Gå til innhold

Håpet om baby🌺


nilci

Anbefalte innlegg

Gratulerer med termindato!! Tenk at dagen er her ❤️
Gjør noe koselig i dag! Vi har tre ganger gått ut på restaurant og feiret dagen på restaurant. Forsøkt å spise ut babyen :fnise:  For uansett hvordan det føles (at hun aldri skal komme ut) så gjør hun det hvert øyeblikk nå! Masse lykke til med den forestående fødselen :hug:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk at termindatoen er her! Wow, gratulerer ❤ Nå er hun her straks 😊 Håper du er ved godt mot og har det bra ellers. Er jo veldig fint om fødselen starter av seg selv og, selv om det kan bli litt kjedelig å vente 🙊🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Gratulerer med termindato!! Tenk at dagen er her ❤️
Gjør noe koselig i dag! Vi har tre ganger gått ut på restaurant og feiret dagen på restaurant. Forsøkt å spise ut babyen :fnise:  For uansett hvordan det føles (at hun aldri skal komme ut) så gjør hun det hvert øyeblikk nå! Masse lykke til med den forestående fødselen :hug:

 

 

Atticmess skrev (2 timer siden):

Tenk at termindatoen er her! Wow, gratulerer ❤ Nå er hun her straks 😊 Håper du er ved godt mot og har det bra ellers. Er jo veldig fint om fødselen starter av seg selv og, selv om det kan bli litt kjedelig å vente 🙊🙊

Tusen takk 💞 må si at tålmodigheten er gaanske så dårlig for tiden, da jeg har mye vondt i nedre del av magen/bekken/symfyse. Klarer ikke gjør så mye mer enn å bare være på sofaen og gå korte turer til do eller kjøkken 🙊 men vi har hatt filmmaraton hver kveld siste dagene, så vi tenker å fortsette med det, og bare nyte de dagene vi fortsatt er alene og barnløse. Det er jo som dere sier, plutselig er hun her! Ååå som jeg håper hun kommer i helgen 🥰😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40+5

Føler for en liten kort oppdatering, mest for min egen skyld slik at jeg har noe å se tilbake til når jeg plutselig ikke er gravid lenger ☺️ Regner med forløp og detaljer forsvinner relativt fort når det er over! 🤷‍♀️ 
 

I natt og i dag har jeg hatt mye mer murringer og menslignende smerter i nedre del av magen og i korsryggen. De kommer i bølger, men ikke noe fast mønster og varer forskjellige lengder, alt fra 2-3 min til ca 20 min (men de er såpass ujevne at jeg har ikke makket meg til å faktisk ta tiden på de). Og det kan gå noen timer mellom hver gang, også noen ganger kommer det flere i løpet av en halv times tid. I natt så jeg faktisk på klokken fordi jeg tenkte det kanskje var starten på noe, da kom runde nr 2 ti minutter etter runde 1, men så kom runde 3 tjue minutter etter det igjen, og runde 4 tretti minutter etter det igjen..🙄 Tror ikke det er rier siden de er såpass ujevne, men kanskje ting begynner å forberede seg og modnes? Jeg vet ikke.. 🤔🤷‍♀️
 

I tillegg er jeg riiimelig sikker på at noe av slimproppen har løsnet. Kan ikke forstå hva annet det kan være! Det har kommet jevnt med slim siden i går ettermiddag, helt blankt, større mengder enn vanlig utflod, og ekstremt tøyelig og strekkbart. Når jeg prøver å tørke det/fjerne det så kjenner jeg at det dras ut fra skjeden i en lang slintre liksom (tmi i know🙊). 

Så nå begynner vi begge to å bli ganske håpefulle for at noe skal skje snart 🥰🤞 Jeg vet at både modning og slimpropp kan starte flere uker før fødsel, men når det er første gang vi faktisk opplever tegn til at ting er på gang så blir vi jo så klart litt gira 🤪🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig spennende! Nå er det dømt til å skje noe snart 😁 Masse lykke til :klemmer:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh så spennende! Høres helt klart ut som om noe er på gang😍 Krysser fingrene for at hun bestemmer seg for p komme ut i løpet av helgen🤞🏻 Masse lykke til🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Lillegullet kom til verden 15.03, fem dager etter termin 🥰💞

De modningsriene jeg snakker om i innlegget over tok seg opp i styrke og tok seg relativt opp i regelmessighet, men aldri oftere enn hvert 6.-7. minutt. Gjennomsnittlig vil jeg si de kom hvert 10. minutt. Dette varte hele helgen uten noen form for søvn. Når mandagen kom hadde jeg time for overtidskontroll på sykehuset, var da myk og hadde 1 cm åpning. Jordmor strippet meg, og vi reiste hjem med avtale om å komme tilbake morgenen etter for videre igangsetting hvis ikke strippingen gjorde susen.

Hjemme merket jeg raskt at strippingen gjorde riene mye vondere, men de ble aldri hyppigere enn hvert 10. minutt. Jeg slet skikkelig med å puste meg gjennom, og etter en hel helg uten søvn så jeg veldig svart på enda en natt med samme. Vi endte derfor opp med å reise inn igjen til fødeavdelingen på kvelden, slik at de kunne gi meg noe å sove på. Det hjalp INGENTING! 😅 Riene kom fortsatt hvert 10. minutt, så rakk ikke sove noe mellom de uansett. 

Morgenen etter var jeg 3 cm åpen, og da tok de vannet. Var ikke vits å sette inn ballong siden den bare ville falt ut igjen. Riene ble etterhvert litt hyppigere, og selvfølgelig vondere. Fikk etterhvert epidural, som først bare hjalp på ene siden, men etter litt lirking fra anestesilegen så funket den på begge sider ☺️

Åpningen av livmorhalsen gikk veldig sakte, tok veldig lang tid å komme til 6 cm. Var på et tidspunkt på 8 cm, men når de sjekket neste gang var jeg klappet sammen igjen til 6 cm.. 🙄 grunnen til det sa de var at lillegullet aldri kom langt nok ned i bekkenet, slik at hun aldri presset nok på livmorhalsen. Gjennom hele fødselen kom hun aldri langt nok ned, trolig en kombinasjon av at hun var stor, og at riene ikke var effektive nok. Etterhvert fikk jeg temperatur i grenseland til feber, fikk derfor Paracet og væske intravenøst. CTG og skalpelektrode viste i perioder høy puls hos henne, noe som tydet på at hun begynte å bli stresset. Gynekologen var hyppig innom for å se status. Etterhvert besluttet han å ta en blodprøve fra hodet hennes, virket som at han mest ville utelukke at hun faktisk var stressa og påvirka av den lange fødselen. Tror han ble litt overraska når verdien kom tilbake i nærheten av kriseverdi. Den var ikke så høy at det måtte bli katastrofesnitt, men de besluttet at det ikke var noe å vente på. Riene var ikke effektive nok, og lillegull nektet å komme langt nok ned i bekkenet. Å utsette noe mer ville bare risikert mer stress og påvirkning på henne. Så da ble det hastekeisersnitt på oss. Epiduralen som jeg hadde fungerte ikke på operasjonsbordet, men heldigvis besluttet de at de hadde tid til å gi meg spinal, slik at jeg slapp narkose. Fikk derfor med meg når hun kom ut, skrek, og fikk henne til brystet i noen minutter like etterpå 🥰 det var gull verdt! Litt før kl 19 på kvelden var hun ute. Apgar scoren som de tar like etter fødsel nailet hun, tre ganger 10 🥰 hun skrek på vei ut av magen hihi 💞

Dessverre fikk ikke samboer være med på operasjonsstuen, så han satt forfjamset igjen på rommet på avdelingen 😥 akkurat det synes vi var veldig kjedelig, men sånn er jo rutinene, ikke noe vi kunne gjøre med det. Alt gikk jo så raskt også, så fikk liksom ikke tid til å tenke.

I tiden etter var jeg så ufattelig sliten, etter tre døgn uten søvn og vonde modningsrier, og deretter tøff fødsel og til slutt keisersnitt. De kom med henne til meg mens jeg lå på intensiven, og den følelsen av å få ha henne liggende på brystet kommer jeg aldri til å glemme! Gråter bare jeg tenker på det ♥️ 

Tiden på barselavdelingen ble også tøff og langvarig. Hun gikk ned mer enn 10% av vekten sin, og de første døgnene var hun bare trøtt og hadde ikke tissebleier. Viste seg at jeg produserer for lite melk. Det ble derfor startet regime med amming, mme og pumping hver 2. time det neste døgnet. Sier seg selv at det ikke ble noe søvn på oss da heller. Etterhvert de neste dagene kunne vi roe ned til hver 3. time. Hun la på seg tilfredstillende, så 6 dager etter fødsel kunne vi endelig dra hjem 🥰 

Nå har vi vært hjemme i litt over en uke, og lillegullet er i dag 2 uker gammel ❤️ Hun er bare verdens fineste skapning, jeg skjønner ikke at det går an å være så perfekt! Både jeg og samboer er helt forelsket! At det går an å være så sliten og overveldet, men så lykkelig samtidig 😅🥰  

Vi har så vidt begynt å komme inn i en slags rutine. Når hun er sulten så ammer jeg først, også får hun det hun vil av mme på flaske etterpå. Det er veldig slitsomt å delamme, mating tar liksom dobbelt så lang tid, og blir mer en tomannsjobb. Vi har allerede gått til innkjøp av en sterilisator for å prøve å minske arbeidsmengden noe 😅 men hun trives godt, har tisse- og bæsjebleier jevnlig, og går tilfredstillende opp i vekt 🥰 i morgen begynner samboer på jobb igjen, så det blir spennende å se hvordan jeg og lillegull takler hverdagen her hjemme alene ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så godt å høre fra deg nå! Har tenkt på deg :klemmer: Gratulerer så mye med lille prinsessa deres! Høres virkelig ut som en tøff start for dere alle tre. Godt vi har så bra helsevesen som hjelper til her til lands. Høres ut som du fokuserer på det viktigste, det positive og at alt gikk bra - og det er kjempebra. Lykke til med overgangen med mannen på jobb i morgen, det går nok helt fint selv om man føler at man går litt rundt som zombie og ikke gjør annet enn å mate. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye 🥰 Nå er hun her!

Hørtes ut som en tøff fødsel, godt at alt gikk bra med dere! Og så fint at du fikk være våken når hun kom ut, livsklar frøken høres det ut som 🥰 Håper ammingen går seg til og at du ikke trenger å styre med pumpe, mme og amming om hverandre lenge. Det er virkelig utmattende når slikt står på. Men er heldigvis verdt det når lille legger på seg godt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer SÅÅÅ masse med den lille skatten! Tenk, nå er hun endelig her❤️ 

Herlighet, det høres virkelig ut som en tøff fødsel og start for dere alle sammen :( Det må ha vært tøft å stå i mens det pågikk - du har all grunn til å være sliten og stolt av deg selv! Håper at det hele blekner litt med tiden og at det positive huskes best❤️ Håper også det gikk bra med deg og mini mens mannen din gikk tilbake i jobb og at dere har det bare fint nå som en familie på 3🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei igjen 👋

Vi skal endelig prøve på nr 2! 😍

Jeg har nå nettopp kommet hjem fra gynekologen, og har fått fjernet spiralen. Sist gang vi prøvde å få barn så var det veldig fint å ha denne dagboken, også synes jeg det er veldig gøy å se tilbake på det jeg har skrevet. Så planen er å ha dagbok her denne gangen også. Så får vi se om jeg har like mye behov for å dele alt denne gangen. Ser for meg at det blir litt mer lugn, men man vet jo aldri 😅

Det har tatt oss en stund å bestemme oss for å prøve på nr 2. Barseltiden og babytiden var tøff med dårlig søvn på alle tre ++, og jeg må være så ærlig å si at parforholdet vårt fikk seg en skikkelig trøkk. Vi har pratet ut og pratet ut, og er bestemte på at vi ønsker å være sammen og ønsker flere barn sammen. Så siste halvåret har vi gjort en bedre innsats på parfronten, og det er blitt mye mye bedre ❤️ men vi er begge ganske nervøse på hva en ny barsel- og babytid vil gjøre med oss, nå når vi på toppen har en 2-åring! 😱 men jeg tror vi har lært siden sist, og at vi vil være flinkere til å være mer rause med hverandre og sette av mer tid til bare være kjærester. Håper jeg 🤭

Så nå når spiralen er ute så er det vel bare å smøre seg med tålmodighet. Tror jeg skal vente på første menstruasjon før jeg gidder å begynne å registrere noe som helst. Usikker på om jeg gidder temp-måling denne gangen, men det var egentlig ganske artig. Får se hva som skjer 😁 har hvertfall kjøpt inn en pakke med eggløsningstester og graviditetstester så de ligger klare hihi 🤭

Så om noen av dere mer erfarne har noen tips angående hvordan parforholdet kan ha det best mulig i babytiden så kan dere gjerne lufte de her 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...