Gå til innhold

Kvinner som er for selvbestemt abort hos kvinner, men imot juridisk abort hos menn...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Menn må bare erkjenne og annerkjenne at fødte barn har selvstendige juridiske rettigheter. Det må de bare forholde seg til. 

Anonymkode: cdf21...9b3

• Liker 31
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
someone_here skrev (42 minutter siden):

Hvorfor skal kvinner kunne bestemme over tre liv (sitt eget, barnets og fars)?

En kvinne kan fint ikke nevne hvem  faren til barnet er, og gi det til adopsjon, noe som kan regnes som juridisk abort. Menn har ikke lignende mulighet. 

Angående "barn har rett til å vite hvem mor og far er", så er det det latterligste jeg har i det siste hørt om. Kvinner kan få barn ved å benytte seg av assistert befruktning, og da blir hun solomor, noe som staten tydeligvis aksepterer. 

Hvorfor har menn ikke rett til juridisk abort?

Så var du i gang igjen, ja.
Hvorfor er du så opptatt av at menn skal ha rett til juridisk abort?

Endret av The Words
  • Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ser ikke hvordan dette er relevant for saken, alt kvinner trenger å gjøre er å kreve kondom om de ikke går på prevansjon selv. Om en mann nekter kondom og likevel har sex, så er det dekket av straffeloven (voldtekt).

Anonymkode: e05e7...6c7

Tror du på dette selv? Har du hatt sex med en mann før? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, buhu. Når det kommer til reproduksjon er det virkelig menn som har det korteste strået.. 

Vanskelig å måtte forholde seg til realiteter visst. Kvinnen blir gravid, kvinnen bestemmer over sin gravide kropp, men blir ikke gravid, og kan dermed ikke bestemme over noe svangerskap. Det er dessverre realiteten. 

At staten skal betale for late mannfolk er fullstendig uaktuelt.

Anonymkode: 3226a...e9b

• Liker 37
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn må bare erkjenne og annerkjenne at fødte barn har selvstendige juridiske rettigheter. Det må de bare forholde seg til.

Hvorfor må de det? Fordi psykopatiske feminister har bestemt det? 

Hvorfor er fødte barn mer verdt enn ufødte?

• Liker 3
Skrevet
Goggen18 skrev (30 minutter siden):

Kvinnestaten mener at det bare er menn som må ta orket med å ta ansvar etter sex. Kvinner kan pulverisere fosteret, adoptere det vekk, legge det utenfor en kirkedør - ja, de kan gjøre hva de vil.

Menn er annenrangs borgere i dette landet, og det er det på tide flere og flere menn blir klar over.

Er de annenrangs borgere fordi det blir stilt et ørlite ansvar til dem?

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet
Goggen18 skrev (Akkurat nå):

Hvorfor må de det? Fordi psykopatiske feminister har bestemt det? 

Hvorfor er fødte barn mer verdt enn ufødte?

Fordi norsk lov er slik. Ufødte barn har ikke de samme rettigheter som fødte barn. Loven er i hovedsak lagd av menn. Når barn blir født får de, som andre individer, juridiske rettigheter. At enkelte menn ønsker å frata barn sine rettigheter er ufattelig. 

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
The Words skrev (1 minutt siden):

Er de annenrangs borgere fordi det blir stilt et ørlite ansvar til dem?

De føler seg annenrangs fordi de må dele rettigheter med kvinner, homoer, mennesker med annen hudfarge, barn etc. De som tidligere ikke hadde rettigheter. 

• Liker 31
Skrevet

Når en uplanlagt og uønsket graviditet oppstår, står en igjen med to muligheter. Beholde eller ta abort. Det første utfallet har konsekvenser for både kvinnen og mannen, mens det siste utfallet har kun konsekvenser for kvinnen (som oftest). En mann må aldri behøve å gå gjennom en abort, og kan derfor ikke ta det valget. På samme måte som at menn ikke kan føde, ha mensen eller amme. Så enkelt er det. 

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet
IDGAF skrev (Akkurat nå):

Når en uplanlagt og uønsket graviditet oppstår, står en igjen med to muligheter. Beholde eller ta abort. Det første utfallet har konsekvenser for både kvinnen og mannen, mens det siste utfallet har kun konsekvenser for kvinnen (som oftest). En mann må aldri behøve å gå gjennom en abort, og kan derfor ikke ta det valget. På samme måte som at menn ikke kan føde, ha mensen eller amme. Så enkelt er det. 

Nettopp. Det kan aldri bli «rettferdig» fordi forskjellene er biologisk betinget. 

Anonymkode: 3226a...e9b

• Liker 14
Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Oi, du tror hun bare risikerer helsen sin i ni måneder! Du må lese deg opp litt på fødselsskader om du skal bruke det som argument. 

Anonymkode: 7d26c...463

Hva med å sette fokus på menn? 

Skrevet
IDGAF skrev (3 minutter siden):

Det første utfallet har konsekvenser for både kvinnen og mannen, mens det siste utfallet har kun konsekvenser for kvinnen (som oftest).

Det har ingen konsekvenser for mannen at kvinnen dreper barnet hans? Jada, her henger ting på greip, du...

• Liker 2
Skrevet
Goggen18 skrev (2 minutter siden):

Det har ingen konsekvenser for mannen at kvinnen dreper barnet hans? Jada, her henger ting på greip, du...

En abort er ikke drap. Mannen i denne situasjonen ønsker å juridisk abortere barnet, men det er krise dersom kvinnen tar abort. Jadda. 

• Liker 23
Skrevet
someone_here skrev (3 minutter siden):

Hva mener du?

• Liker 2
Gjest someone_here
Skrevet
The Words skrev (17 minutter siden):

Så var du i gang igjen, ja.
Hvorfor er du så opptatt av at menn skal ha rett til juridisk abort?

Jeg vil at jeg blir beskyttet mot uønsket farskap, jeg vil ikke bli utpresset med uønsket barn osv. Hvorfor kvinner vil ha autonomi over sin egen kropp? Heter ikke det "min kropp - mitt valg"?

AnonymBruker
Skrevet

Menn har da «tatt juridisk abort» til alle tider. Dumpet dama og ikke vedkjent seg barnet. Min far var utro mot min mor og de skilte seg da jeg var 3 år. Jeg så ham to ganger etter dette. Ikke betalte han bidrag heller. Dette var på 90-tallet. Så dette er rimelig vanlig, og har alltid vært det

Anonymkode: f64dc...878

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
someone_here skrev (2 minutter siden):

Da må du slutte å dra inn falske fakta om kvinner. Fakta er at de ikke bare risikerer helsen i ni måneder. Det er farlig å være gravid, det er farlig å føde og man risikerer både død og livslange alvorlige skader, på både mor og barn. Når du velger å dra inn risiko for kvinner vs menn, så må du legge det frem på en ordentlig måte. Å legge det frem som om å betale for et barn du har laget i 18 år er et worst case scenario, så må du regne med at noen kommer og informerer deg om hvordan det faktisk er. 

Anonymkode: 7d26c...463

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
someone_here skrev (3 minutter siden):

Jeg vil at jeg blir beskyttet mot uønsket farskap, jeg vil ikke bli utpresset med uønsket barn osv. Hvorfor kvinner vil ha autonomi over sin egen kropp? Heter ikke det "min kropp - mitt valg"?

Hvis du ikke vil bli far = bruk kondom eller aller helst dropp å ha sex

Så enkelt er det faktisk 

Anonymkode: 64282...50b

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Tamsi said:

Tror du på dette selv? Har du hatt sex med en mann før? 

Det har ikke noe å si hva jeg tror på, dette er ikke en diskusjon om tro og følelser, det er om fakta. Kvinner har mange muligheter for prevenasjon og har også retten til å nekte sex om mannen ikke bruker det. Som sagt, dette er mest en økonomisk debatt, best å holde seg til det.

Anonymkode: e05e7...6c7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...