Gå til innhold

Da ble det ikke valp likevel...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du sier at du har tatt deg fri fra jobb. Kan du ombestemme deg der eller må du bli gående hjemme i to måneder uten noe å gjøre? Jeg tenker at dette er en ganske viktig. I denne situasjonen syns jeg det er oppdretter sin feil og at du ikke skal måtte lide for dette. Men om du KAN jobbe blir det ikke et like stort økonomisk tap.

Anonymkode: f4c80...034

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor i Norge er det man kan ha bursdagsselskap nå om dagen?

Anonymkode: cb571...d1d

Og det var dette du hang deg oppi? Gud bedre meg! Pass på deg selv !

Anonymkode: f6759...ee3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har ikke slått deg at det var familien ts bor med feks? Er uansett lov med ti samlet... Godt du svarer på spm

Anonymkode: 9ba51...8bb

10 samlet? Nasjonale regler sier besøk av maks 2 stk! Det var måten hun skrev at "hele familieselskapet så at det var noe galt". 

Anonymkode: 1c1d6...ef0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde formulert nor a la:

"Jeg har tenkt meg litt om, og klarer ikke å slippe denne saken. Hele familien har gledd seg veldig til å få valp, og vi har gjort store forberedelser.

Det menneskelige aspektet er selvfølgelig værst. Barna har gledd seg veldig, og er helt knuste over at de plutselig mister valpen sin. Men etter å ha tenkt på dette noen dager, ser jeg også at her er et økonomisk aspekt.

Regner det derfor som en selvfølge at du som oppdretter dekker:

- innkjøp av hundeutstyr, som ikke kan leveres tilbake: 2000 kr

- 1 måned med ulønnet permisjon, da det er vanskelig å gjøre endringer i avtalene på jobb: 33 000 kr.

- Bestilt hotell for henting: 1988 kr.

Jeg ser meg også nødt til å ta kontakt med nkk. Mest for å unngå at andre valpekjøpere skal måtte oppleve det samme, men også for å høre om dette er akseptabel oppførsel av selger."

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SS skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde formulert nor a la:

"Jeg har tenkt meg litt om, og klarer ikke å slippe denne saken. Hele familien har gledd seg veldig til å få valp, og vi har gjort store forberedelser.

Det menneskelige aspektet er selvfølgelig værst. Barna har gledd seg veldig, og er helt knuste over at de plutselig mister valpen sin. Men etter å ha tenkt på dette noen dager, ser jeg også at her er et økonomisk aspekt.

Regner det derfor som en selvfølge at du som oppdretter dekker:

- innkjøp av hundeutstyr, som ikke kan leveres tilbake: 2000 kr

- 1 måned med ulønnet permisjon, da det er vanskelig å gjøre endringer i avtalene på jobb: 33 000 kr.

- Bestilt hotell for henting: 1988 kr.

Jeg ser meg også nødt til å ta kontakt med nkk. Mest for å unngå at andre valpekjøpere skal måtte oppleve det samme, men også for å høre om dette er akseptabel oppførsel av selger."

Dette ville jeg også gjort. Bare for å sette et eksempel slik at det ikke skjer igjen! 

Anonymkode: a4c20...8fc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spørsmålet er om det gjelder som en avtale når det ikke enda var skrevet kontrakt. Men det kan være lurt å sjekke det ordentlig ja, i tilfelle man kan få dekket noe av det økonomiske.

Anonymkode: 628e3...5b0

Selvfølgelig er det en avtale. De har hyppige dialoger, avtalt henting og betalt depositum. Et ikke det en avtale er ingenting en avtale.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du sier at du har tatt deg fri fra jobb. Kan du ombestemme deg der eller må du bli gående hjemme i to måneder uten noe å gjøre? Jeg tenker at dette er en ganske viktig. I denne situasjonen syns jeg det er oppdretter sin feil og at du ikke skal måtte lide for dette. Men om du KAN jobbe blir det ikke et like stort økonomisk tap.

Anonymkode: f4c80...034

Jeg kan jobbe så det skal nok gå greit, men har tatt mange ekstravakter,  byttet rundt på vakter de siste månedene, og så til slutt bruke ferien, for å få dette til å gå opp.

TS

Anonymkode: 324d2...fff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

NKK vil nok ikke blande seg i dette nei...

TS

Anonymkode: 324d2...fff

NKK har egne jurister og dersom du er medlem i NKK bør du sende inn en mail hvor du etterspør dine rettigheter i denne saken.

Forøvrig burde du be moderator om å legge denne tråden under "jus" her på kg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe lignende skjedde med oss denne uken, hadde fått lovord av oppdretter om en valp som var ledig fordi hun som skulle ha den ikke kunne stille den ut pga feil i forhold til rasestandard. Vi hadde avtalt å komme å hilse på, leid bil og skulle kjøre 7.5 time, men et par dager før avreise får jeg en kort Mail om at en oppdretter kjente hadde mistet hunden sin, så de skulle få valpen istedenfor.. nå hadde ikke vi betalt depositum da, men allikevel, utrolig irriterende og uprofesjonelt!

Anonymkode: b6054...df8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
SS skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde formulert nor a la:

"Jeg har tenkt meg litt om, og klarer ikke å slippe denne saken. Hele familien har gledd seg veldig til å få valp, og vi har gjort store forberedelser.

Det menneskelige aspektet er selvfølgelig værst. Barna har gledd seg veldig, og er helt knuste over at de plutselig mister valpen sin. Men etter å ha tenkt på dette noen dager, ser jeg også at her er et økonomisk aspekt.

Regner det derfor som en selvfølge at du som oppdretter dekker:

- innkjøp av hundeutstyr, som ikke kan leveres tilbake: 2000 kr

- 1 måned med ulønnet permisjon, da det er vanskelig å gjøre endringer i avtalene på jobb: 33 000 kr.

- Bestilt hotell for henting: 1988 kr.

Jeg ser meg også nødt til å ta kontakt med nkk. Mest for å unngå at andre valpekjøpere skal måtte oppleve det samme, men også for å høre om dette er akseptabel oppførsel av selger."

Dette! Ikke la han slippe unna kontraktsbrudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (5 minutter siden):

NKK har egne jurister og dersom du er medlem i NKK bør du sende inn en mail hvor du etterspør dine rettigheter i denne saken.

Forøvrig burde du be moderator om å legge denne tråden under "jus" her på kg.

Jeg er ikke medlem i NKK enda, skulle melde meg inn når jeg overtok valpen.

Ja kanskje det, jeg tenkte egentlig mest på det følelsemessige her, og litt på det praktiske og økonomiske, men tenkte ikke jeg hadde noen juridisk sak,

TS

Anonymkode: 324d2...fff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SS skrev (17 minutter siden):

Jeg hadde formulert nor a la:

"Jeg har tenkt meg litt om, og klarer ikke å slippe denne saken. Hele familien har gledd seg veldig til å få valp, og vi har gjort store forberedelser.

Det menneskelige aspektet er selvfølgelig værst. Barna har gledd seg veldig, og er helt knuste over at de plutselig mister valpen sin. Men etter å ha tenkt på dette noen dager, ser jeg også at her er et økonomisk aspekt.

Regner det derfor som en selvfølge at du som oppdretter dekker:

- innkjøp av hundeutstyr, som ikke kan leveres tilbake: 2000 kr

- 1 måned med ulønnet permisjon, da det er vanskelig å gjøre endringer i avtalene på jobb: 33 000 kr.

- Bestilt hotell for henting: 1988 kr.

Jeg ser meg også nødt til å ta kontakt med nkk. Mest for å unngå at andre valpekjøpere skal måtte oppleve det samme, men også for å høre om dette er akseptabel oppførsel av selger."

Det sitter langt inne å bli uvenn med potensielt hele rasemiljøet, men det er jo fristende å statuere et eksempel når du sier det sånn, dette må jeg tenke litt på🤔

Anonymkode: 324d2...fff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Noe lignende skjedde med oss denne uken, hadde fått lovord av oppdretter om en valp som var ledig fordi hun som skulle ha den ikke kunne stille den ut pga feil i forhold til rasestandard. Vi hadde avtalt å komme å hilse på, leid bil og skulle kjøre 7.5 time, men et par dager før avreise får jeg en kort Mail om at en oppdretter kjente hadde mistet hunden sin, så de skulle få valpen istedenfor.. nå hadde ikke vi betalt depositum da, men allikevel, utrolig irriterende og uprofesjonelt!

Anonymkode: b6054...df8

Så det er andre oppdrettere også som operer slik altså, veldig trist og uprofesjonelt ja. Det er tydelig oppdretters, og ikke valpekjøpers marked for tiden siden fler gjør som det passer dem og ikke bryr seg om avtaler😓

TS

Anonymkode: 324d2...fff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det sitter langt inne å bli uvenn med potensielt hele rasemiljøet, men det er jo fristende å statuere et eksempel når du sier det sånn, dette må jeg tenke litt på🤔

Anonymkode: 324d2...fff

Jeg ville også gjort det. Det handler om prinsipp. Det er ikke innafor i det hele tatt å inngå en avtale og trekke seg like før planlagt levering, bare fordi de plutselig fant ut de villa ha valpen selv. Det bør få konsekvenser for dem. Du skal ikke måtte føle på dårlig samvittighet fordi du ble lurt.

Kan hende at denne oppdretteren ikke er så fryktelig høyt ansett i rasemiljøet heller? 

Anonymkode: 795c1...949

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så uprofesjonellt av oppdretter som man kan få det, jeg hadde heller dødd enn å gjøre dette mot kjøper hvis jeg skulle solgt hund! Hele ryktet her står på spill og hun har fucka det til for seg selv, du ts Bør ta dette videre. Her handler ikke lenger om valpen, men om de tap du bærer som følge av dette. 

Anonymkode: 96ac0...993

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Noe lignende skjedde med oss denne uken, hadde fått lovord av oppdretter om en valp som var ledig fordi hun som skulle ha den ikke kunne stille den ut pga feil i forhold til rasestandard. Vi hadde avtalt å komme å hilse på, leid bil og skulle kjøre 7.5 time, men et par dager før avreise får jeg en kort Mail om at en oppdretter kjente hadde mistet hunden sin, så de skulle få valpen istedenfor.. nå hadde ikke vi betalt depositum da, men allikevel, utrolig irriterende og uprofesjonelt!

Anonymkode: b6054...df8

Folk altså. Så frekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg har nok vært maks uheldig, håper virkelig ikke jeg opplever dette en gang til☹️ Kan nok finne en ny valp men det er vanskelig i disse tider hvor alle oppdrettere har lange ventelister, så kan nok ta lang tid før det dukker opp en aktuell valp av rette rasen igjen.

Anonymkode: 324d2...fff

Er det mulig å få ny valp senere av samme oppdretter kanskje? Jeg vet lite om hvordan sånt fungerer, men er ikke det litt naturlig at du havner foran i køen der når du egentlig skulle få valp nå? 

Anonymkode: 628e3...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så det er andre oppdrettere også som operer slik altså, veldig trist og uprofesjonelt ja. Det er tydelig oppdretters, og ikke valpekjøpers marked for tiden siden fler gjør som det passer dem og ikke bryr seg om avtaler😓

TS

Anonymkode: 324d2...fff

Ja veldig, man går liksom rundt å gleder seg, forbereder seg, leser bøker osv, også får man det slengt i trynet at man ikke får valpen allikevel. Det er absolutt oppdretters tid og ikke oss som valpekjøper. Og ekstra sårt er det siden det er såpass vanskelig å få tak i en valp, og nå må jakten starte helt på nytt med enda mer ventetid. Jeg vil jo ikke bare ha en hund, men en spesiell rase fra en god oppdretter. Hun som trakk tilbake valpen sa vi kunne stå på venteliste, men nei takk, vi er på leting etter noen som virkelig er seriøse. 

Anonymkode: b6054...df8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja veldig, man går liksom rundt å gleder seg, forbereder seg, leser bøker osv, også får man det slengt i trynet at man ikke får valpen allikevel. Det er absolutt oppdretters tid og ikke oss som valpekjøper. Og ekstra sårt er det siden det er såpass vanskelig å få tak i en valp, og nå må jakten starte helt på nytt med enda mer ventetid. Jeg vil jo ikke bare ha en hund, men en spesiell rase fra en god oppdretter. Hun som trakk tilbake valpen sa vi kunne stå på venteliste, men nei takk, vi er på leting etter noen som virkelig er seriøse. 

Anonymkode: b6054...df8

VENTELISTE?! Dere skulle faen meg hatt den første valpen som blir født!  😠

Anonymkode: 96ac0...993

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

princeofithilien skrev (1 time siden):

Det kan jo hende at TS feirer med familien hun bor sammen med? Aleneboende har også lov til å ha besøk av en fast husstand. :) 

Ja, ellers så er det jo lov med flere dersom man for eksempel er utendørs. Ingen grunn til å dømme TS for dette når vi ikke vet at noen anbefalninger er blitt brutt :)

Anonymkode: 628e3...5b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...