Gå til innhold

Dødfødsel og beholde stønad fra nav


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå skulle du jo ikke ha engangsstønad uansett og du blir jo garantert sykemeldt. Så det å henge seg opp i fiktive penger du uansett ikke skulle hatt, blir dumt.

 

kondolerer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mnjah skrev (37 minutter siden):

Nå skulle du jo ikke ha engangsstønad uansett og du blir jo garantert sykemeldt. Så det å henge seg opp i fiktive penger du uansett ikke skulle hatt, blir dumt.

 

kondolerer.

Syns du kunne formulert deg litt annerledes her. 

Anonymkode: b34b7...478

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sykemeldes 100 %  opp til 8 uker, før NAV kan stoppe sykepengene dine. Det vil da forventes noe tilbakeføring til arbeid. Husk riktig diagnose. Psykisk ubalanse situasjonsbestemt vil godkjennes. 

Anonymkode: 41be5...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har desverre gått gjennom en dødfødsel nylig. Jeg var på kontroll i uke 38 og det ble ikke funnet puls. Jeg ble da satt igang morgenen etter og fødte en død jente 9 timer senere.

 

Jeg skulle egentlig ha foreldrepermisjon frem til slutten av november men måtte ut i jobb igjen 3 uker etter fødsel, hvis ikke måtte jeg sykemeldes. 

 

Når jeg da snakker med nav, så får jeg høre at hvis jeg i forkant av dødfødselen hadde heller søkt og fått innvilget engangstønaden, så ville disse pengene bli mine uten at jeg skulle trenge å tilbakebetale noe.

 

Men unnskyld meg, jeg ville ikke føde ett dødt barn, jeg ville ha barnet og være i fødselspermisjon. Jeg planla selvfølgelig ikke en dødfødsel.

 

Dette er så sårt og jeg føler meg aldeles ikke klar for å gå tilbake på jobb..

Anonymkode: b2ebb...3e0

Du får vel permisjon i 6 uker etter fødselen? Snakk med legen din om sykemelding etter dette om du trenger mer tid.

Anonymkode: 87d88...2b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Syns du kunne formulert deg litt annerledes her. 

Anonymkode: b34b7...478

Folk er forskjellige. Jeg er meg og du er ikke meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnjah skrev (9 timer siden):

Folk er forskjellige. Jeg er meg og du er ikke meg.

Joda, men bare unødvendig og stygt å ta på seg KG-moraliseringen med «dette blir for dumt» i denne tråden. Virkelig.

Kondolerer, kjære TS. Kan ikke forestille meg hva du går i gjennom. Uansett må du ikke dra tilbake til jobb før du føler deg klar for det❤️

Anonymkode: cd6c9...778

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Joda, men bare unødvendig og stygt å ta på seg KG-moraliseringen med «dette blir for dumt» i denne tråden. Virkelig.

Kondolerer, kjære TS. Kan ikke forestille meg hva du går i gjennom. Uansett må du ikke dra tilbake til jobb før du føler deg klar for det❤️

Anonymkode: cd6c9...778

Og jeg synes det er unødvendig å henge seg opp i andre detaljer i DEN situasjonen TS er i, når TS tydeligvis skulle ha foreldrepermisjon og ikke engangsstønad. Veldig merkelig perspektiv i det hele. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnjah skrev (36 minutter siden):

Og jeg synes det er unødvendig å henge seg opp i andre detaljer i DEN situasjonen TS er i, når TS tydeligvis skulle ha foreldrepermisjon og ikke engangsstønad. Veldig merkelig perspektiv i det hele. 

Du kan ikke forvnte at et mennesker som nettopp har gått gjennom en dødfødsel er i en tilstand hvor de tenker fullstendig rasjonelt, nettopp derfor burde du spart deg for en slik kommentar.

Anonymkode: cd6c9...778

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har desverre gått gjennom en dødfødsel nylig. Jeg var på kontroll i uke 38 og det ble ikke funnet puls. Jeg ble da satt igang morgenen etter og fødte en død jente 9 timer senere.

 

Jeg skulle egentlig ha foreldrepermisjon frem til slutten av november men måtte ut i jobb igjen 3 uker etter fødsel, hvis ikke måtte jeg sykemeldes. 

 

Når jeg da snakker med nav, så får jeg høre at hvis jeg i forkant av dødfødselen hadde heller søkt og fått innvilget engangstønaden, så ville disse pengene bli mine uten at jeg skulle trenge å tilbakebetale noe.

 

Men unnskyld meg, jeg ville ikke føde ett dødt barn, jeg ville ha barnet og være i fødselspermisjon. Jeg planla selvfølgelig ikke en dødfødsel.

 

Dette er så sårt og jeg føler meg aldeles ikke klar for å gå tilbake på jobb..

Anonymkode: b2ebb...3e0

Heldig som fikk beholde engangstønaden iallfall! Noe annet hadde uansett vært bak mål. Men rart NAV var såpass fornuftige for engangskyld, rart man ikke ble anmeldt og for så å stå i gjeld resten av livet for disse pengene! Siden det er typisk nav og Norge i et nøtteskall! Men da slapp du iallfall den bekymringen. 

Men ja du må nok ta ut sykemelding om du ikke klarer å jobbe allerede nå, noe jeg skjønner. En dødfødsel må være helt forferdelig. Jeg mistet min «bare» i uke 18 og jeg gråt så og si hver dag i 2 år etter. Tenkte på det hver eneste dag og håpet at jeg skulle dø. Jeg hadde ikke vært i stand å stått i jobb på disse to årene om jeg hadde jobbet. Er heldigvis ikke i jobb

Anonymkode: 881da...e20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Heldig som fikk beholde engangstønaden iallfall! Noe annet hadde uansett vært bak mål. Men rart NAV var såpass fornuftige for engangskyld, rart man ikke ble anmeldt og for så å stå i gjeld resten av livet for disse pengene! Siden det er typisk nav og Norge i et nøtteskall! Men da slapp du iallfall den bekymringen. 

Men ja du må nok ta ut sykemelding om du ikke klarer å jobbe allerede nå, noe jeg skjønner. En dødfødsel må være helt forferdelig. Jeg mistet min «bare» i uke 18 og jeg gråt så og si hver dag i 2 år etter. Tenkte på det hver eneste dag og håpet at jeg skulle dø. Jeg hadde ikke vært i stand å stått i jobb på disse to årene om jeg hadde jobbet. Er heldigvis ikke i jobb

Anonymkode: 881da...e20

Du har jo ikke lest innlegget i det hele tatt. TS søkte ikke om engangstønad, hun søkte om foreldrepermisjon. Og av en eller annen grunn har hun bare fått 3 av de 6 ukene med permisjon etter fødselen som hun har krav på. 

Anonymkode: f756d...8f6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling på saksgangen i det her, men jeg vil bare sende deg en stor klem ❤ kondolerer  ❤

Anonymkode: 31682...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnjah skrev (20 timer siden):

Folk er forskjellige. Jeg er meg og du er ikke meg.

Det er jeg fullstendig klar over, var nettopp derfor jeg skrev at du kunne formulert deg litt annerledes, for ts er ikke deg. Og hun er i en svært sårbar situasjon. 

Anonymkode: b34b7...478

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.4.2021 den 15.44):

Dere som reiser dere igjen etter en slik opplevelse er så utrolig modige og  sterke mennesker. Jeg har ikke ord.

Anonymkode: 1369e...9b7

❤️

Anonymkode: d2296...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Syns du kunne formulert deg litt annerledes her. 

Anonymkode: b34b7...478

Ser ikke at hun skrev noe galt?

Anonymkode: 77059...1d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Joda, men bare unødvendig og stygt å ta på seg KG-moraliseringen med «dette blir for dumt» i denne tråden. Virkelig.

Kondolerer, kjære TS. Kan ikke forestille meg hva du går i gjennom. Uansett må du ikke dra tilbake til jobb før du føler deg klar for det❤️

Anonymkode: cd6c9...778

Alle driver ikke å skriver hjerter etter hvert innlegg - folk er forskjellige. Hun skrev kondolerer, mer enn det kunne hun ikke ha gjort. 

Anonymkode: 77059...1d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du har jo ikke lest innlegget i det hele tatt. TS søkte ikke om engangstønad, hun søkte om foreldrepermisjon. Og av en eller annen grunn har hun bare fått 3 av de 6 ukene med permisjon etter fødselen som hun har krav på. 

Anonymkode: f756d...8f6

Det er fordi hun allerede er tilbake i jobb.

Anonymkode: 77059...1d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle driver ikke å skriver hjerter etter hvert innlegg - folk er forskjellige. Hun skrev kondolerer, mer enn det kunne hun ikke ha gjort. 

Anonymkode: 77059...1d1

Det er påfallende at du kommenterer begge innleggene fra samme bruker. Er det deg kanskje som nå skjuler seg bak anonym bruker? 

Anonymkode: b34b7...478

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er påfallende at du kommenterer begge innleggene fra samme bruker. Er det deg kanskje som nå skjuler seg bak anonym bruker? 

Anonymkode: b34b7...478

Spar deg for personangrep. Nei, jeg er ikke samme brukee fordi jeg kommenterer innleggene.

Anonymkode: 77059...1d1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er påfallende at du kommenterer begge innleggene fra samme bruker. Er det deg kanskje som nå skjuler seg bak anonym bruker? 

Anonymkode: b34b7...478

Latterlig at man skal risikere å bli beskyldt for å være noen andre bare fordi man forstår hvorfor @Mnjah skrev som hun skrev. Og ja, jeg er vel samme bruker jeg også🤪

Anonymkode: d59d5...822

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Alle driver ikke å skriver hjerter etter hvert innlegg - folk er forskjellige. Hun skrev kondolerer, mer enn det kunne hun ikke ha gjort. 

Anonymkode: 77059...1d1

Tror ingen hang seg opp i bruken av hjerter eller ei...? Hun kunne latt være å komme med moralisering om hva som er «dumt» og «et merkelig perspektiv» i akkurat denne tråden, hvor TS helt sikkert går gjennom den tøffeste perioden av sitt liv og er ekstremt sårbar.

Anonymkode: cd6c9...778

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...