Gå til innhold

Prøvedagbok ~ Fame


Fame

Anbefalte innlegg

Hei hei! Tenkte jeg skulle begi meg ut på en prøvedagbok selv og ikke bare sniklese i alle andre sine  :ninja:

Jeg er 28 år, samboer er 29. Vi har vært sammen i 7 år, med hus og faste jobber. Det eneste som mangler nå er en liten en  :hjerter_rundt: Jeg har lenge hatt lyst på barn, men måtte bare vente til samboeren også var klar.

Jeg sluttet med p-piller for flere år siden og har kun brukt kondom etter det, noe som gjør at jeg har en ganske så stabil syklus på rundt 28 dager.  Er nå i prøveperiode 3 og satser på en baby i 2022  :babysmokk:

Jeg vil bruke dagboken til å skrive ned tanker og følelser, her er det bare å følge med for den som måtte ønske :vinke:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PP 3 ~ CD 14

I følge Flo hadde jeg EL i går, men ingen av testene jeg har tatt denne uka har vært positive. Den pleier ikke å stemme helt med EL heller. Hører heller på kroppen, den pleier å signalisere godt på EL dagen. Regner med at jeg får en positiv test i morgen, men får se   :bond:

Endret av Fame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 3 ~ CD 15

Tok en ny EL test til morgenen i dag som er negativ, men har begynt å kjenne litt murring i venstre lysk så jeg tenkte å ta en test i ettermiddag og eventuelt ha litt sengekos i kveld eller i morgen etter jobb.  :sengekos:

Prøver å ikke stresse så veldig med denne prøvingen i frykt for at det virker mot sin hensikt. Har nettopp begynt å tempe litt og bare for nysgjerrigheten sin del. Synes hele prosessen er så spennende å følge med på   :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (22 minutter siden):

PP 3 ~ CD 15

Tok en ny EL test til morgenen i dag som er negativ, men har begynt å kjenne litt murring i venstre lysk så jeg tenkte å ta en test i ettermiddag og eventuelt ha litt sengekos i kveld eller i morgen etter jobb.  :sengekos:

Prøver å ikke stresse så veldig med denne prøvingen i frykt for at det virker mot sin hensikt. Har nettopp begynt å tempe litt og bare for nysgjerrigheten sin del. Synes hele prosessen er så spennende å følge med på   :nigo:

Jeg har også brukt Flo, og gått ut i fra at EL var når appen sa det. Har syklus på ca 30 dager. Etter jeg begynte å ta EL-tester og tempe viser det seg at EL er på CD18/19 istedenfor. Plutselig får du positiv test, så er greit å teste oftere når du kjenner symptomer ☺️ 
Spennende tider, kos dere i helga 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakrisen skrev (Akkurat nå):

Jeg har også brukt Flo, og gått ut i fra at EL var når appen sa det. Har syklus på ca 30 dager. Etter jeg begynte å ta EL-tester og tempe viser det seg at EL er på CD18/19 istedenfor. Plutselig får du positiv test, så er greit å teste oftere når du kjenner symptomer ☺️ 
Spennende tider, kos dere i helga 😍

Ja, bruker også Get Baby som sier jeg har EL i morgen så bør vel kanskje høre på den i stedet   :ler: Det er første syklusen jeg temper på, så det er spennende å følge med der også  :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 3 ~ CD 16

EL testene er fortsatt negative så nå skjønner jeg faktisk ingenting. Pleier ikke ha så sein EL. Sitter og tenker på om jeg har hatt det allerede, eller om jeg kanskje får det i morgen 🤔 Hvem vet. Jeg legger hvertfall inn noen aksjer i kveld også bare for å være sikker  :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PP 3 ~ CD 17

I dag fikk jeg endelig positiv EL test så da fikk jeg lagt inn aksjer. Har lyst til å ha sex i morgen og for sikkerhetsskyld, men har vært så masete siste uka at jeg er usikker på hvordan det går   :sprettoy: Det holder kanskje med én gang i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit til prøvesamfunnet :smilyblomst: Spennende tid! Veldig fint å ha en dagbok hvor man kan skrive ned tanker og følelser i. Og er faktisk ganske fint å ha den å se tilbake på senere i livet. Utrolig hva man glemmer nemlig.

Så fint at EL-testen din ble positiv i dag! Og så bra at du temper også, det er kjekt å ha den kontrollen. Mange tar f.eks for gitt at eggløsningen skjer dagen etter positiv EL-test, men det er jo ikke sikkert. Tempingen vil bekrefte :) Masse lykke til! Blir et par spennende uker fremover med venting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (2 timer siden):

PP 3 ~ CD 17

I dag fikk jeg endelig positiv EL test så da fikk jeg lagt inn aksjer. Har lyst til å ha sex i morgen og for sikkerhetsskyld, men har vært så masete siste uka at jeg er usikker på hvordan det går   :sprettoy: Det holder kanskje med én gang i dag? 

Så bra at EL endelig kom! Får bare teste videre for å se når den blir negativ igjen da😁 har du tatt EL-tester tidligere, slik du vet sånn ca hvor lenge du pleier å få positive tester? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakrisen skrev (11 minutter siden):

Så bra at EL endelig kom! Får bare teste videre for å se når den blir negativ igjen da😁 har du tatt EL-tester tidligere, slik du vet sånn ca hvor lenge du pleier å få positive tester? ☺️

Nei, ikke aktivt. Tok noen tester bare forrige måned   😕 Men får nå se. Samboeren min lovte meg en booty call etter jobb i morgen, så da burde det holde for denne perioden   :fnise:

Har fått prøvd den fertility gelen fra babyplan og  😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (27 minutter siden):

Velkommen hit til prøvesamfunnet :smilyblomst: Spennende tid! Veldig fint å ha en dagbok hvor man kan skrive ned tanker og følelser i. Og er faktisk ganske fint å ha den å se tilbake på senere i livet. Utrolig hva man glemmer nemlig.

Så fint at EL-testen din ble positiv i dag! Og så bra at du temper også, det er kjekt å ha den kontrollen. Mange tar f.eks for gitt at eggløsningen skjer dagen etter positiv EL-test, men det er jo ikke sikkert. Tempingen vil bekrefte :) Masse lykke til! Blir et par spennende uker fremover med venting.

Må se hvor lenge jeg klarer denne tempingen   :fnise: Har vært noen dager jeg nesten glemmer den, men gøy å prøve da ^.^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temping er helt klart en vanesak. For meg tar det ca. 1 måned å komme inn i det etter et lengre fravær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (7 minutter siden):

Nei, ikke aktivt. Tok noen tester bare forrige måned   😕 Men får nå se. Samboeren min lovte meg en booty call etter jobb i morgen, så da burde det holde for denne perioden   :fnise:

Har fått prøvd den fertility gelen fra babyplan og  😄

Du har mest sannsynlig ikke EL før tidligst imorgen uansett, så høres det ut som dere har fått lagt inn greit med aksjer da ☺️Krysser fingrene for dere 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med prøvedagbok her inne! Det blir spennende å følge med deg videre inn DPO-land🤞 😍

Jeg har tempet nå i ca. 14 sykluser (først som prevensjon og for å bli kjent med kroppen), og det er helt klart en vanesak ja! Det blir bedre og bedre (og ikke minst gøyere!) når du kommer ordentlig inn i det og ser mønstre i grafen din. Men de første syklusene husker jeg det kun var mest stress egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn hit i dagboka mi :hoppendeglad:

Ja, får prøve å komme inn i det. Kjenner helt klart at eggløsningen kommer i dag, så blir spennende å se om tempen er enig   :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen og gratulerer med dagbok :nori:

Jeg er også i PP3 med første barn, blir koselig å følge deg fremover! Jeg sluttet riktig nok på p-pilla tidligere i år, så det er ikke helt sikkert at min syklus er helt på plass enda 🤷‍♀️ 

Veldig spennende med DPO-land på deg nå da! Litt usikker på predictions for min egen EL, men jeg er nok ikke mange dager bak deg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at vi er like langt i prøvingen  😄 Får håpe kroppen din ikke bruker så veldig lang tid på å stabilisere seg. Vi har noen spennende tider foran oss  :skya:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME97 skrev (Akkurat nå):

Hei! Blir spennende å følge deg, og heldig som er i gang 😍

:velkommen: skal du være! Har du planer om prøving?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...