Gå til innhold

Forbereder meg på runde 2😅❣️


Påske-egget

Anbefalte innlegg

Merker jeg er litt redd og samtidig veldig spent på å skrive her i min egen prøvedagbok. Måtte bare ha et sted å lufte tanker og følelser rundt å skulle starte med prøving igjen da jeg kjenner det er mye som har begynt å røre seg i hodet nå. Har ingen andre å snakke med da det ikke er noe jeg ønsker dele med kjente eller familien nå😊

Har et barn på halvannet år som kom etter en lenger prøveperiode. Var som mange ikke klar over hvor vanskelig det faktisk kan være å bli gravid og hvor altoppslukende prøvingen kan være.

Gikk igang med stor iver med eggløsningstester, hostesaft, grapefrukt Juice osv., men ble mange nedturer. Etter et års tid prøving ble det utredning med diverse prøver hos privat gynekolog som konkluderte med PCO pga sjelden eggløsning. Fikk letrozol som ved tredje runde og dobbel dose ga resultater❤️ 

Føler meg kanskje mentalt ikke helt klar for en ny runde da det fortsatt er veldig slitsomt med den lille, men pga alder og hvor lang det tok sist føler jeg det bare er å kaste seg ut i det igjen😅 Blir vel aldri helt klar tror jeg, men ønsker sterkt et søsken.

Planen denne gang er å ikke gå så hardt til verks som sist med masse kjerringråd og styr (hvis jeg klarer å la være.. 😝) Jeg tenker å bruke EL tester for å få litt oversikt, men det er det eneste. Skal ikke aktivt starte prøving før om et par måneder da jeg vil se om kroppen kommer seg inn i noen syklus nå etter uttak av hormon spiral. 

Det som i midlertidig var litt rart var at når gynekologen undersøkte meg ved uttak av spiral, så sa hun at det så ut som jeg ventet eggløsning innen en uke og at mine eggstokker overhodet ikke tydet på PCO. Så begynner jo å lure litt på om kanske jeg ikke har det likevel. Kanske hadde jeg bare sjelden eggløsning sist fordi kroppen var i ubalanse etter 10 år på p-piller. Håper I hvertfall det er tilfellet. Derfor vil jeg nå og fremover teste litt for EL og se hva som skjer😊

Etter uttak av spiral fikk jeg en blødning som varte i ca 5 dager i varierende styrke. Regner med det var en bortfallsblødning og ikke en reell mensen. Venter nå i spenning på fortsettelsen😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen! 🎉👋 så fint det må være å få beskjed om at alt så fint ut, og at det til og med lå et egg som nesten var klar allerede! Satser på det blir er fint påskeegg! 
Kjenner meg veldig igjen i det du sier om at du trenger en plass å lufte tankene. Vi også har ikke fortalt til noen at vi prøver, så jeg har også nettopp startet min egen dagbok. Prøvetankene tar totalt overhånd her vertfall 😅 blir spennende å følge deg videre, kanskje det går på første runde? 😄🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (49 minutter siden):

Hei og velkommen! 🎉👋 så fint det må være å få beskjed om at alt så fint ut, og at det til og med lå et egg som nesten var klar allerede! Satser på det blir er fint påskeegg! 
Kjenner meg veldig igjen i det du sier om at du trenger en plass å lufte tankene. Vi også har ikke fortalt til noen at vi prøver, så jeg har også nettopp startet min egen dagbok. Prøvetankene tar totalt overhånd her vertfall 😅 blir spennende å følge deg videre, kanskje det går på første runde? 😄🤞

Takk😊 Ja, veldig glad for at alt ligger til rette, men gjenstår å se om det galtsil blir noe egg som slipper.

Trenger å ventilere litt alle de tanker og følelser som kommer med prøvingen😅 Går litt inn i "prøve bobla". Godt å kunne snakke med andre her i samme situasjon😊 Spennede at du også er igang! Synes det er så gøy å følge andres reise mot baby drømmen❣️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye nytt og melde. Ser ikke ut som det har vært noe eggløsning. Har ikke fått positivt utslag på tester, men har kun tatt et par stykker litt sporadisk. Har hatt småblødninger helt siden uttak av spiralen, så antar kroppen driver og tilpasser seg. Kløør etter å begynne prøvingen med en gang, men jeg er blitt veldig usikker på timingen med tanke på korona. 

Gravide er jo per nå ikke anbefalt å ta vaksine og leser at man bør vente i fire uker etter siste dose av vaksine før man blir gravid..Med det tempoet det vaksineres i nå vil vel det kanskje si at jeg ikke blir vaksinert før på sensommeren, og så må man vente i fire uker etter det før man kan bli gravid😟 Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. Fornuften sier vel at man bare bør vente med prøvingen til vaksinen er i boks slik at man ikke trenger gå og bekymre seg over mulig korona i et eventuelt svangerskap, men er på den andre siden en kjip tanke at alt da må settes på vent i et halvt år eller mer og aner jo ikke hvor lang tid det så kan ta å bli gravid når prøvingen faktisk starter. Er veldig usikker..Redd jeg kommer til å kunne angre uansett hva vi går for. Angre på å ikke få vaksine hvis vi går for graviditet og angre på at man ventet hvis det plutselig drøyer lang tid før en ny graviditet😕 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

welcomwagon.gif.f40936226cee0f8cdf10278e9afe3e28.gif

Velkommen hit som prøver og jakten på nr. 2. Så utrolig spennende! Høres fornuftig ut med refleksjonene dine, det med at du har opplevd å prøve en stund før. Da er man litt mer forberedt nå.

Jeg syns denne vaksineringen går trått, og personlig er jeg langt ned på listen for å få den også. For meg er prøving viktigere å få i havn nå, spesielt pga alder/tidspress, så jeg tenker å holde på det og se hva som skjer. Blir jeg gravid venter jeg med vaksine, blir jeg ikke det så blir jeg nok å ta den når jeg blir tilbudt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (9 timer siden):

welcomwagon.gif.f40936226cee0f8cdf10278e9afe3e28.gif

Velkommen hit som prøver og jakten på nr. 2. Så utrolig spennende! Høres fornuftig ut med refleksjonene dine, det med at du har opplevd å prøve en stund før. Da er man litt mer forberedt nå.

Jeg syns denne vaksineringen går trått, og personlig er jeg langt ned på listen for å få den også. For meg er prøving viktigere å få i havn nå, spesielt pga alder/tidspress, så jeg tenker å holde på det og se hva som skjer. Blir jeg gravid venter jeg med vaksine, blir jeg ikke det så blir jeg nok å ta den når jeg blir tilbudt den.

Takk🥰

Ja, jeg tenker litt som deg med tanke på prøving og vaksine. Vanskelig å sette livet på vent når fremtiden er så usikker. Dessuten er hodet allerde så fullt av prøve-tanker nå at jeg tror jeg ville bli gal av å gå flere måneder i uvisshet nå fremover😜 Dette med prøving har liksom også blitt et lite lyspunkt og spenningsmoment i en ellers så begivenhetsløs hverdag i disse tider, så vil nødig gi slipp på det også 😀

Er jo også sånn at i det øyeblikket man har bestemt seg for at man faktisk skal igang med prøving så blir det så altoppslukende med en gang😅 

Endret av Påske-egget
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke testet mer etter EL nå. Tenker å vente og se og mensen dukker opp og så starte en ordentlig syklus med testing. Håper det blir noen syklus da, for var så og si fraværende sist runde. To mensen på halvannet tror jeg det var da😔 Bortfalls blødning etter uttak av spiral ferdig nå ihvertfall, så får jeg bare se hva som skjer😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som tilnærmet postiv EL test idag. Har kun testet et par ganger siste uker. Hadde helt glemt hvor gøy det er når man ser en sterk strek på en test😆 Hadde noe jeg er relativt sikker på var EL slim idag også i tillegg til stikk i siden, så tror det er eggløsning på gang faktisk😃

Likevel vil det ikke bli aktiv prøving nå.. Er også så i tvil rundt dette med prøving og corona vaksine osv..🤯

Aner ikke hvor lang tid det kan ta for å bli gravid igjen. Er uansett slik at om vi starter prøving og på mirakuløst vis skulle få klaff med en gang så ønsker vi ikke at nummer to kommer før tidligst våren 2021.

Kommer helt sikkert til å ta laang tid som sist, men man må jo også ta høyde for at det kan gå fort. Så av praktiske årsaker ville prøving uansett ikke bli startet før i mai, så derfor tenker jeg å vente til juli/aug mtp vaksine ikke vil utgjøre så stor forskjell🤔 

Screenshot_20210403_214226_premom.eh.com.ehpremomapp~2.jpg

Endret av Påske-egget
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt en positiv EL-test det der ja! Men når du sier ikke aktiv prøving, betyr det at dere kommer til å unngå sex? At dere skal vente? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Absolutt en positiv EL-test det der ja! Men når du sier ikke aktiv prøving, betyr det at dere kommer til å unngå sex? At dere skal vente? 

Ja, føler det skikkelig på kroppen som jeg aldri har gjort før😊 Ja, det vil si ikke ubeskyttet sex fremover..vente..,😏 Vil absolutt ikke, men føler det er det mest fornuftige for oss nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det negativ EL test idag så ser ut som eggløsning er passert. Spent på å se om mensen dukker opp da og om det blir en ordentlig syklus. 

Klarer ikke la være å tenke på baby og prøving til stadighet. Prøver hardt å innstille meg på å vente litt med prøving, men er såå vanskelig😅 Håper så inderlig på at jeg kan bli gravid igjen. Er sikker på at det kun blir 2 barn på oss, hvis vi er så heldige med en til. Da er familien komplett❣️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig stor forskjell synes jeg på gårsdagens EL test og dagens

Screenshot_20210404_215957.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at EL har vært nei! Så deilig med så kort LH-topp 😊 Nå er det bare å la ventetiden begynne og prøve å nyte de kommende dagene så godt som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Må bare skrive litt her igjen, bare for å få luftet litt av tankene for min egen skyld😅 Glad jeg kan rable her uten å plage de rundt meg med rableriene mine. Folk ville jo tro det var i ferd med å rable for meg😆 Var veldig spent på om det ville bli noen normal syklus nå. Fikk faktisk mensen den 15., så ca 12 dager etter positiv EL test. Ble egentlig glad for det for tyder jo på at det faktisk var eggløsning og at jeg kanskje da har en normal syklus. 

Har trodd så lenge nå at jeg har PCO, men så husker jeg jo også hva gynekologen sa sist at ingenting tydet på det likevel, så vet ikke helt hva jeg skal tro. Selv om vi i utgangspunktet skulle vente med prøving nå i påvente av vaksine osv, så klarer jeg ikke helt legge fra meg tankene om graviditet..kverner stadig i hodet og er uenig med meg selv hele tiden.

Vet jo innerst inne at jeg egentlig brenner etter å bli gravid, men fornuften prøver og si at det er klokt og vente.. Jeg er bare så utrolig utålmodig og litt redd for at jeg plutselig ikke har noe tid og miste for og kunne bli gravid. 

Blir litt gal av meg selv og klarer liksom ikke slå meg til ro med noe. Prøver å forestille meg hvordan jeg hadde reagert hvis jeg plutselig skulle bli gravid og slikt til stadighet. Føler egentlig litt at det er galskap å skulle hive oss igang med runde to når vi endelig begynner og komme ovenpå etter runde en, men helt klar blir man vel aldri og lettere blir det vel ikke nødvendigvis heller🤣 

Mensen er over idag og jeg tenker liksom litt sånn at vi fremover rett og slett bare har sengekos hvis vi skulle føle for det og hvis det skulle ved et mirakel føre til graviditet så skjer det bare. Altså ikke aktiv prøving, men heller ikke noe form for aktiv beskyttelse. Så lar vi bare universet bestemme😄💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påske-egget skrev (9 timer siden):

Mensen er over idag og jeg tenker liksom litt sånn at vi fremover rett og slett bare har sengekos hvis vi skulle føle for det og hvis det skulle ved et mirakel føre til graviditet så skjer det bare. Altså ikke aktiv prøving, men heller ikke noe form for aktiv beskyttelse. Så lar vi bare universet bestemme😄💕

Dette høres jo veldig sunt og godt ut. Noen ganger kan det være vanskelig å ta en aktiv beslutning, og hvis det ikke er krise å bli gravid nå heller så er det jo greit å gjøre det sånn.

Jeg fikk forresten også mensen den 15. så da er vi akkurat like langt i syklusløypa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 timer siden):

Dette høres jo veldig sunt og godt ut. Noen ganger kan det være vanskelig å ta en aktiv beslutning, og hvis det ikke er krise å bli gravid nå heller så er det jo greit å gjøre det sånn.

Jeg fikk forresten også mensen den 15. så da er vi akkurat like langt i syklusløypa.

Ja, jeg tror det vil være en god beslutning for oss slik situasjonen er nå😊 

Ohh, spennende at vi er likt i syklus. Krysser fingrene for at deg nå fremover🤞Måtte dette være runden det klaffer💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Påske-egget skrev (18 timer siden):

Må bare skrive litt her igjen, bare for å få luftet litt av tankene for min egen skyld😅 Glad jeg kan rable her uten å plage de rundt meg med rableriene mine. Folk ville jo tro det var i ferd med å rable for meg😆 Var veldig spent på om det ville bli noen normal syklus nå. Fikk faktisk mensen den 15., så ca 12 dager etter positiv EL test. Ble egentlig glad for det for tyder jo på at det faktisk var eggløsning og at jeg kanskje da har en normal syklus. 

Har trodd så lenge nå at jeg har PCO, men så husker jeg jo også hva gynekologen sa sist at ingenting tydet på det likevel, så vet ikke helt hva jeg skal tro. Selv om vi i utgangspunktet skulle vente med prøving nå i påvente av vaksine osv, så klarer jeg ikke helt legge fra meg tankene om graviditet..kverner stadig i hodet og er uenig med meg selv hele tiden.

Vet jo innerst inne at jeg egentlig brenner etter å bli gravid, men fornuften prøver og si at det er klokt og vente.. Jeg er bare så utrolig utålmodig og litt redd for at jeg plutselig ikke har noe tid og miste for og kunne bli gravid. 

Blir litt gal av meg selv og klarer liksom ikke slå meg til ro med noe. Prøver å forestille meg hvordan jeg hadde reagert hvis jeg plutselig skulle bli gravid og slikt til stadighet. Føler egentlig litt at det er galskap å skulle hive oss igang med runde to når vi endelig begynner og komme ovenpå etter runde en, men helt klar blir man vel aldri og lettere blir det vel ikke nødvendigvis heller🤣 

Mensen er over idag og jeg tenker liksom litt sånn at vi fremover rett og slett bare har sengekos hvis vi skulle føle for det og hvis det skulle ved et mirakel føre til graviditet så skjer det bare. Altså ikke aktiv prøving, men heller ikke noe form for aktiv beskyttelse. Så lar vi bare universet bestemme😄💕

Synes det høres veldig fornuftig ut å gjøre det sånn. Tror det er sunt for forholdet også jeg, og ikke nødvendigvis stresse med det som prøving- men bare kose dere og se hva som skjer liksom😍 

Ang det å ikke klare å slå seg til ro med tanker/ avgjørelser så kjenner jeg meg goooodt i gjen. Vi har vel ombestemt oss 2-3 ganger det siste halvåret på når vi skulle starte- men nå har vi forhåpentligvis bestemt oss, for siste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle teste litt etter EL for og se hvordan syklusen utviklet seg etter den overraskende eggløsning og mensen. Viser seg at det tydeligvis kan drøye med neste runde igjen med veldig svake EL tester så langt. Jeg forsøker å teste et par dager til, bare for å se om det blir noen eggløsning nå😊 

Er ellers avslappet til dette med selve prøvingen, men tar meg selv i å stadig tenke på hvordan det ville vært med ett barn til. Både praktisk og følelsesmessig. Kjenner nesten jeg er nysgjerrig på denne nye babyen allerede, selv om den langt ifra eksisterer😅 Virker bare så fjernt at jeg kanskje skal bli gravid igjen..som en drøm jeg ikke helt tror på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å teste da, plutselig blir den positiv så ;) Min test på søndag så akkurat ut som din nederst her, mens i går var min positiv 😳 Ante faktisk ikke at det kunne hoppe opp raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...