AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #541 Skrevet 10. mai 2021 Hvorfor er det så vanskelig å innrømme at vekt kan handle om bevisste valg, viljestyrke og personkarakter? Det er vel er grunn for at f.eks. fattige grupper og folk med lav utdanning har hyppigere overvekt? Anonymkode: cb236...704 3
PetterKanin Skrevet 10. mai 2021 #542 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja vel... For å være ærlig så tror jeg det handler mye om karakter og viljestyrke, men det blir vel å banne i kirken. Anonymkode: cb236...704 Det tror jeg har svært lite å si.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #543 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje, kanskje ikke. Mener du at alle mennesker er akkurat like sterke mentalt? Gjelder alle områder i livet? Aldri vær stolt av noe, for fikk du det til var det bare fordi det var lett for deg, og alle som ikke klarer det samme er det bare vanskeligere for. Litt av en hvilepute for å aldri anstrenge seg noe særlig her i livet... Anonymkode: 35829...6d9 Velkommen til mitt liv. Jeg har en stoffskiftesykdom. Trener mye, spiser bare sunn mat. Legger på meg jevnt og trutt. SPiser vanligvis ca 1600 kcal/dag, har nå gått på 1200 kcal dag siden slutten av mars. Gikk ned 2 kg de to første ukene - vekten har stått bom fast +/- 500 gram siden 13 april. jeg har spist 1300 kcal en av dagene, resten av tiden er jeg under budsjett. Jeg veier alt jeg spiser og loggfører kalorier og VET at jeg ikke overspiser eller undervurderer. Anonymkode: c4a67...bd3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #544 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det så vanskelig å innrømme at vekt kan handle om bevisste valg, viljestyrke og personkarakter? Det er vel er grunn for at f.eks. fattige grupper og folk med lav utdanning har hyppigere overvekt? Anonymkode: cb236...704 Fordi det med all sannsynlighet ikke stemmer. Anonymkode: c4a67...bd3 4
PetterKanin Skrevet 10. mai 2021 #545 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det så vanskelig å innrømme at vekt kan handle om bevisste valg, viljestyrke og personkarakter? Det er vel er grunn for at f.eks. fattige grupper og folk med lav utdanning har hyppigere overvekt? Anonymkode: cb236...704 Det er en grunn, ja. Noe sier meg imidlertid at du ikke forstår hva den er. 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #546 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Velkommen til mitt liv. Jeg har en stoffskiftesykdom. Trener mye, spiser bare sunn mat. Legger på meg jevnt og trutt. SPiser vanligvis ca 1600 kcal/dag, har nå gått på 1200 kcal dag siden slutten av mars. Gikk ned 2 kg de to første ukene - vekten har stått bom fast +/- 500 gram siden 13 april. jeg har spist 1300 kcal en av dagene, resten av tiden er jeg under budsjett. Jeg veier alt jeg spiser og loggfører kalorier og VET at jeg ikke overspiser eller undervurderer. Anonymkode: c4a67...bd3 Jeg er slank og spiser omtrent det samme. Det er jo derfor jeg er slank. Anonymkode: cb236...704 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #547 Skrevet 10. mai 2021 PetterKanin skrev (1 minutt siden): Det er en grunn, ja. Noe sier meg imidlertid at du ikke forstår hva den er. Og hva er grunnen da? I Norge? Anonymkode: cb236...704
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #548 Skrevet 10. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er slank og spiser omtrent det samme. Det er jo derfor jeg er slank. Anonymkode: cb236...704 Jeg er slank og spiser ekstremt mye mer og trener ingenting 🤷 Anonymkode: bf36c...24e 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #549 Skrevet 10. mai 2021 Ok, alle overvektige og feite er helt uskyldige i dette🙄😂 Anonymkode: cb236...704 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #550 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er slank og spiser ekstremt mye mer og trener ingenting 🤷 Anonymkode: bf36c...24e Jeg er over 40 og i overgangsalder. Anonymkode: cb236...704
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #551 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er slank og spiser ekstremt mye mer og trener ingenting 🤷 Anonymkode: bf36c...24e OG jeg er øvnre normal og har forbrenning på 1450 kalorier og en svært inaktiv livsstil grunnet sykdom. Skal jeg slanke meg med 500-1000 kalorier som er anbefalt er det ikke mange kalorier igjen Men holder vekten heldigvis. Anonymkode: 3efd4...34d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #552 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Velkommen til mitt liv. Jeg har en stoffskiftesykdom. Trener mye, spiser bare sunn mat. Legger på meg jevnt og trutt. SPiser vanligvis ca 1600 kcal/dag, har nå gått på 1200 kcal dag siden slutten av mars. Gikk ned 2 kg de to første ukene - vekten har stått bom fast +/- 500 gram siden 13 april. jeg har spist 1300 kcal en av dagene, resten av tiden er jeg under budsjett. Jeg veier alt jeg spiser og loggfører kalorier og VET at jeg ikke overspiser eller undervurderer. Anonymkode: c4a67...bd3 Ring redd barna og si at i genene dine finner de løsningen på verdens sultproblemer. Men da ville jeg prøvd periodisk faste om jeg var deg. Med lite spisevindu. Anonymkode: 35829...6d9 2
PetterKanin Skrevet 10. mai 2021 #553 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og hva er grunnen da? I Norge? Anonymkode: cb236...704 Den sannsynligvis mest tungtveiende grunnen er nok at de minst betalte jobbene er de med minst betalt og minst frihet. Det gir minst midler til sunne valg, minst tid til sunne valg og ikke minst økt apetitt på raske kalorier. 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #554 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er en sånn som alltid har vært tynn uten å gjøre noen innsats, spiser det jeg vil og trener minimalt. Nesten aldri over 10.000 skritt om dagen, spiser mye junkfood, brus og sjokolade. Så hun Sonja Iren fra serien og artikkelen er jo ekstremt mye sunnere enn meg. Samtidig er jeg også en som fint kan glemme å spise en dag, jeg er sjelden egentlig sulten, spiser mest for kos. Og det tror jeg kun er flaks. Hadde jeg hatt god appetitt og andre forutsetninger hadde jeg vært ganske tjukk. Jeg skjønner kjempegodt at mange sliter med vekta, og jeg syntes ikke det er greit å shame folk for det. Jeg kjenner så mange som er så mye bedre på å ta vare på helsa si enn meg, men allikevel har noen kilo ekstra. Jeg tror ingenting på at jeg har mer viljestyrke, er mindre lat eller er bedre enn de på noen måte. Anonymkode: bf36c...24e Takk! Et eksempel på at noen mennesker også har det slik Anonymkode: 7b653...9ad
PetterKanin Skrevet 10. mai 2021 #555 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok, alle overvektige og feite er helt uskyldige i dette🙄😂 Anonymkode: cb236...704 Det at det er vanskeligere for overvektige betyr ikke at de er uskyldige i situasjonen, men at det krever mye mer av dem å motstå fristelsene enn de som greier det. 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #556 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk! Et eksempel på at noen mennesker også har det slik Anonymkode: 7b653...9ad Noen mennesker har det nok slik, men undersøkelser viser at de spiser mye mindre enn overvektige selv om de tror noe annet. Og disse menneskene har en tendens til å vær unge og aktive.. Anonymkode: cb236...704 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #557 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor er det så vanskelig å innrømme at vekt kan handle om bevisste valg, viljestyrke og personkarakter? Det er vel er grunn for at f.eks. fattige grupper og folk med lav utdanning har hyppigere overvekt? Anonymkode: cb236...704 Hva er det egentlig du sier her? Ar fattige og folk med lav utdanning har dårlig «personkarakter»? Nå begynner du å bli litt vel mye «la dem spise kake».... Anonymkode: 7b653...9ad 8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #558 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ring redd barna og si at i genene dine finner de løsningen på verdens sultproblemer. Men da ville jeg prøvd periodisk faste om jeg var deg. Med lite spisevindu. Anonymkode: 35829...6d9 For en usympatisk ting å si. Jeg har selvsagt prøvd periodisk faste. Jeg gjør det nå med mine 1200 Kcal. 18:6. Jeg har prøvd lavkarbo, lavkalori, eurodiett, alle disse liksom kostholdsekspertene som selger kurs på nett. Grete Roede. Det er ikke mangel på gode råd eller mangel på kunnskap som gjør at jeg sliter. Anonymkode: c4a67...bd3 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #559 Skrevet 10. mai 2021 Det er nok mer at slanke underestimerer matinntaket og overvektige underestimerer - som hun slanke overfor som sier at hun spiser masse junk og ikke trener noe særlig, men så sier hun også i nærmest en bisetning at hun kan gå en dag uten å spise fordi hun glemmer det av. Da fokuserer hun mer på alt det usunne hun faktisk spiser og mener hun er "heldig med forbrenningen" enn på de lange periodene uten mat. At overvektige underestimerer er det ingen tvil om. Sett på "Secret Eaters" på youtube? Ingen av deltakerne kunne skjønne hvorfor de var store. Selvrapportert kaloriinntak var latterlig lavt, mens det de egentlig spiste var 2-3 ganger så mye. Anonymkode: 42e53...41e 11
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #560 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Noen mennesker har det nok slik, men undersøkelser viser at de spiser mye mindre enn overvektige selv om de tror noe annet. Og disse menneskene har en tendens til å vær unge og aktive.. Anonymkode: cb236...704 Hva rører du om nå? Selvfølgelig spiser de mindre. Det handler om at de spiser akkurat det de har lyst på, men de har lyst på mindre. De spiser omtrent hva kroppen trenger, og så er de fornøyd. De trenger ikke nekte seg noe, for de har aldri lyst på for mye. Anonymkode: 7b653...9ad 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå