Gå til innhold

Moderatorer som anonyme og under andre brukernavn?


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Jeg må spørre nå, sånn at jeg ikke har skrevet feil. Dere som er moderatorer kan skrive under andre brukernavn samt som anonyme her? 

Jeg har veldig i mot denne praksisen, og mener jeg har fått det bekreftet tidligere. Jeg tar ikke feil? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså. Dette tar ett sekund å svare på. Dere er aktive i noen andre tråder nå.  Og DETTE er en grunn til at jeg er mot at dere kan være anonyme og under andre brukernavn. Dere er i tråder og debatter og gir f... i å svare her. Altså. Det er ikke bra! 🙂 det er ikke det. Dere er her først og fremst for å gjøre en jobb. Eller? 

Endret av SoWhat?
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ja, det stemmer at vi som er moderatorer kan svare i tråder som vanlig bruker og ha annen bruker om vi ønsker det.

Elaine Marley, mod.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elaine Marley skrev (6 minutter siden):

Hei,

Ja, det stemmer at vi som er moderatorer kan svare i tråder som vanlig bruker og ha annen bruker om vi ønsker det.

Elaine Marley, mod.

Kan jeg spørre hvorfor dere har denne muligheten når dere har valgt å være moderatorer? Blir det ikke feil da at dere også kan ha en annen bruker om dere ønsker det? Strider ikke det mot regelverket når ordinære brukere av forumet ikke får lov til det?🤔

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaleficentAurora skrev (Akkurat nå):

Kan jeg spørre hvorfor dere har denne muligheten når dere har valgt å være moderatorer? Blir det ikke feil da at dere også skan ha en annen bruker om dere ønsker det? Strider ikke det mot regelverket når ordinære brukere av forumet ikke får lov til det?🤔

Jeg må bare korrigere at ordinære brukere har også lov til å opprette flere brukere (sånn jeg har skjønt det) men du har ikke lov å diskutere med deg selv i en tråd eller delta med ulike brukere i samme tråden.

Med det sagt så er jeg også enig i at moderatorrollen er ullen når de kan hoppe mellom å være «ordinære brukere» og moderatorer. Som ordinær bruker kan du jo utvikle vennskap med andre brukere (ikke uvanlig, det) 
 

Det er flere tilfeller hvor man seriøst begynner å mistenke favorisering av enkelte brukere av moderatorer, og modereringen i visse tråder fremstår veldig ujevn og fordelaktig for enkelte men ikke andre. Det er dog lenge siden jeg har sett det så tydelig som for et par år siden, så kanskje har det bedret seg.

Personlig mener jeg moderatoroppgaven burde vært lønnet, da kan man kreve mer «profesjonalitet» enn når de som utfører jobben gjør det gratis. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaleficentAurora skrev (Akkurat nå):

Kan jeg spørre hvorfor dere har denne muligheten når dere har valgt å være moderatorer? Blir det ikke feil da at dere også skan ha en annen bruker om dere ønsker det? Strider ikke det mot regelverket når ordinære brukere av forumet ikke får lov til det?🤔

Vi har denne muligheten fordi vi har vært vanlige brukere på forumet tidligere, og da kan man ha lyst til å delta på forumet. Vi har ikke lov til å moderere tråder vi har svart i. Da må en annen moderator ta dette.

Ordinære brukere kan også ha flere brukere om de ønsker det. Det som ikke er lov er å utgi seg som for å være flere personer i en tråd.

Elaine Marley, mod.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elaine Marley skrev (11 minutter siden):

Hei,

Ja, det stemmer at vi som er moderatorer kan svare i tråder som vanlig bruker og ha annen bruker om vi ønsker det.

Elaine Marley, mod.

Men da gjør dere ikke en objektiv jobb. Man kan ikke vite om dere bryter egne regler engang. Hm. Det høres slettes ikke bra ut. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CorvusCorax skrev (Akkurat nå):

Men da gjør dere ikke en objektiv jobb. Man kan ikke vite om dere bryter egne regler engang. Hm. Det høres slettes ikke bra ut. 

Det blir sjekket og derfor oppdaget om en moderator bryter reglene. Så man kan ikke skrive hva som helst uten at dette får følger. Regelverket gjelder like mye for oss som det gjør for dere :) Man har heller ikke lov til å moderere i tråder man har svart i.

Elaine Marley, mod.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (3 minutter siden):

Jeg må bare korrigere at ordinære brukere har også lov til å opprette flere brukere (sånn jeg har skjønt det) men du har ikke lov å diskutere med deg selv i en tråd eller delta med ulike brukere i samme tråden.

Med det sagt så er jeg også enig i at moderatorrollen er ullen når de kan hoppe mellom å være «ordinære brukere» og moderatorer. Som ordinær bruker kan du jo utvikle vennskap med andre brukere (ikke uvanlig, det) 
 

Det er flere tilfeller hvor man seriøst begynner å mistenke favorisering av enkelte brukere av moderatorer, og modereringen i visse tråder fremstår veldig ujevn og fordelaktig for enkelte men ikke andre. Det er dog lenge siden jeg har sett det så tydelig som for et par år siden, så kanskje har det bedret seg.

Personlig mener jeg moderatoroppgaven burde vært lønnet, da kan man kreve mer «profesjonalitet» enn når de som utfører jobben gjør det gratis. 

Det er akkurat dette som kan føre det hele i gråsonen og da blir det uprofesjonelt moderatorer.

Elaine Marley skrev (3 minutter siden):

Vi har denne muligheten fordi vi har vært vanlige brukere på forumet tidligere, og da kan man ha lyst til å delta på forumet. Vi har ikke lov til å moderere tråder vi har svart i. Da må en annen moderator ta dette.

Ordinære brukere kan også ha flere brukere om de ønsker det. Det som ikke er lov er å utgi seg som for å være flere personer i en tråd.

Elaine Marley, mod.

Tenker at dere da kan fint frasier dere den muligheten når dere har valgt å bli en moderator på forumet, slik at man vet at dere ikke går gjennom noen smutthuller på en eller annen måte.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elaine Marley skrev (4 minutter siden):

Vi har denne muligheten fordi vi har vært vanlige brukere på forumet tidligere, og da kan man ha lyst til å delta på forumet. Vi har ikke lov til å moderere tråder vi har svart i. Da må en annen moderator ta dette.

Ordinære brukere kan også ha flere brukere om de ønsker det. Det som ikke er lov er å utgi seg som for å være flere personer i en tråd.

Elaine Marley, mod.

Men dere har vært "ordinære" brukere og har kontakt og "vennskap", eller vennskap med andre brukere som oss andre. Eller kutter dere kontakten med folk her? Hm Tviler på det. Så "venninnesnakk" er ganske vanlig med de som ikke er moderatorer? 

Og... hvis jeg skulle si mot deg i en tråd. Hvor du var under annet Nick. Du vil bli påvirket. Du kan mislike meg intenst. La oss si at du er den dominerende i moderatorgjengen. Vel? Hva skjer med meg da? 

Er så mye feil med dette. Alt er feil liksom

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elaine Marley skrev (2 minutter siden):

Det blir sjekket og derfor oppdaget om en moderator bryter reglene. Så man kan ikke skrive hva som helst uten at dette får følger. Regelverket gjelder like mye for oss som det gjør for dere :) Man har heller ikke lov til å moderere i tråder man har svart i.

Elaine Marley, mod.

Så dere beskytter ikke hverandre? Der møtes jo jevnlig? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det kunne fint ha vært slik at når man har valgt å sende inn en søknad om å bli moderator og blitt godkjent for rollen, så mister man muligheten til og ha en profil til. For det henger ikke på grep at moderatorer skal få holde på under ordinære profiler for så rapportere inn en drøss av brukere som ikke har noe som anelser om at de har vært i en heftig diskusjon med en som sitter i administrasjonen.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Catalina Culès skrev (Akkurat nå):

Må bare si at jeg syns det er helt feil og useriøst, at dette er tilfelle. 

Det er faktisk ganske drøyt. Jeg forhørte meg i andre forum. Det var absolutt no-go der. Jeg ble så satt ut når jeg skjønte hva som gjaldt her. 

Ikke rart noen blir utestengt uten særlig god grunn akkurat. Håpløst og useriøst. En dag smeller det. Tro meg 🙂

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Smeller" som i at det bli diskutert ut over forumet altså. Så jeg ikke blir utestengt pga trusler:-D  uff

En vet få En vet aldri her. Iq er ikke foretrukket på dette forum 🙂

Endret av SoWhat?
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
SoWhat? skrev (3 minutter siden):

Det er faktisk ganske drøyt. Jeg forhørte meg i andre forum. Det var absolutt no-go der. Jeg ble så satt ut når jeg skjønte hva som gjaldt her. 

Ikke rart noen blir utestengt uten særlig god grunn akkurat. Håpløst og useriøst. En dag smeller det. Tro meg 🙂

Ja, nå begynner jeg faktisk å skjønne litt mer hvorfor visse brukere stadig blir utestengt, virker som det går mye på trynefaktor. 

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Catalina Culès skrev (1 minutt siden):

Ja, nå begynner jeg faktisk å skjønne litt mer hvorfor visse brukere stadig blir utestengt, virker som det går mye på trynefaktor. 

Nettopp. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catalina Culès skrev (8 minutter siden):

Ja, nå begynner jeg faktisk å skjønne litt mer hvorfor vise brukere stadig blir utestengt, virker som det går mye på trynefaktor. 

Nylig ble en bruker etter 17år på forumet kastet ut på dagen da advarsel poengene hadde gått ut. Vedkommende lagde seg da en ny bruker opplyste oss andre brukere om det i en tråd som den personen var veldig aktiv i. Det er ikke første gang noe sånt har skjedd. Så man kan jo begynne å tenke sitt hvordan moderatorene faktisk holder på når de har en profil til de kan gå under og bruke.

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor et ikke denne tråden under "populær tråd" ? Øh

Her er det engasjement

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
MaleficentAurora skrev (1 minutt siden):

Nylig bli en bruker etter 17år på forumet kastet ut på dagen da advarsel poengene hadde gått ut. Vedkommende lagde seg da en ny bruker opplyste oss andre brukere om det i en tråd som den personen var veldig aktiv i. Det er ikke første gang noe sånt har skjedd. Så man kan jo begynne å tenke sitt hvordan moderatorene faktisk holder på når de har en profil til de kan gå under og bruke.

Ja, jeg har sett innlegget du sikter til.  Og faktisk har jeg ikke sett den personen har skrevet noe som burde føre til utestengelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...