Gå til innhold

Prøvedagbok ~ Fame


Fame

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (Akkurat nå):

Kjenner til følelsen med tosifret prøveperiode altså... føles ganske tungt da man jo gjerne vil høre til dem som klarer det innen et halvt år. Men mine satt på hhv. pp 13, 14 og 11. Og det er nok ganske normalt. Ikke så lett å ha flaks alltid! Satser absolutt på at pp10 er din lykke-pp! :klemmer:

Skulle det mot formodning ikke gå denne syklusen, så ville jeg ringt fastlegen når mensen kommer for å avtale time. Ting kan jo ta litt tid, så innen du har fått time der, henvisning til hjelp sendt og du får startet på det så har det kanskje gått 1 år siden prøveoppstart.

Satser dog på EL til helgen og masse kos som gir full uttelling 🤞

Men jeg trodde ikke de ville henvise før 1 år uansett  🤔 Kan jo selvfølgelig ringe og høre uansett da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snikleser melder seg👋 Håper det klaffer for deg snart. Kan kanskje være greit å ringe å høre ja for å få gang i prossessen? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (På 1.11.2021 den 19.18):

Snikleser melder seg👋 Håper det klaffer for deg snart. Kan kanskje være greit å ringe å høre ja for å få gang i prossessen? 😊

:velkommen: 

 

Får nå se åssen denne runden går 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 10 ~ CD 15 ~ Positiv EL test 

Jeg testet i går kveld og fikk en neeesten positiv test. Fikk smiley med clearblue nå så da er vi vel i gang i morgen ish da :nigo: Fikk lagt inn aksjer i går,  og etterpå.  Kanskje jeg til og med får inn en runde i morgen  :lur: Men jeg jobber netter denne helga så vi får se hva som rekkes.  

Ellers er det stille og rolig.  Lite symptomer på at EL nærmer seg, annet enn litt murring på venstre side. Pleier å være litt EL yr, men er rimelig trøtt om dagen så da er jeg nok ikke like gira :ler: Men men. Håper alle får en flott helg, enten om du skal jobbe eller ikke  :danser:

Endret av Fame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Fame said:

PP 10 ~ CD 15 ~ Positiv EL test 

Jeg testet i går kveld og fikk en neeesten positiv test. Fikk smiley med clearblue nå så da er vi vel i gang i morgen ish da :nigo: Fikk lagt inn aksjer i går,  og etterpå.  Kanskje jeg til og med får inn en runde i morgen  :lur: Men jeg jobber netter denne helga så vi får se hva som rekkes.  

Ellers er det stille og rolig.  Lite symptomer på at EL nærmer seg, annet enn litt murring på venstre side. Pleier å være litt EL yr, men er rimelig trøtt om dagen så da er jeg nok ikke like gira :ler: Men men. Håper alle får en flott helg, enten om du skal jobbe eller ikke  :danser:

Oi, spennende! 🤩 Høres ut som dere er godt dekket på aksjefronten, så da er det vel snart bare å gruglede seg til DPO land! 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for EL! Dette blir spennende! Da ligger du bare noen dager bak meg. Krysser fingrene for at DPO-dagene går raskt for oss begge. :hjerter:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk! Er litt redd rundturnus ødelegger fertiliteten, men så lenge man ikke jobber mye netter eller over en lang periode så er det vel greit?  :=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det klaffer for dere denne PP @Fame! 🤞🤞🤞

Leser at du har vært innom tanken å ringe fastlege osv med tanke på utredning. Hvis dere ønsker og har råd så vil jeg også anbefale å gå direkte privat. Jeg gjorde det og fikk hjelp med en gang. I løpet av en måned hadde jeg og samboer fått full utredning! Hadde jeg skulle tatt det offentlig måtte jeg ha ventet i 4 måneder til før jeg hadde fått hjelp.. Bare en tanke! Og henvisningen kan jo også ta evigheter 🙄 

Men herlighet, er også helt normalt å prøve opptil et år før det klaffer så 😊 lykke til i de siste dagene i DPO-land 🙌

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (3 timer siden):

Håper det klaffer for dere denne PP @Fame! 🤞🤞🤞

Leser at du har vært innom tanken å ringe fastlege osv med tanke på utredning. Hvis dere ønsker og har råd så vil jeg også anbefale å gå direkte privat. Jeg gjorde det og fikk hjelp med en gang. I løpet av en måned hadde jeg og samboer fått full utredning! Hadde jeg skulle tatt det offentlig måtte jeg ha ventet i 4 måneder til før jeg hadde fått hjelp.. Bare en tanke! Og henvisningen kan jo også ta evigheter 🙄 

Men herlighet, er også helt normalt å prøve opptil et år før det klaffer så 😊 lykke til i de siste dagene i DPO-land 🙌

 

Vi har ikke økonomi til det  :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 10 ~ CD 24 ~ 8 DPO

Og dagene bare snegler seg avgårde.. jeg jobber veldig mye om dagen, og i dag er den første fridagen min på to uker så det er utrolig digg  :danser:Men det er også grunnen til at de ble lite aksjelegging inn denne runden så jeg er skeptisk til hvordan det gikk. Vi hadde kun samleie to dager før EL, tenker dere at det kan holde? Hadde også et par dager før der igjen så spermen var relativt fersk sånn sett  :ler: Håpet noen hadde erfaring med å bli gravid av sex kun én av de tre dagene man er mest fertil.  

Tenker det uansett får gå som det går. Jeg har ingen symptomer den ene eller den andre veien, annet enn veldig,  veldig mye utflod (sorry), men det pleier jeg i grunn å ha mye av. Føler dog det er enda mer enn vanlig nå.

 

Ellers skal jeg kose meg på fridagen min, men kanskje få tid til å vaske badet. Det er på tide  :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (1 time siden):

Vi hadde kun samleie to dager før EL, tenker dere at det kan holde?

Ja! Datteren min er unnfanget med sex to dager før EL! Var litt i krisemodus selv, for mannen skulle reise bort og jeg tenkte pp'en ble ødelagt. Men det holdt fint det! 😊 Tuller litt med at hun ble unnfanget mens han var i utlandet 😅 men det er jo sant... Så soldatene klarer seg fint inni der mens de venter på egget. Erfaring i ettertid viser seg at de foretrekker det faktisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Ja! Datteren min er unnfanget med sex to dager før EL! Var litt i krisemodus selv, for mannen skulle reise bort og jeg tenkte pp'en ble ødelagt. Men det holdt fint det! 😊 Tuller litt med at hun ble unnfanget mens han var i utlandet 😅 men det er jo sant... Så soldatene klarer seg fint inni der mens de venter på egget. Erfaring i ettertid viser seg at de foretrekker det faktisk. 

Takk for betryggende svar. Jeg vet egentlig det, men stresser når det blir mindre enn planlagt vet du  :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fridagen hørtes veldig fortjent ut! 😄 Kan jo være litt godt å ha mye å gjøre og annet å tenke på også, prøveboblen kan være ganske altoppslukende! 

Hørtes lovende ut med mer utflod, det kan jo kanskje være et godt tegn? :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiora skrev (18 minutter siden):

Den fridagen hørtes veldig fortjent ut! 😄 Kan jo være litt godt å ha mye å gjøre og annet å tenke på også, prøveboblen kan være ganske altoppslukende! 

Hørtes lovende ut med mer utflod, det kan jo kanskje være et godt tegn? :yvonne:

Kan det? Aner ikke  :ler: kanskje det bare betyr at jeg har sopp. 

 

Neida, har lest at det kan være et tegn  så vi får se  :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hehe. Denne hadde jeg glemt litt, men siden jeg er bittelitt stressa så tenkte jeg kanskje å legge ut om det her i stedet for å plage andres tråder  :ler:

Jeg er 10 dager etter innsett av blastocyst i dag og har testet hver dag for å se økningen, men det er første gang jeg får positive tester og jeg aner egentlig ikke åssen en god økning skal se ut :ler: så jeg legger de ut her og håper på noen betryggende ord. Testene er tatt på 11 dpo, 13 dpo og 15 dpo. Får de liksom ikke så sterke som kontrollstreken.. digital sa 1-2 i går og da var streken omtrent lik som i dag

Ikke lett det her  :ler:

Snapchat-104176115.jpg

Snapchat-577648071.jpg

Snapchat-390270608.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh 🥰❤️ Så utrolig herlig med positiv test! Jeg syns økningen er fin, vanskelig å sammenlikne seg med andre da det er så utrolig stor variasjon i hvordan de øker i styrke og hvor konsentrert urinen er. Men minner meg om mine tester med førstemann🤞🤞 de økte heller ikke så veldig kjapt og jeg fikk typisk sterkere test på kvelden 🙈😅 Heier på lille spiren ❤️🤞

Var det første innsett?

Endret av Lillrex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lillrex skrev (24 minutter siden):

Åååh 🥰❤️ Så utrolig herlig med positiv test! Jeg syns økningen er fin, vanskelig å sammenlikne seg med andre da det er så utrolig stor variasjon i hvordan de øker i styrke og hvor konsentrert urinen er. Men minner meg om mine tester med førstemann🤞🤞 de økte heller ikke så veldig kjapt og jeg fikk typisk sterkere test på kvelden 🙈😅 Heier på lille spiren ❤️🤞

Var det første innsett?

Ja første runde, så jeg er litt spent  :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye kjære Fame! Så utrolig moro! :rodmer: 

Jeg syns økningen din ser kjempefin ut. Men enig med Lillrex at det er vanskelig å tolke da de kan variere sånn fra person til person (og egentlig fra test til test også). Og det er veldig sensitivt så tidlig... urinkonsentrasjonen har f.eks alt å si.

Så etter mange år med testing (og 8 ganger med positive tester) så har jeg konkludert med at disse strimlene er ikke lagd for å sjekke økning. De er flotte til å finne ut om man er gravid eller ikke. Men når man har testet med disse og fått 1-2 på en digital test så bør man definitivt slutte med strimlene og kun bruke digital. Man kan bli superstressa hvis ikke streken virker sterkere hele tiden, mens sannheten er at det ikke er alltid den blir det. Vet veldig godt at det er vanskelig å vente èn uke mellom hver digital test, men for den psykiske helsen så vil jeg på det sterkeste anbefale at du går over til det.

Masse lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 minutter siden):

Gratulerer så mye kjære Fame! Så utrolig moro! :rodmer: 

Jeg syns økningen din ser kjempefin ut. Men enig med Lillrex at det er vanskelig å tolke da de kan variere sånn fra person til person (og egentlig fra test til test også). Og det er veldig sensitivt så tidlig... urinkonsentrasjonen har f.eks alt å si.

Så etter mange år med testing (og 8 ganger med positive tester) så har jeg konkludert med at disse strimlene er ikke lagd for å sjekke økning. De er flotte til å finne ut om man er gravid eller ikke. Men når man har testet med disse og fått 1-2 på en digital test så bør man definitivt slutte med strimlene og kun bruke digital. Man kan bli superstressa hvis ikke streken virker sterkere hele tiden, mens sannheten er at det ikke er alltid den blir det. Vet veldig godt at det er vanskelig å vente èn uke mellom hver digital test, men for den psykiske helsen så vil jeg på det sterkeste anbefale at du går over til det.

Masse lykke til! :klem:

Har så lite lyst til å ta digital før jeg ser at streken er litt sterkere for de er så dyre  :ler: men har to stk på lager. Tenkte å sjekke i helgen :nigo: Tusen takk :klem3:Håper virkelig spiren blir værende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (54 minutter siden):

Har så lite lyst til å ta digital før jeg ser at streken er litt sterkere for de er så dyre  :ler: men har to stk på lager. Tenkte å sjekke i helgen :nigo: Tusen takk :klem3:Håper virkelig spiren blir værende 

Ja ikke meningen at man skal ta digitale daglig/ofte altså. Men ta første digital når du har fått positiv strimmel (det har du gjort). Ta neste når det har gått akkurat èn uke siden første digitale ble tatt (ikke dagen før som mange brenner seg på, inkl. meg selv :flau:) og så den tredje og siste digitale nøyaktig èn uke etter den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...