Gå til innhold

Dødfødsel og beholde stønad fra nav


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror ingen hang seg opp i bruken av hjerter eller ei...? Hun kunne latt være å komme med moralisering om hva som er «dumt» og «et merkelig perspektiv» i akkurat denne tråden, hvor TS helt sikkert går gjennom den tøffeste perioden av sitt liv og er ekstremt sårbar.

Anonymkode: cd6c9...778

Igjen, folk er forskjellig. At man skriver noe sånt gjør en ikke hjerteløs, hun skrev kondolerer.

Anonymkode: 77059...1d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Igjen, folk er forskjellig. At man skriver noe sånt gjør en ikke hjerteløs, hun skrev kondolerer.

Anonymkode: 77059...1d1

Tviler på at hun er hjerteløs, det fremstår bare mindre intelligent og unødvendig. 

Men for all del, jeg er ferdig med avsporingen. 

Anonymkode: cd6c9...778

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er påfallende at du kommenterer begge innleggene fra samme bruker. Er det deg kanskje som nå skjuler seg bak anonym bruker? 

Anonymkode: b34b7...478

For en hersketeknikk. 5 stykker har likt de to innleggene til den AB-en du anklager meg å være, totalt 10 personer. 

Å kuppe og avspore TS sin tråd på denne måten fremstår i alle fall som «mindre intelligent», for å sitere deg. 

Endret av Mnjah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS: Har du fått kontaktet NAV? Tenker på klagefrister på vedtak og søknad. Med mindre du startet å arbeide før det var gått 6 uker etter fødsel, skal du ha rett på 6 uker foreldrepenger med 100 prosent dekningsgrad. 

Anonymkode: 705a9...734

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært igjennom det samme. Her kom legen inn da vi skulle skrives ut fra sykehuset, og gav meg sykemelding, og beskjed at jeg skulle gå til legen og forlenge den når den gikk ut. Jeg var sykemeldt i 8 måneder etterpå, men for meg var egentlig ikke det lenge nok. Jeg jobbet i butikk da, og mange hadde sett meg med magen, og det var daglige spørsmål om jenta mi, og hva som hadde skjedd. 

Føler virkelig med deg ❤❤❤ Ta den tida DU trenger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kikke skrev (54 minutter siden):

Vært igjennom det samme. Her kom legen inn da vi skulle skrives ut fra sykehuset, og gav meg sykemelding, og beskjed at jeg skulle gå til legen og forlenge den når den gikk ut. Jeg var sykemeldt i 8 måneder etterpå, men for meg var egentlig ikke det lenge nok. Jeg jobbet i butikk da, og mange hadde sett meg med magen, og det var daglige spørsmål om jenta mi, og hva som hadde skjedd. 

Føler virkelig med deg ❤❤❤ Ta den tida DU trenger. 

Huff jeg bare... Vet du jeg forstår ikke hvorfor livet er slik.. Jeg har nå hatt et herlig svangerskap i flere måneder, plutselig så de at barnet har en fødselsdefekt rett før fødsel.

Trodde umiddelbart det var dødsdom. Nå viser det seg at det nok går bra, men jeg har vært innom hele det følelsesregisteret det må være å miste et barn på fødestuen.

Jeg har tenkt uendelig mye på alle de som har mistet et barn slik. Jeg hørte jo om det før, men klarte ikke relatere.

Nå kjenner jeg på den vanvittige oppspisende sorgen det må være. Jeg er så ufattelig lei meg på deres vegne, jeg føler med dere så inderlig. 

Ønsker deg alt godt. 

Anonymkode: 1369e...9b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva - du skal jo ha de seks ukene etter fødsel - og deretter sykmeldes ved behov. 

Anonymkode: e865a...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva - du skal jo ha de seks ukene etter fødsel - og deretter sykmeldes ved behov. 

Anonymkode: e865a...258

Ja, hun skal ha foreldrepenger 6 uker etter fødsel, med mindre hun har begynt å jobbe innen de 6 ukene.  Jobb og fulle foreldrepenger kan ikke kombineres. Håper TS finner ut av det. Og dersom det kan bli aktuelt med langtidssykemelding er det lurt å bruke opp den lille retten en har til foreldrepenger før en går over på sykepenger. 

Anonymkode: 705a9...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...