Maleficenta Skrevet 9. juni 2021 #281 Skrevet 9. juni 2021 O.G. skrev (5 timer siden): Han som satt i bilen ilag med Fred og snakket frempå Handmaidsprosjektet til å begynne med. åja
Maleficenta Skrevet 9. juni 2021 #282 Skrevet 9. juni 2021 Nimbus2000 skrev (20 timer siden): Helt enig i at Fred er ansvarlig. Jeg er også enig i at han har større ansvar enn Serena. Men jeg frikjenner ikke Serena fra alt ansvar. Eventuelt la Fred få amnesti. La serien slutte med at mennene på toppen av Gilead slipper å stå til ansvar mens kvinnene som tantene blir straffet. Så kan få vist at kvinner og menn forskjellsbehandles også utenfor Gilead. neineinei. Serena er slettes ikke uskyldig. Men er usikker på hvor man har henne nå for hun viser jo anger, men uvisst hvor ekte det er eller om det er skuespill. 1
Gjest O.G. Skrevet 9. juni 2021 #283 Skrevet 9. juni 2021 Denne ukens episode (9), det såg ikke bra ut at Nick tok på seg en giftering etter han og June skilte lag.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #284 Skrevet 9. juni 2021 O.G. skrev (3 timer siden): Denne ukens episode (9), det såg ikke bra ut at Nick tok på seg en giftering etter han og June skilte lag. Ja for vi har ikke sett at han var gift igjen? Eller husker jeg helt feil? får så vondt av den kjærlighetshistorien💔 Også bare ett ord til: waterford 🤦🏼♀️ Anonymkode: affab...cc4 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #285 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Synes dette blir tynt. Serena skrev ikke kun en bok og holdt foredrag. Det er ikke slik at boken hun skrev og foredragene hun holdt "ilfeldigvis samsvarte med det grunnleggerne av Gilead står for. De samsvarer fordi hun var med gruppen som begikk statskupp og innførte Gilead. Som du skriver så visste hun om kupplanene. Om hun kan kalles grunnlegger av Gilead eller ikke er jeg usikker på. Det vesentlige etter min mening er at hun var med på kuppet og at hun jobbet for et superkristen samfunn hvor mennene har all makten. Så hun er medansvarlig for Gilead. Serena er gift med en mann som var/er medlem, og det, isolert sett, er ikke nødvendigvis straffbart. Å vite om kupplaner er straffbart, men da skal det bevises først. Koner til Hitlers generaler og ledende politikere som ble dømt til fengsel eller henrettet etter krigen, ble kun plassert noen få måneder i interneringsleir, og det til tross for at mange av de også var aktive medlemmer i Nazi partiet og åpenlyst fortsatte å støtte den politikken lenge etter krigen. Og igjen, I skrivende stund er det ikke dokumentert noen steder at Serena på noe tidspunkt var medlem i SOJ, så igjen, legge ansvaret på henne som påstått grunnlegger eller arkitekt av Gilead, blir som å legge skylda på Melania fordi Trump er en idiot. Anonymkode: 95451...d4c 1
Maleficenta Skrevet 9. juni 2021 #286 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja for vi har ikke sett at han var gift igjen? Eller husker jeg helt feil? får så vondt av den kjærlighetshistorien💔 Også bare ett ord til: waterford 🤦🏼♀️ Anonymkode: affab...cc4 nå er hun tilbake hos luke. Mye bedre det 2
Maleficenta Skrevet 9. juni 2021 #287 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Serena er gift med en mann som var/er medlem, og det, isolert sett, er ikke nødvendigvis straffbart. Å vite om kupplaner er straffbart, men da skal det bevises først. Koner til Hitlers generaler og ledende politikere som ble dømt til fengsel eller henrettet etter krigen, ble kun plassert noen få måneder i interneringsleir, og det til tross for at mange av de også var aktive medlemmer i Nazi partiet og åpenlyst fortsatte å støtte den politikken lenge etter krigen. Og igjen, I skrivende stund er det ikke dokumentert noen steder at Serena på noe tidspunkt var medlem i SOJ, så igjen, legge ansvaret på henne som påstått grunnlegger eller arkitekt av Gilead, blir som å legge skylda på Melania fordi Trump er en idiot. Anonymkode: 95451...d4c han bruktevæ hennes ideer så hun var jo på et vis hjernen bak. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #288 Skrevet 9. juni 2021 41 minutter siden, AnonymBruker said: Serena er gift med en mann som var/er medlem, og det, isolert sett, er ikke nødvendigvis straffbart. Å vite om kupplaner er straffbart, men da skal det bevises først. Koner til Hitlers generaler og ledende politikere som ble dømt til fengsel eller henrettet etter krigen, ble kun plassert noen få måneder i interneringsleir, og det til tross for at mange av de også var aktive medlemmer i Nazi partiet og åpenlyst fortsatte å støtte den politikken lenge etter krigen. Og igjen, I skrivende stund er det ikke dokumentert noen steder at Serena på noe tidspunkt var medlem i SOJ, så igjen, legge ansvaret på henne som påstått grunnlegger eller arkitekt av Gilead, blir som å legge skylda på Melania fordi Trump er en idiot. Anonymkode: 95451...d4c På den andre siden så ble ikke norske kvinner som var gift med tyskere behandlet spesielt bra etter andre verdenskrig.Kvinnene ble skamplippet, kalt tyskertøser og mistet statsborgerskapet. Hitlers kone begikk for øvrig selvmord og det samme gjorde flere av konene til toppnazistene. Kvinnene visste hva mennene deres hadde gjort og at sovjeterne kom for å ta hevn. De allierte og spesielt sovjeterne begikk enormt med voldtekter. Om oppgjøret etter Gilead blir som etter andre verdenskrig er det ikke gitt at Serena slipper billig unna. Anonymkode: 10ce0...401 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #289 Skrevet 9. juni 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja for vi har ikke sett at han var gift igjen? Eller husker jeg helt feil? får så vondt av den kjærlighetshistorien💔 Også bare ett ord til: waterford 🤦🏼♀️ Anonymkode: affab...cc4 Syntes det kuleste var da Fred ba Serena lese og skrive. Anonymkode: 10ce0...401 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #290 Skrevet 9. juni 2021 7 hours ago, Rosenrød said: Hvor mange episoder er det denne sesongen? 10 episoder i denne sesongen. Anonymkode: 10ce0...401
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #291 Skrevet 9. juni 2021 On 6/2/2021 at 8:01 PM, AnonymBruker said: Andre som reagerte på jubelen Waterfords ble møtt med på vei ut til bilen. Kjente jeg ble nærmest kvalm. Anonymkode: 26e54...043 On 6/3/2021 at 11:01 AM, AnonymBruker said: Jubelen kom vel av at folk hadde hørt (det ble kanskje tv-overført) hva Fred sa i rettsalen og trodde ham på at dette var nødvendig for å få opp fødselstallene. At Gilead er bra og fungerer fordi det blir barn av det. Men at alle de folka skulle synes det var en bra ting å ødelegge livet til folk og voldta dem for å oppnå det er mer rart! Anonymkode: 72757...a55 Om Fred samarbeider med USA/Canada i bytte mot friheten så kommer han til å bli hatet av Gilead og de religiøse skrullingene. Kanskje er det de religiøse skrullingene i Canada som er de som ender med å straffe Fred og Serena? Anonymkode: 43f60...d84 3
Gjest TheCatLady Skrevet 9. juni 2021 #292 Skrevet 9. juni 2021 (endret) Jeg tenkte at Nick måtte ha giftet seg på nytt eller tvangsgiftet er nok et bedre ord, men vi har ikke fått sett det enda. Så tok han av seg gifteringen fordi han ikke ville at June skulle se det. Siden det er hun han egentlig vil ha. Jeg skulle ønske at de to kunne ha fått blitt sammen, men slik blir det nok sikkert ikke. At Fred skulle få friheten sin så lett. Jeg synes det var ganske utrolig etter alt han har gjort. Skjønner at de gjorde en deal der med at han skulle dele hemmelighetene han sitter på, men det virker ganske urettferdig og jeg reagerte litt på at noen som er såpass høyt oppe i systemet slipper unna så lett. Endret 9. juni 2021 av TheCatLady
Gjest O.G. Skrevet 10. juni 2021 #293 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja for vi har ikke sett at han var gift igjen? Eller husker jeg helt feil? får så vondt av den kjærlighetshistorien💔 Også bare ett ord til: waterford 🤦🏼♀️ Anonymkode: affab...cc4 Nei, vi vet ingenting om Nicks liv nå.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #294 Skrevet 10. juni 2021 O.G. skrev (4 minutter siden): Nei, vi vet ingenting om Nicks liv nå. https://www.cosmopolitan.com/entertainment/tv/a36676879/the-handmaids-tale-is-nick-married/ Anonymkode: 28a0e...3ab
Maleficenta Skrevet 10. juni 2021 #295 Skrevet 10. juni 2021 TheCatLady skrev (9 timer siden): Jeg tenkte at Nick måtte ha giftet seg på nytt eller tvangsgiftet er nok et bedre ord, men vi har ikke fått sett det enda. Så tok han av seg gifteringen fordi han ikke ville at June skulle se det. Siden det er hun han egentlig vil ha. Jeg skulle ønske at de to kunne ha fått blitt sammen, men slik blir det nok sikkert ikke. At Fred skulle få friheten sin så lett. Jeg synes det var ganske utrolig etter alt han har gjort. Skjønner at de gjorde en deal der med at han skulle dele hemmelighetene han sitter på, men det virker ganske urettferdig og jeg reagerte litt på at noen som er såpass høyt oppe i systemet slipper unna så lett. ååå ble så forbanna. Håper ikke june fikk straff for å ha truet en tjenestemann på livet nå da. At de skjønner at hun reagerer dlik fordi hun har opplevd så mye traumatisk pga Fred. Fred fårcfaen ta meg ordne det slik at hun og Luke får Hannah tilbake
Maleficenta Skrevet 10. juni 2021 #296 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Om Fred samarbeider med USA/Canada i bytte mot friheten så kommer han til å bli hatet av Gilead og de religiøse skrullingene. Kanskje er det de religiøse skrullingene i Canada som er de som ender med å straffe Fred og Serena? Anonymkode: 43f60...d84 huff den jubelen skremte meg. Tenkte shit med så mange tilhengere og Fred går fri. Hva om Gilead tar over canada? 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #297 Skrevet 10. juni 2021 Jeg reagerte på det måltidet med alle de "aunts" - det var satt opp som "siste måltid" eller hva nå det maleriet heter, av Jesus og disiplene hans. Og Lydia i midten selvfølgelig. Jeg syns ikke det var rart at Nick hadde den ringen, han har sikkert blitt beordret til å gifte seg - for det er jo noe man bare må når man er kommandant. Han har nok en tjenerinne som han voldtar han også (mens han drømmer om June) Det er et helt spesielt bånd mellom Nick og June, jeg ser ikke den samme kjærligheten mellom June og Luke lengre egentlig. June har vært i Gilead i 7 år uten Luke, og Nick har hun en helt annen historie med, en traumatisk historie og noe likt. De skjønner hverandre på en helt annen måte, tror jeg. Jeg skulle ønske det ble June og Nick, men jeg tror nok ikke det er realistisk. Og under hele episoden i går satt jeg og ventet på at en av dem skulle bli skutt gjennom vinduet, eller at noen skulle komme og gripe tak i June og dra henne med tilbake til Gilead. Eller at Nick skulle ta Nickole og dra avgårde med henne. Ventet hele tiden på noe grusomt skulle skje. Bare fordi det pleier det i denne serien. Det er som jeg sitter på vakt og bare venter på at June skal stikke av til Gilead igjen og så bli tatt og banket opp og torturert og så er det samme runddansen igjen. Håper jeg tar feil der også. Anonymkode: 47982...a4c 12
Maleficenta Skrevet 10. juni 2021 #298 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg reagerte på det måltidet med alle de "aunts" - det var satt opp som "siste måltid" eller hva nå det maleriet heter, av Jesus og disiplene hans. Og Lydia i midten selvfølgelig. Jeg syns ikke det var rart at Nick hadde den ringen, han har sikkert blitt beordret til å gifte seg - for det er jo noe man bare må når man er kommandant. Han har nok en tjenerinne som han voldtar han også (mens han drømmer om June) Det er et helt spesielt bånd mellom Nick og June, jeg ser ikke den samme kjærligheten mellom June og Luke lengre egentlig. June har vært i Gilead i 7 år uten Luke, og Nick har hun en helt annen historie med, en traumatisk historie og noe likt. De skjønner hverandre på en helt annen måte, tror jeg. Jeg skulle ønske det ble June og Nick, men jeg tror nok ikke det er realistisk. Og under hele episoden i går satt jeg og ventet på at en av dem skulle bli skutt gjennom vinduet, eller at noen skulle komme og gripe tak i June og dra henne med tilbake til Gilead. Eller at Nick skulle ta Nickole og dra avgårde med henne. Ventet hele tiden på noe grusomt skulle skje. Bare fordi det pleier det i denne serien. Det er som jeg sitter på vakt og bare venter på at June skal stikke av til Gilead igjen og så bli tatt og banket opp og torturert og så er det samme runddansen igjen. Håper jeg tar feil der også. Anonymkode: 47982...a4c nick trenger jo ikke tjenerinne. Han er fertil 2
Gjest TheCatLady Skrevet 10. juni 2021 #299 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg reagerte på det måltidet med alle de "aunts" - det var satt opp som "siste måltid" eller hva nå det maleriet heter, av Jesus og disiplene hans. Og Lydia i midten selvfølgelig. Jeg syns ikke det var rart at Nick hadde den ringen, han har sikkert blitt beordret til å gifte seg - for det er jo noe man bare må når man er kommandant. Han har nok en tjenerinne som han voldtar han også (mens han drømmer om June) Det er et helt spesielt bånd mellom Nick og June, jeg ser ikke den samme kjærligheten mellom June og Luke lengre egentlig. June har vært i Gilead i 7 år uten Luke, og Nick har hun en helt annen historie med, en traumatisk historie og noe likt. De skjønner hverandre på en helt annen måte, tror jeg. Jeg skulle ønske det ble June og Nick, men jeg tror nok ikke det er realistisk. Og under hele episoden i går satt jeg og ventet på at en av dem skulle bli skutt gjennom vinduet, eller at noen skulle komme og gripe tak i June og dra henne med tilbake til Gilead. Eller at Nick skulle ta Nickole og dra avgårde med henne. Ventet hele tiden på noe grusomt skulle skje. Bare fordi det pleier det i denne serien. Det er som jeg sitter på vakt og bare venter på at June skal stikke av til Gilead igjen og så bli tatt og banket opp og torturert og så er det samme runddansen igjen. Håper jeg tar feil der også. Anonymkode: 47982...a4c Tipper den scenen med det siste måltidet var gjort med en intensjon. Jeg husker ikke så mye rundt akkurat det med det siste måltidet, men tante Lydia satt vel der Jesus satt. Da blir en av de ved siden av Lydia Judas? Det er ikke sikkert at Nick voldtar tjenerinnen. Jeg velger å tro bedre om han. Om han ikke har blitt tvunget til det da, men det har jo vært tilfeller der kommandøren ikke gjør det. Tenkte det samme om June og Luke, og tror også at det er fordi June og Nick har vært gjennom så mye sammen. Luke har vært på utsiden av dette, men hun er nok glad i begge to tror jeg. Maleficenta skrev (56 minutter siden): ååå ble så forbanna. Håper ikke june fikk straff for å ha truet en tjenestemann på livet nå da. At de skjønner at hun reagerer dlik fordi hun har opplevd så mye traumatisk pga Fred. Fred fårcfaen ta meg ordne det slik at hun og Luke får Hannah tilbake Nei, det håper ikke jeg heller. Reaksjonen hennes var ganske så forståelig. Det hadde vært irriterende om hun ble straffet for det.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #300 Skrevet 10. juni 2021 4 hours ago, Maleficenta said: huff den jubelen skremte meg. Tenkte shit med så mange tilhengere og Fred går fri. Hva om Gilead tar over canada? Serena skal skrive en bok for dem. Overrasker meg ikke om Serena og Frank ønsker å bli ledere for de religiøse ekstremistene i Canada. De er ekstremt kyniske. Anonymkode: 43f60...d84 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå