Gå til innhold

Håpet om baby🌺


nilci

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (27 minutter siden):

Gratulerer så mye med superfin OUL! :klemmer: Så fint bilde av jenta di ❤️

Jeg visste også akkurat når min EL var, men ble satt tilbake 5 dager. Men sånn er det visst bare - foster vokser i rykk og napp og da er det størrelsen som skal tas hensyn til. Så blir riktig å forholde seg til OUL-termin fremover.

Tusen takk 🥰 ja, vi synes selvfølgelig hun er verdens søteste hihi 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh herlighet folkens! Nå sparker hun helt vilt mye, mot venstre i magen. Jeg kjente det faktisk på utsiden, så jeg ropte på samboer at han måtte komme, og han kjente det faktisk han også! 🥰♥️🥺 flere spark som vi kjente begge to! Jeg som har følt så lite liv, og vært så usikker på om de små boblene faktisk har vært henne! Og nå, samme dag som ultralyden, så kjenner vi spark på utsiden av magen 🥺 det er det fineste og koseligste som kunne skjedd nå💞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for vellykket OUL! :klemmer: Og gratulerer så mye med ei nydelig lita jente i magen! Kos deg med planleggingen fremover, og innkjøp til den lille. Nyt tiden! ❤️ Den er deg så vel unnt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at dere fikk en positiv opplevelse på OUL - gratulerer så  mye!😍 Fantastisk følelse ❤️ 

Og så koselig å lese om full aktivitet fra jenta nå i går kveld! Det er virkelig helt magisk når det skjer Ikke minst at samboeren din også fikk kjenne henne, åhhh🥺 Sist gang jeg kjente noen små bevegelser utenpå magen var jeg kjapp med å legge samboers hånd oppå magen, men han kjente ingenting... Så enten var han akkurat for sen eller så har han for dårlige nerver i hendene:fnise:

Gratulerer med å bikke halvveis forresten! Så utrolig stas:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (2 timer siden):

Så godt å lese at dere fikk en positiv opplevelse på OUL - gratulerer så  mye!😍 Fantastisk følelse ❤️ 

Og så koselig å lese om full aktivitet fra jenta nå i går kveld! Det er virkelig helt magisk når det skjer Ikke minst at samboeren din også fikk kjenne henne, åhhh🥺 Sist gang jeg kjente noen små bevegelser utenpå magen var jeg kjapp med å legge samboers hånd oppå magen, men han kjente ingenting... Så enten var han akkurat for sen eller så har han for dårlige nerver i hendene:fnise:

Gratulerer med å bikke halvveis forresten! Så utrolig stas:nordvesta:

Tusen takk! Ja i går var bare en helt magisk dag! 🥰 vi svever på en rosa sky i dag 💞🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lianne skrev (5 timer siden):

Så fint å høre om vel overstått ultralyd! Hurra for ei frisk og sprell levende lita jente! 🥰 

Tusen takk 🥰 blir spennende dager for deg nå når du går inn i dpo-land! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

22+4

Da har jeg hatt min andre legetime i svangerskapet. På første svangerskapskontroll i uke 9 så regnet vi oss frem til at jeg i dag skulle være 24 uker på vei, vet ikke helt hvordan vi kom frem til det 🙊 men glukosebelastningstesten ble uansett tatt, selv om jeg det var litt for tidlig. Den var fin, ingen svangerskapsdiabetes på meg! 🎉😎 jeg var faktisk litt nervøs for testen, fordi jeg er jo litt overvektig fra før, og i tillegg hadde moren min svangerskapsdiabetes. Men det var helt fint blodsukker! Så da tror jeg at det blir feiring med sjokolade i kveld haha 💁‍♀️✌️ Testingen i seg selv gikk helt fint. Jeg var litt kvalm, men det er kun fordi jeg ikke hadde fått spist frokost. Ble heldigvis ikke veldig dårlig ☺️
 

Alt var også fint med den lille, fin hjertelyd 🥰 Jeg kjenner liv hver dag nå, men noen dager mer enn andre dager. I går hadde jeg en del smerter i magen, føltes som at hele magen og ryggen min sto i brann. Det begynte mens jeg sto og lagde middag, og ble litt bedre når jeg fikk lagt meg ned. Synes ikke det virket som at smertene bare var i livmoren, men egentlig i hele bukhulen. Så jeg aner ikke hva det var 🤷‍♀️ I tillegg var dagen i går en dag med pittelitt mindre liv også, så da ble jeg jo ganske bekymra selvfølgelig. Det endte opp med at jeg dultet borti livmoren når jeg hadde lagt meg for kvelden for å se om jeg kunne «vekke» henne, og DET kunne jeg så absolutt haha! Så da våknet hun og bevegde seg som bare det! 😄🙊 og når fosterlyden i dag var veldig fin så er jeg mye roligere. Har også kjent normal mengde liv hittil i dag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at glukosetesten gikk fint! Ingenting er bedre enn det. Og koooselig med jevnlig liv ♥️ Dette er helt klart den beste delen av svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at glukosebelastningstesten ble vellykket!😍 Jeg skal ta den selv om 2 uker - kan ikke akkurat si jeg gleder meg til ventingen! Blir en lang dag hos jordmor 🙈 Er det to timer man må vente ca?

Ikke minst koselig å kjenne masse liv og at hjertelyden var så fin - hurraa! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (7 timer siden):

Så bra at glukosebelastningstesten ble vellykket!😍 Jeg skal ta den selv om 2 uker - kan ikke akkurat si jeg gleder meg til ventingen! Blir en lang dag hos jordmor 🙈 Er det to timer man må vente ca?

Ikke minst koselig å kjenne masse liv og at hjertelyden var så fin - hurraa! ❤️ 

Ja to timer nøyaktig :) jeg hadde med meg telefon med Disney+-appen, så tiden gikk relativt raskt 😅 rakk to episoder av en serie jeg følger med på 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

24+4

Følte det var på tide med en liten oppdatering, uten at jeg helt vet hva jeg skal skrive 🤷‍♀️ 


Formen er okay egentlig. Siste uken har jeg kjent litt mer ubehag i rygg og mage-område, men synes ikke det kjennes ut sånn som kynnere er beskrevet på internett. Noen ganger stikker det til i livmorhalsen, men det er kanskje bare hvis hun ligger å sparker/slår litt nedover kanskje? Ikke vet jeg 😅 jeg opplevde helt lys lys brun utflod etter sex to ganger siste ukene, men det var veldig lite. Og jeg har kjent godt med liv hver dag, så er ikke veldig bekymret. Tenkte allikavel å ta det opp med jordmor neste uke ☺️ 


Magen vokser som bare det. Nå ser jeg endelig mer gravid ut, ikke bare tjukk 😂 fortsatt innovernavle, men synes den er litt mindre dyp enn før haha! 

Jeg tror absolutt redebyggingen har starta! Jeg har en slags indre uro/stress om at vi må få på plass alt, og de siste helgene har blitt brukt til å montere sprinkelseng fra Stokke og stellebord fra Sebra. Det ble sååå fint! 😍 vi kjøpte til og med en fin uro fra Vidas babynest, med rosafarga stjerner, måne og skyer 🤩💞 veldig nusselig! Nå i helgen skal jeg montere Tripp-Trapp! Jeg føler bare jeg må bruke alle helgene fremover nå. Har ikke overskudd i ukedagene. Vet aldri hvordan formen vil utvikle seg, og så er det jul, og når vi bikker nyttår kommer tiden til å gå veeeldig fort! I tillegg skal vi selge bil og bygge hus osv, så prøver å bruke tiden godt nå (selv om jeg synes det å montere sprinkelseng osv er litt veeeel tidlig🙉). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg føler sjelden behov for å oppdatere her inne nå, fordi nå får jeg luftet alle tanker og bekymringer med alle rundt meg 😅 trengte det mest i prøvetiden og første trimester når ingen andre visste ennå, men det virker som at det er ganske vanlig :) men jeg følger med på alle andre her inne da! Synes det er så koselig når andre oppdaterer at de har født 💞da gleder jeg meg bare enda mer til det blir min tur 😍 

Formen min er ok. Uke 27+4 i dag, så mandag er jeg offisielt i tredje trimester! Det er helt sykt 🙉😳 siste uken har jeg så smått begynt å kjenne lette kynnere (tror jeg), så merker det at jeg nærmer meg siste tredjedel. Kjenner godt med liv hver eneste dag, og det er så koselig! 🥰 Ser bevegelsene godt fra utsiden også, jeg blir helt imponert over hvor sterk hun er allerede! Det er jo dulter som av og til strekker seg nesten 10cm ut fra magen. Kanskje jeg har svært dårlige magemuskler? Hihi 🙊🤷‍♀️🤣 siste uken har jeg også merket at det er litt mer tyngde i livmoren, så merker det litt mer i underlivet. Derfor har jeg prøvd å være flinkere til knipeøvelser, da jeg er livredd for å slite med fremfall i etterkant! Vet man ikke kan forhindre helt sikkert, men vil gjøre alt jeg kan hvertfall 😣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å høre fra deg Nilci og at du oppdaterer litt, selv om du ikke føler behovet er så stort. Men vi bli veldig glade for det 😊 Tenk at du straks entrer tredje trimester ja! Det er helt utrolig. Kos deg masse her i adventen og julen med din aktive hybelboer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Koselig å høre fra deg Nilci og at du oppdaterer litt, selv om du ikke føler behovet er så stort. Men vi bli veldig glade for det 😊 Tenk at du straks entrer tredje trimester ja! Det er helt utrolig. Kos deg masse her i adventen og julen med din aktive hybelboer! :klemmer:

Ja jeg vet jo hvor koselig jeg selv synes det er å lese om andre, så jeg skal prøve å oppdatere litt hyppigere her inne, ikke bare sniklese 🤪😎 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lianne skrev (33 minutter siden):

Koselig med oppdatering! 😊 Høres så fint ut å kjenne så mye liv 🥰

Ja det er virkelig helt magisk 🥰 Der er jo selvfølgelig dager som er litt mindre, og da begynner bekymringene litt, men jeg er ganske sikker på at det allikavel er «mye» bevegelse i forhold til normalen, selv om det er mindre enn de mest aktive dagene hun har :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med en oppdatering fra deg😍 Så godt at det går så fint med deg og jenta di! Og tenk at vi har kommet så langt nå at siste trimester er rett rundt hjørnet nå - det er helt sykt å tenke på😱 Angående dette med fremfall er jeg helt enig! Synes det er så skummelt at man ikke kan kontrollere utfallet «der nede», men heldigvis kan man komme langt med en sterk bekkenbunn før fødselen🤞🏻🤞🏻

Jeg synes det er så fint å lese om andres tanker og opplevelser i svangerskapet, sikkert spesielt siden jeg ikke har noen gravide venninner selv, eller venninner som nylig har vært gravide selv🙈 Da blir liksom graviditeten snakket om på en litt annen måte enn jeg føler jeg får gjort her inne, med andre i samme situasjon! Men forstår veldig godt at man ikke har det samme behovet for å dele dersom man får fullt utløp for disse tankene osv. i virkeligheten, og det er jo bare kjempefint!🥰 Likevel koselig for oss her inne å høre fra deg igjen🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (40 minutter siden):

Koselig med en oppdatering fra deg😍 Så godt at det går så fint med deg og jenta di! Og tenk at vi har kommet så langt nå at siste trimester er rett rundt hjørnet nå - det er helt sykt å tenke på😱 Angående dette med fremfall er jeg helt enig! Synes det er så skummelt at man ikke kan kontrollere utfallet «der nede», men heldigvis kan man komme langt med en sterk bekkenbunn før fødselen🤞🏻🤞🏻

Jeg synes det er så fint å lese om andres tanker og opplevelser i svangerskapet, sikkert spesielt siden jeg ikke har noen gravide venninner selv, eller venninner som nylig har vært gravide selv🙈 Da blir liksom graviditeten snakket om på en litt annen måte enn jeg føler jeg får gjort her inne, med andre i samme situasjon! Men forstår veldig godt at man ikke har det samme behovet for å dele dersom man får fullt utløp for disse tankene osv. i virkeligheten, og det er jo bare kjempefint!🥰 Likevel koselig for oss her inne å høre fra deg igjen🤩

Ja det er helt sykt hvor raskt tiden har gått, men allikavel har det gått så sakte 😅 

ja jeg har jo to veldig nærme venninner som har termin like før og like etter meg, så får nok ut en del tanker med dem ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

29+0.

I går kveld var vi en tur på fødeavdelingen.  Jeg hadde kjent veldig lite liv gjennom hele dagen, typ bare 4-5 ganger med små svake spark. Og dette er jo mye mindre enn jeg pleier å kjenne. Så jeg la meg ned på venstre side etter jeg hadde spist noen mandariner, og kjente da ingenting på 1 time. Så da ringte jeg, og de ville ha meg inn for en sjekk. Når vi kom frem så fant hun hjertelyden med en gang, og selvfølgelig begynte da lillejenta å sparke mye 😅👌 lå med ctg i en halv time hvor jeg registrerte sparkene jeg kjente. To jordmødre var veldig fornøyd med målingen, så det var ikke nødvendig med mer undersøkelser :) jeg følte meg jo superdum, men de var veldig greie og sa at det var helt riktig å ringe og at jeg ikke måtte nøle med å ringe igjen! Så det føltes fint. Hadde jeg kjent de sparkene før jeg ringte så hadde jeg jo ikke ringt 🙊 menmen! Da har vi fått opplevd hvordan dette foregår også. Viser seg at hun har snudd seg 180 grader rundt og nå ligger med hodet nedover. Så da har hun kanskje sparket oppover og bakover hvor morkaken min ligger ☺️ Jeg håper vi går tilbake til å kjenne så mye bevegelser som jeg har gjort hittil, for hvis jeg skal kjenne SÅ lite fremover så vil jeg nok være bekymra resten av svangerskapet, og det er veldig lenge 😅🙊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...