Gå til innhold

Barselgruppe for oss som har reborn-baby❤

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje småbarn skal slutte å leke med babydukker? :jepp: Det er jo ikke ekte babisser. Noen må fortelle barna det. Og mens vi er i gang, så må vi fortelle dem at det de tegner ikke er ekte, men et uttrykk for persepsjoner. :daane:

Anonymkode: 6756d...fae

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, man kan ikke heller spørre slik. At terapigrupper hjelper, og hvordan det hjelper på å komme over sorgen, er nøye studert og forsket på. Vi vet at det hjelper på å komme over sorg. 

Reborn dukke derimot, forlenger sorgen og tapet. 

Anonymkode: a8350...61d

Jo det kan man. For femti år siden ville ingen tenkt på p sette seg sammen gor å snakke om døde barn. Da ville man stilt akkurat disse spørsmålene. 

Spar oss for din egen synsing som synes basert på en vilje til å dømme. 
Gruppeterapi hjelper for mange, men ikke alle. Regien hjelper for noen, ikke alle. 
det er ikke et mol at sorgen skal børe kortest mulog men at den skal være til å leve med. 

At du ikke forstår det er kun et symptom på at du er en ettermælet og ikke innovatør; du ville stilt spørsmålene til gruppeterapi om det var nytt også. 

Anonymkode: d74ba...681

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er nok derfor den er så full av deltagere. Men tittel er om barsel og siden du kommenterte få saklige svar, så svarte jeg på hvorfor jeg tror det er få (totalt, ikke prosentvis av svarene i tråden). 

Anonymkode: e6a6a...2b4

Ja skjønner. Det har du rett i.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tipper få har svart fordi reborn-eiere ikke er barselkvinner hverken fysisk eller psykisk. At de psykisk ser på seg som mødre, gjør dem ikke til barselkvinner. Fostermødre er heller ikke barselkvinner. 

Få tør å svare i frykt for å bli møtt med det som kommer fra noen her. Det synes jeg er trist.

Anonymkode: 71adc...245

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stakkers reborn-baby-mødre, blir møtt med så mye hets og kategorisering. :daane:

Syntes hun dama jeg så en gang som trillet rundt på den lille kaninen sin er langt, langt mer koselig å treffe på enn de fleste andre mennesker. Hun er i sin lykkelige verden, mens de fleste har så utrolig mange pigger ute.

"don't fOOk with me"-attitude."

Yeah, as if du er interessant.

• Liker 5
Gjest Chroma
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så man må ha downs, DA er det greit??? Finnes da andre uten noen syndrom som også sliter med å få barn / ikke kan få barn. Det er da like fint om disse dukkene dekker deres behov?! Og hvorfor legger i det hele tatt alle seg opp i hva andre gjør?! Det finnes da dokumentarer om flere som har barselgruppe, feirer bursdager, har bilstol og alt utstyr til disse dukkene! De dekker et behov også hos mennesker med riktig antall kromosomer! 

Anonymkode: 99252...db1

Skrev jeg at man må ha downs syndrom for at det skulle være greit eller er det du som er ekstremt hårsår? Jeg kom med et eksempel på en situasjon hvor en dukke er positivt. Det betyr vel ikke at jeg mener det er negativt i alle andre situasjoner? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at grensen for å ha barselgrupper går på om man kan spørre hva "Daniel" kostet. Et svært naturlig spørmål i rebornmiljøet og malplassert i en foreldresammenheng. 

• Liker 6
Skrevet

Fy så slemme folk er med hverandre i kommentarfeltet.  Tror mange her kunne trengt en gjenoppfriskning av kardemommeloven

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker at grensen for å ha barselgrupper går på om man kan spørre hva "Daniel" kostet. Et svært naturlig spørmål i rebornmiljøet og malplassert i en foreldresammenheng. 

Snakker de ikke om hva graviditeten har "kostet" på barselsgrupper? F. eks. strekkmage, strekkmerker på magen og diverse greier, noen revner stort, . Er jo en kostnad, kanskje ikke i form av $$$ ... :sjenert:

• Liker 2
Skrevet

Har ikke lest alt, så mulig svaret er gitt allerede. Men jeg har et spørsmål til alle som nevner at dukkene er terapi. Er dette en anbefalt terapi fra fagpersoner? Jeg klarer ikke helt å se den positive effekten dette kan gi. En dukke i stede for eksempelvis et dødfødt barn, vil vel heller bare skape mange ekstremt kleine situasjoner i møte med venner og kjente som ikke vet at barnet døde og er erstattet med en dukke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Snakker de ikke om hva graviditeten har "kostet" på barselsgrupper? F. eks. strekkmage, strekkmerker på magen og diverse greier, noen revner stort, . Er jo en kostnad, kanskje ikke i form av $$$ ... :sjenert:

Jo, man deler fysiske plager, smerter, endringer i kroppen, betennelser, problemer med amming, nattevåk, feber, slim i nese, sydde underliv og fjerning av spyflekker på hvite bodyer... 

Det lar seg sammenligne synes du? I min rapport om flytting foreslo jeg "barn og familie" fordi det fortsatt åpner for barne-aspektet uten å krasje med 95% av resten av bruken til forumet. Det er åpent, inkluderende og ingen trenger å være sure og reborn-eiere/pleiere/mødre trenger ikke føle seg mindre mor. Å vente på pakken fra USA er ikke som å gå gravid.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jo, man deler fysiske plager, smerter, endringer i kroppen, betennelser, problemer med amming, nattevåk, feber, slim i nese, sydde underliv og fjerning av spyflekker på hvite bodyer... 

Det lar seg sammenligne synes du? I min rapport om flytting foreslo jeg "barn og familie" fordi det fortsatt åpner for barne-aspektet uten å krasje med 95% av resten av bruken til forumet. Det er åpent, inkluderende og ingen trenger å være sure og reborn-eiere/pleiere/mødre trenger ikke føle seg mindre mor. Å vente på pakken fra USA er ikke som å gå gravid.

Synes jeg bare går rundt og venter og venter jeg, da ... Rugeprosess tar lang tid. Det er jo en slags pakke som legges på brystet til en, vil jeg tro. En ferdig-pakke kroppen lager, fiks ferdig. Vipps, er den ute. :strix:

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (7 minutter siden):

Har ikke lest alt, så mulig svaret er gitt allerede. Men jeg har et spørsmål til alle som nevner at dukkene er terapi. Er dette en anbefalt terapi fra fagpersoner? Jeg klarer ikke helt å se den positive effekten dette kan gi. En dukke i stede for eksempelvis et dødfødt barn, vil vel heller bare skape mange ekstremt kleine situasjoner i møte med venner og kjente som ikke vet at barnet døde og er erstattet med en dukke.

Svaret er gitt allerede, greit å lese gjennom en tråd før man kommenterer 😉

Men det er vel lite inkluderende og tolerant av meg, beklager.

Det er linket til fagpersoner som mener det er positivt og til en fagperson som mener det er negativt.

Anonymkode: cf400...4be

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes jeg bare går rundt og venter og venter jeg, da ... Rugeprosess tar lang tid. Det er jo en slags pakke som legges på brystet til en, vil jeg tro. En ferdig-pakke kroppen lager, fiks ferdig. Vipps, er den ute. :strix:

Ja veldig sammenlignbart. For når gravide klager på bekkenløsning og hyperemesis så kan reborn kjøpere klage på forsinkelser i posten og dyr porto. Ser likheten. Hører absolutt til i samme underforum.

Anonymkode: ffd63...36b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dårlig eksempel. Hvor vil du plassere mødre som har fått baby gjennom surrogati? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Dårlig eksempel. Hvor vil du plassere mødre som har fått baby gjennom surrogati? 

Mødre som får baby gjennom surrogati, har jo fått en baby. En levende liten baby. Klart de tilhører under graviditet, SPEDBARN og BABYTIDEN. De har jo babyen. 

Anonymkode: 1f3eb...700

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
lolady skrev (På 30.3.2021 den 22.21):

Kan folk VÆR SÅ SNILL tenke lenger enn nesetippen? Det er tross alt mange som bruker reborndukker etter å ha mistet et barn!! Tror ikke dere vet selv hvordan dere hadde reagert på noe så forferdelig vondt..

Har selv mistet i dødfødsel, og såklart har folk ulike reaksjoner og behov, men jeg syns det blir veldig spesielt å skaffe seg en dukke for å hjelpe på tapet. Syns nesten det faktisk kan gjøre det verre, for det er ikke en ekte baby, og føler det heller blir å dyrke sorgen istedet for å bearbeide det og komme seg videre. 

Anonymkode: 1a792...8e6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er en litt vel misforståelse at absolutt alt i et samfunn skal være akseptert og forstått..

Min undring og forsåvidt - bekymring - er hvilket behov som blir dekket hos voksne mennesker ved anskaffelse av en slik dukker. 

Mtp sorgterapi kan jeg virkelig ikke se for meg at en slik dukke vil kunne være til hjelp. Man får hverken sosial støtte - felleskap , realitetsorientering, eller mulighet til å møte virkeligheten med å lulle seg inn i en verden som ikke er virkelig. 

Anonymkode: a1357...030

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Satt på legevakten med en reborn"mamma" en gang. Hun ville ha MR på dukken fordi den hadde ramlet ned og slått hodet 😖

Anonymkode: 41ea7...44f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er en litt vel misforståelse at absolutt alt i et samfunn skal være akseptert og forstått..

Min undring og forsåvidt - bekymring - er hvilket behov som blir dekket hos voksne mennesker ved anskaffelse av en slik dukker. 

Mtp sorgterapi kan jeg virkelig ikke se for meg at en slik dukke vil kunne være til hjelp. Man får hverken sosial støtte - felleskap , realitetsorientering, eller mulighet til å møte virkeligheten med å lulle seg inn i en verden som ikke er virkelig. 

Anonymkode: a1357...030

Du trenger hverken forstå eller akseptere, men du bør kunne tolerere. Hvis også det er for vanskelig så bør du i det minste kunne scrolle forbi. Nettopp slike forum og grupper gir oss sosial støtte og fellesskap.

Anonymkode: 71adc...245

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...