Gå til innhold

Stine Knutsen


Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Kristin50 skrev (39 minutter siden):

He he, jeg så det også. Man kan ikke at henne seriøst. Jeg selv har gått til psykolog, og fått god hjelp til det jeg trengte hjelp. 

En psykolog time i det offentlige koster 375 når jeg gikk ditt, og en privat psykolog koster fra 1200 kr. 

Og offentlig psykolog koster pasienten ingenting når frikortgrensa e oppnådd 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er hun tilbake ? Skulle ikke hun slutte🙈 Fikk med meg dama på snart 40år som sitter med pleddet på midt på dagen å spise ostepop. Hvorfor går hun ikke tur? Hun er usunn. Ikke bra forbilde å følge om noen er unge og lurer på hva som er viktig i livet😅 jøye meg...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (1 time siden):

Sa hun dette i dag? Fysj, jeg blir så sint. Det er mange traumatiserte som følger henne. Slike kommentarer kan gjøre stor skade. Stine, tenk deg om, vær så snill!

«Ta det med en klype salt»…men mtp hva hun har sagt om dette før er det vanskelig å ikke tro hun egentlig mener det også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (2 timer siden):

Hvorfor er hun tilbake ? Skulle ikke hun slutte🙈 Fikk med meg dama på snart 40år som sitter med pleddet på midt på dagen å spise ostepop. Hvorfor går hun ikke tur? Hun er usunn. Ikke bra forbilde å følge om noen er unge og lurer på hva som er viktig i livet😅 jøye meg...

Fordi det var så mange som savnet henne, derfor er hun tilbake..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin50 skrev (15 timer siden):

Hva skal man si, jeg har ikke ord. Nå skal hun selger kattunger, fordi hun har " glemte å gi P- piller til katten " 

Hun som sier det er viktig for henne at kontakt opprettholdes med de nye eierene til kattungene da hun vil vite om de har det bra, mon tro om hun har samme kontakt med de hun fikk Doris av? "Her går det så fint så, hun er nesten aldri inne fordi hun er for det meste ute og parrer seg og nå har hun jammen greid å bli gravid igjen."

  • Liker 3
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bet meg merke i at hun ikke var opptatt av å nevne at katter bør steriliseres/kastreres da hun ramset opp alle ting som var viktig hos nye eiere. Det er jaggu meg det mest uansvarlige. 

 

Jeg er ganske ny følger i hennes verden. Men hva i alle dager er det hennes snapping skal gi meg av inspirasjon? Det er eeeevig lange ranter om ingenting. Kanskje noe nyttig om planter, som med fordel kunne vært kuttet ned drastisk i lengde. Hun bruker virkelig så mye tid på å si knapt noe. Det er så jeg blir fascinert av at det faktisk går an. 

  • Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De brillene henger rundt halsen inne hver dag nå. Promo. Snart selger hun brillesnorer.  Fordi «alle» spør. 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lehangolta skrev (37 minutter siden):

De brillene henger rundt halsen inne hver dag nå. Promo. Snart selger hun brillesnorer.  Fordi «alle» spør. 

Redd du har rett, spent på pris og porto. Men håper seriøst ikke noen kjøper..

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

non_stop skrev (5 timer siden):

Hun som sier det er viktig for henne at kontakt opprettholdes med de nye eierene til kattungene da hun vil vite om de har det bra, mon tro om hun har samme kontakt med de hun fikk Doris av? "Her går det så fint så, hun er nesten aldri inne fordi hun er for det meste ute og parrer seg og nå har hun jammen greid å bli gravid igjen."

Som den dyrevennen jeg er må jeg si at jeg blir rystet av at hun på en side prater om den grusomme dumpingen av kattunger,MENS hun selv får uplanlagt kull????

Hun selger muligens kattunger som blir dumpet senere selv😭 Hva feiler henne? Hvor er moralen? Stakkars dyr😭😭😭

  • Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ramlet innom denne tråden jeg. Ny på KG men ikke snap😅 
Dama jobber ikke, går rundt og «småfryser», drikker kaffe, spiser hvitt brød og godteri til den store gullmedalje. Da hun var i arbeidspraksis satt hun å strikka og var sikkert borte fra jobb mer enn tilstede pga ulike unnskyldninger. Trykka unfollow for 100 år siden, men virker som status er den samme. Flott mann som har en veldig intetsigende og kjedelig dame, som bruker altfor mye penger på shopping. NAV betaler ikke så høy stønad per måned til det forbruket. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plast skrev (4 timer siden):

Jeg ramlet innom denne tråden jeg. Ny på KG men ikke snap😅 
Dama jobber ikke, går rundt og «småfryser», drikker kaffe, spiser hvitt brød og godteri til den store gullmedalje. Da hun var i arbeidspraksis satt hun å strikka og var sikkert borte fra jobb mer enn tilstede pga ulike unnskyldninger. Trykka unfollow for 100 år siden, men virker som status er den samme. Flott mann som har en veldig intetsigende og kjedelig dame, som bruker altfor mye penger på shopping. NAV betaler ikke så høy stønad per måned til det forbruket. 

Flere som kjenner til "dronninga" av Brumunddal ja. Merkelig at alle som kjenner til henne har samme oppfatning og erfaring med hun der. Ta hintet Stine! Men når man ikke har selvinnsikt overhode så er det vanskelig med endring. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at hun har bestemt seg for å slutte å eksponere barn 👍🏼👏🏼 Og at hun faktisk prater om det og tar selvkritikk - veldig bra👍🏼 
 

kattegreiene er helt tullete spør du meg - haugevis med «krav» til potensielle kattekjøpere- men ingenting om sterilisering 😳 og hun skal ha kontakt med de som kjøper katt…… er det vanlig med katter? Skulle tro hun dreiv oppdrett😆 lurer på hva prisen pr katt er?? Hvis det er for å luke ut useriøse så trenger man vel ikke sette høy pris? ….. og når man betaler for dyr så er det vel vanlig at eier har hatt et dyrlegebesøk med vaksiner, ormekur, chip etc?? Da forstår jeg at man kan ta betalt for dyr…… 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vintermåne skrev (1 time siden):

Veldig bra at hun har bestemt seg for å slutte å eksponere barn 👍🏼👏🏼 Og at hun faktisk prater om det og tar selvkritikk - veldig bra👍🏼 
 

kattegreiene er helt tullete spør du meg - haugevis med «krav» til potensielle kattekjøpere- men ingenting om sterilisering 😳 og hun skal ha kontakt med de som kjøper katt…… er det vanlig med katter? Skulle tro hun dreiv oppdrett😆 lurer på hva prisen pr katt er?? Hvis det er for å luke ut useriøse så trenger man vel ikke sette høy pris? ….. og når man betaler for dyr så er det vel vanlig at eier har hatt et dyrlegebesøk med vaksiner, ormekur, chip etc?? Da forstår jeg at man kan ta betalt for dyr…… 

Helt enig. Når man selger en kattunge, selv om det ikke er rasekatt og far av ukjent opphav, så er det vanlig at kattungen da har vært til dyrlege og blitt chippet, fått vaksine og at ormkur er fulgt opp. Kattunger skal ha ormkur i uke 2, 4, 6 og 8. Deretter uke 12 (som er når de er leveringsklare)

Jeg er medlem av ei lokal kattehjelp-gruppe som fanger inn villkatter og katter som er blitt forlatt og som ikke har eier. Mange kattunger. Kattene havner først i fosterhjem hos frivillige i påvente av ett for-alltid-hjem, og de kattene blir solgt. Men da selges de etter dyrlegebesøk der de er chippet, vaksinert, ormkur, og kastrert (de som er store nok til det)

Det blir helt feil å stille masse krav til ny eier og samtidig ta betalt, ny eier bør også sette krav til kjøp av kattunge; at kattungen har fått oppfølging hos dyrlege for å forsvare prisen. Ny eier vil jo få dobbel utgift ved å betale for en kattunge og deretter ny utgift for chipping, vaksine, ormkur og etterhvert kastrering 

Doris har jo fått kull på kull og er enda ikke kastrert, ei fødemaskin som gir inntekt til Stine. Kan vedde et høyt beløp på at dette ikke blir siste kullet. Stine elsker kattunger, og nå kan hun i tillegg tjene penger på dem 

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (2 timer siden):

Helt enig. Når man selger en kattunge, selv om det ikke er rasekatt og far av ukjent opphav, så er det vanlig at kattungen da har vært til dyrlege og blitt chippet, fått vaksine og at ormkur er fulgt opp. Kattunger skal ha ormkur i uke 2, 4, 6 og 8. Deretter uke 12 (som er når de er leveringsklare)

Jeg er medlem av ei lokal kattehjelp-gruppe som fanger inn villkatter og katter som er blitt forlatt og som ikke har eier. Mange kattunger. Kattene havner først i fosterhjem hos frivillige i påvente av ett for-alltid-hjem, og de kattene blir solgt. Men da selges de etter dyrlegebesøk der de er chippet, vaksinert, ormkur, og kastrert (de som er store nok til det)

Det blir helt feil å stille masse krav til ny eier og samtidig ta betalt, ny eier bør også sette krav til kjøp av kattunge; at kattungen har fått oppfølging hos dyrlege for å forsvare prisen. Ny eier vil jo få dobbel utgift ved å betale for en kattunge og deretter ny utgift for chipping, vaksine, ormkur og etterhvert kastrering 

Doris har jo fått kull på kull og er enda ikke kastrert, ei fødemaskin som gir inntekt til Stine. Kan vedde et høyt beløp på at dette ikke blir siste kullet. Stine elsker kattunger, og nå kan hun i tillegg tjene penger på dem 

Vil tro at de kattungene hverken har fått vaksine eller ormkur. For å få det må man til dyrelegen, man får ikke resept på ormkur ut av det blå lenger. Har hun liksom tatt med seg kattungene dit? Det er jo det som skal inngå i prisen, har katten fått ormkur, vaksine, chip og kastrering (eller iallefall plan om det ved riktig alder) kan jeg skjønne at man setter en viss sum. Ser på Finn at de kattene som har fått helsepapirene i orden går for mellom 2-3000 kr. Jeg kan garantere at den summen blir det for kattungene til Stine også, og da UTEN noe av det jeg nevnte. 
 

snakker om dyrevern, men har en fødemaskin av en katt selv….. er så dobbeltmoralsk som man kan få det!

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (1 time siden):

Vil tro at de kattungene hverken har fått vaksine eller ormkur. For å få det må man til dyrelegen, man får ikke resept på ormkur ut av det blå lenger. Har hun liksom tatt med seg kattungene dit? Det er jo det som skal inngå i prisen, har katten fått ormkur, vaksine, chip og kastrering (eller iallefall plan om det ved riktig alder) kan jeg skjønne at man setter en viss sum. Ser på Finn at de kattene som har fått helsepapirene i orden går for mellom 2-3000 kr. Jeg kan garantere at den summen blir det for kattungene til Stine også, og da UTEN noe av det jeg nevnte. 
 

snakker om dyrevern, men har en fødemaskin av en katt selv….. er så dobbeltmoralsk som man kan få det!

Garantert ikke; hun dokumenterer jo så og si alt, så hadde hun vært til dyrlegen med de tre små så hadde hun filmet det for å vise hvor flink hun er. Hun filmet jo Signe på vei til dyrlegen og likedan etter at de var kommet hjem da katten var tydelig preget av narkosen 

Likedan før Signe skulle kastreres også så filmet hun at hun var ute å kjøpte bur til katten, samt mye filming de påfølgende dagene med tilvenning av bur, sånn at katten skulle bli trygg på buret

(noe som fikk meg til å stusse litt; katten Viggo er visstnok kastrert; hvorfor hadde hun ikke kattebur fra før av? Hun har jo også Doris; har hun aldri vært til dyrlegen med de tre voksne kattene tidligere? Har de aldri fått helsekontroll, fått vaksine eller blitt chippet? Da vi fikk oss katt så sto bur på utstyrslisten over innkjøp vi måtte kjøpe inn til katten. Også for å fakte katten trygt hjem første dagen. Både barn og dyr skal forsvarlig siktes. Er egentlig Viggo kastrert? Og hadde hun ikke en katt som ble angrepet av en grevling? Var hun ikke til dyrlegen med den heller?) 

En ukastrert hunnkatt som får gå fritt ute kan få to kull i året, og det er vanlig med 3-5 unger pr kull. Så Doris kan fort dra inn en del tusen hvert år hvis hun ikke blir kastrert. 

https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/katt/fakta_om_katter.22395

Stine sier hun gir Doris p-piller, men det er noe som frarådes og som har blitt mindre og mindre vanlig pga det øker faren for jurkreft betraktelig. I tillegg er der ikke sikker prevensjon da en katt fort kan kaste opp p-pillen (noe som ifg Stine må ha skjedd nå siden Doris ble drektig på tross av p-piller 

https://dyreliv.no/katt/p-piller-til-katt/

Jeg betviler ikke at Signe er veldig glad i kattene sine, men hun har ikke god dyrevelferd. Det er ikke nok med kos, mat og oppmerksomhet. Det å ha et husdyr krever at du følger opp også når det kommer til helse, selv om det koster penger. Og man kastrerer kattene sine og driver ikke rovdrift på hunnkatten og lar den få kull etter kull. Doris har nettop hatt to kull på under ett år, og enda er hun ikke kastrert! I tillegg fikk Doris ut da kattungene bare var noen uker gamle, noe som er fullstendig uforsvarlig da hunnkatter kan bli drektige på nytt kort tid etter fødsel. Doris burde vært holdt innendørs frem til kattungene var så gamle at de spiste fast føde, deretter burde hun vært rett til dyrlege og kastrert.

Det er slutt på den tiden at man mente at katter klarer seg selv, derfor er det lettere og billigere å ha katt enn hund. Vi har en hund og to katter, og vi har hatt mere utgifter til kattene enn til hunden. Chipping, ormekur, flåttmiddel, helsesjekk, vaksiner, kastrering+de har flere ganger vært i kamp med en svær ukastrert hannkatt som er nabolagets skrekk og gru og har fått bitt og skader som har måtte blitt behandlet. Heldigvis har vi forsikring også på kattene (noe jeg tviler på at Stine har, da hadde hun tatt med den katten som ble angrepet av grevling til dyrlegen) Katter kan også bli syke og må ha behandling, de kan bl.a få nyreproblemer, øye og øreverk osv. 

Har man stram økonomi så har man ikke 4 katter, i allefall ikke hvis man skal gi de den dyrevelferden de har krav på. Og hvis Stine skal fortsette å beholde en kattunge fra hvert kull så blir der mange å ta vare på etterhvert.
 

 

  • Liker 6
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå som Signe er blitt ‘stor’ så skal hun beholde ny kattunge fra det uplanlagte kullet til doris 🤷‍♀️ Virker ut som de andre kattene blir glemt når det er kattunger i hus 🤯

Stereliser nå den stakkars katta(doris)å ta vare på de du har Stine ! 

Jises!

Endret av SusieK
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litlå82 skrev (10 timer siden):

Endelig fant fruen ut at hun skal slutte å eksponere barna sine på snap. Tru hvor lenge det varer..

Hu har fulgt med andre vettu😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge tenkt jeg skal fjerne hun frua der!! Meen er egentlig litt intr i å høre hvordan den B.V saken går… for der skurrer det litt(MYE). Det eneste hun ikke ranter ut av seg er nemlig den saken??!! Så har tenkt å henge med i galskapen til det event er en avslutting der. (Frykter det kan bli mye ‘tapping’ på den snappen før event svar)!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...