AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #41 Skrevet 21. april 2021 Ingen problem å kose seg med god mat i moderate mengder å enda ha det bra 1 burger i uka er nok det. Samme med 1-2 øl i uka. Å justere litt hjelper mye på sikt. Anonymkode: 518a6...e68 9
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #42 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Fordi han sier ting som de er? Synes han hadde mange gode poenger. Overvekt koster samfunnet og oss skattebetalere enorme summer. Anonymkode: a686d...87c Det gnålet til Eia er det som fungerer aller, aller minst for at folk skal gå ned i vekt. Han fremstår som den eneste inkompetente i slankespørsmål i denne serien så langt. Anonymkode: 316ac...813 28
Pikeliten Skrevet 21. april 2021 #43 Skrevet 21. april 2021 Synes det var et bra program, var faktisk mannen her som foreslo å se på det. Kanskje dette treffer en del menn som aldri, aldri har sett på helseprogrammer før? Vi lo godt da han skulle spise etter vektklubbplanen, er jo helt urealistisk at en fyr som spiser tre hamburgere om dagen og chips til kveldsmat skal spise to knekkebrød og to valnøtter og være fornøyd. Spent på fortsettelsen, det viktigste må jo være å få inn noen viktige endringer som kan vare livet ut. Kanskje nedstengningen av Oslo har hjulpet til på ølinntaket? 22
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 Populært innlegg #44 Skrevet 21. april 2021 Nå har ikke jeg noen erfaring med Vektklubb, men at det foreslås en meny på 1300 kalorier i Ronny sitt tilfelle er jo helt absurd. Det er jo oppskrift på katastrofe og er dømt til å mislykkes så det synger etter. Med den vekta han har ville han jo kunne ha gått ned med det dobbelte av det kaloriinntaket. Anonymkode: 0a172...044 68
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #45 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå har ikke jeg noen erfaring med Vektklubb, men at det foreslås en meny på 1300 kalorier i Ronny sitt tilfelle er jo helt absurd. Det er jo oppskrift på katastrofe og er dømt til å mislykkes så det synger etter. Med den vekta han har ville han jo kunne ha gått ned med det dobbelte av det kaloriinntaket. Anonymkode: 0a172...044 Nå ble det i utgangspunktet foreslått en diett med 2400kcal/dag til Ronny fra vektklubb sin side, men at han selv justerte målet for daglig kaloriinntak ned til deres absolutt minstenivå på 1300kcal/dag. Anonymkode: 49b84...e5d 13
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #46 Skrevet 21. april 2021 addict skrev (1 time siden): Liker serien godt hittil, fikk vondt i magen av Harald Eia fordi det var så brutalt ærlig, men 100% enig i det som ble sagt. Gleder meg til å se mer! Ærlighet er jo eneste måten å forklare ting på, hva er vitsen med å pakke inn ting? Anonymkode: 86391...c45 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #47 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå ble det i utgangspunktet foreslått en diett med 2400kcal/dag til Ronny fra vektklubb sin side, men at han selv justerte målet for daglig kaloriinntak ned til deres absolutt minstenivå på 1300kcal/dag. Anonymkode: 49b84...e5d Akkurat, det fikk jeg ikke med meg. Anonymkode: 0a172...044 10
Pikeliten Skrevet 21. april 2021 #48 Skrevet 21. april 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Akkurat, det fikk jeg ikke med meg. Anonymkode: 0a172...044 Ikke jeg heller. Da gir det litt mer mening, for jeg tenkte at vektklubb var helt ute på bærtur... 14
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #49 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Altså, blir helt matt av å se Ronny sin innstilling. Mer tafatt type som prøver å snike seg unna endring for alt det er verdt kan jeg rett og slett ikke huske å ha møtt. Når målet ditt er å kutte NED til 18 alkoholenheter i uka, da har du et stort problem - ikke bare med vekt. Nei, dette var rett og slett skremmende og absurd å se på. Anonymkode: 52084...19d Det tenkte jeg også! Og jeg tror egentlig han snakker om halvlitere og ikke alkoholenheter. En alkoholenhet øl er 0,3 liter. 30 halvlitere (som utgangspunktet han hadde) tilsvarer 45 alkoholenheter, det er skyhøyt på en uke. Anonymkode: 0db32...1f0 26
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #50 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det tenkte jeg også! Og jeg tror egentlig han snakker om halvlitere og ikke alkoholenheter. En alkoholenhet øl er 0,3 liter. 30 halvlitere (som utgangspunktet han hadde) tilsvarer 45 alkoholenheter, det er skyhøyt på en uke. Anonymkode: 0db32...1f0 Syns det var ganske rart at legen ikke gikk mer inn på dette med alkoholvanene hans. Med alle hans risikofaktorer - inkludert alkoholvanene, hadde jeg kanskje tenkt at legen ville henvist han et sted. dette med tanke på at snart skal bli far og at den livsstilen med alkohol ikke er forenlig med å ha omsorgsansvar for barn. Alle blir påvirket av 9 øl... så denne uvanen burde han jo få hjelp til å kutte før barnet kommer Anonymkode: 812ee...320 31
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #51 Skrevet 21. april 2021 Pikeliten skrev (1 time siden): Ikke jeg heller. Da gir det litt mer mening, for jeg tenkte at vektklubb var helt ute på bærtur... Jeg har ikke sett den episoden selv, så vet ikke om det er nevnt der. Men på vektklubb sin instastory i dag forklarer de dette Anonymkode: 49b84...e5d 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #52 Skrevet 21. april 2021 Ronny er en gladlaks, det skal han ha. Samtidig er det litt trist at så mye av hans opplevelse av glede ligger i mat og alkohol. Tuva prøvde å komme med alternative aktiviteter som inkluderer mat, da var han skeptisk og avfeide det. Da han var på treningssentret opplevde han faktisk noe glede også, det sa han jo selv. Men å lage en konkret avtale for neste gang, det ville han ikke. Også kan han ikke starte å redusere inntaket i dag (fredag), for på lørdager er han og samboeren ute og spiser (eller noe i den duren, huska ikke detaljene) og på søndagen var det en bursdag. Så unnskyldninger for å utsette er der. Det er vel i grunn også ganske typisk for de som ikke lykkes i endre livsstilen. For det er jo en varig endring man må ha for å oppnå en varig vektreduksjon. Alkoholinntaket han er for høyt, det er det ingen tvil om. Det er et område hans kropp absolutt hadde nytt godt av om ble redusert. Og med baby i hus, håper jeg også at han reduserer det inntaket. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): dette med tanke på at snart skal bli far og at den livsstilen med alkohol ikke er forenlig med å ha omsorgsansvar for barn. Alle blir påvirket av 9 øl... så denne uvanen burde han jo få hjelp til å kutte før barnet kommer Anonymkode: 812ee...320 Ungen har kommet nå, den kom i oktober tror jeg det var. Anonymkode: 13279...253 12
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #53 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ronny er en gladlaks, det skal han ha. Samtidig er det litt trist at så mye av hans opplevelse av glede ligger i mat og alkohol. Tuva prøvde å komme med alternative aktiviteter som inkluderer mat, da var han skeptisk og avfeide det. Da han var på treningssentret opplevde han faktisk noe glede også, det sa han jo selv. Men å lage en konkret avtale for neste gang, det ville han ikke. Også kan han ikke starte å redusere inntaket i dag (fredag), for på lørdager er han og samboeren ute og spiser (eller noe i den duren, huska ikke detaljene) og på søndagen var det en bursdag. Så unnskyldninger for å utsette er der. Det er vel i grunn også ganske typisk for de som ikke lykkes i endre livsstilen. For det er jo en varig endring man må ha for å oppnå en varig vektreduksjon. Alkoholinntaket han er for høyt, det er det ingen tvil om. Det er et område hans kropp absolutt hadde nytt godt av om ble redusert. Og med baby i hus, håper jeg også at han reduserer det inntaket. Det er jo forsåvidt sant alt du skriver her. Men gi nå fyren litt slækk. Han har såvidt begynt på omstillingen, og det er mye å ta innover seg. Endring er vanskelig. Og ellers liker jeg Ronny. Han er en gladlaks, og jeg skulle ønske jeg hadde hans kronisk positive innstilling til livet. Anonymkode: 316ac...813 22
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #54 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er jo forsåvidt sant alt du skriver her. Men gi nå fyren litt slækk. Han har såvidt begynt på omstillingen, og det er mye å ta innover seg. Endring er vanskelig. Og ellers liker jeg Ronny. Han er en gladlaks, og jeg skulle ønske jeg hadde hans kronisk positive innstilling til livet. Anonymkode: 316ac...813 Jaja, selvsagt. Jeg ber ikke om at han skal gi bånn gass på 1300 kcal daglig eller noe slikt. Han er jo meget menneskelig. Han forbinder for mye glede med maten, og han burde finne glede andre steder. Det håper jeg han gjør i løpet av serien. Jeg sier bare at han går i de samme ‘fellene’ som veldig mange andre i samme situasjon gjør Anonymkode: 13279...253 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #55 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det gnålet til Eia er det som fungerer aller, aller minst for at folk skal gå ned i vekt. Han fremstår som den eneste inkompetente i slankespørsmål i denne serien så langt. Anonymkode: 316ac...813 Takk❤️ Anonymkode: f5eda...eca 8
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #56 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jaja, selvsagt. Jeg ber ikke om at han skal gi bånn gass på 1300 kcal daglig eller noe slikt. Han er jo meget menneskelig. Han forbinder for mye glede med maten, og han burde finne glede andre steder. Det håper jeg han gjør i løpet av serien. Jeg sier bare at han går i de samme ‘fellene’ som veldig mange andre i samme situasjon gjør Anonymkode: 13279...253 Ja, da er vi nok enige. Anonymkode: 316ac...813
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #57 Skrevet 21. april 2021 Tenker at han i første omgang burde kutte all alkohol. Ved å gjøre det tipper jeg at han hadde gått mye ned i vekt. Fyren drikker jo sykt mye øl. Ble Ronny ikke enig med ernæringsfysiologen om at 18 enheter i uken var ok? 🙉 Anonymkode: 49caf...1c1 9
Krutthøna Skrevet 21. april 2021 #58 Skrevet 21. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (23 timer siden): Liker Ronny, men han lever et liv i selvfornekelse. Han fikk diagonsen søvnapné da han var 32! Det alene burde ha vært en vekker. Anonymkode: c732e...745 Enig, Ronny er en skikkelig fin fyr og dyktig radio/tv vert. For hans egen del bør han nok legge om kostholdet. Han er fortsatt ung, å det ville vært trist om kropp og helse skulle blir ødelagt pga for mye øl og burger. Trenger ikke trene som en gal for å være sunn 😊 Endret 21. april 2021 av Krutthøna 13
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #59 Skrevet 21. april 2021 Gøy at serien vekker mye engasjement! Jeg tror Ronny har fått et veldig annerledes liv etter både pandemi og baby. Pandemien har gjort at man ikke har kunnet gå ut og ta seg en øl i Oslo på snart et halvt år, og man har jo heller ikke hatt voldsomt mye besøk de siste månedene. Og nå har han også blitt far og må prioritere annerledes. Gleder meg til de neste episodene! Anonymkode: 96887...ae5 10
addict Skrevet 21. april 2021 #60 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ærlighet er jo eneste måten å forklare ting på, hva er vitsen med å pakke inn ting? Anonymkode: 86391...c45 Tja, det er nok folk der ute som ikke tør å si rett ut at vi burde bruke pengene på de som faktisk er syke og ikke på de som sitter på ræva og spiser potetgull og gjør seg syke fordi de ikke gidder. Ærlighet er definitivt ikke den eneste måten å forklare ting på. Det var ikke et eneste menneske som sa til meg at jeg måtte ta meg sammen når jeg gikk med en BMI på 36. Til og med legen min sa at "du er da ikke så stor". Og det stemte jo ikke, men ingen ville være så ærlige og si at du kjører deg selv i grøfta, du må ta tak. Du ser jo også hva som skjer her inne hvis man påpeker at overvekt er selvforskyldt. Folk klikker jo i vinkel og skylder på alle slags mulige sykdommer og depresjoner og medisiner. De aller færreste tar ansvar for egen overvekt og dårlige vaner. Ingen tåler å høre det. Så ja jeg er absolutt enig med deg, men jeg er likevel ikke vant til at folk sier det så ærlig og rett ut som Harald Eia gjorde. Jeg satt og ventet på responsen med hjertet i halsen. Det var forfriskende. 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå