AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #121 Skrevet 1. april 2021 Det blir vel som rollespill bare med tema barsel. Anonymkode: eac52...a78 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #122 Skrevet 1. april 2021 Jeg tenker det må være helt legitimt å ikke skulle være forståelsesfull og tolerant overfor noe man personlig anser som uetisk Anonymkode: a1357...030 3
Chantielle Skrevet 2. april 2021 #123 Skrevet 2. april 2021 Tråden er ryddet for krenkende innhold,brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #124 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (På 30.3.2021 den 21.33): Her er forresten 1 dukke av de 6 jeg har 😊 Anonymkode: 0ff1a...dcb Uff, ser ut som døde babyer. Anonymkode: b5894...47c 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #125 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (På 1.4.2021 den 10.27): Jeg tenker det må være helt legitimt å ikke skulle være forståelsesfull og tolerant overfor noe man personlig anser som uetisk Anonymkode: a1357...030 Skjønner ikke helt hvorfor noe som tydeligvis hjelper mennesker blir ansett å være uetisk Anonymkode: 5507d...c29 2
indigob Skrevet 4. april 2021 #126 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (På 30.3.2021 den 22.26): Det tror jeg absolutt ikke det er. Har personlig mistet et barn i dødfødsel og gått i gruppeterapi. Aldri noensinne møtt på noen som har kjøpt seg dukke. Anonymkode: 8df4a...c2b Har hatt dødfødsel selv. Ville Aldri kjøpt en dukke og behandlet den som et barn. Blir sykt for meg. 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #127 Skrevet 4. april 2021 Dukkene er så bra laget at det ser ut som livløse ekte babyer. Det gir meg litt grøssninger. Samtidig fasinert over at de ser så realistiske ut. Syns det er litt rart å skulle trille med dukkene i vogn og late som de lever, men om noen syns det gjør livet lettere så skader det vel ingen. Så lenge det ikke blir som med fantasivennen til broren min som aller helst skulle ha legeundersøkelse (tipper det var så han slapp gjøre det selv da😂) og lignende. Forstår vel poenget mitt likevel. Anonymkode: 6af48...054
Gjest Chroma Skrevet 4. april 2021 #128 Skrevet 4. april 2021 Det hjelper de som har dukkene, det skader ingen. La de holde på med sitt og blås i hvilken kategori innlegget ligger i. Spiller det virkelig noen rolle?
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #129 Skrevet 5. april 2021 Chroma skrev (22 timer siden): Det hjelper de som har dukkene, det skader ingen. La de holde på med sitt og blås i hvilken kategori innlegget ligger i. Spiller det virkelig noen rolle? Nei egentlig ikke. Hver sin smak. Anonymkode: 409c1...f25
Gjest Chroma Skrevet 6. april 2021 #130 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei egentlig ikke. Hver sin smak. Anonymkode: 409c1...f25 Nettopp.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #131 Skrevet 16. april 2021 Vet om en gruppe som møtes ukentlig i Rakkestad ❤ Anonymkode: 3af7e...aed
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #132 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vet om en gruppe som møtes ukentlig i Rakkestad ❤ Anonymkode: 3af7e...aed Jeg vil gjerne med, har en nydelig guttebaby ❤️ og får snart tvillinger! Anonymkode: 99252...db1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #133 Skrevet 16. april 2021 Jeg tenkte dette var veldog rart, men så så jeg på Insider på Fem for ikke lenge siden, og skjønnte jeg hadde tatt veldig feil på mange områder 🙂 Det er nok fortsatt ikke noe for meg, men jeg skjønner at det betyr mye for andre nå. Anonymkode: 660f6...0d6 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #134 Skrevet 16. april 2021 Skjønner greia med at de ønsker seg en slags erstatning for at de ikke har ekte barn. Men hva med et kjæledyr? Anonymkode: a29fd...e97 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #135 Skrevet 16. april 2021 Er detta miljøet stort i norge? Anonymkode: c329c...694
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #136 Skrevet 16. april 2021 Jeg er ufrivillig barnløs. Å være det gjør at man går glipp av et fellesskap som mødre (og fedre) har. Det er sosialt å ha barn, og det er ofte slik man møter andre som voksen (gjennom felles barselgruppe, barnehage og skole). På pauserommet snakker en ofte om barna sine og familielivet sitt. Jeg skjønner godt at noen velger Reborn-felleskapet som et alternativ. Jeg kunne nok ikke hatt en slik dukke selv, selv om jeg gjerne vil kjøpe rosa babyklær på Lindex osv. Å si at det er å dvele ved sorgen å ha slik dukke, viser at man ikke forstår hvordan dette føles for oss. Jeg kommer ALDRI til å ikke ha denne sorgen. Jeg kommer ikke til å forsone meg med den noen gang. Hvorfor kan en da ikke få ha noe så uskyldig som en dukke, som ikke skader noen som helst, for å få litt fred med seg selv? Skader det deg? Anonymkode: eb9f9...202 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #137 Skrevet 16. april 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ufrivillig barnløs. Å være det gjør at man går glipp av et fellesskap som mødre (og fedre) har. Det er sosialt å ha barn, og det er ofte slik man møter andre som voksen (gjennom felles barselgruppe, barnehage og skole). På pauserommet snakker en ofte om barna sine og familielivet sitt. Jeg skjønner godt at noen velger Reborn-felleskapet som et alternativ. Jeg kunne nok ikke hatt en slik dukke selv, selv om jeg gjerne vil kjøpe rosa babyklær på Lindex osv. Å si at det er å dvele ved sorgen å ha slik dukke, viser at man ikke forstår hvordan dette føles for oss. Jeg kommer ALDRI til å ikke ha denne sorgen. Jeg kommer ikke til å forsone meg med den noen gang. Hvorfor kan en da ikke få ha noe så uskyldig som en dukke, som ikke skader noen som helst, for å få litt fred med seg selv? Skader det deg? Anonymkode: eb9f9...202 Har du vurdert å adoptere eller fosterbarn ? Mange barn i denne verden som trenger kjærlighet hvis du har kjærlighet å gi ❤️ Anonymkode: 2c18b...6f3 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #138 Skrevet 16. april 2021 Jeg vet om ei som har drevet med dette i stor skala i over 10 år. Gift dame på rundt 65 med et voksent barn på nærmere 50 som bor i nabohuset, spiser middag hjemme hver dag og får mamma til å ta klesvasken. Hun har, dersom jeg er oppdatert, ni "barn" nå, alle med egne garderober, eget sportsutstyr, egne navn, egne diagnoser (en er laktoseintolerant og en annen har hatt leukemi de siste åra, stakkars, men allmenntilstanden er bedre nå har jeg fått vite), egne bakgrunnshistorier, karaktertrekk og favoritt nattasanger og favoritt bøker de liker å høre før de sovner. De er med rundt over alt, stort sett to av gangen, men han ene er visstnok en håndfull så da makter hun bare å ha med han alene. De andre er igjen hjemme hos det voksne barnet hennes, som visstnok tar så utrolig godt vare på dem. Om han synger riktig nattasang til hver enkelt og skifter bleier ofte nok til at de ikke blir såre, vites ikke. En av de har nemlig sår hud og får raskt bleieutslett. De er også med på ferier mange ganger i året, som regel to og to, med bilseter og barnevogner og egne flybilletter og barnesenger på hotellene. Per har for eksempel vært i Budapest og i Barcelona, Kari har vært i Budapest og på Island, Pål har vært på Kanariøyene flere ganger for han er så glad i sol og bading, Anne har vært i Estland og også i Korea to ganger, for hun er jo tross alt adoptert derfra og Lise er redd for å fly, så hun har bare vært i Sverige, Danmark og Finland med bil. Rundt i hele Norge har de vært alle sammen. På alle disse stedene drasses de med opp i tårn, er på omvisninger i slott, er med ned i grotter og ut på restauranter hvor de sitter ved bordet med smekker og egen barnetilpasset mat. Alt dokumenteres behørig via bilder og film. Altså, alt dette er hennes eget valg og det får utvilsomt tida til å gå i en ellers kanskje litt traurig tilværelse, men det virker helt ærlig ikke helt sunt. Og jeg greier ikke fri meg fra tanken om at mannen hennes kanskje synes det er litt i overkant å måtte betale to ekstra flybilletter tur/retur alle disse destinasjonene og at han må være temmelig flau der han bytter bleie på og får dukkene til å rape foran alle de andre flypassasjerene for å tilfredsstille kona. For det er utvilsomt hennes hobby. Anonymkode: 6ff56...a26 9
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #139 Skrevet 16. april 2021 Jeg prøver å ha et åpent sinn og streber etter å være fri for fordommer... ... men dette er bare creepy 🤭 Anonymkode: 211ab...a82 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #140 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har du vurdert å adoptere eller fosterbarn ? Mange barn i denne verden som trenger kjærlighet hvis du har kjærlighet å gi ❤️ Anonymkode: 2c18b...6f3 Dette spørsmålet viser at du ikke forstår situasjonen i det hele tatt... Anonymkode: eb9f9...202 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå