AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2081 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Helt enig! Nesten 50 års erfaring kontra 26 års erfaring vil jeg si er ganske stor forskjell og er nok derfor folk reagerer på Kurt. Anna tok ikke med seg faren sin. Uansett synes jeg både KV og AV er nærmere nivå, men tidlig kan en se at KV ikke har noe problem med håndarbeidet, men det har de 3 andre parene. At Anna har lært noe av faren sin kontra Kurt som har egenerfaring i mange år er heller det jeg reagerer på. Og derfor jeg nevner han. En kan diskutere at KV og AJ er ganske likt nivå, der er jo heller når en tar med inn de andre parene at forskjellene blir for store i mine øyne. Anonymkode: 019b1...3f7 Håndarbeidet? Heklet, strikket og broderte de så mye da?? Anonymkode: 154fe...8e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2082 Del Skrevet 11. juni 2021 mangalover skrev (46 minutter siden): Jeg har opprettet spleis til T&T. Synes de var de mest verdige vinnerne. Hvorfor...?? Tror du at spleisen klarer å nå 3-4 millioner?? I alle dager, hvordan er det folk tenker.. Håper du gir summen som kommer inn til Røde Kors eller Dyrevernalliansen eller lignende i stedet..... Anonymkode: 154fe...8e8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2083 Del Skrevet 11. juni 2021 Stæsj som puter og møbler og slikt får vel parene med seg hjem? 😊 Anonymkode: f78d2...08c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2084 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Helt enig! Nesten 50 års erfaring kontra 26 års erfaring vil jeg si er ganske stor forskjell og er nok derfor folk reagerer på Kurt. Anna tok ikke med seg faren sin. Uansett synes jeg både KV og AV er nærmere nivå, men tidlig kan en se at KV ikke har noe problem med håndarbeidet, men det har de 3 andre parene. At Anna har lært noe av faren sin kontra Kurt som har egenerfaring i mange år er heller det jeg reagerer på. Og derfor jeg nevner han. En kan diskutere at KV og AJ er ganske likt nivå, der er jo heller når en tar med inn de andre parene at forskjellene blir for store i mine øyne. Anonymkode: 019b1...3f7 Hva med tvillingene da, med sine 40 års erfaring? De er veldig kreative, men slurvete. Men de har såpass mange år på baken at de kunne bli like flinke som Kurt. Anonymkode: 6b5f0...bd3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 11. juni 2021 #2085 Del Skrevet 11. juni 2021 Ctrl skrev (17 minutter siden): Problemet med intervjuene og responsen fra de andre deltakerne er at fokuset deres er helt feil. Tvillingene og meglerne var sjanseløse, og ville vært det uansett sesong. Det er ingen grunn til å sutre høylytt i etterkant slik de gjør ettersom de har en fryktelig dårlig sak. Anna og Jone hadde også et par uttalelser som jeg mener er uheldige. Alt dette støyet i ettertid setter Kurt og Veronica i dårlig lys selv om det er rettet mot castingen. De må altså gjentatte ganger forsvare seg selv og stå imot disse ryktene fra andre deltakere, som igjen potensielt gir en seier med litt bismak. Senest i dag på God Morgen Norge. Jeg synes rett og slett synd på Kurt og Veronica at de nå i ettertid må bruke energi på å forsvare seieren sin pga deltakerstøyen. For jeg ser ikke poenget med å virke som "dårlige tapere" nå i ettertid heller. Hva vinner de på det? Ikke spilles sesongen inn på nytt igjen, ikke reverseres avgjørelsen rundt vinnerne og ikke får de noe ekstra... Det er ingenting å vinne på dette. Kurt og Veronica fortjener ikke å la seieren deres dreie seg om negative uttalelser fra andre deltakere. De andre deltakerne burde holde seg for god til det, bite litt i det sure eplet, rette seg i ryggen og vise litt storhet med å gratulere Kurt og Veronica, samtidig som de poengterer at det var fortjent. For det var det. Å påstå at Kurt og Veronicas seier var ufortjent og urettferdig fordi castingen og produksjonen var dårlig er jo bare uverdig oppgulp som ødelegger for Kurt og Veronica. Og saken blir jammen ikke bedre at Veronica spesielt har kjent på dårlig stemning innad i gruppa etter uke 2 og 3 nettopp pga denne sutringen. Jeg har for lengst slått fast at dine meninger er på motsatt skala av mine. Å påstå at tvillingene og meglerne ikke ville hatt mulighet til å vinne med jevnbyrdig motstand er noe spesielt i min bok. Det samme kan sies om at ikke deltagerne skulle si fra om urettferdigheten de følte på fordi det setter far og datter i " dårlig lys". Jeg vil da anta at du aldri sier fra om du ser eller opplever urett da det kan sette motparten i "dårlig lys"? Nå har jo meglerne poengtert at de unner far og datter seieren, så din påstand om at de bør "rette ryggen, bite i det sure eplet og gratulere med seieren" faller vel her på stengrunn? Du hadde selv en utblåsing om "dritt konkurranser" tidligere i uken hvor far og datter fikk to hammere? Men det teller kanskje ikke som å sette dem i "dårlig lys" eller "unne dem seieren"? At casting og produksjon har vært dårlig er jo et faktum. Det blir også underbygget av det som nå kommer frem. Hvorfor redigere bort skrytet Lars gir Kurt for hans snekker ferdigheter? Hvorfor redigere bort deltagernes kommentarer om snekker ferdighetene til Kurt i intervjuene? At datteren har følt på "dårlig stemning" etter at de andre deltagerne luftet sin frustrasjon er hennes påstander og følelser. Påstander de andre deltagerne ikke kjenner seg igjen i, da de sier de behandlet far og datter likt som de andre parene. Men det er kanskje Veronica som sitter med sannheten og fasiten her? Det er nå en gang slik at vi får bedre kjemi med enkelte mennesker en andre. På det lille jeg har sett av serien virker tvillingene og meglerne og ha godt humør hvor latteren satt løst. At de to fant hverandre på det nivået er ikke så rart. Konklusjonen er at vi verdimessig lever i totalt forskjellige verdener, så for min del avsluttes diskusjonen her. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2086 Del Skrevet 11. juni 2021 Oida skrev (Akkurat nå): J At datteren har følt på "dårlig stemning" etter at de andre deltagerne luftet sin frustrasjon er hennes påstander og følelser. Påstander de andre deltagerne ikke kjenner seg igjen i, da de sier de behandlet far og datter likt som de andre parene. Men det er kanskje Veronica som sitter med sannheten og fasiten her? Det er nå en gang slik at vi får bedre kjemi med enkelte mennesker en andre. På det lille jeg har sett av serien virker tvillingene og meglerne og ha godt humør hvor latteren satt løst. At de to fant hverandre på det nivået er ikke så rart. Konklusjonen er at vi verdimessig lever i totalt forskjellige verdener, så for min del avsluttes diskusjonen her. Selv om de andre deltagerne sier at de ikke behandlet HK annerledes og stengte de ute, tror du ikke KV kjente det på stemningen da de andre 3 parene gikk til produksjonen og klaget allerede i starten av serien? Jeg ser her det samme som V, at det har vært 6 mot 2. Anonymkode: 6b5f0...bd3 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2087 Del Skrevet 11. juni 2021 Oida skrev (2 minutter siden): Jeg har for lengst slått fast at dine meninger er på motsatt skala av mine. Å påstå at tvillingene og meglerne ikke ville hatt mulighet til å vinne med jevnbyrdig motstand er noe spesielt i min bok. Det samme kan sies om at ikke deltagerne skulle si fra om urettferdigheten de følte på fordi det setter far og datter i " dårlig lys". Jeg vil da anta at du aldri sier fra om du ser eller opplever urett da det kan sette motparten i "dårlig lys"? Nå har jo meglerne poengtert at de unner far og datter seieren, så din påstand om at de bør "rette ryggen, bite i det sure eplet og gratulere med seieren" faller vel her på stengrunn? Du hadde selv en utblåsing om "dritt konkurranser" tidligere i uken hvor far og datter fikk to hammere? Men det teller kanskje ikke som å sette dem i "dårlig lys" eller "unne dem seieren"? At casting og produksjon har vært dårlig er jo et faktum. Det blir også underbygget av det som nå kommer frem. Hvorfor redigere bort skrytet Lars gir Kurt for hans snekker ferdigheter? Hvorfor redigere bort deltagernes kommentarer om snekker ferdighetene til Kurt i intervjuene? At datteren har følt på "dårlig stemning" etter at de andre deltagerne luftet sin frustrasjon er hennes påstander og følelser. Påstander de andre deltagerne ikke kjenner seg igjen i, da de sier de behandlet far og datter likt som de andre parene. Men det er kanskje Veronica som sitter med sannheten og fasiten her? Det er nå en gang slik at vi får bedre kjemi med enkelte mennesker en andre. På det lille jeg har sett av serien virker tvillingene og meglerne og ha godt humør hvor latteren satt løst. At de to fant hverandre på det nivået er ikke så rart. Konklusjonen er at vi verdimessig lever i totalt forskjellige verdener, så for min del avsluttes diskusjonen her. Det har vært bråk tidligere sesonger også, blir revet med selv, men begynner å lure på om det bare er så dritt å ikke vinne at man ikke klarer annet enn å bråke litt rundt det. Eller om tv2 vil ha litt drama, kanskje? Syns det er helt unødvendig å opprette spleis, parene vet hva de går med på. Anonymkode: f78d2...08c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lass4r Skrevet 11. juni 2021 #2088 Del Skrevet 11. juni 2021 Oida skrev (3 minutter siden): Hvorfor redigere bort skrytet Lars gir Kurt for hans snekker ferdigheter? Hvorfor redigere bort deltagernes kommentarer om snekker ferdighetene til Kurt i intervjuene? Det meste blir jo redigert bort, så dette kan ikke tas som et bevis for at det er begått urettferdighet. Det kan argumenteres for at mindre blir redigert bort i Sommerhytta enn andre konsepter, ettersom det er hele 40 1-times program. Har det aldri vært snakket om Kurt sine snekkerferdigheter i programmet? Det har vel det? Ikke godt å huske men... I et feelgood-program ønsker man vel sikkert ikke nedsnakking av de andre deltagerne heller eller? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2089 Del Skrevet 11. juni 2021 Jeg tenker at de andre 3 parene må ha alvorlige problemer når de etter 1 år fortsatt er bitre. De kan ikke ha det godt med seg selv og trenger seriøst profesjonell hjelp. Anonymkode: 6b5f0...bd3 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2090 Del Skrevet 11. juni 2021 Lass4r skrev (Akkurat nå): Det meste blir jo redigert bort, så dette kan ikke tas som et bevis for at det er begått urettferdighet. Det kan argumenteres for at mindre blir redigert bort i Sommerhytta enn andre konsepter, ettersom det er hele 40 1-times program. Har det aldri vært snakket om Kurt sine snekkerferdigheter i programmet? Det har vel det? Ikke godt å huske men... I et feelgood-program ønsker man vel sikkert ikke nedsnakking av de andre deltagerne heller eller? Han dommeren kommenterer jo hvor fint alt er gjort, men ikke hørt mange av de andre parene nevne det tror jeg. Så skal ikke programmet være bitching mot hverandre heller, heldigvis. Anonymkode: f78d2...08c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2091 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at de andre 3 parene må ha alvorlige problemer når de etter 1 år fortsatt er bitre. De kan ikke ha det godt med seg selv og trenger seriøst profesjonell hjelp. Anonymkode: 6b5f0...bd3 Det er jo først nå de kan uttale seg da, men. Anonymkode: f78d2...08c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2092 Del Skrevet 11. juni 2021 de tapte for noen som var bedre enn de. Get the fuck over it🤦♀️🤦♀️🤦♀️ LOVE YOU FINN Anonymkode: 027ec...981 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 11. juni 2021 #2093 Del Skrevet 11. juni 2021 (endret) Ctrl skrev (44 minutter siden): Joda. Kurt var flink. Meglerne og tvillingene var ikke så flink. Men selv om Kurt og Veronica var flink, så vant faktisk Anna og Jone aller flest gullhammere på selve hytten. 4 av 5 gullhammere på innerom, 1 fra interiøreksperten og 1 fra naboene. Problemet var jo at Kurt og Veronica stakk av med 2 gratishammere i disse pisskonkurransene som ikke hadde noe med hytta å gjøre. Dermed vant Kurt og Veronica hytta. Men det var faktisk Anna og Jone som satt igjen med flest gullhammere fra selve hytten. Litt rart at argumentet om at Anna og Jone var total sett vant flest gullhammere på hytten ikke nevnes når dere mener at Kurt var overkvalifisert for programmet. Endret 11. juni 2021 av Sprinkle 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2094 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo først nå de kan uttale seg da, men. Anonymkode: f78d2...08c Skjønner jo det da. Men skulle tro at de på 1 år hadde gått videre i livet. Anonymkode: 6b5f0...bd3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 11. juni 2021 #2095 Del Skrevet 11. juni 2021 Oida skrev (11 minutter siden): Jeg har for lengst slått fast at dine meninger er på motsatt skala av mine. Å påstå at tvillingene og meglerne ikke ville hatt mulighet til å vinne med jevnbyrdig motstand er noe spesielt i min bok. Det samme kan sies om at ikke deltagerne skulle si fra om urettferdigheten de følte på fordi det setter far og datter i " dårlig lys". Jeg vil da anta at du aldri sier fra om du ser eller opplever urett da det kan sette motparten i "dårlig lys"? Nå har jo meglerne poengtert at de unner far og datter seieren, så din påstand om at de bør "rette ryggen, bite i det sure eplet og gratulere med seieren" faller vel her på stengrunn? Du hadde selv en utblåsing om "dritt konkurranser" tidligere i uken hvor far og datter fikk to hammere? Men det teller kanskje ikke som å sette dem i "dårlig lys" eller "unne dem seieren"? At casting og produksjon har vært dårlig er jo et faktum. Det blir også underbygget av det som nå kommer frem. Hvorfor redigere bort skrytet Lars gir Kurt for hans snekker ferdigheter? Hvorfor redigere bort deltagernes kommentarer om snekker ferdighetene til Kurt i intervjuene? At datteren har følt på "dårlig stemning" etter at de andre deltagerne luftet sin frustrasjon er hennes påstander og følelser. Påstander de andre deltagerne ikke kjenner seg igjen i, da de sier de behandlet far og datter likt som de andre parene. Men det er kanskje Veronica som sitter med sannheten og fasiten her? Det er nå en gang slik at vi får bedre kjemi med enkelte mennesker en andre. På det lille jeg har sett av serien virker tvillingene og meglerne og ha godt humør hvor latteren satt løst. At de to fant hverandre på det nivået er ikke så rart. Konklusjonen er at vi verdimessig lever i totalt forskjellige verdener, så for min del avsluttes diskusjonen her. Jeg mener oppriktig at tvillingene og meglerne ville ikke vunnet hadde de deltatt i en annen tidligere sesong. Kanskje det hadde blitt en mer fair game hvis du hadde satt de to parene sammen med Aleksander og Miriam samt Jeanette og Jerry, hvis det er poenget ditt, men det hadde vært en lite innbringende sesong. Det er vel like umulig å caste slike "jevndårlige" par samtidig som å caste alt annet. Enig i at casting og produksjon har vært dårlig. Der er vi er helt grunnleggende enige der. Og det er jo ikke verst Men min kommentar var nå mot at parene, 11 måneder etter at finalen ble avgjort, følte et behov for å trykke ned vinnerne. Å uttrykke urett og sette folk i dårlig lys omhandler litt skjønn. Hadde jeg ikke hatt noe å vinne på det selv, samt hadde jeg innsett at det kunne potensielt vært skadelig, så ville jeg nok utøvd den selvinnsikten å la det ligge. Alt urett trenger ikke bli sagt. For selv om du føler urett så betyr det ikke automatisk at det faktisk skjer en urett. Noen ganger handler det også om deg selv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2096 Del Skrevet 11. juni 2021 Gratulerer til vinnerene!! Vel fortjent🌸 Ser ikke at Kurt er overkvalifisert i det hele tatt. I fjor var far og sønn begge veldige dyktige snekkere, men de vant ikke hytta. De mest uerfarne vant faktisk. Det er helheten som vurderes her, og far og datter var flinke på forskjellige områder. De leverte kvalitet på alt og fortjente å vinne. Det var en jevn konkurranse og hvis J&A hadde vunnet så hadde det også vært fair. Men når jeg ser hva de sier i ettertid så er jeg glad for at K&V vant. Det er forståelig å være skuffa der og da når du taper på målstreken, men å fortsatt være dårlige tapere etter ett år blir for dumt... Anonymkode: faa09...aa3 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2097 Del Skrevet 11. juni 2021 Dette er forresten ikke første gang TV2 tabber seg ut på realityprogrammer. Knut og Kjartan som vant en tidligere sesong av Sommerhytta burde ikke vært med i programmet i det hele tatt (de har jobbet sammen med Aina). Og alle husker vel aller første sesong av Farmen hvor Gaute vant med ett poengs seier, og så viser det seg etterpå at Gaute hadde svart feil og Ronny hadde svart rett og det burde vært Ronny som vant. Og dette er bare de tingene jeg personlig, som ser lite reality, vet om. Så jeg blir ikke overrasket om det er andre lignende situasjoner. Selvfølgelig har KV framstilt seg selv som liksom-beskjedne, de visste godt at de hadde en enorm fordel som de derfor bevisst prøvde å tone ned under filmingen. Jeg synes ikke det er det minste rart at de tre andre parene føler for å stå fram i media og være sinte på KV og TV2. De har slitt akkurat like mye og akkurat like lenge og prøvd flere ganger underveis å si i fra og bare blitt avvist. De føler de har deltatt på feil premisser og det har de også. Det er ikke bitching, det er å stå opp for seg selv og for urettferdighet. Anonymkode: c1d4f...cb2 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2098 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dette er forresten ikke første gang TV2 tabber seg ut på realityprogrammer. Knut og Kjartan som vant en tidligere sesong av Sommerhytta burde ikke vært med i programmet i det hele tatt (de har jobbet sammen med Aina). Og alle husker vel aller første sesong av Farmen hvor Gaute vant med ett poengs seier, og så viser det seg etterpå at Gaute hadde svart feil og Ronny hadde svart rett og det burde vært Ronny som vant. Og dette er bare de tingene jeg personlig, som ser lite reality, vet om. Så jeg blir ikke overrasket om det er andre lignende situasjoner. Selvfølgelig har KV framstilt seg selv som liksom-beskjedne, de visste godt at de hadde en enorm fordel som de derfor bevisst prøvde å tone ned under filmingen. Jeg synes ikke det er det minste rart at de tre andre parene føler for å stå fram i media og være sinte på KV og TV2. De har slitt akkurat like mye og akkurat like lenge og prøvd flere ganger underveis å si i fra og bare blitt avvist. De føler de har deltatt på feil premisser og det har de også. Det er ikke bitching, det er å stå opp for seg selv og for urettferdighet. Anonymkode: c1d4f...cb2 Hel enig. Anonymkode: a38b3...d5e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2099 Del Skrevet 11. juni 2021 Det er jo ikke deltagerne som avgjør hvem som blir casta, så å gå ut i media ett år etter innspilling og hevde at K&V ikke er verdige vinnere, sier ingenting om vinnerne, men mye om de andre. De må gjerne klage, være irriterte, føle seg urettferdig behandla etc men ta det med produksjonen og tv2. Og ikke dra K&V inn i det, siden det ikke er deres avgjørelse hvem som blir valgt. Ville de to andre parene sagt noe i media hvis det var A&J som vant? Eller ville de syns det hadde vært fair? uansett om A tydeligvis har mye erfaring tross sin unge alder, lærer fort og hun har holdt på med interiør i åresvis? I fjor fikk vi jo et bevis på at det ikke nødvendigvis var de med best utgangspunkt eller erfaring som ville vinne til slutt. Ø&L starta jo veldig dårlig, men ble veldig flinke etterhvert. Hvorfor kunne ikke det samme skjedd i år? Produksjonen kan jo ikke vite slikt på forhånd. Ei heller deltagerne. Hvis det bør være absolutt likt utgangspunkt på alle, så er det Tv2 sitt ansvar. Ikke deltagerne. Så i det hele tatt ymte frempå at K&V ikke er verdige vinnere, blir bare smålig og dumt. Det er nå min mening. Anonymkode: faa09...aa3 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2100 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Veldig urettferdig vinnere! Kjenner et par veldig dyktige «snekkere» som glatt hadde vunnet. Ikke med fagbrev men voksne folk som kan veldig mye. De hadde jo selvsagt aldri meldt seg på og løyet om snekkererfaringene. Kurt kom unna med det og for meg er det første og siste gang jeg ser sommerhytta! Anonymkode: a38b3...d5e Hva har det med saken å gjøre, at du kjenner noe "snekkere" som glatt hadde vunnet?? 🙄 Anonymkode: e34c0...ab9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå