Gå til innhold

Da ble det ikke valp likevel...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Uff er så lei meg så må bare få det ut et sted😥 Har hatt kontakt med oppdretter fra en mnd før valpene ble født, og etter de ble født fikk jeg bilder og videoer av de nesten daglig, jeg har betalt inn depositum, kjøpt inn alt av utstyr og ordnet fri fra jobb noen måneder framover. Så sitter jeg her på bursdagen min og har familieselskap, og helt utav det blå får jeg melding om at jeg ikke kan få valpen likevel for oppdretter vil beholde den selv. Jeg blir så satt ut at hele selskapet skjønner noe er galt, og jeg må da fortelle at det ikke blir valp på oss likevel. Alle blir selvfølgelig veldig lei seg, vi hadde gledet oss til en fin vår og sommer med valpen, skulle hentet den om en drøy uke, og nå er plutselig alt endret😭

Anonymkode: 324d2...fff

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ehm.. kan de gjøre det? Dere har jo en avtale? Regner med du har fått bekreftet skriftlig (mail, sms osv) at du skal kjøpe en valp. Har oppdretter hatt noe forbehold i kommunikasjonen med deg om at hun/han muligens vil beholde en valp selv? 

Ville kontaktet en advokat jeg, og hørt hva julen sier i dette tilfellet og ut i fra avtalen dere har hatt. Undersøke om du evt kan kreve kompensasjon fra oppdretter dersom du ikke får valpen. 

Anonymkode: d1ec8...332

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Ehm.. kan de gjøre det? Dere har jo en avtale? Regner med du har fått bekreftet skriftlig (mail, sms osv) at du skal kjøpe en valp. Har oppdretter hatt noe forbehold i kommunikasjonen med deg om at hun/han muligens vil beholde en valp selv? 

Ville kontaktet en advokat jeg, og hørt hva julen sier i dette tilfellet og ut i fra avtalen dere har hatt. Undersøke om du evt kan kreve kompensasjon fra oppdretter dersom du ikke får valpen. 

Jussen 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det høres utrolig useriøst ut! Skjønner godt du ble lei deg! 😔 Jeg kjenner ikke regelverket her men tenker en avtale er en avtale? Prøv å få dialog med oppdretter og om det skjærer seg helt så pass på å få pengene dine tilbake.

Anonymkode: f95ca...321

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hadde dere en ordentlig avtale på at du skulle få valpen, eller var det noen mulighet for deg til å skjønne at dette kunne skje? Virker jo ganske dårlig gjort av oppdretteren. Uff, skjønner at dette er trist for deg ❤️

Anonymkode: 628e3...5b0

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Oi, det var ekstremt uprofesjonelt av oppdretter. Er dette lov? Regner med at det har vært veldig tydelig at du skulle få den valpen, og nå har du lagt inn penger i utstyr og tatt fri fra jobb.

Det er ekstremt useriøst av de. Skjønner godt at du er fryktelig fortvilet nå. 

Anonymkode: f4934...244

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har dere skrevet kontrakt? 

Anonymkode: d7489...995

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg har mange skriftlige mailer osv på at jeg skal ha valpen ja, har aldri vrt noen tvil om det hverken fra min eller oppdretters side, og de har aldri nevnt noe om at de tenker på å beholde en valp selv nei. Jeg har fått tilbakebatelt depositum, men er jo valpen jeg vil ha, ikke pengene😓

TS

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har mange skriftlige mailer osv på at jeg skal ha valpen ja, har aldri vrt noen tvil om det hverken fra min eller oppdretters side, og de har aldri nevnt noe om at de tenker på å beholde en valp selv nei. Jeg har fått tilbakebatelt depositum, men er jo valpen jeg vil ha, ikke pengene😓

TS

Hva svarte du på meldingen? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS

Nå vet jeg ikke om man lovlig kan si noe på det med mindre det var snakk om en kontrakt, men dårlig gjort er det jo å snu i døra uten forvarsel når man har gitt sterkt inntrykk til en kjøper at de skal få valp... De burde jo skjønne at du sikkert har fått tak i utstyr og har gledet deg.

Anonymkode: 628e3...5b0

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har dere skrevet kontrakt? 

Nei ikke kjøpekontrakt, den fylles vanligvis ut ved overtakelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg ville kontaktet advokat, for jeg er ganske sikker på at dette er ulovlig. Dere hadde en avtale, du har skriflig bevis om enn ikke kontrakt, og du har attpåtil forskuddsbetalt for "varen". 

Det blir et surt forhold med oppdretter i så fall, men det gjør det for såvidt uansett med slikt useriøst tull. 

Anonymkode: 0c08c...84b

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva svarte du på meldingen? 

Svarte at det var veldig trist, at jeg hadde gledet meg, fikset utsyr, fri osv. Oppdretter hadde full forståelse og syns også det var leit det ble sånn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hadde kontaktet advokat for å ta en titt på saken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Oppdretteren burde i alle fall forstå at det er ugreit å trekke seg sånn, regner med hun kan sette seg inn i den emosjonelle biten. På en annen side, viktigheten av at oppdretteren er seriøs og følger krav og regler ved kjøp av valp er jo veldig viktig. Så en så useriøs oppdretter er deg kanskje lurt å styre unna.

Jeg hadde informert henne om at jeg kom til å advare andre mot å kjøpe valp av henne pp grunnlag av at hun er useriøs og upålitelig. Hvis du har barn som Jar gledet seg er jo dette helt krise.

Anonymkode: 8ff55...0ba

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg vet ikke hvordan det er lovmessig men valpen er vel oppdretters til hele beløpet er betalt, og jeg kan ikke akkurat tvinge dem til å gi meg valpen heller, så er nok ikke noe jeg kan gjøre, annet enn å være lei meg for hvordan det ble😭

TS

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cockerlover

Utrolig dårlig gjort, du har faktisk betalt depositum og dere hadde en avtale. Dette høres ikke lovlig ut nei. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke hvordan det er lovmessig men valpen er vel oppdretters til hele beløpet er betalt, og jeg kan ikke akkurat tvinge dem til å gi meg valpen heller, så er nok ikke noe jeg kan gjøre, annet enn å være lei meg for hvordan det ble😭

TS

Så det du sier, er at du ikke engang vil kjempe for saken? En avtale er en avtale, og din er attpåtil skriftlig - du har det svart på hvitt! Det er ikke en muntlig avtale hvor det kan bli ord mot ord. Å ta en telefon til en advokat gjør ikke akkurat vondt, og kanskje viser det seg at du har retten på din side og valpen kan bli din. 

Anonymkode: 0c08c...84b

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

For å se litt nøkternt på det har du bestilt en vare som ikke var leveringsklar. Like før den var klar ville selgeren ha varen selv. Ville det vært greit med en annen vare?

Er oppdretteren med i nkk? Du kan jo kontakte dem og spørre hva de mener. 

Husk å ikke la følelsene styre helt.

Anonymkode: 26ca0...a2c

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...