steder med akkurat det. Alle stedene jeg har jobbet har sparket ut standard merkene du finner på barer og puber som har liten kunnskap. ikke noe Absolut vodka dritt eller kjipe gin merker som smaker oppvaskvann, ikke noe Sierra eller lignende dritt Tequila og absolutt ingen Cognac merker med Norsk navn! 
Alkohol kommer i det glasset den gjør seg best i, så kunden får den beste opplevelsen. Alle ansatte får kursing i øl, vin og sprit, så de vet hvor produktene kommer fra, hva de er lagd av og hvordan foredlingsprosessen er.

Endret av K.B.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.8.2021 den 16.12):

Jobber i barnehage

Ja, vi har favoritt barn! Og ja, vi forskjellsbehandler i blandt. 

vi baksnakker foreldres privatliv (skilsmisse,naver osv) 

Ikke meg, men mine kollega gir barna straff, ved å foreksempel legge dem ute i vinter uten dress/hansker/lue hvis de ikke vil kle på seg. Sånn at de fryser og kommer inn selv. Ennder alltid opp med at barnet sitter og fryser i 10-15 minutter mens de andre barna får hjelp med å kle på seg. Også henter de ungen som er satt ute inn og kler på med tvang. Da er ikke ungen sutrete lenger og kler på seg. Teknikken hjelper, men måten er dårlig. Men sånn har jeg sett i 2 andre barnehager jeg har jobbet i.

vi har ofte for lite bemanning. Barn med spesielle behov må bli passet opp av ufaglærte ( blandt annet vikarer) som jeg har sett i skjult er på mobilen mens de passer på i egne grupperom.

lukter bæsj, men skifter ikke bleie for venter til en annen ansatt tar ungen. (Later som da at jeg ikke lukter)

jeg skal aldri sende min unge i barnehage for å si det mildt,  for jeg stoler ikke på ansatte! 
ja, ansatte er blide og perfekte når dere leverer og henter. Men dere ser bare 2 minutter av dagen, ikke resten 7 timer av dagen. 

Anonymkode: ac9de...c6a

Vel det er ikke sånn i alle bhg

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.9.2021 den 18.23):

Nei.

Anonymkode: 5b11f...1c4

Helt lovlig på sfo her

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer.

Det er en klasse jeg har noen dager i uka. En elev der kan finne på å sitte og skrike, skikkelig høyt og skingrende. Hele timen. Eller hn lager andre lyder. En dag var det griselyder konstant. Jeg kan ikke gjøre noe med det. Hvis du prøver å sette grenser for hn, kan du bli angrepet . Har alltid paracet i veska de dagene jeg har den klassa. Får alltid vondt i hodet. De andre elevene er opplært til å ikke klage på det, og de skal bare sitte rolig og prøve sitt beste med å overse det. Stakkars unger. 

Anonymkode: 25888...681

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-31 den 22.48):

Og ledelsen tar feil fordi....? 

Anonymkode: 5516f...f0c

Ledelsen bør sjekke CV og spørre på intervju om en har sertifikat før en ansetter kanskje?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-31 den 23.12):

Tok lappen på 3 uker. Det tar vitterlig ikke flere måneder. Tok opp forbrukslån og betalte det ned på 6 måneder. 

Anonymkode: 87d8f...c33

Nå er det en pandemi på gang og den har laget endel køer i systemet. Så nei det er ikke mulig å ta lappen på tre uker i dag. Derfor tar det flere måneder. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lærer.

Det er en klasse jeg har noen dager i uka. En elev der kan finne på å sitte og skrike, skikkelig høyt og skingrende. Hele timen. Eller hn lager andre lyder. En dag var det griselyder konstant. Jeg kan ikke gjøre noe med det. Hvis du prøver å sette grenser for hn, kan du bli angrepet . Har alltid paracet i veska de dagene jeg har den klassa. Får alltid vondt i hodet. De andre elevene er opplært til å ikke klage på det, og de skal bare sitte rolig og prøve sitt beste med å overse det. Stakkars unger. 

Og dette gidder du fordi...? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nå er det en pandemi på gang og den har laget endel køer i systemet. Så nei det er ikke mulig å ta lappen på tre uker i dag. Derfor tar det flere måneder. 

Det var pandemi når jeg tok lappen også. Så nei, man får heller skylde på hvor man bor. Kanskje det ikke er mulig i Oslo men ellers i landet er det null problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Lærer.

Stakkars medelever, som sikkert sitter å hører på dette hver dag hele dagen.. barnet må jo få en assistent med timer på seg. Barnet har det tydeligvis ikke bra 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått beskjed av min sjef å komme inn på jobb med matforgiftning, spøy og dreit om hverandre. Jobbet i en ferskvare. Hadde nesten lyst til å dra bare for å la han se at jeg faktisk ikke løy.. det var jo lørdag og mye å gjøre, passet dårlig at jeg var syk…

Anonymkode: 8d4ac...998

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det var pandemi når jeg tok lappen også. Så nei, man får heller skylde på hvor man bor. Kanskje det ikke er mulig i Oslo men ellers i landet er det null problem. 

Broren min måtte vente fem måneder i fjor, tettsted på Vestlandet.

Anonymkode: e753b...efd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.9.2021 den 9.54):

Har fått beskjed av min sjef å komme inn på jobb med matforgiftning, spøy og dreit om hverandre. Jobbet i en ferskvare. Hadde nesten lyst til å dra bare for å la han se at jeg faktisk ikke løy.. det var jo lørdag og mye å gjøre, passet dårlig at jeg var syk…

Anonymkode: 8d4ac...998

😔😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.5.2021 den 19.48):

Vi får beskjed om at vi kan ta av maten (to skiver) gratis, slik at vi spiser med barna da det skaper et godt eksempel og skaper samhold.

Anonymkode: 20bc8...a9f

Er dette vanlig praksis? Ikke rart det blir høyt sykefravær hvis voksne spiser samme pålegg og brød som barna har griset til. 

Anonymkode: efa08...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er dette vanlig praksis? Ikke rart det blir høyt sykefravær hvis voksne spiser samme pålegg og brød som barna har griset til. 

Anonymkode: efa08...b08

Griset til? De bruker nok kniv på leverposteien og ikke hendene. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...