Gå til innhold

Moderatorer som anonyme og under andre brukernavn?


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Gjest Maxwell
SoWhat? skrev (2 timer siden):

Ikke rart noen blir utestengt uten særlig god grunn akkurat. Håpløst og useriøst. En dag smeller det. Tro meg 

🙂

Helt sant. Det blir veldig useriøst. Bra at noen tør å si ifra om det. ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maxwell skrev (7 minutter siden):

Helt sant. Det blir veldig useriøst. Bra at noen tør å si ifra om det. ☺️ 

Jeg tror jeg sier fra litt før mye. Jeg blir et irritasjonsmoment tror jeg . Så jeg skjønner det. Men jeg hater urettferdighet og maktmisbruk. 

Husk. Jeg vokste opp i Italia. Jeg har fått det inn med tåteflaske. Og jeg liker det ikke! Jeg har i tillegg temperament da. Som ikke er lov i Norge. Så veldig glad noen av dere faktisk fir meg tommel opp

 Jeg liker dere også  ❤️ 🙂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxwell
SoWhat? skrev (2 minutter siden):

Jeg tror jeg sier fra litt før mye. Jeg blir et irritasjonsmoment tror jeg . Så jeg skjønner det. Men jeg hater urettferdighet og maktmisbruk. 

Husk. Jeg vokste opp i Italia. Jeg har fått det inn med tåteflaske. Og jeg liker det ikke! Jeg har i tillegg temperament da. Som ikke er lov i Norge. Så veldig glad noen av dere faktisk fir meg tommel opp

 Jeg liker dere også  ❤️ 🙂

Jeg synes bare det er bra at du sier ifra. Du tenker rettferdig, og da er det ikke noe galt i å si ifra. Tvert imot ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxwell skrev (4 minutter siden):

Jeg synes bare det er bra at du sier ifra. Du tenker rettferdig, og da er det ikke noe galt i å si ifra. Tvert imot ☺️

Takk 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (2 timer siden):

Moderatorene har dette som fulltidsjobb så da bør man forvente profesjonalitet. 

Bare for å avkrefte dette, og som det også blir nevnt i utlysningsteksten når vi søker etter nye moderatorer, dette er en frivillig jobb som vi gjør på fritiden våres. Den eneste gangen det har vært noen som har hatt moderering som fulltidsjobb var når det var på rampelys, og de fleste husker vel hvordan det gikk.

Anki, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noomie skrev (2 timer siden):

Greit at dere har andre brukere, men jeg synes faktisk at vi burde informeres om når vi snakker med en moderator. 
*snip*

Det er jeg enig i. På utenlandske forum jeg har diskutert på så skriver moderator og admins alltid under brukernavn merket mer «moderator». Det er langt mer «redelig», synes jeg. 

Her på KG ser man aldri en moderator gå inn i en tråd og diskutere, med mindre det gjelder nettopp moderering eller ris/ros. Det er jo egentlig ganske merkelig når alle vet at premisset for å bli moderator er som regel at man har opprettet en vanlig bruker på KG, og blitt rekruttert via forumet selv.


-Alle» vet jo at moderatorer deltar i diskusjoner og er aktiv på forumet, de er det bare ikke åpent under brukeren sin som moderator. Jeg tror det også egentlig øker følelsen av frustrasjon og opplevelse av «tåkelegging» eller manglende gjennomsiktighet i forhold til hvordan forumet styres.

Jeg hadde dønn seriøst foretrukket å bli åpent moderert av en moderator jeg diskuterte med, fremfor å diskutere med en moderator «i skjul», også kommer «kollegaen» til moderatoren inn på sidelinjen og modererer samtalen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elaine Marley skrev (2 timer siden):

Nå kan det være at ting ikke er synlige for andre brukere. Mange skriver for eksempel mye regelbrudd som anonym. Ingen får advarsel eller blir utestengt for å ha diskutert med feil person. Det må være regelbrudd og da gjerne mange regelbrudd over tid.

Elaine Marley, mod.

Du skal ha kred for gode og redelige svar i tråden. Tommel opp. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anki skrev (4 minutter siden):

Bare for å avkrefte dette, og som det også blir nevnt i utlysningsteksten når vi søker etter nye moderatorer, dette er en frivillig jobb som vi gjør på fritiden våres. Den eneste gangen det har vært noen som har hatt moderering som fulltidsjobb var når det var på rampelys, og de fleste husker vel hvordan det gikk.

Anki, mod

Nå vil jeg bare si at om det gikk dårlig så tviler jeg på at det har noe med at de som gjorde jobben faktisk fikk lønn fremfor å jobbe gratis, da har det nok heller vært andre årsaker enn at vedkommende fikk betalt. Så at det å lønne denne typen arbeid skal medføre at det ikke går bra synes jeg er en merkelig hypotese... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå):

Nå vil jeg bare si at om det gikk dårlig så tviler jeg på at det har noe med at de som gjorde jobben faktisk fikk lønn fremfor å jobbe gratis, da har det nok heller vært andre årsaker enn at vedkommende fikk betalt. Så at det å lønne denne typen arbeid skal medføre at det ikke går bra synes jeg er en merkelig hypotese... 

Ja det er jeg ikke uenig med, det var mer ett lite notat på hvordan det gikk den ene gangen vi hadde noen betalte og at det i alle år har vært frivllige moderatorer som har vært her inne siden starten.

Anki, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elaine Marley skrev (3 timer siden):

Nå kan det være at ting ikke er synlige for andre brukere. Mange skriver for eksempel mye regelbrudd som anonym. Ingen får advarsel eller blir utestengt for å ha diskutert med feil person. Det må være regelbrudd og da gjerne mange regelbrudd over tid.

Elaine Marley, mod.

Regelbrudd må bli rapportert. Når jeg får advarsel fordi jeg spurte  " er du dum eller?" Så blir jeg jævli matt over hva som blir stor stående. Jeg tenker at dere bør se på hvem som rapporterer hva

 Og dere bør være i tråder hvor dere ser at allerede overskriften er triggende. Det forundrer meg at dere ikke er der.

Men heller er opptatt av debatter under andre brukernavn i andre tråder. Det er IKKE riktig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (26 minutter siden):

Du skal ha kred for gode og redelige svar i tråden. Tommel opp. 

Det er ikke gode og redelige svar. Jeg har ikke fått svar på hvorfor jeg ble utestengt sist. Og bare et par svar på advarsler. Som " et du dum  eller? " og " jeg har dessverre ikke empati med alle" osv. Helt idiotisk! Langt fra regelbrudd. 

Etter x antall " advarsler" som dette kom utestengelse

Håpløst

 Men jeg tror det kommer av brukere her inne som er truende og jævli anmassende. At moderatorer blir manipulert og utslitt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (16 minutter siden):

Regelbrudd må bli rapportert. Når jeg får advarsel fordi jeg spurte  " er du dum eller?" Så blir jeg jævli matt over hva som blir stor stående. Jeg tenker at dere bør se på hvem som rapporterer hva

 Og dere bør være i tråder hvor dere ser at allerede overskriften er triggende. Det forundrer meg at dere ikke er der.

Men heller er opptatt av debatter under andre brukernavn i andre tråder. Det er IKKE riktig. 

Dette er noe jeg ikke helt kjenner meg igjen i og jeg synes det er synd at du har et slikt inntrykk av oss.

Alle rapporter blir gjennomgått, men ikke alt som rapporteres inn innholder regelbrudd. Det blir gjennomgått av hver enkelt moderator.

Ikke alle tråder som kan oppleves som triggende er et regelbrudd og det kan være at den derfor får stå. Vi kan dessverre ikke være i alle tråder til enhver tid, og av og til tar det lenger tid enn vi ønsker.

Elaine Marley, mod.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Det er ikke gode og redelige svar. Jeg har ikke fått svar på hvorfor jeg ble utestengt sist. Og bare et par svar på advarsler. Som " et du dum  eller? " og " jeg har dessverre ikke empati med alle" osv. Helt idiotisk! Langt fra regelbrudd. 

Etter x antall " advarsler" som dette kom utestengelse

Håpløst

 Men jeg tror det kommer av brukere her inne som er truende og jævli anmassende. At moderatorer blir manipulert og utslitt. 

Send meg pm så skal jeg se om jeg kan svare på det du lurer på. Det kan jeg ikke ta i denne tråden, men svarer deg gjerne på Pm.

Elaine Marley, mod.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elaine Marley skrev (1 minutt siden):

Dette er noe jeg ikke helt kjenner meg igjen i og jeg synes det er synd at du har et slikt inntrykk av oss.

Alle rapporter blir gjennomgått, men ikke alt som rapporteres inn innholder regelbrudd. Det blir gjennomgått av hver enkelt moderator.

Ikke alle tråder som kan oppleves som triggende er et regelbrudd og det kan være at den derfor får stå. Vi kan dessverre ikke være i alle tråder til enhver tid, og av og til tar det lenger tid enn vi ønsker.

Elaine Marley, mod.

Jeg har det inntrykket av erfaringer her. Intet annet. Og ja, det et synd

 Jeg sitter egentlig nå og bare venter på advarsel fordi jeg startet denne tråden.  Det ville vært typisk.  

Ja, det blir gjennomgått av hver enkelt moderator. Som jeg fornærmet da hun var under et annet Nick? Eller som anonym? Og dere er bare mennesker som alle andre.  Og jeg har fått advarsler som ikke henger på greip i det hele tatt. Har tatt det opp på pm

Så...Det er flere som rapporterer enkelt enn andre. Så mye grovt som blir stående. Det sier sitt.  Og dere "må" jo gjøre noe når noen rapportere for tusende gang. Fordi de vil ha en vekk. 

Nei, dere kan ikke være i enhver tråd til enhver tid. Men når flere av det er mer opptatt av å debattere som anonyme eller ned andre brukernavn når en overskrift lyser trigger! Vel. Da er noe så veldig feil.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elaine Marley skrev (8 minutter siden):

Send meg pm så skal jeg se om jeg kan svare på det du lurer på. Det kan jeg ikke ta i denne tråden, men svarer deg gjerne på Pm.

Elaine Marley, mod.

Nei. Glem det. Jeg har sendt meld tre ganger og null svar. At jeg gadd en gang til 

 Makan

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Nei. Glem det. Jeg har sendt meld tre ganger og null svar. At jeg gadd en gang til 

 Makan

Vel, du får svar nå eller så kan jeg veilede deg til andre som kan gi deg bedre svar. Tilbudet står.

Elaine Marley, mod.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elaine Marley skrev (12 minutter siden):

Vel, du får svar nå eller så kan jeg veilede deg til andre som kan gi deg bedre svar. Tilbudet står.

Elaine Marley, mod.

Dette hører hjemme på privaten. Send han henne en PM og ta dette videre på privat.

Endret av Gugglo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11

:sove: får litt sånn dejavu av dette. Går ikke noen av trådene på repeat? 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elaine Marley skrev (1 minutt siden):

Vel, du får svar nå eller så kan jeg veilede deg til andre som kan gi deg bedre svar. Tilbudet står.

Elaine Marley, mod.

Vet du hva? Jeg tror dette og denne tråden hjalp meg mer enn å sende dere pm. Det har vært så mye tull jeg har blitt rapportert for , og jeg har skrevet at jeg ikke er enig. Le  man diskuterer ikke med dere. Det er ingen vits

 Jeg kommer aldri mer til å be om forklaring. Jeg gir helt faen. Og jeg vet at jeg ble utestengt uten riktig grunn. Helt ok. Men det skjer ikke en gang til

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...