nilci Skrevet 24. august 2021 Forfatter #361 Del Skrevet 24. august 2021 11+4 Da har jeg begynt på jobb igjen. Og det går sånn passe. Ekstremt kvalm på morgenen (må ha med bøtte i bilen til jobb🙊), og de første timene, men deretter har det gått ok. I dag var det veldig veldig travelt, så rakk ikke toalettbesøk eller noe mellommåltid før lunsj, så kjente det nok litt mer siste timen før lunsj. Jeg skal prøve å tilrettelegge slik at jeg klarer å ta noen puster i bakken, men på min arbeidsplass er det lettere sagt enn gjort 🤨 Ellers så har jeg fått beskjed om at min andre beste venninne også er gravid! 🤩 og hun er bare 1 uke (!!!) etter meg! Hvor gøy er ikke det da?! 😍👌 så da har jeg to venninner som skal ha baby, 1 måned før og 1 uke etter meg! Det er så sykt tilfeldig at jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Nesten som at jeg begynner å tro at universet visste det, og at det var derfor det tok så lang tid med meg 😅 hehe neida, jeg er nok altfor praktisk anlagt til at jeg tror på noe mer enn ren tilfeldighet, men GØY er det hvertfall ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stAre Skrevet 24. august 2021 #362 Del Skrevet 24. august 2021 wow! så utrolig gøy 😊 håper at det blir bedre med arbeid, men så bra at du har klart å begynt på jobb 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 24. august 2021 #363 Del Skrevet 24. august 2021 Så gøy at du har TO venninner som er gravide sammen med deg! Det høres helt fantastisk ut! Også så likt i løypa som deg! 🤩 Håper kvalmen begynner å avta snart, og at hverdagene blir lettere! ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 25. august 2021 #364 Del Skrevet 25. august 2021 Næ så gøy med den venninnen din da! Det blir kos fremover ♥️ Lykke til videre på jobb! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alilja Skrevet 25. august 2021 #365 Del Skrevet 25. august 2021 Gøy med babyboom i vennegjengen🤩 Ser for meg at det kan bli en veldig fin permisjonstid for deg og venninnene, og ålreit å ha noen å dele tanker med i svangerskapet ✨ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 25. august 2021 #366 Del Skrevet 25. august 2021 Åhh så koselig med to gravide, nære venninner! Det blir en bra permisjonstid, det🤩 Håper det går bedre på jobb med tankene kvalmen og matinntaket❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Valmue Skrevet 26. august 2021 #367 Del Skrevet 26. august 2021 Hei på deg! Gratulerer med en liten spire i magen. Vil gjerne følge graviditeten din 🙋🏻♀️ Håper det ordner seg på jobb og at de kan tilrettelegge for deg. Du har vel krav på det! 😃 Håper også at kvalmen gir seg etter hvert.. du er jo snart i andre trimester, så det er jo lov å håpe 🙏🏻 Så morro at to av dine venninner også er gravid! Det er ti ganger kjekkere å gå gravid «sammen» med noen. Da jeg fikk min første for 7 år siden, var det ingen rundt meg som i det hele tatt tenkte på barn 🙈 mens denne gangen er min bestevenn også gravid, med bare en uke forskjell, og det er sååå mye mer stas enn forrige gang 😂 Masse lykke til videre 🌸 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 26. august 2021 Forfatter #368 Del Skrevet 26. august 2021 Frøken Valmue skrev (5 timer siden): Hei på deg! Gratulerer med en liten spire i magen. Vil gjerne følge graviditeten din 🙋🏻♀️ Håper det ordner seg på jobb og at de kan tilrettelegge for deg. Du har vel krav på det! 😃 Håper også at kvalmen gir seg etter hvert.. du er jo snart i andre trimester, så det er jo lov å håpe 🙏🏻 Så morro at to av dine venninner også er gravid! Det er ti ganger kjekkere å gå gravid «sammen» med noen. Da jeg fikk min første for 7 år siden, var det ingen rundt meg som i det hele tatt tenkte på barn 🙈 mens denne gangen er min bestevenn også gravid, med bare en uke forskjell, og det er sååå mye mer stas enn forrige gang 😂 Masse lykke til videre 🌸 Hei! Så fint at du legger igjen spor i dagboken min! 😊 Angående jobb så er jeg selvstendig næringsdrivende, så jeg har ikke rett på en dritt 😅👌 jeg kan legge opp de fleste dagene litt som jeg vil, f.eks litt kortere dager osv, men det fører egentlig bare til mer stress fordi arbeidet bare venter på meg uansett 😆 og hvis jeg tar kortere dager så tjener jeg mindre, og det er dumt når foreldrepermisjonspengene skal regnes ut. Haha! Så mye å tenke på som selvstendig næringsdrivende og graviditet 😂 Ja det er jo bare helt utrolig koselig at mine to beste venninner plutselig er gravid samtidig! Det gjør det hele mye lettere, det å ha noen å faktisk prate med alt om. Jeg merker jo at de andre venninnene mine som er på heeelt andre stadier i livet ikke er så veldig interessert i lange samtaler om kvalme og ultralyd og utstyr osv 😅 og det forstår jeg godt, men for meg er det vanskelig å tenke på noe som helst annet når jeg er inne i denne boblen 🥰😆 Hvor langt er du kommet på vei? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Valmue Skrevet 26. august 2021 #369 Del Skrevet 26. august 2021 nilci skrev (1 time siden): Hei! Så fint at du legger igjen spor i dagboken min! 😊 Angående jobb så er jeg selvstendig næringsdrivende, så jeg har ikke rett på en dritt 😅👌 jeg kan legge opp de fleste dagene litt som jeg vil, f.eks litt kortere dager osv, men det fører egentlig bare til mer stress fordi arbeidet bare venter på meg uansett 😆 og hvis jeg tar kortere dager så tjener jeg mindre, og det er dumt når foreldrepermisjonspengene skal regnes ut. Haha! Så mye å tenke på som selvstendig næringsdrivende og graviditet 😂 Ja det er jo bare helt utrolig koselig at mine to beste venninner plutselig er gravid samtidig! Det gjør det hele mye lettere, det å ha noen å faktisk prate med alt om. Jeg merker jo at de andre venninnene mine som er på heeelt andre stadier i livet ikke er så veldig interessert i lange samtaler om kvalme og ultralyd og utstyr osv 😅 og det forstår jeg godt, men for meg er det vanskelig å tenke på noe som helst annet når jeg er inne i denne boblen 🥰😆 Hvor langt er du kommet på vei? 😊 Aha! Ja, da skjønner jeg det ikke er så enkelt. Så utrolig leit at det er sånn egentlig. At man står litt alene liksom når man blir gravid 😒 Da får man bare håpe ting snur litt i andre trimester. Pleier jo heldigvis det 🤗 Hahaha, kjenner meg så godt igjen! Jeg var jo 19 da jeg var gravid med min første og det var jo absolutt ingen rundt meg som var på samme stadie som meg. Så jeg var ganske forsiktig med å prate så mye om det til de. Så pratet mest med gjenger her på KG om sånt 😂 Men ja, nå er det litt lettere (litt fordi jeg er 27 og interessen er annerledes nå for de rundt meg), men ja også noe heeelt annen når man kjenner andre med barn eller som faktisk er gravid også! Så kan man dele både glede og frustrasjon. Og fint å vite at de vet akkurat hvordan det er også 🙈 Jeg er 12+1 🙏🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lianne Skrevet 26. august 2021 #370 Del Skrevet 26. august 2021 Enn så koselig med to venninner som også er gravid! 🤩 Det misunner jeg deg veldig! Selv har jeg to venninner som har termin med fem dagers mellomrom nå om et par uker, og sånn som det ser ut nå så blir begge ferdige med sine permisjoner i den tiden jeg har termin. Det er litt kjedelig kjenner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 26. august 2021 Forfatter #371 Del Skrevet 26. august 2021 Lianne skrev (18 minutter siden): Enn så koselig med to venninner som også er gravid! 🤩 Det misunner jeg deg veldig! Selv har jeg to venninner som har termin med fem dagers mellomrom nå om et par uker, og sånn som det ser ut nå så blir begge ferdige med sine permisjoner i den tiden jeg har termin. Det er litt kjedelig kjenner jeg. Uff ja jeg ser den, men du er jo allikavel litt heldig at du har venninner som er på samme stadie som deg da. At ikke alle er supersingle på byen hver helg liksom 🙊 men skjønner det at det hadde vært ENNÅ bedre å ha permisjon sammen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lianne Skrevet 26. august 2021 #372 Del Skrevet 26. august 2021 nilci skrev (3 timer siden): Uff ja jeg ser den, men du er jo allikavel litt heldig at du har venninner som er på samme stadie som deg da. At ikke alle er supersingle på byen hver helg liksom 🙊 men skjønner det at det hadde vært ENNÅ bedre å ha permisjon sammen 😊 Haha, det var et godt poeng! 😂 Jeg har to vennegjenger, og i den ene gjengen er alle sammen foreldre og de har både to og tre fra før. I den andre gjengen er det ingen som har barn og de aller fleste er single. Så har noen av hver 😅 Men hvem vet, jeg er jo bare fem uker på vei, plutselig er det noen andre som er gravide også 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 27. august 2021 Forfatter #373 Del Skrevet 27. august 2021 12+0 For en milepæl! 🎉 Det er ganske stor forskjell på hvordan jeg føler meg i dag i forhold til i går. Helt merkelig egentlig. Nå har jeg nådd den 12-ukers grensen, og nå kjenner jeg skuldrene har senket seg kraftig og jeg gleder meg helt ekstremt mye 🥰👶🏻 Hittil har jeg egentlig ikke trodd helt på det, men noe skjedde tydeligvis når jeg våknet i dag. Rart hvordan hjernen fungerer 🙊 I tillegg har jeg hatt første time med jordmor i dag, og jeg fikk høre en fiiin hjertelyd ❤️ Så da tyder alt på at det går bra der inne i livmoren min 🤩😍 hun kjente på livmor og baby, litt mot venstre på magen min, og jeg fikk også kjenne. For meg føltes det bare ut som noe knudrete greier, men hun kunne tydeligvis si at babyen lå vannrett 😅 og det er akkurat der hun sa at baby lå, at jeg har kjent de stikningene siste ukene. Så da vet jeg at stikningene var baby/livmor 😊 nå føles alt bare veldig koselig og jeg GLEDER meg veldig til neste ultralyd på 13+5 🤩 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 27. august 2021 #374 Del Skrevet 27. august 2021 Så fint at du kjenner på godfølelsen! Og så godt at timen hos jordmor ble en god opplevende, og at du fikk lytte på hjertelyden! Har hørt at de pleier å drøye å lete etter den, fordi det kan være litt vanskelig å finne den i starten. Men så stas at du fikk lytte! Åå, det må jo være helt fantstisk! Gleeed deg til neste UL! Håper tiden går fort for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 27. august 2021 Forfatter #375 Del Skrevet 27. august 2021 bittelillebolla skrev (59 minutter siden): Så fint at du kjenner på godfølelsen! Og så godt at timen hos jordmor ble en god opplevende, og at du fikk lytte på hjertelyden! Har hørt at de pleier å drøye å lete etter den, fordi det kan være litt vanskelig å finne den i starten. Men så stas at du fikk lytte! Åå, det må jo være helt fantstisk! Gleeed deg til neste UL! Håper tiden går fort for deg! Ja, hun spurte først om jeg ville prøve, siden hun ikke ville jeg skulle bli nervøs hvis hun ikke fant den. Men så tok hun meg på magen, sa «her er babyen» og satt proben nedpå, slo på maskinen og lyden kom med en gang 😅🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Valmue Skrevet 27. august 2021 #376 Del Skrevet 27. august 2021 (endret) Gratulerer med 12 uker!!! 🎉🎉🎉 Åååå🥰🥰 Så koselig å få høre hjertelyden og at jordmor faktisk kan kjenne etter bebis! Da er det jo skikkelig virkelig liksom 🙈❤️ Godt at timen gikk bra!! 😄 12 ukers grensen er helt magisk!! Er selv 12+2 og det føles mye bedre nå enn for 3 dager siden … 😉 Endret 27. august 2021 av Frøken Valmue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 27. august 2021 Forfatter #377 Del Skrevet 27. august 2021 (endret) Frøken Valmue skrev (5 minutter siden): Gratulerer med 12 uker!!! 🎉🎉🎉 Åååå🥰🥰 Så koselig å få høre hjertelyden og at jordmor faktisk kan kjenne etter bebis! Da er det jo skikkelig virkelig liksom 🙈❤️ Godt at timen gikk bra!! 😄 12 ukers grensen er helt magisk!! Er selv 12+2 og det føles mye bedre nå enn for 3 dager siden … 😉 Ja, det var skikkelig koselig å høre hjertelyden i dag. Jeg skal jo ha en ultralyd når jeg er 13+5 også, så jeg har jo tenkt at jeg måtte gå helt til da før jeg fikk vite at alt var bra. Hadde ikke forventet å få høre noe i dag. Men nå er jeg jo myyye roligere, og gruer meg mye mindre til ultralyden 🥰 kombinasjonen 12 uker OG hjertelyd har virkelig gjort meg roligere 😅 Endret 27. august 2021 av nilci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Valmue Skrevet 27. august 2021 #378 Del Skrevet 27. august 2021 nilci skrev (1 time siden): Ja, det var skikkelig koselig å høre hjertelyden i dag. Jeg skal jo ha en ultralyd når jeg er 13+5 også, så jeg har jo tenkt at jeg måtte gå helt til da før jeg fikk vite at alt var bra. Hadde ikke forventet å få høre noe i dag. Men nå er jeg jo myyye roligere, og gruer meg mye mindre til ultralyden 🥰 kombinasjonen 12 uker OG hjertelyd har virkelig gjort meg roligere 😅 Ja, det er din første ultralyd den som er nå om ikke så lenge? Ja. Man klarer liksom ikke helt tro på det før man har UL eller hører hjertet 🙈🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 27. august 2021 Forfatter #379 Del Skrevet 27. august 2021 Frøken Valmue skrev (33 minutter siden): Ja, det er din første ultralyd den som er nå om ikke så lenge? Ja. Man klarer liksom ikke helt tro på det før man har UL eller hører hjertet 🙈🙈 Haha å nei du, jeg har hatt to ultralyder allerede 🙉😅 crazy førstegangsgravid hehe 🙋♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 27. august 2021 #380 Del Skrevet 27. august 2021 Åh, gratulerer med den store milepælen 12 uker!😍 Og så utrolig koselig å få høre hjertelyden, for en fin lyd🥺 Nå kan du bare slappe helt av frem til neste UL🌸 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå