Gå til innhold

Prøvedagbok ~ Fame


Fame

Anbefalte innlegg

Koselig å høre fra deg :yvonne: Skjønner så utrolig godt at tiden går sakte! Om det er noen trøst hadde ikke jeg heller et eneste symptom den syklusen jeg nå ble gravid :danse: forrige syklus hadde jeg et drøss med symptomer, men det viste seg å være PMS :fnise: Har du tatt noen test enda? Eller skal du teste snart? Venter i spenning her! 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fhuzzy skrev (12 timer siden):

Koselig å høre fra deg :yvonne: Skjønner så utrolig godt at tiden går sakte! Om det er noen trøst hadde ikke jeg heller et eneste symptom den syklusen jeg nå ble gravid :danse: forrige syklus hadde jeg et drøss med symptomer, men det viste seg å være PMS :fnise: Har du tatt noen test enda? Eller skal du teste snart? Venter i spenning her! 🙏

Testet i dag, 10 DPO. Helt blenda. Fremdeles ingen symptomer noe sted. Hadde liksom håpet på en liten strek hvertfall, men er jo ganske tidlig ennå  :flau:

Endret av Fame
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo tidlig enda! 🤞 Min første test var veldig svak, men jeg tror jeg var typ 12 DPO 🤷‍♀️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 DPO og begynner å kjenne en del murring i magen så nå er det vel bare å vente på mensen :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å følge prøvedagboken din etter at vi snakka sammen i DPO-land 🤗 hvordan går det med deg? Håper ikke mensen har kommet enda! 😤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (1 time siden):

Jeg har begynt å følge prøvedagboken din etter at vi snakka sammen i DPO-land 🤗 hvordan går det med deg? Håper ikke mensen har kommet enda! 😤

Ingen tegn til mensen ennå. Hadde litt kramper i går, noe som gjorde meg litt frustrert, men kjenner ikke noe nå. Alle tester hittil har vært blenda. Så håper den enten dukker opp snart eller at jeg tester positivt sent :ler:

 

Hvor er du i syklusen nu da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du bare produserer HCG sent da! 🤞💕 Er jo godt tegn at den ikke har dukka opp enda 🤗 

Jeg var på utredning denne uka og fikk påvist PCO.. Er litt letta på en måte siden jeg fant det ut så tidlig i prøvinga om det er kjedelig. Har mest sannsynlig ikke hatt eggløsning siden januar.. Bare spotting osv som jeg har trodd var mensen 😤 men nå har jeg starta på medisiner som skal sette mensen igang og deretter få igang eggløsning. Så håper det hjelper 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig... Men så deilig å bli utredet. Det er jo masse hjelp å få  :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, heldigvis!! Er så glad vi lever i 2021 og ikke 1950 😆 

Lykke til de neste dagene, krysser fingrene for deg! 🤞💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

PP 5 ~ CD 16 ~ EL

Prøver meg igjen jeg da! Fikk en positiv EL test i går og i dag kl 15, men er nå på vei til å bli negativ igjen. Betyr det at egget har sluppet i dag? Jeg vil tro det :hoppendeglad: Fikk lagt inn aksjer i går tidlig og i dag. Har i tillegg brukt spermvennlig glidemiddel og ferti lily. Mulig den lilyen bare er tull og tøys, men det skader hvertfall ikke å prøve  ^.^

Håper disse to dagene kan holde, for noe oftere denne uken så vil det bli pliktsex og det frister ikke.  La inn aksjer tidligere i uken og, men det er såpass tid siden at jeg ikke gidder å telle med det. Jeg har mer tru på denne prøveperioden enn tidligere, men det er nok fordi det er første gang jeg får lagt inn aksjer på selve EL dagen :skya:

Har nettopp fått vite at en kollega av meg også prøver om dagen, så det er koselig å kunne dele litt sammen :klem:Hvordan ligger dere andre i syklusen? Krysser fingre og tær for alle sammen enten dere er gravide nå eller prøver å bli :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med oppdatering og EL! :danser:Om ikke det allerede har sluppet, ville jeg tro at det slipper nå i løpet av kvelden/natta :Knegg: Høres i alle fall ut som om du har lagt inn aksjer på riktig tidspunkt, så dette blir veldig spennende! Jeg prøvde ingen spesielle remedier, men jeg var fast bestemt på å ligge minst et kvarter på ryggen med beina høyt i været etterpå i den siste pp'en. Samboer hadde mye moro med det :fnise:

Så koselig å ha noen å dele med i virkeligheten også, jeg synes det var kjempegøy selv om ingen av de jeg delte med var prøvere. Når har du IKM?:hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fhuzzy skrev (8 minutter siden):

Så spennende med oppdatering og EL! :danser:Om ikke det allerede har sluppet, ville jeg tro at det slipper nå i løpet av kvelden/natta :Knegg: Høres i alle fall ut som om du har lagt inn aksjer på riktig tidspunkt, så dette blir veldig spennende! Jeg prøvde ingen spesielle remedier, men jeg var fast bestemt på å ligge minst et kvarter på ryggen med beina høyt i været etterpå i den siste pp'en. Samboer hadde mye moro med det :fnise:

Så koselig å ha noen å dele med i virkeligheten også, jeg synes det var kjempegøy selv om ingen av de jeg delte med var prøvere. Når har du IKM?:hjerte:

Ja, jeg også pleier å ligge med beina høyt  :ler: Må prøve det som kan prøves. Synes nå konseptet med ferti lily var litt morsomt så da er det gøy å forsøke. 

Jeg har IKM 27/6. Blir en uendelig lang ventetid fremover nå 🐌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hipp hurra for EL ja! 🥳 Da gjenstår bare den spennende (og laaange) ventetiden 🤞 håper det klaffer for dere denne syklusen! Har tenkt på sånn ferti lily selv faktisk, men har kjøpt babyklister så skal teste det ut etter EL. Jeg har en kollega som begynte å prøve ca samme tid som meg (men jeg sa ikke at jeg er prøver🙈) hun er gravid nå da. Også begynte en nyansatt nå nettopp som også er gravid. Så nå håper jeg snart det blir vår tur!! 

Jeg skal til gyn neste uke for å se om letrozolen har gjort jobben sin og om det er et (eller to) egg klare. Om det er det så får jeg Ovitrelle som gjør at egget slipper. 

Jeg har trua på juni 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (Akkurat nå):

Hipp hurra for EL ja! 🥳 Da gjenstår bare den spennende (og laaange) ventetiden 🤞 håper det klaffer for dere denne syklusen! Har tenkt på sånn ferti lily selv faktisk, men har kjøpt babyklister så skal teste det ut etter EL. Jeg har en kollega som begynte å prøve ca samme tid som meg (men jeg sa ikke at jeg er prøver🙈) hun er gravid nå da. Også begynte en nyansatt nå nettopp som også er gravid. Så nå håper jeg snart det blir vår tur!! 

Jeg skal til gyn neste uke for å se om letrozolen har gjort jobben sin og om det er et (eller to) egg klare. Om det er det så får jeg Ovitrelle som gjør at egget slipper. 

Jeg har trua på juni 🥳

Ser det er mange som begynner på letrozol. Er det en viss tid man må ha prøvd før man begynner på dette? Eller er det fordi man har PCOS? #feelsstupid

Satser på at det går veien for oss begge  :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det fordi gyn så på blodprøvene og UL at jeg har PCO. Vi har bare prøvd et par måneder og hun sa at dersom alt hadde vært fint på UL hadde hun bedt meg prøve 1 år før jeg kom tilbake. Men har sett at noen får det for å "booste" eggløsning også, så vet ikke helt hva kriteriene er 🙈 virker som man kan få det om man har prøvd lenge uten at det har klaffa også (om det ikke er noe annet galt selvfølgelig). Har dere vært på utredning og fått bekrefta at alt er bra med begge? 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har ikke vært på utredning fordi vi har egentlig bare bestemt oss for å slutte med prevensjon og se hva som skjer, men jeg klarer jo selvfølgelig ikke å bare prøve uten å kartlegge syklus eller noe  :ler: Så han er ikke sååå gira som jeg er ennå. Får nok ikke han med på en undersøkelse ennå,  men vi har jo ikke prøvd et halvt år en gang og syklusen min er veldig stabil så jeg stresser ikke med utredning helt ennå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo som du har en veldig regelmessig syklus og det er jo et kjempebra tegn! 😁 Og det er jo helt normalt at det tar 1 år uten at det er noe galt med noen av partene. Haha, det er ikke så lett å bare "vente å se hva som skjer" nei. Man vil jo maksimere sjansene og følge litt med på når man kan ta tester osv 🤭 jeg gikk jo egentlig bare til gyn fordi jeg var så redd for tette eggledere etter klamydia. Men er glad jeg fant ut av det med PCO (som jeg omtrent ikke hadde hørt om engang når jeg satt i stolen🙄). Men er ikke vits å stresse med utredning når man har så fine sykluser 😊 ser jo her inne at mange bruker lang tid uten at det er noe galt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den går som en klokke. Jeg slutta med p-piller for 2-3 år siden og har siden det kun brukt kondom så jeg avventer med utredning ^.^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (40 minutter siden):

Ser det er mange som begynner på letrozol. Er det en viss tid man må ha prøvd før man begynner på dette? Eller er det fordi man har PCOS? #feelsstupid

Satser på at det går veien for oss begge  :nigo:

Vanlig med letrozol ja, fordi det er vanlig med manglende eller sen EL. Må ikke ha en pco-diagnose for å oppleve det. Om man går privat kan man få dette ved konsultasjon, men må ha prøvd som vanlig i 1 år før man får henvisning til gynekolog. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...