Gå til innhold

Forbereder meg på runde 2😅❣️


Påske-egget

Anbefalte innlegg

Inn og lufte tankene litt😄 Skriver her for å få tankene ut av hodet for er liksom ikke noen kjente jeg vil snakke med rundt dette. Har testet etter EL siste uken, men ingen positiv test. Ikke i nærheten, så er veldig usikker på hva som skjer med syklus. Redd jeg er tilbake på "ikke-eksisterende syklus" kjøret😅

Jaja, får bare vente og se. Tenker å teste litt til. Lite sengekos i det siste også pga tid og andre ting så ville nok ikke skjedd noe uansett så😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig greit å kunne skrive i en dagbok her ja :klem:
Håper du får en eggløsning snart slik at du føler at kroppen spiller på lag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ingen tegn til eggløsning og veldig tydelige negative tester😒 Kjedelig når det ikke ser ut som det nærmer seg noe heller.. Har jo bestemt meg for å ta det hele med ro, men merker jo samtidig at jeg innerst inne er utålmodig..Er redd kroppen igjen ikke spiller på lag som sist og at det kommer til å være eggløsning kun en gang i året liksom 🙄 

Kan jo være jeg har testet litt feil tid eller omstendigheter, men får jo bare vente og se om mensen dukker opp en gang og ta det derifra🤷‍♀️Screenshot_20210505_145205.thumb.jpg.cc27689e776a64105c4472675964a96f.jpg

Endret av Påske-egget
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du er utålmodig når den positive testen lar vente på seg! Veldig kjedelig å ikke vite når eller om EL kommer... Det tipset jeg har er å teste èn gang pr. dag mellom kl. 15-18. Husk å ikke gå på do på 3 timer før, og drikk minimalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (11 timer siden):

Skjønner godt du er utålmodig når den positive testen lar vente på seg! Veldig kjedelig å ikke vite når eller om EL kommer... Det tipset jeg har er å teste èn gang pr. dag mellom kl. 15-18. Husk å ikke gå på do på 3 timer før, og drikk minimalt.

Takk for tips😊 Ser det med å drikke minimalt nok ikke følges helt da det går i mye kaffe etc på hjemmekontoret😆 Tenker å bli litt flinkere rundt dette så jeg ikke risikerer feil utslag på testene👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig skjer det noe😄 Ser ut til at EL test er tilnærmet positiv idag, etter uendelig mange negative.. På cd 25!🙄 Hva skjer med syklus😏 Har også merket skikkelig EL slim så tror og håper det er et bra tegn🤞

Er ikke sånn at jeg veldig aktivt pusher på at det skal legges inn aksjer timet etter eggløsning da dette ble en negativ greie med forrige prøving. Ble så styrete og unaturlig etterhvert at vi begge mistet helt lysten og det ble generelt dårlig stemning. Så prøver å ikke la det bli så stressende og tvunget. Glad jeg ihvertfall kan se noen ❤️ i Flo appen nå når jeg forhåpentligvis nærmer meg eggløsning, men skulle nok vært mer aktive hvis det skal være håp denne runden.. 

Er fortsatt ikke sikker på om jeg faktisk får eggløsning da, så kan jo hende det ikke ville hjulpet om vi så hoppet til køys to ganger om dagen😜 Blir uansett litt spennende å se om testen er negativ imorgen. Må jo bare håpe kroppen faktisk klarer å få eggløsning og ikke bare falske tester

IMG_20210510_220706~2.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det var jo tidenes klareste EL-test! ☺️ Hurra!! Kjedelig at du måtte vente så lenge, men den kom tilslutt! Kanskje det bare er denne som skal til 🤞

Har full forståelse for at man ikke ønsker pliktsex... bare husk at det må ikke mye sex til for å bli gravid. Om dere f.eks har i dag og på torsdag så skal det holde bra. Men du får se når det faller seg naturlig... og kanskje sjekke hvor lenge denne testen har tenkt å holde seg positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆTestet igjen idag og ser ut som EL testen er negativ nå. Betyr vel at LH toppen er forbi. Forhåpentligvis har et egg sluppet, håper virkelig det ikke bare er falske tester🤞 kjenner jeg er litt spent på dagene som kommer nå. Selv om innsatsen ikke har vært optimal for full klaff lever man jo alltid litt i håpet om at kanskje så går det likevel😅

 

IMG_20210511_174841~3.jpg

Endret av Påske-egget
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra LH-toppen ble kort! Herlig at testen blir rask negativ etter positiv. Da har du sannsynligvis EL i dag, men kan også skje i morgen. Så her er det bare å kose i vei 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, må le av meg selv. Går rundt og kjenner etter graviditets symptomer😂 På tross av at jeg ikke vet om jeg har hatt eggløsning engang og at det i såfall kun er sånn toppen 2dpo..Og hvorfor tror jeg liksom det er sannsynlighet for graviditet nå plutselig så kjapt etter uttak av spiral når det tok så lang tid sist🤦‍♀️

Rasjonalitet har visst forsvunnet ut av vinduet. Må virkelig slutte og la ønsketenkningen løpe løpsk😅 Får komme meg over 17 mai og se hva som skjer etter det. Bare vente på en eventuell mensen eller uteblitt mens nå🤞 Skal vedde på dagene kommer til å gå saaakte😜 Godt å skrive tankene her da jeg ikke kan si dem høyt til andre, haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dagboka! Meg som må inn og ventilere igjen😜 Ikke noe nytt å melde. Muligens er jeg i det uvisse dpo land. Ingen følelse eller tro overhodet på at det er noe graviditet på gang, men såklart går jeg og klør etter å svi av en g-test..Tenker at jeg i såfall bør vente et par dager, evt vente på IKM hvis jeg klarer vente så lenge😅 

Det hadde vært så surrealistisk hvis det skulle vise seg at jeg var gravid. På den ene siden ønsker jeg det så mye, men samtidig nyter jeg nå tiden med barnet vi har og er godt fornøyd med bare en. Men vi vil så gjerne ha to barn så ser ingen grunn til å vente mtp alder osv. Høres litt fælt ut, men er litt sånn at vi liksom også vil "bli ferdig" med prøving og baby tid uten å dra det ut flere år enn vi må😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, klarte selvfølgelig ikke å vente med å teste idag. Jeg er jo ekstremt utålmodig så visste jo jeg ikke ville klare å vente 😂 Er vel ca 8 dpo idag og tok en test på morgenkvisten. Virket å være blenda hvit med en gang, men kom etter en liten stund en liten skygge strek 😲 Veldig svak og er godt mulig det bare er meg som har "strek-øyne", men synes det er noe der. 

Sånn er det når man ikke klarer vente med å teste, da blir det mysing og stirring på denne pinnen 😂 Tar en ny test imorgen og ser om det kommer noe bedre svar da. 

Har hatt typiske symptomer på kommende mensen de siste dagene. Jeg vet jo man ikke egentlig kan kjenne symptomer så tidlig. men tenker jo litt at det allikevel har vært det.

Hadde ekstrem hodepine rett etter EL. Så en del stikninger i korsrygg og nedre del av mage igår og idag. I tillegg en ekstremt kort lunte humørmessig.. Så trodde egentlig det var klassiske PMS greier😅 Om det er mensen eller baby på gang vil de neste dagene vise 😇

IMG_20210519_075756~3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi der ser jeg noe!! Og det er ikke verst å få med på kamera altså! Er ikke mange dagene siden jeg hadde denne thrilleren her selv, så vet alt om hvor koko man blir. Min erfaring var også at streken ble lettere å se på dagens andre urin (dersom jeg ikke drakk noe frem til det).

Sååå spennende! :alice:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra dere også ser noe her og ikke bare meg som ser syner😅 Må innrømme at jeg har hatt store problemer med å konsentrere meg om jobb idag. Ble veldig overrasket da jeg faktisk så antydning til strek imorges for hadde overhodet ikke tro på noe. 

Så nå kverner tankene virkelig. Skal vedde for at jeg våkner grytidlig imorgen fordi jeg vet jeg skal teste igjen😝 Håper på et klarere svar da for nå går jeg bare og tenker masse rundt hva og hvordan ting blir hvis jeg er gravid, men tenker jo dette er helt unødvendig hvis jeg likevel ikke er gravid engang, hehe😄 

Mye murringer i magen idag, men dette kan jo såklart bare være spenning og nervøsitet. Har ikke nevnt noe for mannen da jeg ikke vet sikkert ennå, så er sjeleglad for at jeg kan skrive litt her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Våknet tidlig av jeg måtte på do nå så da ble det liksågodt en test. Og idag kom jammen streken! Er nok gravid ja❣️ Føler det er helt surrealistisk og vet ikke helt hva jeg føler akkurat nå. Har nok ikke helt gått opp for meg. Er såklart utrolig glad, men også sjokkert over at det faktisk klaffet så kjapt etter uttak av spiral. Hadde aldri forventet at det skulle gå så fort og med så få "aksjer" lagt inn😳 

Så nå er det bare et kaos i hodet av tanker. Merker liksom at jeg med en gang begynte å krisemaksimere med tanker som: var det for tidlig? er vi klare? blir det for tett i alder? hvordan blir livet med 2 barn? osv osv🤯 Vet ikke hvorfor alt dette plutselig dukket opp. Er nok bare at det nå plutselig ble så reelt dette her. Tanken på at det nå faktisk forhåpentligvis kommer en baby til i familien. Kan ikke helt tro det.

 Jeg er uansett uendelig takknemlig og glad for at jeg faktisk per nå er gravid, for det er som et mirakel i mine øyne. Er nok derfor jeg ikke helt klarer fatte dette. Krysser nå alt jeg har for at dette går veien🤞

IMG_20210520_055924~2.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tanker som nygravid ja! Men du prøvde en stund på nr.1 ja? Er så deilig når det faktisk kan gå raskt med neste, for da vet du hvor kjip og altoppslukende en lang prøvetid kan være.

Jeg husker godt selv alle følelsene jeg hadde da jeg ble gravid med nr.2, og de varte egentlig hele svangerskapet. Barnet var sterkt ønsket, spesielt av nr.1 som hadde mast om søsken lenge. Men jeg var livredd inni meg. Vi hadde det jo så fint vi tre, og jeg var oppriktig redd for at jeg ikke skulle ha kjærlighet nok til enda et barn. Følte hjertet mitt var fullt... vet det høres ut som en klisjè, men det stemte virkelig at man ikke må dele på hjertet sitt når nr.2 blir født - det dobles i størrelse! ❤️

Gikk ikke mange uker etter at han ble født før jeg ikke kunne huske hvordan livet som bare tre var. Var jo fire vi skulle være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (2 timer siden):

Gratulerer så mye!! For en fin strek! 🥰🤩🎉

Takk for det ❣️

Amatariel skrev (1 time siden):

Mange tanker som nygravid ja! Men du prøvde en stund på nr.1 ja? Er så deilig når det faktisk kan gå raskt med neste, for da vet du hvor kjip og altoppslukende en lang prøvetid kan være.

Jeg husker godt selv alle følelsene jeg hadde da jeg ble gravid med nr.2, og de varte egentlig hele svangerskapet. Barnet var sterkt ønsket, spesielt av nr.1 som hadde mast om søsken lenge. Men jeg var livredd inni meg. Vi hadde det jo så fint vi tre, og jeg var oppriktig redd for at jeg ikke skulle ha kjærlighet nok til enda et barn. Følte hjertet mitt var fullt... vet det høres ut som en klisjè, men det stemte virkelig at man ikke må dele på hjertet sitt når nr.2 blir født - det dobles i størrelse! ❤️

Gikk ikke mange uker etter at han ble født før jeg ikke kunne huske hvordan livet som bare tre var. Var jo fire vi skulle være!

Ja, hadde prøveperiode over 2 år med nr 1. Hadde svært sjelden eggløsning og ble gravid først etter flere runder med letrozol😊 Prøvetiden var en altoppslukende berg og dalbane ja, så er utrolig glad og overasket over at det gikk så fort nå😅

Takk for at du deler så fine tanker rundt det å få nr 2❤️ Kjenner på de samme følelsene du beskriver og synes det er veldig godt å høre hvordan du opplevde dette. 

Tør ikke glede meg så fryktelig mye ennå, men må innrømme at jeg allerde har begynt å legge litt planer rundt tiden fremover 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...