Gå til innhold

Prøvedagbok ~ Fame


Fame

Anbefalte innlegg

Hei hei! 😊 Her må jeg følge med! Jeg skal kaste meg på pp 5 nå i juli etter en litt humpete start 😅 Krysser fingrene for at det klaffer for deg nå på juni 🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

PP 9 ~ CD 1

Jaja, da var det 100 år siden sist og ting går absolutt ikke fremover hvertfall. Har kjent at jeg trengte en laaaang pause fra egen dagbok og bare prøvd å ignorere alt prøvepresset.

Jeg ble sendt rett ned i kjelleren av mensen i dag, ikke fordi jeg trodde det hadde gått denne gangen,  men bare på grunn av en konstant følelse av skuffelse. Begynner å tenke hva vi gjør galt. Forrige runde testet jeg ikke, vi hadde sex ca annahver dag, men allikevel gikk det ikke. 

MEN. Det er vel bare å kvinne seg opp og hive seg inn i neste PP. Måtte bare starte dagen med litt klaging i dag  :bond:

Denne uka blir heldigvis kort for meg, kun to og en halv dag på jobb før langhelg, så det blir deilig   :nigo: Håper på en strålende dag for alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at pp'ene bare har gått unna uten klaff :( Det er virkelig tungt å gå igjennom. Mine barn har sittet på pp13, 14 og 11 så vet litt hvordan du har det nå. Håper du slipper unna flere nå og at dette blir din lykke-pp! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Begynner å bli lei, kjenner jeg. Er nok bare å stå på og ikke gi seg :Nikke: Har ikke begynt aktiv blødning her ennå, kun brun utflod (sarry). Håper den kommer ordentlig i gang her så jeg kan bli ferdig og begynne ny runde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre at det ikke har gått veien enda, men jeg skjønner godt behovet for en pause innimellom :smilyblomst: Det er jo også fort gjort å få seg en liten nedtur av mensen bare på grunn av den hormonelle påvirkningen. Sånn får i alle fall jeg...

Blir deilig med litt langhelg da, bare bittelitt misunnelig der altså! :fnise: Håper du nyter den til det fulle og pleier deg selv godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

PP 9 ~ CD 16

...og ingen tegn til EL helt ennå 

God morgen! Jeg har de siste syklusene fått positiv test på CD 14, men ser ut som om jeg må vente i spenning denne runden. Appen min sier at jeg skal få EL i morgen/torsdag ish, og det passer litt dårlig for jeg har kveldsvakt begge de dagene  :ler: men men, får vente og se hva som skjer 

Hvordan går det med dere andre? Både i prøving og i graviditeten  :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper EL finner det for godt å dukke opp snart :heiajente:
Og kan sterkt anbefale midt-på-dagen-kos om det er vanskelig på kveldene 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Håper EL finner det for godt å dukke opp snart :heiajente:
Og kan sterkt anbefale midt-på-dagen-kos om det er vanskelig på kveldene 😄

Skulle gjerne det, men mannen jobber til 15 ish og jeg begynner på jobb 14.45 på kveldsvaktene   :ler: typisk at det kræsjer med disse vaktene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (1 minutt siden):

Skulle gjerne det, men mannen jobber til 15 ish og jeg begynner på jobb 14.45 på kveldsvaktene   :ler: typisk at det kræsjer med disse vaktene

Ja det blir litt verre om det går et par døgn man ikke er hjemme samtidig som mannen :fnise: Men husk at dagene før EL er de mest fertile, så det er bare å legge godt med aksjer inn før fraværet kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen hatt EL uten å få positiv test? Synes det er merkelig at jeg ikke finner den. Har hatt masse vannaktig utflod (beklager) de siste 2 dagene, noe som er typisk for meg. Har ikke alltid den eggehviten, men det hender. Som regel er det bare vann som bekrefter EL  :jepp:

Hadde skikkelig lyst på en positiv EL test i dag.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (3 timer siden):

Har noen hatt EL uten å få positiv test?

Ja, har faktisk opplevd det to ganger. Den ene gangen var det rett og slett fordi jeg brukte helt feil type EL-tester. Dårlige billigstrimler som ikke ga riktig svar. Var litt økning på dem ja, men ikke i næærheten av å være positiv. Vet jeg hadde EL fordi jeg ble gravid den gangen (veldig sjokket da ja). Den andre gangen testet jeg med gode strimler (babyplan), men jeg hadde så kort LH-topp at jeg ikke fant den. Var før jeg lærte at ettermiddag var best tidspunkt å teste på... testet både morgen og kveld med nesten positiv test. Så gikk det bare nedover. Temmelig sikker på at den ville vært positiv om jeg testet på ettermiddagen... FF fant i alle fall EL på meg så jeg skjønte det da.

Håper du plutselig får en positiv test nå snart altså!! 🤞 Min siste syklus i vår hadde jeg jo sykt svak test den ene dagen, og så positiv neste dag. Så et byks går an.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne følge deg her inne fremover! 🌸 Krysser fingrene for at EL dukker opp snart, og at det klaffer for dere denne runden! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:velkommen:

Fremdeles lite fremgang her.  Negativ test både i dag tidlig og nå, men fremdeles EL symptomer fra kroppen.  Så jeg vet ikke hva som skjer jeg  :nigo: Hadde et stort ønske om en positiv test i dag egentlig,  men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 9 ~ CD 25 ~ 5 DPO

Positiv EL test på fredag :hoppendeglad: Har siden dette ikke kjent noe som helst. Pleier som regel å ha ganske ømme bryster etter EL, men ikke kjent dette denne runden. Det er litt deilig da jeg ofte sover på ryggen  :ler: 

Ellers er det bare å vente. Jeg synes DPO land er ganske treig, men sånn er det. Skal ikke teste før 12 dpo. Jeg er såååå lei av hvite tester  :cry3:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Hopper frem fra sniklesingen og sier hei :hallo: Heier så inderlig på dere og krysser fingrene for at november tar med seg masse babystøv på tampen av høsten! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 10 ~ CD 11

Har nå gått over i en tosifret prøveperiode, noe som gjorde meg skikkelig nedfor når mensen først kom. Hadde hatt en lang dag på jobb i tillegg så var skikkelig grinete, men så er det bare å begi seg ut på en ny runde  ^-^ jeg begynte EL testing i dag, men den er selvsagt negativ foreløpig. Forventer vel egentlig EL til fredag/lørdag ish. Har langfri den helgen, så det passer i så fall ypperlig  :nigo: Håper jeg kan få kost meg litt med samboer i helga og ikke bare måtte gjennom 'pliktsex' for det er skikkelig kjedelig. Får vel lage noe god middag og hyggelig stemning :kyss:

Usikker på om jeg skal bestille time hos legen for å starte utredning etterhvert, men det har jo fremdeles ikke gått 1 år så jeg må vel gå privat og da tenker jeg foreløpig at jeg venter litt. Jeg har så lyst til å få til dette uten hjelp! Filmer og tv serier får det til å se så lett ut å lage bebis :ler:

Kun et par uker igjen til jeg blir tante da, så da får jeg kanskje øvd litt på babypassing :ler:  Gleder meg skikkelig til dette, selv om det i starten stakk litt i hjertet mitt at jeg ikke får det til.

Håper alle har en fin start på uka :danser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til følelsen med tosifret prøveperiode altså... føles ganske tungt da man jo gjerne vil høre til dem som klarer det innen et halvt år. Men mine satt på hhv. pp 13, 14 og 11. Og det er nok ganske normalt. Ikke så lett å ha flaks alltid! Satser absolutt på at pp10 er din lykke-pp! :klemmer:

Skulle det mot formodning ikke gå denne syklusen, så ville jeg ringt fastlegen når mensen kommer for å avtale time. Ting kan jo ta litt tid, så innen du har fått time der, henvisning til hjelp sendt og du får startet på det så har det kanskje gått 1 år siden prøveoppstart.

Satser dog på EL til helgen og masse kos som gir full uttelling 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...