Gå til innhold

Single menn i 50 årene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ABM skrev (1 minutt siden):

Jeg synes faktisk det er noe suspekt med menn over 50 som er evige og ufrivillig single...hvor vanskelig kan det være å få seg en dame å leve sammen med? 

Det er ikke alltid like lett i denne livsfasen å få en ny partner. Det samme limet i forholdet som barn er , ja det er totalt uaktuelt. De samme forpliktelsene er ikke der i samme grad. De har ofte stor frihet etter at barn har flyttet ut, og mange er ikke villige til å gi slipp på den friheten igjen. Forplikte seg i et seriøst forhold og være eksklusive. Samtidig har de kanskje litt helseproblemer, forpliktelser ovenfor andre i familie som barn og barnebarn. De har også jobb som de bruker mye tid på. Det er ikke umulig, men her må det vilje og prioriteringer til om det skal klaffe. Som ung 20 åring har du null erfaringer på dette, null ballast med i livet og tror ikke det at et samlivsbrudd er noe som vil treffe deg. Dette vet en 50 åring alt om for de som har langvarige forhold bak seg. Der kanskje de siste 10 årene av forholdet langt i fra var bra. Det skal mot til for å gå inn i et nytt forhold med slike erfaringer bak seg. Samlivsbrudd er ekstremt dyre økonomisk, og mange sliter stort med å gå inn i noe slikt igjen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ABM skrev (5 minutter siden):

Jeg synes faktisk det er noe suspekt med menn over 50 som er evige og ufrivillig single...hvor vanskelig kan det være å få seg en dame å leve sammen med? 

Tullete påstand. Det fordrer at de faktisk har hatt lyst på et forhold - noe ikke alle har av ulike årsaker. Jobb, interesser, sykdom ... og vipps så endrer det seg en dag.

I de sære tilfellene hvor noen har gått til de er femti og ønsket seg forhold, jobbet med det, men ikke fått det til ... vel, det er en annen sak.

Generelt er jeg vesentlig mer skeptisk til folk som har 5-6 to-tre-fire-årige seriøse forhold bak seg i en alder av 40-50 ... de har jo egentlig bevist at de ikke evner å skape gode forhold.

Og ja, de gjelder begge veier - menn og kvinner.

Anonymkode: a0990...ed7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble "voksen og singel" synonymt med farlig? 😮
Hvorfor skulle single menn være farlige bare fordi de ikke bor sammen med en familie?
Mange har familie fra før, og andre har møtt spenna gærne kvinnfolk og valgt å heller bo alene.


Jeg ser stadig vekk i nyhetsbildet at menn i forhold er farlige, så jeg tror absolutt ikke sivilstatusen avgjør hvorvidt en mann er farlig eller ikke.
Og for meg som singel kvinne i midten av 30-årene så ville jeg heller valgt date en singel 50-åring enn en singel 20-åring.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taluno skrev (1 minutt siden):

Når ble "voksen og singel" synonymt med farlig? 😮
Hvorfor skulle single menn være farlige bare fordi de ikke bor sammen med en familie?
Mange har familie fra før, og andre har møtt spenna gærne kvinnfolk og valgt å heller bo alene.


Jeg ser stadig vekk i nyhetsbildet at menn i forhold er farlige, så jeg tror absolutt ikke sivilstatusen avgjør hvorvidt en mann er farlig eller ikke.
Og for meg som singel kvinne i midten av 30-årene så ville jeg heller valgt date en singel 50-åring enn en singel 20-åring.

Det er ikke noe farlig slik sett ! De er bare ikke ærlige på akkurat det du skriver når de treffer andre kvinner. De sier de er interessert i et seriøst forhold, men er bare ute etter sex. Det er pill råttent gjort. Slik sett er det farlig for de kvinner/ menn som er interessert i et seriøst forhold og bare det. Så etter noen uker med sex så stikker de bare av. Igjen sitter den andre og forstår ikke et fnugg av hva som skjedde. Det er farlig, for hver gan det skjer mister en slik kvinne eller mann tillit til at det finnes noen der ute som er ærlige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tullete påstand. Det fordrer at de faktisk har hatt lyst på et forhold - noe ikke alle har av ulike årsaker. Jobb, interesser, sykdom ... og vipps så endrer det seg en dag.

I de sære tilfellene hvor noen har gått til de er femti og ønsket seg forhold, jobbet med det, men ikke fått det til ... vel, det er en annen sak.

Generelt er jeg vesentlig mer skeptisk til folk som har 5-6 to-tre-fire-årige seriøse forhold bak seg i en alder av 40-50 ... de har jo egentlig bevist at de ikke evner å skape gode forhold.

Og ja, de gjelder begge veier - menn og kvinner.

Anonymkode: a0990...ed7

"ufrivillig" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whistler skrev (6 timer siden):

Jeg vil tro at de er omtrent som en evig singel fertil dame på 39 og et halvt som fremdeles tror det ikke er for sent å få barn.  Det er en grunn til at noen er "evig" single, eller aldri finner den rette.  For å finne den rette må man også være den rette.

 

For en stygg kommentar. Føler du deg bedre av å rakke ned på folk? Du burde skamme deg. Det er ikke lov å oppfordre til selvmord på KG, og det er det du gjør med dine stygge kommentarer! Tenk på hva du skriver! Jeg sitter og griner og føler meg dritt fra før av, også gjør du det bare verre.. Du sier jo indirekte at vi single kvinner på 39 er søppel og ikke noe verdt. 

Bruk søndagen til å tenk litt gjennom hvordan du påvirker folk. Jeg blir seriøst helt sjokker over hvor mange onde folk det fins på KG. 

Anonymkode: d6c95...98b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For en stygg kommentar. Føler du deg bedre av å rakke ned på folk? Du burde skamme deg. Det er ikke lov å oppfordre til selvmord på KG, og det er det du gjør med dine stygge kommentarer! Tenk på hva du skriver! Jeg sitter og griner og føler meg dritt fra før av, også gjør du det bare verre.. Du sier jo indirekte at vi single kvinner på 39 er søppel og ikke noe verdt. 

Bruk søndagen til å tenk litt gjennom hvordan du påvirker folk. Jeg blir seriøst helt sjokker over hvor mange onde folk det fins på KG. 

Anonymkode: d6c95...98b

Det stemmer jo som whistler skriver at det som oftest er en grunn til at noen er evig single.

Anonymkode: 67d80...291

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (14 minutter siden):

Det er ikke noe farlig slik sett ! De er bare ikke ærlige på akkurat det du skriver når de treffer andre kvinner. De sier de er interessert i et seriøst forhold, men er bare ute etter sex. Det er pill råttent gjort. Slik sett er det farlig for de kvinner/ menn som er interessert i et seriøst forhold og bare det. Så etter noen uker med sex så stikker de bare av. Igjen sitter den andre og forstår ikke et fnugg av hva som skjedde. Det er farlig, for hver gan det skjer mister en slik kvinne eller mann tillit til at det finnes noen der ute som er ærlige.

Da har du møtt andre menn i 50årene enn hva jeg har gjort.

Min erfaring er at menn i 50prene vil bli seriøse langt raskere enn hva jeg selv ønsker.
Og nettopp dette med menn som kun vil ha sex og ikke seriøse forhold er grunnen til at jeg heller vil date noen som er eldre enn noen som er yngre. Yngre menn er sjeldnere klare for noe seriøst.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det stemmer jo som whistler skriver at det som oftest er en grunn til at noen er evig single.

Anonymkode: 67d80...291

Så hvis man er singel så har man ikke livets rett? Hva forelsår du, å gasse oss sånn som noen ble under 2.verdenskrig? For et usselt menneskesyn. Anbefaler å bruke søndagen til å tenke litt på dine holdninger. Stygt er det. Skam deg. 

Anonymkode: d6c95...98b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mennene jeg kjenner som er single i den alderen kommer i flere kategorier: 

-De som er skilte/har hatt samboerforhold som har tatt slutt, og mange av dem har barn.

-De som aldri har hatt noe lengre forhold og heller ikke vil ha det fordi de skal knulle rundt mest mulig.

-De som har liten eller ingen damerfaring og ikke klarer å etablere et forhold.

 

Anonymkode: 1ed8c...8f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Så hvis man er singel så har man ikke livets rett? Hva forelsår du, å gasse oss sånn som noen ble under 2.verdenskrig? For et usselt menneskesyn. Anbefaler å bruke søndagen til å tenke litt på dine holdninger. Stygt er det. Skam deg. 

Anonymkode: d6c95...98b

Hæ? Dette er jo tøv fra ende til annen. Jeg har ikke uttrykt noe i nærheten av det du skriver. Men siden du blir såpass følelsesmessig engasjert, antar jeg at du er evig singel kvinne på 39? Anbefaler deg å prøve å være noe mindre hårsår. Droppe å ha piggene så til de grader ute. 

Anonymkode: 67d80...291

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

For en stygg kommentar. Føler du deg bedre av å rakke ned på folk? Du burde skamme deg. Det er ikke lov å oppfordre til selvmord på KG, og det er det du gjør med dine stygge kommentarer! Tenk på hva du skriver! Jeg sitter og griner og føler meg dritt fra før av, også gjør du det bare verre.. Du sier jo indirekte at vi single kvinner på 39 er søppel og ikke noe verdt. 

Bruk søndagen til å tenk litt gjennom hvordan du påvirker folk. Jeg blir seriøst helt sjokker over hvor mange onde folk det fins på KG. 

Anonymkode: d6c95...98b

Wow! Du har det sannsynligvis ikke godt med deg selv,, Kan ikke lese noe av det du reagerer på i whistlers innlegg jeg..? Jeg forstår innlegget slik at noen er utrolig kresne..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (3 timer siden):

Wow! Du har det sannsynligvis ikke godt med deg selv,, Kan ikke lese noe av det du reagerer på i whistlers innlegg jeg..? Jeg forstår innlegget slik at noen er utrolig kresne..?

Beklager mitt utbrudd, jeg er veldig emosjonell og lei meg i dag. Trenger nok å holde meg unna KG litt og spesielt samliv/singel-forumet. Jeg tolket det som at Whistler mente alle damer på 39 er søppel, men innser nå at jeg kanskje overreagerte litt. Så dere får fortsette diskusjonen om single menn i 50-årene, håper dere får en fin søndag og unnskyld igjen! 

Anonymkode: d6c95...98b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Beklager mitt utbrudd, jeg er veldig emosjonell og lei meg i dag. Trenger nok å holde meg unna KG litt og spesielt samliv/singel-forumet. Jeg tolket det som at Whistler mente alle damer på 39 er søppel, men innser nå at jeg kanskje overreagerte litt. Så dere får fortsette diskusjonen om single menn i 50-årene, håper dere får en fin søndag og unnskyld igjen! 

Anonymkode: d6c95...98b

Stakkars deg..send meg en pm isteden så kan vi prate litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whistler skrev (10 timer siden):

Jeg vil tro at de er omtrent som en evig singel fertil dame på 39 og et halvt som fremdeles tror det ikke er for sent å få barn.  Det er en grunn til at noen er "evig" single, eller aldri finner den rette.  For å finne den rette må man også være den rette.

 

Det er mange som ikke tar til takke med hvem som helst slik mange her på KG tydeligvis gjør. 

Anonymkode: d019d...338

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Når det gjelder de skilte mennene i 50-årene virker de som veldig kresne på å velge noen for et varig forhold og mange vil ha yngre kvinner. Hvor mange av dem som lykkes med akkurat det, vet jeg ikke.

Single menn i 50-årene SKAL være kresne. De trenger ikke ta til takke, og gjør det heller ikke. Da kan de heller være single, de har ikke hastverk

Anonymkode: 81f56...7aa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ABM skrev (5 timer siden):

Jeg synes faktisk det er noe suspekt med menn over 50 som er evige og ufrivillig single...hvor vanskelig kan det være å få seg en dame å leve sammen med? 

Samme her. En barnløs,  singel mann på 50...,ja 40 for den del. ..suspekt. da er det noe galt rett og slett.

Anonymkode: 31e0e...cff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Single menn i 50-årene SKAL være kresne. De trenger ikke ta til takke, og gjør det heller ikke. Da kan de heller være single, de har ikke hastverk

Anonymkode: 81f56...7aa

Nei...fordi single menn i 50årene lever evig? Livet er alt for kort til å ikke ha hastverk....og Særlig etter en har passert 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (8 minutter siden):

Nei...fordi single menn i 50årene lever evig? Livet er alt for kort til å ikke ha hastverk....og Særlig etter en har passert 50

Hvorfor skal de ha hastverk med å finne seg å ta til takke med? Er det helt utenkelig at mange trives som single?

Når jeg leser trådene på Samliv og kjærlighetsrelasjoner-forum skjønner jeg utrolig godt at menn i 50-årene som ikke ønsker (flere) barn nyter livet som singel.

Anonymkode: d019d...338

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Single menn i 50-årene SKAL være kresne. De trenger ikke ta til takke, og gjør det heller ikke. Da kan de heller være single, de har ikke hastverk

Anonymkode: 81f56...7aa

Da kan jo damer i 50-årenen også være sånn da. Like kresne som menn på samme alder. Eller mener du at menn i 50-årene er mer verdt enn kvinner på samme alder? 

Anonymkode: 9706c...63d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...