Lakrisen Skrevet 5. april 2021 #1 Del Skrevet 5. april 2021 (endret) Da er vi snart i gang med prøvingen, så tenkte det var greit å starte en prøverdagbok for å ha et sted å lufte tankene. Jeg er da 25 år gammel, har fast jobb, hus, hund og stasjonsvogn. Samboeren min har jeg vært sammen med i over 9 år, så vi føler nå at vi har alt på stell. Det eneste som mangler er et barn ❤️ merker også at mødrene våre begynner å bli ganske klar for et barnebarn, som for øvrig blir første for de begge. Det er et år siden jeg sluttet på p-piller, og vi har da brukt kondom som prevensjon siste året. På dette året har syklusen stabilisert seg, og jeg føler at jeg har grei kontroll på EL. Har tempet og tatt tester siden januar, og EL varierer mellom CD18 og CD21. Lutealfasen har vært på mellom 10 og 12 dager. Syklusen har lagt på 28-30 dager. Når neste syklus starter tenker jeg å begynne på B6-vitaminer, for å se om det kan hjelpe på. Vi har blitt enige om at vi starter prøvingen når neste syklus starter om ca 2 uker, så nå teller jeg ned dagene for fullt 🤩 Endret 14. april 2021 av Lakrisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. april 2021 #2 Del Skrevet 5. april 2021 Velkommen hit, og takk for hyggelig melding i dagboken min Jeg vil gjerne følge deg her i din. Så flott at du har vært uten hormonprevensjon såpass lenge, det er gull verdt når man starter prøvingen. Høres ut som du er klar ja, og har ting på stell. Nå må bare spiren sitte så raskt som mulig. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EXB1987 Skrevet 5. april 2021 #3 Del Skrevet 5. april 2021 Hei og velkommen hit! Blir spennende å følge deg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakrisen Skrevet 5. april 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 5. april 2021 Amatariel skrev (1 time siden): Velkommen hit, og takk for hyggelig melding i dagboken min Jeg vil gjerne følge deg her i din. Så flott at du har vært uten hormonprevensjon såpass lenge, det er gull verdt når man starter prøvingen. Høres ut som du er klar ja, og har ting på stell. Nå må bare spiren sitte så raskt som mulig. Lykke til! EXB1987 skrev (57 minutter siden): Hei og velkommen hit! Blir spennende å følge deg 😊 Tusen takk 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronpai Skrevet 5. april 2021 #5 Del Skrevet 5. april 2021 Hei! Så hyggelig at dere skal bli prøvere. Ser at du nevner at du skal begynne med vitamin b6, men har du husket å begynne på folsyre(B9)? Og evt jod? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakrisen Skrevet 5. april 2021 Forfatter #6 Del Skrevet 5. april 2021 Sitronpai skrev (7 minutter siden): Hei! Så hyggelig at dere skal bli prøvere. Ser at du nevner at du skal begynne med vitamin b6, men har du husket å begynne på folsyre(B9)? Og evt jod? Hei ☺️ har til nå tatt B-kompleks som inneholder folsyre, men skal ta ren folsyre nå når jeg begynner på b6 ☺️ Har ikke tenkt på jod, så må få kjøpt det også! Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eira2020 Skrevet 6. april 2021 #7 Del Skrevet 6. april 2021 Hei og velkommen hit 💛 Så spennende at dere nå skal begi dere ut på «prosjekt baby» da! Høres jo virkelig ut som at alt ligger til rette for dette der dere er kommet i livet ☺️ Jeg følger med videre 🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 6. april 2021 #8 Del Skrevet 6. april 2021 Velkommen! Er ikke prøver selv, men eeelsker å følge disse dagbøkene! Er omtrent på samme alder som deg. Gleder meg til å følge deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakrisen Skrevet 6. april 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 6. april 2021 @Eira2020 @Sprinkle Tusen takk, spennende tider i møte 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unicorn27 Skrevet 6. april 2021 #10 Del Skrevet 6. april 2021 Velkommen hit 😄 Det er så spennende å endelig begynne med å prøve å lage barn ❤️ Masse lykke til fremover ☺️ Blir spennende å følge deg på veien 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkee Skrevet 6. april 2021 #11 Del Skrevet 6. april 2021 Så spennende 🤩 Det er veldig koselig på denne delen av forumet! Jeg er i min første prøveperiode nå, og finner myye glede i å prate med andre her inne som er gjennom det samme 💕 Lykke til med prøvingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakrisen Skrevet 7. april 2021 Forfatter #12 Del Skrevet 7. april 2021 Lykkee skrev (14 timer siden): Så spennende 🤩 Det er veldig koselig på denne delen av forumet! Jeg er i min første prøveperiode nå, og finner myye glede i å prate med andre her inne som er gjennom det samme 💕 Lykke til med prøvingen! Så kjekt, da er vi jo ganske likt i løypa 😍 veldig greit å ha flere å støtte seg til! I dag har jeg klikket hjem flere EL-tester, og graviditetstester! Kjøpte både strimler fra Babyplan, vanlig og digital fra Clearblue. Ble brått litt mer realistisk nå, gleeeder meg til neste syklus starter 👏🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 7. april 2021 #13 Del Skrevet 7. april 2021 Lakrisen skrev (8 minutter siden): I dag har jeg klikket hjem flere EL-tester, og graviditetstester! Kjøpte både strimler fra Babyplan, vanlig og digital fra Clearblue. Ble brått litt mer realistisk nå, gleeeder meg til neste syklus starter 👏🏼 Det er gøy med litt shopping! Det er i alle fall litt av trøsten min når mensen kommer og ny syklus starter. Høres ut som du har fått kjøpt mye forskjellig, det er bra. Kan love at man ønsker å ha disse tingene i skapet når det virkelig gjelder 😊 Har sett alt for mange stresskjøpe og vente på postgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakrisen Skrevet 7. april 2021 Forfatter #14 Del Skrevet 7. april 2021 Amatariel skrev (4 minutter siden): Det er gøy med litt shopping! Det er i alle fall litt av trøsten min når mensen kommer og ny syklus starter. Høres ut som du har fått kjøpt mye forskjellig, det er bra. Kan love at man ønsker å ha disse tingene i skapet når det virkelig gjelder 😊 Har sett alt for mange stresskjøpe og vente på postgang. Er det jeg tenkte, så kjøpte et par digitale tester slik jeg har det klart når jeg er så heldig å få positiv strimmeltest 👏🏼 Greit å ha et lite lager, posten tar jo evigheter i denne situasjonen vil jeg tro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakrisen Skrevet 14. april 2021 Forfatter #15 Del Skrevet 14. april 2021 (endret) Nå er det en uke til ny syklus skal starte, så om en uke er vi offisielt i gang! Før har jeg alltid synes mensen kommer for raskt, men nå har jeg nesten nedtelling😅 Lovet meg selv at når vi skulle begynne å prøve skulle jeg ta det med ro og bare la ting gå sin gang. Her sitter jeg da, og har tempet i noen måneder, har en haug med EL- og graviditetstester klart 🙊 Har vært klar for barn lenge, og nå når drømmen er så nær er det vanskelig å ikke bli helt oppslukt i dette. Prøver samtidig å ha en realistisk innstilling, jeg vet jo at det kan ta veldig lang tid før en spire sitter. Merker at jeg prøver å være litt negativt innstilt, kanskje for å skjerme meg selv litt mot skuffelsen som garantert kommer. Ser jo så mange på formuet her som sliter, selv om de gjør alt «etter boka». Mange mister også, og det er så trist å lese. Det er nok ikke bare-bare å være i denne perioden i livet ❤️ Endret 14. april 2021 av Lakrisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sai Skrevet 14. april 2021 #16 Del Skrevet 14. april 2021 Spennende å gå i gang med prøvingen 🥰 Håper spira sitter raskt, men også at dere koser dere i prøveperioden. Lett å gå rett i «bobla», og desto viktigere å kose seg! Det tenker i hvert fall jeg og prøver å leve etter det ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakrisen Skrevet 14. april 2021 Forfatter #17 Del Skrevet 14. april 2021 Sai skrev (17 minutter siden): Spennende å gå i gang med prøvingen 🥰 Håper spira sitter raskt, men også at dere koser dere i prøveperioden. Lett å gå rett i «bobla», og desto viktigere å kose seg! Det tenker i hvert fall jeg og prøver å leve etter det ❤️ Takk for koselig kommentar 💕 Ja, veldig spennende! Ja, tror det er viktig å ikke bare ha fokus på prøvingen, det tror jeg ikke er bra for forholdet. Får prøve å nyte den kommende tiden til det fulle ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 14. april 2021 #18 Del Skrevet 14. april 2021 Så koselig at dere skal i gang med prøvingen! Gleder meg til å følge med hvordan det går! Våre mødre er også rimelig klare for barnebarn og vi blir evt. første på begge sider her også. Nyt prøvingen med din kjære, for oss har prøvingen faktisk gitt hyggestundene en ekstra dimensjon og mening 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakrisen Skrevet 15. april 2021 Forfatter #19 Del Skrevet 15. april 2021 Fhuzzy skrev (10 timer siden): Så koselig at dere skal i gang med prøvingen! Gleder meg til å følge med hvordan det går! Våre mødre er også rimelig klare for barnebarn og vi blir evt. første på begge sider her også. Nyt prøvingen med din kjære, for oss har prøvingen faktisk gitt hyggestundene en ekstra dimensjon og mening 🥰 Spennende at dere også er første, blir ekstra spesielt 😍 Ja, tror nok dette bare påvirker forholdet i en positiv retning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eira2020 Skrevet 15. april 2021 #20 Del Skrevet 15. april 2021 Så spennende det blir for dere å sette i gang 😄 Enig i det som blir sagt over her jeg også, prøveperioden kan og bør jo helst være en fin tid for parforholdet ❤️ Ønsker dere hell og lykke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå