EllaSays Skrevet 1. september 2022 #13741 Del Skrevet 1. september 2022 Den skjelvinga stoppet rimelig kjapt da. Bare se snsppene, det skjer så fort at hendene er helt normale. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isadora2 Skrevet 1. september 2022 #13742 Del Skrevet 1. september 2022 I følge henne selv så er hun ikke helt teit. Har hatt dyr stort sett hele livet. Beklager å måtte si det Stine, men jo... ang dyrehold er du TEIT, det viser du gang på gang! Og den flåtten har sitti lenge på katten for å kunne bli i den størrelsen. Med så mye pels på de kattene, så går det ikke å bruke kun sjekk som forebyggende tiltak mot flått. Flåttmiddel må til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SusieK Skrevet 1. september 2022 #13743 Del Skrevet 1. september 2022 Isadora2 skrev (1 time siden): I følge henne selv så er hun ikke helt teit. Har hatt dyr stort sett hele livet. Beklager å måtte si det Stine, men jo... ang dyrehold er du TEIT, det viser du gang på gang! Og den flåtten har sitti lenge på katten for å kunne bli i den størrelsen. Med så mye pels på de kattene, så går det ikke å bruke kun sjekk som forebyggende tiltak mot flått. Flåttmiddel må til. Ikke helt tett? Heller blåst? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hippyskippy Skrevet 1. september 2022 #13744 Del Skrevet 1. september 2022 Hun her dukker opp på utforsk hos meg hele tiden - herregud som hun jabber? Jeg trykker og trykker og trykker og kommer aldri gjennom snappene. Hun har tydeligvis lite stimuli i hverdagen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin50 Skrevet 1. september 2022 #13745 Del Skrevet 1. september 2022 Jeg håper at hun skjønner at disse kattene hennes må ha ormekur 4 ganger i året. Hva skal hun gjør med den katt mor som leker med en mus ut da? Etter som jeg skjønner, så må den være ute? Hun kan jo ikke ha katter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 1. september 2022 #13746 Del Skrevet 1. september 2022 Kristin50 skrev (1 minutt siden): Jeg håper at hun skjønner at disse kattene hennes må ha ormekur 4 ganger i året. Hva skal hun gjør med den katt mor som leker med en mus ut da? Etter som jeg skjønner, så må den være ute? Hun kan jo ikke ha katter. Det skal de ikke lengre, nå er det kun ved påvist orm/mark, pga resistens. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin50 Skrevet 1. september 2022 #13747 Del Skrevet 1. september 2022 Tessa12 skrev (2 minutter siden): Det skal de ikke lengre, nå er det kun ved påvist orm/mark, pga resistens. Jeg har hatt en ute katt, da har det endret seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 1. september 2022 #13748 Del Skrevet 1. september 2022 (endret) Kristin50 skrev (4 minutter siden): Jeg har hatt en ute katt, da har det endret seg. Det er noen år siden det ble sånn, resept på ormekur, avføringsprøve til dyrlegen. Ikke alle dyrleger er like strenge til å ta katten inn for å sjekke, noen holder det å evt sende bilde av påvist mark/orm. Har hatt katt siden tja ca ‘95. Endret 1. september 2022 av Tessa12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin50 Skrevet 1. september 2022 #13749 Del Skrevet 1. september 2022 Tessa12 skrev (1 minutt siden): Det er noen år siden det ble sånn, resept på ormekur, avføringsprøve til dyrlegen. Ikke alle dyrleger er like strenge og tar katten unn for å sjekke, noen holder det å evt sende bilde av påvist mark/orm. Har hatt katt siden tja ca ‘95. Katter som spiser mye mus, rotter og småfugl kan trenge ormekur ca 4 ganger i året. Dersom katten din ikke er noen stor jeger, kan behovet være mindre. Innekatter trenger bare ormekur dersom det er påvist orm i avføringen. Diegivende katter kan få ormekur sammen med kattungene når de er 2, 4 og 6 uker gamle. Jeg hadde en katt som var mye ut, derfor derfor fikk min katt 4 ganger i året. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 1. september 2022 #13750 Del Skrevet 1. september 2022 (endret) Tessa12 skrev (12 minutter siden): Det er noen år siden det ble sånn, resept på ormekur, avføringsprøve til dyrlegen. Ikke alle dyrleger er like strenge til å ta katten inn for å sjekke, noen holder det å evt sende bilde av påvist mark/orm. Har hatt katt siden tja ca ‘95. Kristin50 skrev (7 minutter siden): Katter som spiser mye mus, rotter og småfugl kan trenge ormekur ca 4 ganger i året. Dersom katten din ikke er noen stor jeger, kan behovet være mindre. Innekatter trenger bare ormekur dersom det er påvist orm i avføringen. Diegivende katter kan få ormekur sammen med kattungene når de er 2, 4 og 6 uker gamle. Jeg hadde en katt som var mye ut, derfor derfor fikk min katt 4 ganger i året. Akkurat den katten som er igjen nå er nok ikke den største jegeren, men likevel gjelder reglene for både den og andre. Ved påvist mark/orm. Kattunger har et eget regime, hvis mor er utekatt. Men, dette er avsporing, så jeg stopper her. Endret 1. september 2022 av Tessa12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 1. september 2022 #13751 Del Skrevet 1. september 2022 Det er bare en av kattungene som det er bestemt skal få ett nytt hjem. Og de klarer ikke bli enige om hvem av de to andre de skal beholde selv. Kattungene var leveringsklare forrige uke Holder en knapp på at Stine får viljen sin og begge to blir. Ergo får de 5 katter i hus. Kattunger er jo kjempesøte, jeg ser den. Men, de blir jo raskt voksne, så hva da? Nytt kull på Doris? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bulsara Skrevet 1. september 2022 #13752 Del Skrevet 1. september 2022 skruf skrev (10 minutter siden): Det er bare en av kattungene som det er bestemt skal få ett nytt hjem. Og de klarer ikke bli enige om hvem av de to andre de skal beholde selv. Kattungene var leveringsklare forrige uke Holder en knapp på at Stine får viljen sin og begge to blir. Ergo får de 5 katter i hus. Kattunger er jo kjempesøte, jeg ser den. Men, de blir jo raskt voksne, så hva da? Nytt kull på Doris? Men da tjener hun ikke penger på dem....🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragon Skrevet 1. september 2022 #13753 Del Skrevet 1. september 2022 SusieK skrev (10 timer siden): Nå er Signe glemt for nå er hun ‘Stor’ hun har behov for å ha kattunger heltiden.. de er søtere da vettu ! Ja, det tror jeg du har rett i . 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragon Skrevet 1. september 2022 #13754 Del Skrevet 1. september 2022 non_stop skrev (På 31.8.2022 den 20.01): Blir så provosert at hun nå begynner å syte å himle med øynene over at kattungene lager kaos i stua hennes, henger i gardina og søler sans utover. De kattungene er der fordi hun ikke er en god katteeier. Eller er der Doris sin feil kanskje, burde hun slutte å ha seg med de fæle hannkattene ? Er Stine lei av at Doris skaper så mye problemer? Hun burde kanskje gå litt inn i seg selv før hun kritiserer andres dyrehold eller?? Snart er vel Doris på nytt gravid og Stine sitter å "🤷🏼♀️" som om det ikke er kun hennes egen feil at dette skjer Ja, blir litt tullete å syte for det . Hva kan man forvente av kattunger liksom 🤷🏻♀️Med Signe har der jo vært noen runder med folie og stein , jord over alt og klatring i gardiner , så dette vet hun jo hvordan er . Det er forøvrig en annen ting jeg stusser på , hvordan kan noen som verdsetter renhold og ryddighet så mye som henne ønske å ha disse dyrene over alt,i disse mengdene ? Jeg skjønner godt at dyr er godt selskap når man er mye hjemme , men mengdene dyr fatter jeg ikke 😅 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egentlig-grei Skrevet 1. september 2022 #13755 Del Skrevet 1. september 2022 Aragon skrev (1 time siden): Ja, blir litt tullete å syte for det . Hva kan man forvente av kattunger liksom 🤷🏻♀️Med Signe har der jo vært noen runder med folie og stein , jord over alt og klatring i gardiner , så dette vet hun jo hvordan er . Det er forøvrig en annen ting jeg stusser på , hvordan kan noen som verdsetter renhold og ryddighet så mye som henne ønske å ha disse dyrene over alt,i disse mengdene ? Jeg skjønner godt at dyr er godt selskap når man er mye hjemme , men mengdene dyr fatter jeg ikke 😅 Ryddighet og overfladisk renhold har hun nok kontroll på men verre med hygiene. Kattesand overalt. Håndvask i forbindelse med matlaging eksisterer ikke… kyllingsaft over hele huset.. 🤢 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokkobolle Skrevet 2. september 2022 #13756 Del Skrevet 2. september 2022 SusieK skrev (14 timer siden): De fleste gjør vel det ,men tydeligvis ikke i brummendalen 🤣🤣 Joda, vandt til det i Brumunddal, men tydeligvis ikke i den enden av byen som hu bor i 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 2. september 2022 #13757 Del Skrevet 2. september 2022 Egentlig-grei skrev (8 timer siden): Ryddighet og overfladisk renhold har hun nok kontroll på men verre med hygiene. Kattesand overalt. Håndvask i forbindelse med matlaging eksisterer ikke… kyllingsaft over hele huset.. 🤢 Kylling-saft? Enig med håndhygiene ifm matlaging. Lange negler, vasker ikke hender mellom «stasjoner», f.eks skjærer og tar i rått kjøtt først, deretter rett over til å kutte grønnsaker uten å vaske hendene i mellom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brumundaline Skrevet 2. september 2022 #13758 Del Skrevet 2. september 2022 Hun sitter med folie på neglene, og sier hun da er inhabil en halvtime🙈 Hun bruker alltid ord hun ikke vet hva betyr🤣 Inhabil blir du ikke av det kjære Stine!! Vet du hva ordet betyr? Og når det kommer til perling...jeg er 100% sikker på at det IKKE er mange som har spurt om å få kjøpe. Om det i det hele tatt er noen...kanskje finnes det en mindre oppegående sjel der ute, som smisker med fru.K, fordi hun fortsatt er lurt og hjernevasket stakkars. Jeg hater at jeg bare må se snappene hennes, en guilty pleasure, realitysåpeopera🙈 Nå skal jeg fortsette å lage smykker, øredobber, armbånd, brillesnorer, ringer sammen med min datter...da vi faktisk har masse bestillinger inne❤️ 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kling&klang Skrevet 3. september 2022 #13759 Del Skrevet 3. september 2022 skruf skrev (På 31.8.2022 den 17.04): Det er tredje kullet nå, Doris er mor til alle. Bare Viggo (1ste kull) og Signe (2de kull) som er kastrert. Hun er ikke til oppfølging til dyrlege med de, så utgifter utover mat har hun ikke. Selv da ene katten fikk et sår/skade så tok hun den ikke med til dyrlege men holdt på å styre med pyrisept og salve selv. Doris fikk et par kattunger uten pels (for tidlig fødte)for et års tid tilbake som hun ikke har nevnt noe særlig om på SoMe. De ble født og var ikke levedyktige. Så hun har ihvertfall fått 4 kull. Ikke bra. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 3. september 2022 #13760 Del Skrevet 3. september 2022 Kling&klang skrev (10 minutter siden): Doris fikk et par kattunger uten pels (for tidlig fødte)for et års tid tilbake som hun ikke har nevnt noe særlig om på SoMe. De ble født og var ikke levedyktige. Så hun har ihvertfall fått 4 kull. Ikke bra. Det var jeg ikke klar over….var det før eller etter kullet med Signe? Ser jo ut til at Doris blir drektig på hver løpetid, så den p-pillebruken tror jeg mindre og mindre på. Da hadde hun sluppet å få kull etter kull. Stakkas katt, dette er å drive rovdrift på henne 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå