AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #101 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tror de menn som er unge i dag kommer til å være mye bedre rustet til å være single når de blir eldre. Ja, vi får se. Det er et gedigent sosialt eksperiment, hastigheten samfunnet har blitt digitalisert, og delvis dehumanisert. Det er kanskje mindre stigma, rundt det å være singel, barnløs, annen legning etc, på samfunnsnivå. Anonymkode: a77e5...185
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #102 Skrevet 11. mai 2021 Antiviruset skrev (14 timer siden): Det er lov og drømme De fleste som var unge på 80 tallet henger godt med i den teknologiske utviklingens om sosiale medier og behandle alt teknologisk utstyr som kreves for det. De var med på å innføre det og har det i blodet. De unge vil ikke være noe godt rustet til å være singel når de blir eldre. De tror at kammerater og venninner stiller opp på samme måte som nær familie, ja det er å tro på nissen at det vil skje. Mange av de vil være sære og uten familie og bli ensomme når helseproblemene kommer og de oppdager at "venner" ikke vil ha noe med de og gjøre når de ikke har noe å tilby. De vil aldri kunne erstatte dype nære familierelasjoner som barn som er godt oppdratt faktisk er. Jeg bruker mye tid på mine gamle foreldre fordi det er nære tette familiebånd og kjærligheten til de er der så til de grader. De ofret seg for meg i min barndom, jeg gir tilbake til de i deres alderdom. Tror du virkelig på at "venner" vil gjøre det samme? Det kommer aldri til å skje. De har ofte nok med seg og sitt når de kommer til samme sted i livet. Ensomhet er et stort problem i dag også blant unge, det vil bli enormt i fremtiden. Nei, mange av dem henger faktisk ikke helt med. At noen av dem var med å innføre teknologi i samfunnet (altså de som hadde realfaglig bakgrunn, ingeniører osv. ) betyr ikke at de var spesielt representative for "folk flest" den gangen. Det betyr bare at de som jobbet med å innføre teknologi hadde det som yrke. De fleste som var unge på 80 tallet har ikke i nærheten av den generelle IKT kompetansen som senere generasjoner har, det ser vi som blant annet har jobbet tungt med teknologi lenge. Generelt er det de som er 5-60 og eldre som er mest frustrert med teknologi, sosiale medier, nettbank, osv. per i dag. At en del 50+ åringer klarer å legge ut noen innlegg på sosiale medier er nå så, men det krever faktisk ikke spesielt god IKT innsikt å gjøre det, og vi ser jo kvaliteten på mange av disse innleggene (eller skal vi heller si fravær av kvalitet). Null filtre, null kildekritikk og et språkføre som ikke ligner grisen, så ja, der har du dine "kompetente" 80-talls unge voksne. Har aldri sett så mye tull som litt eldre generasjoner lirer av seg på sosiale medier blant yngre faktisk. Det er heller ikke alltid riktig. Noen vennskapsbånd er tettere enn familie, jeg kjenner en del som "bare" er venner som stiller opp for hverandre når de er eldre, og flere av dem får mer støtte/hjelp fra venner enn de får fra sin egen familie. Å ha egen familie er slett ingen garanti for at noen av dem er der når du blir gammel. Har sett nok eksempler på at barn og øvrig familie regelrett gir blaffen i sin eldste familie. Selvsagt er det fint at du stiller opp for dine foreldre. Men det er ingen garanti for at du vil oppleve det samme hvis du selv har/får barn. Anonymkode: 30474...582
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #103 Skrevet 11. mai 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Nei, mange av dem henger faktisk ikke helt med. At noen av dem var med å innføre teknologi i samfunnet (altså de som hadde realfaglig bakgrunn, ingeniører osv. ) betyr ikke at de var spesielt representative for "folk flest" den gangen. Det betyr bare at de som jobbet med å innføre teknologi hadde det som yrke. De fleste som var unge på 80 tallet har ikke i nærheten av den generelle IKT kompetansen som senere generasjoner har, det ser vi som blant annet har jobbet tungt med teknologi lenge. Generelt er det de som er 5-60 og eldre som er mest frustrert med teknologi, sosiale medier, nettbank, osv. per i dag. At en del 50+ åringer klarer å legge ut noen innlegg på sosiale medier er nå så, men det krever faktisk ikke spesielt god IKT innsikt å gjøre det, og vi ser jo kvaliteten på mange av disse innleggene (eller skal vi heller si fravær av kvalitet). Null filtre, null kildekritikk og et språkføre som ikke ligner grisen, så ja, der har du dine "kompetente" 80-talls unge voksne. Har aldri sett så mye tull som litt eldre generasjoner lirer av seg på sosiale medier blant yngre faktisk. Det er heller ikke alltid riktig. Noen vennskapsbånd er tettere enn familie, jeg kjenner en del som "bare" er venner som stiller opp for hverandre når de er eldre, og flere av dem får mer støtte/hjelp fra venner enn de får fra sin egen familie. Å ha egen familie er slett ingen garanti for at noen av dem er der når du blir gammel. Har sett nok eksempler på at barn og øvrig familie regelrett gir blaffen i sin eldste familie. Selvsagt er det fint at du stiller opp for dine foreldre. Men det er ingen garanti for at du vil oppleve det samme hvis du selv har/får barn. Anonymkode: 30474...582 Vel, jeg er en av disse oldisene du snakker om. Jeg forstår svært mye mer av disse "it-greiene" enn del fleste som er unge i dag. Forstår er nøkkelordet. Det er forskjell på å forstå det , og bare vite mer eller mindre intuitivt hva man skal trykke på. Det er noe vi kommer til å se mer og mer av, folk forstår ikke teknologien, selv om de kan bruke den. Jeg forstår teknologien, mest fordi jeg var med hele veien, men også fordi jeg etterhvert utdannet meg innen feltet. Anonymkode: 1ad99...b3d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå