Gå til innhold

Han og hele hans familie har ødelagt livet mitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du har vært utsatt for grov fysisk, psykisk og sexuell vold. Ikke rart at du er traumatisert og føler deg forfulgt. Ta kontakt med lege, krisesenter og politi. Systemet er der for deg. :klem:

 

  • Liker 12
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 6.27):

Samtlig post åpnes. Brev rives opp, kommer gjenklistret og pakker er ikke alltid åpnet men det er veldig tydelig når de er det. Rifter i pakker er noe helt annet enn åpnede emballasjer. 

Du har rett, hvorfor skal folk gidde? Likevel skjer alt dette. For å si det sånn: han har en nær i sin familie i hver av nevnte bransjer.

Han har en stor familie og krets. Og jeg er ikke den første han har vært sånn mot. 

Anonymkode: d06f8...ade

Sånn holdt eksen min på og. Brev og pakker forsvant eller ble åpnet. Ingenting kom fram i normal tilstand. Han hang rundt der jeg bodde og tok posten så fort postmannen var borte. 

Anonymkode: 4d3a6...03d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror deg Ts. Google" psykopati og kjærlighet "på you tube.

Har erfart noe lignende og kan dokumentere mye av det ergo vet jeg at det viktigste er at jeg beholder og har troa på egen virkelighetsoppfatning. Jeg råder deg til å blokke såkalte flygende aper på nett og behold bare en håndfull nære du kan stole på. Hvis du bestiller håndverker velg med omhu. Har man med psykopater å gjøre er de villige til å gå over lik for å ødelegge livet ditt. De farligste er allikevel de flygende apene som går bak ryggen din for å skaffe seg anseelse status og fordeler. Djevelen bor i deres smilende vesen.At jeg har så god selvtillit som jeg har idag er ikke deres fortjeneste for å si det sånn men heller kunnskap om hva man har med å gjøre og håndtert livet utifra det. Kunne skrevet bok om dette  Et tips spar på dokumentasjon og legg det til side . Og gjør hovedsaklig hyggelige ting med gode ekte positive venner .Du kjenner sannheten og den kan ingen ta ifra deg.

Anonymkode: 6470e...12b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror deg Ts. Google" psykopati og kjærlighet "på you tube.

Har erfart noe lignende og kan dokumentere mye av det ergo vet jeg at det viktigste er at jeg beholder og har troa på egen virkelighetsoppfatning. Jeg råder deg til å blokke såkalte flygende aper på nett og behold bare en håndfull nære du kan stole på. Hvis du bestiller håndverker velg med omhu. Har man med psykopater å gjøre er de villige til å gå over lik for å ødelegge livet ditt. De farligste er allikevel de flygende apene som går bak ryggen din for å skaffe seg anseelse status og fordeler. Djevelen bor i deres smilende vesen.At jeg har så god selvtillit som jeg har idag er ikke deres fortjeneste for å si det sånn men heller kunnskap om hva man har med å gjøre og håndtert livet utifra det. Kunne skrevet bok om dette  Et tips spar på dokumentasjon og legg det til side . Og gjør hovedsaklig hyggelige ting med gode ekte positive venner .Du kjenner sannheten og den kan ingen ta ifra deg.

Anonymkode: 6470e...12b

"I deres smiskende vesen "skulle det stå.

Anonymkode: 6470e...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok traumatisert av det han utsatte deg for, og har fått en slags PTSD. Når man først har "fått for seg" at folk er ute etter en, så er det vanskelig å skru det av. Og du setter da alle negative hendelser i forbindelse med dette.

Men logisk sett så er det umulig at det du forteller stemmer. Hvis du går på restaurant og bestiller pizza, er det en eller annen ungdom på kjøkkenet som lager pizzaen. Vedkommende vet ikke hvem som har bestilt pizza, og har ikke sett hvem du er eller hva du heter. Og det skjer rett og slett ikke at normale folk "straffer" noen de ikke kjenner med å utelate saus, for noe de ikke vet har skjedd. Det er bare ikke mulig.

Jeg tror du trenger hjelp. Og det sier jeg ikke for å være slem, jeg vet at det er fort gjort å havne i en slik tankespiral når man ikke har det bra. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er selvfølgelig vanskelig både for deg og oss å vite akkurat hva som er på gang her, men det høres jo ganske spesielt ut ja! Og jeg vet også godt selv at folk kan finne på å "vie sitt liv" til å ødelegge for noen andre, så jeg kan godt se at noe av dette er som du oppfatter det. Vet faktisk om en historie som ligner på denne, bare med andre utfordringer. Men, fra et annet perspektiv så vet jeg også hvor mange ganger jeg måtte ta meg selv i skinnet mens jeg hadde Ptsd, for jeg så meg mye mer over skulderen i frykt enn det som var nødvendig. Poenget/utfordringen er jo at man nesten ikke vet til slutt, da en god del av det faktisk er virkelighet. 

Vi må også huske på at butikker og serveringssteder ikke akkurat alltid holder den standaren de lover, de skjer mange feil der ute, med alle.

Jeg synes det hørtes ut som et godt forslag å begynne å skrive liste. Og at du holder deg unna de kjedene og stedene som du vet du ikke føler deg trygg hos. Ta bilder av ting, samle beviser som noen her sier. Du kan også spørre direkte.

Dette med posten din, tror du han er utenfor hos deg og og åpner postkassen din? Evt. kan du kjøpe en ny postkasse med lås? Snakke med postmannen? 

Jeg vil også anbefale deg å snakke med noen om dette, med politiet eller lignende. Om du vil oppsøke terapaut det er opp til deg, men det kan være godt å ha noen å gå å snakke med, det synes i allefall jeg. 

Kan jeg spørre hvor stor byen du bor i er? Over 100.000? Mindre en 50.000? I en småby så kan dette være skikkelig vanskelig, rykter går fortere og "alle kjenner alle", er det en storby så tror jeg du kan skylde mange flere ting på generell dårlig service osv.

Håper du finner ut av dette!!

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mjaus skrev (På 19.3.2021 den 5.54):

Sikker på du ikke er en "smule" paranoid?🥴

Hvis alt dette hadde skjedd deg så hadde du vært "paranoid" og. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som ikke har opplevd slikt, vil aldri forstå. 

Begynner byen på K og fyren på M så er det bare å reise, ny start på det stedet finnes ikke. 

Anonymkode: 0f9c7...66a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airman
AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 5.47):

Dette blir langt...

 

Jeg ble for mange år siden, utsatt for grov manipulering og trusler om å gjøre som en person sa, hvis ikke skulle han ødelegge alt for meg... Han manipulerte seg til sex mange ganger, var svært voldelig, dette over en lengre periode. og jeg måtte bare gjøre som han sa, og spille de, hvis ikke skulle han ødelegge livet mitt. Jeg kutta etterhvert all kontakt og flytta unna byen en stund for å få fred, men han trua meg fordi han tålte ikke avvisningen. 

Han er en godt voksen mann, mye eldre enn meg, og svært psykisk ustabil. Han trua meg med at han hadde en revolver og var ikke redd for å bruke den. Han gjorde innbrudd i leiligheten min da jeg var vekke. Han stalket meg og fulgte etter meg overalt.  Jeg flyttet en periode til nabobyen pga dette. Han var ganske profilert for mange år siden, og har en stor krets med bekjente, familie og venner. Privat og profesjonelt. Og han lyver om meg. Til alle sammen. 

Han sa trusler som at han skulle sørge for at jeg aldri fikk jobb igjen i byen. Vel, det er ikke det eneste han har gjort. Han har alltid noen som kjenner han, og et rykte som jeg ikke aner hva er, er satt ut om meg. Og det har spredt seg. 

Han har fått meg i et slags register for butikker. Han kjenner de fleste som driver butikker og kjeder i byen. Kanskje også fylket...  Jeg har aldri i mitt liv stjelt, men hver gang jeg er i en butikk, kommer Securitas. Ett eksempel: jeg hadde bestilt klikk og hent i en helsekostforretning og det var kø, og pga corona sto jeg jo litt unna de foran i køen og ventet. Da kom Securitas og svinset rundt... Hver gang jeg gikk inn på en Vitabutikk kom Securitas. Hver eneste gang. Jeg slutta å handle der. Jeg ble nektet service en gang på en butikk fordi personen måtte da på lageret men han turte ikke å gå fra kassa... Jeg blir behandlet som en kriminell... Og har aldri i mitt liv stjelt eller gjort noe kriminelt. Jeg kler meg klassisk og ordentlig og har gode manerer... Er høyskoleutdannet. Jeg er et ordentlig menneske...

Han har nære bekjente i frisørbransjen. Samtlige jeg har vært til de siste årene, har gitt elendig behandling (slått meg gang på gang med hårføner ved tørking, kløpet meg, revet meg i ørene etc) og sølt vann langt nedover ryggen HVER gang, på forskjellig salong men samme behandling overalt, og tatt dyrere pris for behandling venninner har tatt for samme, og håret mitt har ofte ikke sett ut etterpå. Jeg har nå sluttet med å gå til frisør. Jeg tar bare ikke sjansen. Negler fikk jeg påsatt så stramt at måtte på legevakta om natta og har permanent fått ødelagt neglesengene. Skjønnhetsbransjen kan jeg derfor ikke ha noen timer hos... 

Han har nære bekjente i restaurantbransjen. Samtlige ganger jeg er innom et enkelt sted og spiser, som F eks pizza, blir den servert uten saus. Ja, rett og slett uten saus. Gå til hvilken som helst pizzarestaurant eller fastfood i fylket, og jeg får servert mat som enten er tuklet med eller, om det er pizza, pizza uten saus. Så jeg har sluttet med å spise ute. Er vi flere som   spiser pizza sammen, blir den servert uten saus, og vi har blitt hånet ved klage på pizzaen. Dette har skjedd påfallende mange ganger, altså hver gang, selv når jeg har spist sammen med forskjellige venner og bekjente av meg. Alle har reagert på at pizzaen ble levert uten saus. Så jeg spiser ikke ute mer. Bestiller heller aldri pizza hjem på døra. 

Bestiller jeg noe i posten, det seg være alt fra klær, sko, ting til hjemmet, kunstnerutstyr, blir posten min åpnet. Og om de ikke er det, F eks klær, får jeg alltid levert minst ett plagg som er ødelagt av hull, revner, skitne og flekkete og brukte, eller ødelagte. Bestiller jeg møbler, er de ødelagte eller feilvarer. Bestiller jeg hvitevarer eller annen elektronikk, får jeg feilvarer. Skal ikke si hvilken kjede, men et er en bestemt kjede som alltid sender meg feil. Bestilte krus fra en interiørbutikk hvor alle var Knuste. Jeg måtte returnere og bestille på ny seks ganger før jeg fikk de seks krusene hele... Uansett hva jeg bestiller, er det fra en norsk bedrift, er det feilvarer eller ødelagte varer. Hver. Eneste. Gang. 

Ordene han dengang, trua meg med, stemmer. «Jeg skal ødelegge livet ditt. Jeg skal ødelegge ryktet ditt. Bare vent, det skal ikke bli noe særlig å være deg». 

Han har satt ut ett eller annet rykte. Folk jeg har vært på hils med har sluttet å hilse. 

Jeg føler meg behandlet som en kriminell. Ikke kan jeg gå ut og shoppe. Ikke kan jeg bestille varer over nett. Ikke kan jeg bestille meg hotellrom i en kjede fordi han har et nært familiemedlem som jobber i den hotellkjeden og gudene skal vite hva de da kan finne på...

Kort sagt, han har løyet om meg og brukt sin påvirkning til andre nære om å lyve om meg og samtlige bransjer har meg svartelistet på et vis. En hel hotellkjede. Spisesteder. Klesbutikker og interiør- og møbelbutikker. Elektrobransjen. Frisører og skjønnhetsbransjen. Garantert flere bransjer og steder... Dette har pågått i over sju år. Det er ingen tilfeldighet, og det er helt uutholdelig.

Orker ikke å leve slik mer, trakasseringen ødelegger meg helt snart. 

Hva i all verden gjør jeg... Dette holder jeg ikke ut snart mer.

 

Anonymkode: d06f8...ade

Har vennene dine lagt merke til dette? Enten er du utsatt for en skikkelig psykopat eller så har du freaket deg selv på et vis, eller en god blanding av begge deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

 

Anonymkode: 6470e...12b

❤️

Anonymkode: 48282...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert gjenkjent, men vet om en som kunne holdt på slik. 

Gjennom de første 10 årene drev han et av få utesteder. Det var kjent at han solgte dop over disken om man spurte etter det. Det var skjult kamera på doene så ingen andre enn han skulle selge der. Over utestedet bodde han privat og i blant fikk han lurt med seg overstadig berusede jenter dit og voldtok de. Dette er noe alle vet, så jenter går ikke dit alene og tar alle forhåndsregler.

Den fyren fikk kontroll på alle kebabsjappene og det foregår mye rart via de også. Det er ikke trygt å gå på spesielt den ene, alene som jente. 

Samme fyren og hans familie som styrer alt dette har sittet som eier av flere små firmaer med kun dealere som jobber under seg. 

Samme fyr kom seg inn i politikken i byen og sitter nå ganske høyt oppe innen det! 

Anonymkode: 0f9c7...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at en slik fyr kunne gjort noe lignende mot ts. 

Anonymkode: 0f9c7...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 6.27):

Samtlig post åpnes. Brev rives opp, kommer gjenklistret og pakker er ikke alltid åpnet men det er veldig tydelig når de er det. Rifter i pakker er noe helt annet enn åpnede emballasjer. 

Du har rett, hvorfor skal folk gidde? Likevel skjer alt dette. For å si det sånn: han har en nær i sin familie i hver av nevnte bransjer.

Han har en stor familie og krets. Og jeg er ikke den første han har vært sånn mot. 

Anonymkode: d06f8...ade

Sett opp viltkamera ved postkassen. Er det noe du kan ta han på så er det å åpne andres post. Det er ikke lovlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... Hva med politiet? Anmelde? For det er uansett ikke lovlig... 

Og ja.. sett opp kamera!  Og dokumentere. Jeg vet at noen kan gjøre slike ting, også her i Norge. 

Håper det går bra. Men du MÅ ta tak. Krisesenter osv, ikke i samme by. Og vennene dine må få vite slik at de også kan beskytte deg. Og du MÅ vekk. 

Anonymkode: 32b2b...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få inn en IT ekspert til å sjekke telefon, mac, eller PC. Mulig han er såpass flink at han kan spore alt du gjør. Det samme gjelder bil, sjekk om han har sporing under bilen din og følger med på hvor du er etc. Halvparten av hendelsene kan skyldes tilfeldigheter mens resten kanskje kan skyldes ham. Og ja, gjør som foreslått tidligere i tråden, sett opp kamera ved postkassen din. Gjør lure ting. Dersom du har råd kan du leie en privatetterforsker til å følge med på personen noen døgn. Det finnes mange privatetterforskere og lei gjerne en fra en annen by!

Anonymkode: 8e651...f73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener at dette ikke er å ødelegge livet ditt. Dette er små irritasjoner. Jeg foreslår at du ignorerer alt sammen og lever som normalt.

Begynn å bestill lasagne i steden for pizza, eller annen type mat som ikke kan køddes med. Posten ignorerer du bare, spiller vel ingen rolle om den er åpna så lenge innholdet er der? Gå til frisøren, og får du dårlig service legger du igjen dårlig anmeldelse etterpå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 5.47):

Dette blir langt...

 

Jeg ble for mange år siden, utsatt for grov manipulering og trusler om å gjøre som en person sa, hvis ikke skulle han ødelegge alt for meg... Han manipulerte seg til sex mange ganger, var svært voldelig, dette over en lengre periode. og jeg måtte bare gjøre som han sa, og spille de, hvis ikke skulle han ødelegge livet mitt. Jeg kutta etterhvert all kontakt og flytta unna byen en stund for å få fred, men han trua meg fordi han tålte ikke avvisningen. 

Han er en godt voksen mann, mye eldre enn meg, og svært psykisk ustabil. Han trua meg med at han hadde en revolver og var ikke redd for å bruke den. Han gjorde innbrudd i leiligheten min da jeg var vekke. Han stalket meg og fulgte etter meg overalt.  Jeg flyttet en periode til nabobyen pga dette. Han var ganske profilert for mange år siden, og har en stor krets med bekjente, familie og venner. Privat og profesjonelt. Og han lyver om meg. Til alle sammen. 

Han sa trusler som at han skulle sørge for at jeg aldri fikk jobb igjen i byen. Vel, det er ikke det eneste han har gjort. Han har alltid noen som kjenner han, og et rykte som jeg ikke aner hva er, er satt ut om meg. Og det har spredt seg. 

Han har fått meg i et slags register for butikker. Han kjenner de fleste som driver butikker og kjeder i byen. Kanskje også fylket...  Jeg har aldri i mitt liv stjelt, men hver gang jeg er i en butikk, kommer Securitas. Ett eksempel: jeg hadde bestilt klikk og hent i en helsekostforretning og det var kø, og pga corona sto jeg jo litt unna de foran i køen og ventet. Da kom Securitas og svinset rundt... Hver gang jeg gikk inn på en Vitabutikk kom Securitas. Hver eneste gang. Jeg slutta å handle der. Jeg ble nektet service en gang på en butikk fordi personen måtte da på lageret men han turte ikke å gå fra kassa... Jeg blir behandlet som en kriminell... Og har aldri i mitt liv stjelt eller gjort noe kriminelt. Jeg kler meg klassisk og ordentlig og har gode manerer... Er høyskoleutdannet. Jeg er et ordentlig menneske...

Han har nære bekjente i frisørbransjen. Samtlige jeg har vært til de siste årene, har gitt elendig behandling (slått meg gang på gang med hårføner ved tørking, kløpet meg, revet meg i ørene etc) og sølt vann langt nedover ryggen HVER gang, på forskjellig salong men samme behandling overalt, og tatt dyrere pris for behandling venninner har tatt for samme, og håret mitt har ofte ikke sett ut etterpå. Jeg har nå sluttet med å gå til frisør. Jeg tar bare ikke sjansen. Negler fikk jeg påsatt så stramt at måtte på legevakta om natta og har permanent fått ødelagt neglesengene. Skjønnhetsbransjen kan jeg derfor ikke ha noen timer hos... 

Han har nære bekjente i restaurantbransjen. Samtlige ganger jeg er innom et enkelt sted og spiser, som F eks pizza, blir den servert uten saus. Ja, rett og slett uten saus. Gå til hvilken som helst pizzarestaurant eller fastfood i fylket, og jeg får servert mat som enten er tuklet med eller, om det er pizza, pizza uten saus. Så jeg har sluttet med å spise ute. Er vi flere som   spiser pizza sammen, blir den servert uten saus, og vi har blitt hånet ved klage på pizzaen. Dette har skjedd påfallende mange ganger, altså hver gang, selv når jeg har spist sammen med forskjellige venner og bekjente av meg. Alle har reagert på at pizzaen ble levert uten saus. Så jeg spiser ikke ute mer. Bestiller heller aldri pizza hjem på døra. 

Bestiller jeg noe i posten, det seg være alt fra klær, sko, ting til hjemmet, kunstnerutstyr, blir posten min åpnet. Og om de ikke er det, F eks klær, får jeg alltid levert minst ett plagg som er ødelagt av hull, revner, skitne og flekkete og brukte, eller ødelagte. Bestiller jeg møbler, er de ødelagte eller feilvarer. Bestiller jeg hvitevarer eller annen elektronikk, får jeg feilvarer. Skal ikke si hvilken kjede, men et er en bestemt kjede som alltid sender meg feil. Bestilte krus fra en interiørbutikk hvor alle var Knuste. Jeg måtte returnere og bestille på ny seks ganger før jeg fikk de seks krusene hele... Uansett hva jeg bestiller, er det fra en norsk bedrift, er det feilvarer eller ødelagte varer. Hver. Eneste. Gang. 

Ordene han dengang, trua meg med, stemmer. «Jeg skal ødelegge livet ditt. Jeg skal ødelegge ryktet ditt. Bare vent, det skal ikke bli noe særlig å være deg». 

Han har satt ut ett eller annet rykte. Folk jeg har vært på hils med har sluttet å hilse. 

Jeg føler meg behandlet som en kriminell. Ikke kan jeg gå ut og shoppe. Ikke kan jeg bestille varer over nett. Ikke kan jeg bestille meg hotellrom i en kjede fordi han har et nært familiemedlem som jobber i den hotellkjeden og gudene skal vite hva de da kan finne på...

Kort sagt, han har løyet om meg og brukt sin påvirkning til andre nære om å lyve om meg og samtlige bransjer har meg svartelistet på et vis. En hel hotellkjede. Spisesteder. Klesbutikker og interiør- og møbelbutikker. Elektrobransjen. Frisører og skjønnhetsbransjen. Garantert flere bransjer og steder... Dette har pågått i over sju år. Det er ingen tilfeldighet, og det er helt uutholdelig.

Orker ikke å leve slik mer, trakasseringen ødelegger meg helt snart. 

Hva i all verden gjør jeg... Dette holder jeg ikke ut snart mer.

 

Anonymkode: d06f8...ade

Jeg ville samlet sammen alle disse bevisene og alle mail og meldinger fra denne djevelen av en mann og anmeldt ham for æreskrenkelse m.m.

Anonymkode: c9ce1...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av problemet for mange er at det er så sprøtt at det blir vanskelig å tro historiene. Letteste er å påstå at du er paranoid, fremfor å innse at sånt skjer også i lille Norge.

Jeg har en venn som jobbet lenge med å få behandling for å behandle traumer, fordi ingen trodde på livshistorien. Min venn var såpass heldig å støte på en behandler som begynte å grave i papirene, så at alt personen fortalte begynte å stemme når man så på jornalen langt tilbake, skader dokumentert, stemte med beskrivelsene, dokumenterte hendelser fra barnevern osv stemte med når min venn tidfestet ting.  Det er en historie som vill at man bare ser det på film. Ingen trodde dette kunne være oppveksten til et barn/ungdom i trygge lille Norge.

Så vi skal være litt forsiktig med å påstå at ts er paranoid og syk, bare fordi det høres uvirkelig ut. Å stille spørsmål om man har vurdert om man kan være paranoid er en ting, men å diagnostisere noen på et forum fordi man ikke tror det finnes slikt i Norge, blir feil. Vi vil ikke tro at det finnes personer i Norge med den makten, men det gjør det.... dessverre

Ville som noen sa, begynte å samle bevis, hvilke steder oppleves dette, hvor ofte, er det personer på den butikken/steder som har direkte forbindelse med denne mannen?

Det kan komme frem at omfanget er mindre spesielt ang Securitas, at man noen ganger oppfatter en tilstedeværelse av andre årsaker/tilfeldighet for det samme som at de er det pga deg.

Men det vil gi deg et innblikk i hvor omfattende det faktisk er, deretter er politi et alternativ. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss husk og behold flere kopier selv og behold flere kopier rundt hos andre du kjenner som bor laaaaaaaangt borte.

Ta bilde av all dårlig mat, all ødelagt tøy, alt som er feilvare, alle avvik, all åpnet post osv.

Anonymkode: c9ce1...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...