Gå til innhold

Ting du syns er creepy som andre kanskje ikke tenker over?

jordbær86

Anbefalte innlegg

Boetica skrev (10 timer siden):

Ha ha, nå kom jeg på en gang datteren min lå og sov, og plutselig satte seg opp og lo som en gal, før hun la seg ned og sov videre! 😂

Det skyldes sikkert noe hun hadde drømt, men jeg skjønner godt at det var litt skummelt. 

Kom forresten på en ting til når det gjelder kattene mine: Den ene katten min er ganske stor og tung, og jeg hører henne godt hvis hun er på soverommet i andre etasje over stua.

Ofte når jeg sitter i stua om kvelden, hører jeg et dunk i gulvet over meg etterfulgt av tassende små skritt.  Jeg vet jo godt at det er storepusen som hopper ned på gulvet fra senga eller vinduet, men det er litt smånifst likevel. 

For noen dager siden begynte jeg å fable om at dette kunne være et utgangspunkt for en grøsser. Hva om jeg hører de samme lydene mens pus er ute eller ligger og sover ved siden av meg? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kniv & gaffel skrev (5 minutter siden):

Det skyldes sikkert noe hun hadde drømt, men jeg skjønner godt at det var litt skummelt. 

Kom forresten på en ting til når det gjelder kattene mine: Den ene katten min er ganske stor og tung, og jeg hører henne godt hvis hun er på soverommet i andre etasje over stua.

Ofte når jeg sitter i stua om kvelden, hører jeg et dunk i gulvet over meg etterfulgt av tassende små skritt.  Jeg vet jo godt at det er storepusen som hopper ned på gulvet fra senga eller vinduet, men det er litt smånifst likevel. 

For noen dager siden begynte jeg å fable om at dette kunne være et utgangspunkt for en grøsser. Hva om jeg hører de samme lydene mens pus er ute eller ligger og sover ved siden av meg? 

Samme her, hører katten i etasjen over ofte. Men opplever også at katten noen ganger ligger i stuen med meg når jeg hører det. Jeg tør ikke å gå opp  får å skjekke🙈😂 opplevde også en gang at katten klorte på soveroms døren en morgen, jeg gikk og åpnet og sa "kom inn pus" hoppet tilbake i sengen og ventet på at pusen skulle komme opp. Ingen kom. Jeg lete så igjennom hele huset etter katten, og plutselig står hun utenfor vinduet. Hadde vørt ute hele tiden. Creepy as fuck! 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgeline skrev (13 timer siden):

Fy farao, har ikke opplevd det selv, men har venner med sånne opplevelser...

I samme gate; jobber med eldre, med demens. De kan ha hallusinasjoner, dvs de ser og har samtaler med personer som ikke er der. Vanligvis tilskrives det sykdommen, men jeg har mine tvil. Særlig når de skal beskrive «dama» på rommet og du innser at de beskriver hun som hadde rommet sist, og er død....!

🥶

Uææ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dykkerhjelmer fra gamle dager. Samt gammelt medisinsk utstyr som for eksempel sprøyter og eterflasker. Grøss!

Kan ha med skumle filmer å gjøre.

Endret av every woman
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å gå ved siden av enorme båter til kai, og tenke at jeg faller i vannet ved siden av. Men det ekleste- dere som er 40+ husker det, om sommeren på p1- fast innslag i reiseradioen: Bilnummer lest opp- og krise i heimen. Eksempel: Volvo 244 med regnr Tv 123356. På vei til legoland. Ring hjem. Deres far er alvorlig syk/Deres mor er død. Ekkel varseltone før og etter. ALLE sjekket ut denne. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som klør seg i øret. 

og 

Folk som tar seg på nesa eller klemmer/klør seg på nesa sånn at det kommer sånn ekkel "snørr"‐lyd ☹

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hull🤮 kom nettopp over et manipulert bilde av føtter fulle av små hull og jeg blir helt svimmel og kvalm av det. Skikkelig ubehagelig . Og sånne trådhyller🤮 til å ha klær i . De brukes på vaskeriet like ved der jeg jobber og jeg spyr nesten når de står i heisen. 
Blir og svimmel av bestikkkurven i oppvaskmaskinen😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogkatten skrev (På 8.4.2021 den 22.36):

Gamle hoteller som er langt fra nyoppusset og har hatt sine glansdager for lenge siden. Spesielt om man er sånn omtrent eneste gjest. Bodde på et gammelt høyfjellshotell i forbindelse med en jobbreise en gang, midt i svarteste februar og fikk rom i enden av en lang korridor. Synes det var så ekkelt å gå ned til frokost morgenen etter, gjennom hele korridoren alene. Bare ventet på at de to tvillingjentene skulle dukke opp og stirre på meg.

En skulle tro du hadde vært på samme hotell som jeg :ler: . Jeg tok en overnatting oppi fjellheimen for en del år siden og havnet på et hotell av typen du beskriver. Det hadde vært brukt som lasarett under 2. verdenskrig. Jeg ventet bare på at en soldat i gammel uniform skulle dukke opp i et hjørne av rommet. 

Natten forløp fredelig og sov gjorde jeg også om enn ikke supergodt.

(Noen år senere hadde "Åndenes Makt" en episode fra samme hotell :fnise: ) 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes universet er creepy. Jeg forstår det ikke. Er det uendelig eller  hva er i så fall utenfor? Det er uansett mer eller mindre uendelig stort og vi er ikke en fjert i havet engang. Tenk at vi spinner vi rundt på denne lille kula og henger fast i den, hva om gravitasjonen bare sluttet å fungere og vi alle lettet og fløt ut i atmosfæren. Eksisterer vi egentlig i det hele tatt? Vi er så ufattelig uviktige, alt jeg bryr meg om betyr ingenting. Og hva er egentlig meningen med livet? Sånn begynner jeg da, hver gang jeg ser på stjernene omtrent. Å reise ut i verdensrommet er min største skrekk, heldigvis skal vi ikke kolonisere mars i min levetid.

Jeg er heller ikke glad i folk utkledd som figurer, sånn i store drakter som er på Disneyland eller så sto det en fyr i legomann-kostyme og reklamerte for Outland på Karl Johan en sommer, jeg fikk helt hjerteklapp av å gå forbi. Jeg får lyst å slå dem ned av en eller annen grunn.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Cata skrev (4 timer siden):

En skulle tro du hadde vært på samme hotell som jeg :ler: . Jeg tok en overnatting oppi fjellheimen for en del år siden og havnet på et hotell av typen du beskriver. Det hadde vært brukt som lasarett under 2. verdenskrig. Jeg ventet bare på at en soldat i gammel uniform skulle dukke opp i et hjørne av rommet. 

Natten forløp fredelig og sov gjorde jeg også om enn ikke supergodt.

(Noen år senere hadde "Åndenes Makt" en episode fra samme hotell :fnise: ) 

Et hotell i samme kategori, men var nok ikke det samme. Hotellet jeg bodde på sto nytt på 60-tallet, og hadde sine glansdager på 70-tallet og tidlig 80-tallet. I løpet av de tiårene ble det bygd på mange ganger uten noen større plan enn at de skulle ha plass til å romme alle sesongens gjester. Det har ført til en litt artig planløsning, det er mye ned en trapp og rundt en sving, for å si det sånn. Og bortsett fra de lange, litt ubehagelige gangene, så har det også blitt litt utfordrende å finne frem, om man er så uheldig å få rom i et av påbyggene. Første ettermiddag tilbake på hotellet så hadde jeg tatt feil trapp og sving et sted og var plutselig på vei ned mot bassenget. Jeg måtte summe meg litt før jeg fant veien tilbake til rommet mitt igjen. Traff heldigvis ikke tvillingjentene da heller 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuntzilla skrev (4 timer siden):

Synes universet er creepy. Jeg forstår det ikke. Er det uendelig eller  hva er i så fall utenfor? Det er uansett mer eller mindre uendelig stort og vi er ikke en fjert i havet engang. Tenk at vi spinner vi rundt på denne lille kula og henger fast i den, hva om gravitasjonen bare sluttet å fungere og vi alle lettet og fløt ut i atmosfæren. Eksisterer vi egentlig i det hele tatt? Vi er så ufattelig uviktige, alt jeg bryr meg om betyr ingenting. Og hva er egentlig meningen med livet? Sånn begynner jeg da, hver gang jeg ser på stjernene omtrent. Å reise ut i verdensrommet er min største skrekk, heldigvis skal vi ikke kolonisere mars i min levetid.

Jeg er heller ikke glad i folk utkledd som figurer, sånn i store drakter som er på Disneyland eller så sto det en fyr i legomann-kostyme og reklamerte for Outland på Karl Johan en sommer, jeg fikk helt hjerteklapp av å gå forbi. Jeg får lyst å slå dem ned av en eller annen grunn.

Jeg er enig ang universet. Læreren min sa til meg : slutt å tenk på det du. Det er ikke så lurt å tenke på hva som er utenfor universet vi kjenner og sånt. Det er ting vi bare bør tenke litt på nå og da.    :fnise: og det hadde han i grunnen rett i. Jeg hater ting en ikke kan forstå. Det er en ting som er like ille som å bli sendt ut i verdensrommet ( grøss ), og det er å bli sendt ned med ubåt  😨

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store propeller eller vifter, f.eks propellene på cruiseskip, viftene i tunneler osv. Desto saktere de går jo mer creepy er de 😳

Endret av Kokosmakron
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...