Gå til innhold

Dundres vei

Dundre

Anbefalte innlegg

Ny veiedag: 

7/2: 107,4   🤬
3/3: 103,5   (-3,9)
10/3: 101,7   (-1,8)
17/3: 101,4   (-0,3) 🤔
22/3: 99,0   (-2,4)   
26/3: 99,4 (+0,4) 🤬    
1/4: 98,6 (-0,8)   
9/4: 97,9 (-0,7)   
16/4: 96,6 (-1,3) 🎉

23/4: 95,2 (-1,4)

Totalt minus 12,2 kg 💪🏼

Kan vel ikke annet enn å si meg fornøyd med denne uka heller, tiltross for en skikkelig utskeielse forrige helg med pizza og (alt for mye) øl og vin. Men så er det kanskje ikke riktig å kalle det en utskeielse heller, for den var planlagt, og skal jeg leve dette livet i lang tid fremover, så må det være plass til litt av dette også. Forskjellen er at det bare skal være en gang innimellom, og ikke hver helg som tidligere.

Uansett: 12 kg på nesten 11 uker er jeg fornøyd med 💪🏼
Er det mulig å nå under 90 før sommerferien starter da?
 Det er 10 uker igjen. Regner jo med at det vil gå litt tråere nå etterhvert, så vil ikke sette meg for hårete mål heller, men det bør kanskje ikke være helt umulig? 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt klarer du under 90 før sommerferien 😉 Da må du gå ned ca 0,5 kg pr uke og det er jo mye mindre enn det du går ned nå til tross for "utskeielse" i helga.

👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du har troa @Wit   
Jeg har jo egentlig troa jeg også, men så er det jo det med å ikke skru forventningene for høyt opp da. For det kan da umulig være slik at denne fremgangen holder seg - i såfall må jeg nok øke aktivitetsnivået enda litt mer (men det bør jeg jo uansett også).  
Men -0,5 i uka i snitt bør gå 🤞🏼
Og skulle det bli noe ekstra, så tar jeg det med glede 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo gått ned omtrent i samme tempo ser jeg @Dundre så dette klarer vi 👍 Jeg startet noen kilo over deg noen dager etter deg, og ligger fortsatt noen kilo bak deg.

Målet mitt til sommerferien er 95 kg, og det klarer jeg hvis jeg vil ;)  Håper selvsagt på mer, men vet jeg ikke må ha for høye mål, for da blir jeg bare så innmari skuffa hvis jeg ikke klarer det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og ny uke. Kroppen har tatt tak i litt vann etter litt feil matsammensetning i helga (fremdeles under 2000ckal/dag), men det vil forhåpentligvis slippe i løpet av uka.

Jeg startet uka med en 3km tur før jobb, og det er ikke tvil om at det er lettere å bevege på kroppen nå, kontra når vekta var på max. 
Stadig nye folk på jobb legger merke til nedgangen min også, og det er jo morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en deilig følelse å kjenne at kroppen klarer mer når den blir "mindre", og ekstra deilig når andre faktisk ser hva vi holder på med ;) 

Jeg har en uke med litt stopp i vektnedgang, men disse har jeg innimellom, og må bare slite meg gjennom det.

Stå på, du er kjempeflink 👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere... Jeg begynner å få hake igjen!

Bildet til høyre er fra like etter jul, og til venstre er fra i dag. 
Tydelig mer markert hakeparti, og også halsen viser fremgang 👍🏼 
I morgen er det veiedag igjen, og etter dagens snik-veiing så er jeg ganske så optimistisk 😉

B09C86AC-27B5-4650-B0A7-6BDCE420E277.jpeg

Har fått tre trimøkter (gåtur i rask fart i variert terreng) til nå denne uka, hver på ca 35 min - en time. Fornøyd med det.

Endret av Dundre
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7/2: 107,4   🤬
3/3: 103,5   (-3,9)

30/4: 93,5 (-1,7)

Totalt minus 13,9 kg 💪🏼

Nytt belønningstrinn (95kg) er nådd med god margin, så nå blir det kino. 
Tro om det er noen filmer det er verdt å se nå da?

God helg 🎉

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

👏👏👏 Veldig bra jobba, og lett å se på haka di at du har gått ned i vekt 👍

Ser du har hatt en veldig bra uke, og det hjelper vel på selvfølelsen :) 

Har hatt en OK uke selv, og det hjelper på. Det stagnerte noen dager for meg, men tror det var mest vann.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3/3: 103,5   (-3,9)
   Delmål 1✔️

Delmål 2✔️
7/5: 92,3 (-1,2)

Totalt minus 15,1 kg 💪🏼

Kan ikke annet enn å være fornøyd denne uka heller. Har dog ikke fått så mye trim/trening denne uka pga mye som har skjedd på jobb, men en tur er jo bedre enn ingenting. 
Det er jo ikke tvil om at det jeg gjør nå fungerer, så nå gjelder det ‘bare’ å holde koken utover mai-fridagene. Kanskje jeg kommer meg under 90 før juni starter? (Et snev av optimisme i dag)

En av mine ‘greier’ nå under denne prosessen, er at jeg har bestemt at ingenting skal spises stående. Skal jeg spise skal jeg sitte, og helst ved et bord. Lei av å sluke maten i farten, og nesten ikke ane hva den smaker. Tror det er et lurt grep for å være bevisst matinntak osv. 

Har fremdeles ikke kommet meg på den kino-turen jeg har lovt meg selv i belønning for ‘under 95kg-målet’. Kanskje i morgen, men vi får se. Mulig jeg bare vil ta en rolig dag hjemme også (mann og barn bortreist i helga) 😉

Endret av Dundre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går kjempebra @Dundre 👏👏

Jeg gruer meg litt til disse mai-fridagene og håper jeg klarer å opprettholde fokuset. Jeg er helt sikker på at du klarer målet ditt om under 90 kg før juni. Alt tilsier at du skal klare dette 👍

Lurt å sitte når du spiser, det gjør jeg også. Da har jeg mer ro over spisingen og overspiser ikke så lett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 15 kg ned! 🥳

Dundre skrev (På 7.5.2021 den 4.24):

En av mine ‘greier’ nå under denne prosessen, er at jeg har bestemt at ingenting skal spises stående. Skal jeg spise skal jeg sitte, og helst ved et bord. Lei av å sluke maten i farten, og nesten ikke ane hva den smaker. Tror det er et lurt grep for å være bevisst matinntak osv. 

Ekspander  

Lurt! En typisk greie jeg hadde var at jeg hver kveld gikk fra sofaen til kjøleskapet for å finne noe snacks/kveldsmåltid, spiser maten stående på kjøkkenet, og for å ikke gå tomhendt tilbake til sofaen like gjerne forsynte meg med en ny porsjon. 🤪 Tror slike ting utgjør stor forskjell over tid, ikke minst fordi det endrer de ubevisste tankemønstrene om hva slags mat man har i seg og hvorfor man spiser det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maidagene blir uten tvil utfordrende her også ja @Wit   
Her skal vi på toppen av det hele feire to bursdager i familien også i løpet av mai, så...
Men igjen - skal dette være en livsstil, så må det jo være rom for å unne seg en liten kakebit eller to disse dagene også. Det er jo de valgene jeg tar i hverdagen som påvirker vekta, ikke på høytidsdager og bursdager. Så det blir nok litt kake 😉

Og takk til deg @KaBom   
Jeg er overrasket over hvor lett det er å bare stappe noe i munnen, uten helt å registrere hva det er. Så jeg prøver å være bevisst, og det går bra enn så lenge 👍🏼

Ellers er jeg også overrasket over hvor lite sulten jeg er, og hvor lite tid jeg bruker på å tenke på mat.   
Jeg legger en matplan dagen før, og følger den ganske greit. Og da slipper jeg alt fokuset på maten. Og det er også godt.

I dag har jeg ‘spart’ litt kalorier, slik at det kan bli et glass vin nå i kveld. Min lille ‘treat’ når fredagskvelden kommer 😃

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er gøy når vektgrafen går så tydelig nedover. Fortsetter det på denne måten, så kan jeg jo skimte målet der borte også. Samtidig kan jeg jo ikke forvente denne fremgangen hele veien. Jeg venter på de fartsdumpene som jeg vet kommer. Men vi får se, vi får se. 
Men til nå har jeg gått fra BMI 38,5 til BMI 33,1 på de offisielle fredagsveiingene. Det er en god forbedring. 🎉15A26AC6-EE19-47FE-993D-7E6020D67698.thumb.jpeg.01f452fa0a3f46af1ba601ee64448886.jpeg
(Var turen innom vekta i dag også (🙈), så den er også registrert på grafen med BMI på 32,7)

Denne helga har jeg kost meg med både rødvin og potetgull, og fremdeles holdt meg innafor kalorigrensene mine hver dag. For ja, jeg tilpasser kaloriene i maten på helg, slik at jeg får plass til litt ekstra helgekos. Som sagt, skal det være en livsstil, så er det slike ting jeg må lære meg å gjøre i fremtiden også. Og jeg må finne de tiltakene og endringene som gjør dette til å leve med. 
Men jeg følger med på kaloriene, og spiser LITT potetgull (nøye oppveid), i stedet for å fråtse i en hel pose som tidligere.

Jeg føler at jeg har kontroll 💪🏼

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3/3: 103,5   (-3,9)
10/3: 101,7   (-1,8)
   Delmål 1✔️

Delmål 2✔️
7/5: 92,3 (-1,2)

14/5: 90,5 (-1,8)

Totalt minus 16,9 kg 💪🏼

Det går fremdeles veldig bra dette 👍🏼 Overraska over såpass stor nedgang, da vi har feira bursdag denne uka, og det ble litt kake. Og vekta sto litt stille i starten av uka. Men har fremdeles holdt meg innafor kalorigrensa, så det viser jo at det fungerer. Jeg må bare fortsette akkurat som jeg gjør.

Det har blitt noen fine trimturer denne uka også. Har en runde som er 5km, hvorav det meste er rett opp og rett ned. Den er fin den 🤪

Neste utfordring for min del blir grill-koldtbord på 17.mai. Jeg får bare gjøre mitt beste. Ta gode valg da også.

Og nå ser ‘under 90 før juni’ svært overkommelig ut🤞🏼

God helg 😃

Endret av Dundre
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, @Dundre 😄 For en fantastisk fremgang. Håper du får en fin helg og at du i tillegg til å ta gode valg på 17. mai også får kost deg masse. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk. 
Jeg regner med 17.mai går helt fint, egentlig. Og skulle jeg da ta et dårlig valg, så er det jo ikke helt krise det heller. Dette er jo en maraton, ikke en sprint, så en dag ‘feil’ ødelegger ikke helheten 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.mai er overstått, og jeg kan ikke si at det gikk helt etter planen, men men. 
Jeg endte på 2 porsjoner middag (selv om jeg egentlig var mett etter den første), og to kakestykker (i stedet for en som var planen). 
Totalt ligger jeg på ca 2300kcal i dag. Så ikke helt håpløs, men fremdeles. 
Dette vil jo ikke gi meg annet enn vannvekt, så jeg stresser ikke.  
Hverdagen er tilbake i morgen, og det gjør ting litt enklere. 
Jeg tar fatt på en ganske hektisk uke, så håper jeg får tid til litt trening tross alt. Men det blir som det blir 👍🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra jobba @Dundre selv om 17. mai ikke gikk helt som du hadde tenkt 👏 Du er jo snart under 90 kg og det er superbra 👍

Har selv hatt en litt sløv uke, men nå er det bare å stå på videre igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobbet på 17. mai, selv om det ble litt mer enn planen. Håper du får en fin uke tross at den er hektisk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...