Gå til innhold

Fhuzzy skal endelig prøve!

Fhuzzy

Anbefalte innlegg

Masse lykke til i dag Fhuzzy..!! ❤️ Håper på en magisk opplevelse for både deg og mannen.
Tror ikke du trenger å bekymre deg for at det er innvendig ;) Det blir så naturlig! Man har håndduk over, og ser egentlig ingenting sånn utenfra. Mannen står heller ikke på den siden, og vil nok være mest konsentrert om skjermen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg bare så rørt og lykkelig ❤️❤️ Det var en liten tass der inne med et hjerte som tikket i vei! 🥺🥺🥰 Fikk tre ulike målinger 8+4, 8+3 og 8+2, men han sa at det er like greit å forholde seg til menstermin inntil jeg har vært på OUL. Det blir i alle fall en bebis med termin mellom 14. og 21. januar ❤️🤰🏻🥺 så utrolig glad for at alt så bra ut, og litt lettet over at det bare er en inni der 🥳 nå kommer snart et vennepar på grillings så i kveld skal det feires 🤩

464D0C86-6D12-4818-9A87-F92229B99519.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaww - fineste lille Fhuzzy-bønna! 🥺 Så herlig! Gratulerer så mye med én hjertebankende spire altså! Unner deg dette for alt i verden - magisk opplevelse! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @Amatariel og @nilci:blomst::hug::rodmer:  For en rørende dag altså! Det var så magisk å se det lille hjertet som banket. Jeg klarte å holde meg til vi kom i bilen, men da kom gledestårene gitt :fnise: Og det var så fint for mannen, gynekologen var så flink til å peke og forklare så det ble litt lettere for han å forstå. Han ble så glad og stolt! Jeg sverger på at han var ti cm høyere da vi gikk ut derfra :fnise:

Gynekologen mente at smertene både kunne være fra tarmene og fra ligamentene, eller en kombo. Ikke så lett å si akkurat hva, men nå trenger jeg i det minste ikke å bekymre meg så fælt når det gjør vondt. Kanskje det er mest luft :fart2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så stas!! Gratulerer så mye 🧡 Det må ha vært en helt fantastisk opplevelse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7+6 :yvonne:

I dag har jeg vært en tur hos fastlegen min for å ta de berømte blodprøvene. Han har også henvist meg til OUL og søkt fødeplass. Selv om jeg var på UL i forrige uke, ville han gjerne ta en titt med utvendig UL i dag også, og jammen fikk vi se hjerteaksjon i dag også, selv om det var utenpå :strix: 

Er litt glad for at jeg i hovedsak skal følges opp av jordmor, jeg måtte faktisk opplyse min egen fastlege om et par ting. Han hadde ikke fått med seg at blodprøvene nå kan tas mellom uke 6 og 12, han trodde jeg måtte komme tilbake i uke 10. Han hadde heller ikke fått med seg at jeg må inn til glukosebelastning mellom uke 24 og 28 fordi jeg er førstegangs over 25. Han trodde det fortsatt bare var vanlig om man var overvektig. Han er flink med astma og vanlige ting man går til fastlegen for, men jeg visste allerede før jeg ble gravid at jeg helst vil følges opp av en jordmor. 

Hadde vist lavt både hemoglobin og blodtrykk. Blodtrykket er jeg klar over, det pleier å være lavt, men vi avtalte jeg får prøve å regulere hemoglobin med kosten i første omgang. Lå på 11,3, så jeg var jo akkurat innafor. Har veldig dårlig matlyst for tiden, så jeg får være litt ekstra oppmerksom på hva jeg spiser når jeg får i meg noe. Blir ikke direkte kvalm, det er bare ingenting jeg har lyst på og gleden over god mat er liksom borte når jeg spiser.

Formen min er fortsatt tipp topp og det er jeg veldig glad for. Litt vondt i magen innimellom, men nå stresser det meg mye mindre enn før siden jeg vet at alt er i orden 💕 Men endelig har jeg også fått ømme pupper! Jeg var litt redd for at det var noe i veien med puppene mine siden de oppførte seg så veldig normalt, men endelig er de blitt ømme og viser tegn til at noe skjer! :fnise: 

Ser også ut til at jeg klarte "cuten" i kvalifiseringen til lagNM, så da skal jeg spille i midten av juli :nordvesta: Blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næ så gøy at du fikk en titt på den lille i dag også 😊 Veldig misunnelig, føles som en evighet til jeg skal ta første neste mandag.

Høres ut som en bra avgjørelse å bli fulgt opp av jordmor om legen er litt distrè ja... Og herlig at noen klare symptomer har gjort seg gjeldene! Ømme pupper kan vi jo leve med, så krysser vi fingre for at vondter og kvalme holder seg unna 🤞

Og gratulerer med golf-kvalifiseringen! :smilyblomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom her litt igjen nå @Fhuzzy, en stund siden sist! Koselig å lese om dine opplevelser med ultralyd og hos fastlegen, ikke verst at du fikk se hjertebank der også da :rodmer: Høres forøvrig ut som en god avgjørelse angående lege/jordmor :fnise: 

Jeg setter veldig pris på at du deler dette med å være i god form og kjenne på lite symptomer. Jeg har hatt det på akkurat samme måte, og selv om jeg forstår at man ikke skal skrike så høyt om at man ikke er kvalm og dårlig kanskje, så tar jeg meg selv i å være stadig mer bekymret for at jeg har mangel på tydelige symptomer. Har så vidt vært litt uggen og fått vonde pupper, ellers er jeg bare litt mer trøtt, sulten og sliten enn vanlig. Har vært så forberedt på å ligge rett ut/måtte sykemelde meg at jeg overraskes av god form og tilnærmet normal energi 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+4 

Nå var det jaggu en liten stund siden jeg hadde vært innom min egen dagbok :rolleyes: Den siste uken har vært så utrolig travel med veldig mye spennende som skjer på jobben. Alt annet har bare måttet vike for en liten stund! Regner med at det roer seg litt ila de neste 2-3 ukene og så er det jo sommerferie 🤩🤩 Vi måtte til og med avlyse avdelingsfesten vi skulle hatt på torsdag, det var egentlig en lettelse 😅 

Var en tur inn til Oslo i går for en workshop, det var så herlig å komme seg litt bort! Litt slitsomt så klart med ekstra tidlig opp, mye farting og intensiv jobb, men det var så fint å se noen av samarbeidspartnerene våre igjen! 🤩 Skulle ut for en runde golf da jeg kom hjem, men det måtte bli med 9 hull. Jeg var helt utkjørt og ville bare hjem til sofaen. Veide meg i dag tidlig og ser at jeg er -3 kg fra startvekt. Har skjønt at det er ganske vanlig å gå litt opp og ned i starten, men kanskje også et signal på å roe litt ned… Spiser jo greit og er ikke kvalm, men jeg har veldig dårlig matlyst. Nesten ingenting som frister. F.eks. fått helt aversjon mot taco 😳 og alkoholfri øl 😳

Skal i bursdag til en tidligere kollega i kveld, så i dag tar jeg livet litt med ro hjemme 😍 I morgen er det ny golfturnering, så greit å ikke slite seg helt ut i dag. 

Jeg har forøvrig gått til innkjøp av en BBHugme-pute! 😍 Sover ikke særlig godt fordi jeg vanligvis sover på magen og det får jeg så vondt av. Våkner mange ganger om natta med vondt fordi jeg har rullet over på magen i søvne. Nå er det tredje natt med den puta og jeg sover som en stein igjen 😍 legger meg på siden med puta mellom knærne og holder rundt den med armene, da får liksom kroppen noe som stopper den fra å rulle over på magen. Tenkte det var teit av meg, men dette kommer jeg aldri til å angre på ❤️😍 Stakkars mannen er nesten litt sjalu på puta mi 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med en oppdatering! Synes det er så stas med vi som ligger helt likt :5: 

Sikkert lurt å passe litt på om man har veldig høyt tempo. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, når formen er god er det fort gjort å presse seg for mye av og til. Har hatt noen dager hvor det plutselig har blitt bråstopp og jeg rett og slett bare må legge meg på sofaen for å hente energi. Jeg spiser også veldig lite kjøtt generelt for tiden, det frister bare ikke 🙈

Åå, en sånn pute virker veldig digg egentlig! Jeg har tenkt på å teste det ut med en gang søvn blir et problem eller magen begynner å vises 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig med oppdatering ja! Men du må absolutt passe på deg selv, ikke slit deg ut med alle planene :klemmer: Men høres samtidig deilig ut å ha en del å holde på med. Dagene må jo føles som de går litt raskere da.

Deilig med gravidpute! Det skal jeg definitivt ha (denne gangen også). Har hatt det før, men solgt videre. Den er skikkelig deilig å snirkle beina sine rundt, og jo større magen er jo mer behagelig er den. Mot slutten er den nesten et must. Spesielt når det er på vinteren. Nå syns jeg det er deilig å legge beina litt oppå dyna og sånt, men på vinteren når det blir kaldt må dyna være over, og da er det ekstra godt med en bbhug under 💙

Kos deg i bursdag i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+6 

Tenk å være 9 uker i morgen 🥰 Ja, det er så koselig å være helt likt @Eira2020! Nå er det bare 3 uker til neste TUL også, det blir veldig spennende! 

Jeg har nok vært litt ambisiøs noen dager og jeg kjenner for alvor at jeg ikke har den samme energien i tillegg til at jeg blir litt lettere andpusten enn før. Det er deilig å ha mye å fylle dagene med, det gjør jo at de går raskere som du sier Amatariel, men jeg har skal nok ta det litt mer med ro fremover. Kjenner ikke helt det samme behovet for å være høyt og lavt hele tiden heller. I går var jeg rett og slett helt kake da jeg kom hjem fra golfbanen. Det var jo varmt, så det tar på med 5-6 timer i sola med fysisk aktivitet. Drakk sikkert 3 liter vann og spiste godt underveis, men da jeg kom hjem bare kollapset jeg på sofaen og ble der til jeg krøp inn i senga kl. 20 :fnise: 

Jeg hadde ganske høye forventninger til den puta, men jammen som den har levert! Vi har dobbeldyne så det er ikke så lett å kåle med den bestandig, da er det så fint at det finnes noe så fantastisk som en pølsepute! Hadde aldri trodd jeg skulle få et kjærlighetsforhold til ei pute, men det kommer sikkert bare til å bli sterkere utover i graviditeten også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig at du er så fornøyd med puta allerede! 😄 Det er jo gull verdt. Og ja, når man virkelig får stor mage så er den uvurderlig. Jeg har aldri brukt en slik pute før uke 25, men kanskje jeg skal vurdere å skaffe meg den tidligere denne gangen.

Høres ut som du er flink til å innse dine begrensninger :klemmer: Å legge seg tidlig er lurt, og hvis du kjenner at det blir mye fremover nå så greit å ta det så mye med ro som mulig. I dag har det blitt kjølig her jeg bor igjen, og kjenner at det nesten var litt godt :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Har igjen holdt meg unna prøverforumet som jeg tydeligvis har for vane å gjøre hver gang mensen kommer  :ler: Så jeg har ikke fått fulgt så nøye med på oppdateringer fra noen av dere. Så utrolig koselig med TUL. Må være en kjempefølelse at alt står bra til med mini-Fhuzzy :strix: Ser du skriver du er mye sliten om dagen, noe som selvsagt bare er naturlig, men du føler ikke på noe kvalme eller andre spesielle plager? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig forståelig @Fame🥰 Det er jo aldri noe gøy når mensen kommer, og kanskje særlig mens andre gleder seg over å være gravide!

Ja det var virkelig magisk å se den lille bønna på UL 🥰:lillesky: Nå er det heldigvis bare tre uker til neste UL, men det føles lenge å vente likevel! Heldigvis er jeg i utgangspunktet i veldig god form. Opplever ikke selv at jeg er kvalm, men jeg har veldig dårlig matlyst. Ingenting som frister, fått avsmak på en del ting og jeg klarer ikke de samme mengdene med mat som før heller. Men når andre kaster opp, får bekkenløsning og blir sykemeldt skjønner jeg at jeg har veldig lite å klage på! :fnise: Har fått ømme pupper da, men det er nesten bare stas :yvonne:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9+0 :yvonne:

Kjære vene... Jeg har fått innkalling til OUL! :lillesky::lillesky: Jeg var jo hos fastlegen i forrige uke for blodprøver osv., men han nevnte ingenting om henvisning eller UL. I dag kom det altså skriv fra sykehuset om at jeg har fått time 18.08. 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 9 uker og innkalling til OUL! Jeg har også lyst til å ha den 18.08! Tror jammen jeg må ringe imorgen og prøve å endre... vil gjeeerne ha time før den helga der så. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+6

Har vært litt avlogget i det siste. Ting har liksom ikke vært helt på topp. Det er nok mye hormoner, men jeg har hatt en periode nå hvor jeg er veldig nedstemt og sliten. Det har også vært mye på jobb og en del overtid, så det er nok helt naturlig at jeg er sliten. Det letter nok snart, men jeg gråter for den minste lille ting, blir sint hver gang noen forstyrrer meg på jobb, selv om det bare er for å være hyggelig... Det er mange ting som bare bobler opp til overflaten, ting jeg ikke har ofret en tanke på lange tider. 

Jeg har delt noe av det her i dagboken min tidligere, men livet mitt har ikke bestandig vært en dans på roser. Jeg føler jeg har en slags fasade uten at noen, bortsett fra mine aller nærmeste, vet hva som er på innsiden. Noen ganger føler jeg meg falsk fordi jeg setter opp en sterk mine selv om jeg egentlig bare vil gjemme meg under dyna og gråte. Sitter her og gråter bare fordi jeg deler med dagboken min hva jeg føler...

Jeg føler endelig at livet mitt er fantastisk flott. Jeg kunne ikke ha bedt om en bedre samboer og partner, jeg er overstadig lykkelig over å være gravid, jobben går fremover så det suser og jeg har mange gode venner rundt meg. Men nå som jeg er så lykkelig er jeg også livredd for å miste alt sammen. Miste den fine bamsemumsen min, eller miste den flotte samboeren min... Det kommer helt sikkert til å roe seg litt med frykten om to uker. Neste neste tirsdag er jeg 12 uker og skal til privat UL ❤️

Huff, ikke meningen å være negativ, det var bare godt å tømme hodet litt....

Endret av Fhuzzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagboken et virkelig for å tømme seg :klem:kanskje det allerede føles bedre? Kan trøste deg med at det er helt normalt å føle humørsvingninger i svangerskapet.

Og tenk, bare en uke til UL! Det blir kjempefint å hilse på bamsemumsen :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...