Gå til innhold

Han og hele hans familie har ødelagt livet mitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette blir langt...

 

Jeg ble for mange år siden, utsatt for grov manipulering og trusler om å gjøre som en person sa, hvis ikke skulle han ødelegge alt for meg... Han manipulerte seg til sex mange ganger, var svært voldelig, dette over en lengre periode. og jeg måtte bare gjøre som han sa, og spille de, hvis ikke skulle han ødelegge livet mitt. Jeg kutta etterhvert all kontakt og flytta unna byen en stund for å få fred, men han trua meg fordi han tålte ikke avvisningen. 

Han er en godt voksen mann, mye eldre enn meg, og svært psykisk ustabil. Han trua meg med at han hadde en revolver og var ikke redd for å bruke den. Han gjorde innbrudd i leiligheten min da jeg var vekke. Han stalket meg og fulgte etter meg overalt.  Jeg flyttet en periode til nabobyen pga dette. Han var ganske profilert for mange år siden, og har en stor krets med bekjente, familie og venner. Privat og profesjonelt. Og han lyver om meg. Til alle sammen. 

Han sa trusler som at han skulle sørge for at jeg aldri fikk jobb igjen i byen. Vel, det er ikke det eneste han har gjort. Han har alltid noen som kjenner han, og et rykte som jeg ikke aner hva er, er satt ut om meg. Og det har spredt seg. 

Han har fått meg i et slags register for butikker. Han kjenner de fleste som driver butikker og kjeder i byen. Kanskje også fylket...  Jeg har aldri i mitt liv stjelt, men hver gang jeg er i en butikk, kommer Securitas. Ett eksempel: jeg hadde bestilt klikk og hent i en helsekostforretning og det var kø, og pga corona sto jeg jo litt unna de foran i køen og ventet. Da kom Securitas og svinset rundt... Hver gang jeg gikk inn på en Vitabutikk kom Securitas. Hver eneste gang. Jeg slutta å handle der. Jeg ble nektet service en gang på en butikk fordi personen måtte da på lageret men han turte ikke å gå fra kassa... Jeg blir behandlet som en kriminell... Og har aldri i mitt liv stjelt eller gjort noe kriminelt. Jeg kler meg klassisk og ordentlig og har gode manerer... Er høyskoleutdannet. Jeg er et ordentlig menneske...

Han har nære bekjente i frisørbransjen. Samtlige jeg har vært til de siste årene, har gitt elendig behandling (slått meg gang på gang med hårføner ved tørking, kløpet meg, revet meg i ørene etc) og sølt vann langt nedover ryggen HVER gang, på forskjellig salong men samme behandling overalt, og tatt dyrere pris for behandling venninner har tatt for samme, og håret mitt har ofte ikke sett ut etterpå. Jeg har nå sluttet med å gå til frisør. Jeg tar bare ikke sjansen. Negler fikk jeg påsatt så stramt at måtte på legevakta om natta og har permanent fått ødelagt neglesengene. Skjønnhetsbransjen kan jeg derfor ikke ha noen timer hos... 

Han har nære bekjente i restaurantbransjen. Samtlige ganger jeg er innom et enkelt sted og spiser, som F eks pizza, blir den servert uten saus. Ja, rett og slett uten saus. Gå til hvilken som helst pizzarestaurant eller fastfood i fylket, og jeg får servert mat som enten er tuklet med eller, om det er pizza, pizza uten saus. Så jeg har sluttet med å spise ute. Er vi flere som   spiser pizza sammen, blir den servert uten saus, og vi har blitt hånet ved klage på pizzaen. Dette har skjedd påfallende mange ganger, altså hver gang, selv når jeg har spist sammen med forskjellige venner og bekjente av meg. Alle har reagert på at pizzaen ble levert uten saus. Så jeg spiser ikke ute mer. Bestiller heller aldri pizza hjem på døra. 

Bestiller jeg noe i posten, det seg være alt fra klær, sko, ting til hjemmet, kunstnerutstyr, blir posten min åpnet. Og om de ikke er det, F eks klær, får jeg alltid levert minst ett plagg som er ødelagt av hull, revner, skitne og flekkete og brukte, eller ødelagte. Bestiller jeg møbler, er de ødelagte eller feilvarer. Bestiller jeg hvitevarer eller annen elektronikk, får jeg feilvarer. Skal ikke si hvilken kjede, men et er en bestemt kjede som alltid sender meg feil. Bestilte krus fra en interiørbutikk hvor alle var Knuste. Jeg måtte returnere og bestille på ny seks ganger før jeg fikk de seks krusene hele... Uansett hva jeg bestiller, er det fra en norsk bedrift, er det feilvarer eller ødelagte varer. Hver. Eneste. Gang. 

Ordene han dengang, trua meg med, stemmer. «Jeg skal ødelegge livet ditt. Jeg skal ødelegge ryktet ditt. Bare vent, det skal ikke bli noe særlig å være deg». 

Han har satt ut ett eller annet rykte. Folk jeg har vært på hils med har sluttet å hilse. 

Jeg føler meg behandlet som en kriminell. Ikke kan jeg gå ut og shoppe. Ikke kan jeg bestille varer over nett. Ikke kan jeg bestille meg hotellrom i en kjede fordi han har et nært familiemedlem som jobber i den hotellkjeden og gudene skal vite hva de da kan finne på...

Kort sagt, han har løyet om meg og brukt sin påvirkning til andre nære om å lyve om meg og samtlige bransjer har meg svartelistet på et vis. En hel hotellkjede. Spisesteder. Klesbutikker og interiør- og møbelbutikker. Elektrobransjen. Frisører og skjønnhetsbransjen. Garantert flere bransjer og steder... Dette har pågått i over sju år. Det er ingen tilfeldighet, og det er helt uutholdelig.

Orker ikke å leve slik mer, trakasseringen ødelegger meg helt snart. 

Hva i all verden gjør jeg... Dette holder jeg ikke ut snart mer.

 

Anonymkode: d06f8...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kontakter livskrisehjelpen eller legevakta nå. Du er rett og slett paranoid og trenger hjelp. 

Anonymkode: bc4e6...292

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mjaus skrev (1 minutt siden):

Sikker på du ikke er en "smule" paranoid?🥴

Nei, det skulle jeg virkelig ønske at jeg var men jeg er frisk og har ingen psykiske lidelser men venta på denne. Tro meg, han der har makt og påvirkning. 

Anonymkode: d06f8...ade

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må flytte langt vekk? 

Anonymkode: 83c72...240

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må flytte langt vekk? 

Anonymkode: 83c72...240

Så jeg skal flytte fra hjemmet, familie, venner, barnet må flytte fra sine venner og alt? 

Anonymkode: d06f8...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så jeg skal flytte fra hjemmet, familie, venner, barnet må flytte fra sine venner og alt? 

Anonymkode: d06f8...ade

Ja, hvis det er dét som må til for at du skal få det levelig, så. Er da mange barnefamilier som flytter av ulike årsaker. Det går seg til for ungene også.

Anonymkode: 83c72...240

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det skulle jeg virkelig ønske at jeg var men jeg er frisk og har ingen psykiske lidelser men venta på denne. Tro meg, han der har makt og påvirkning. 

Anonymkode: d06f8...ade

Tro meg, de systemene som er nødvendig for at vektere skal stå i beredskap og komme på minuttet så fort du dukker opp, finnes ikke.

Ikke sporingssystemet som er nødvendig for å kunne holde styr på deg heller, det er ytterst tvilsomt, vanskelig teknisk, og selvfølgelig totalt ulovlig.

Svært få som befinner seg i en psykosetilstand tror på at de selv sliter psykisk, forresten. 

Anonymkode: 646fd...1dc

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samle bevis, anmeld og flytt om nødvendig. Det her går ikke å leve under i lengden. Jeg vet det høres enklere sagt enn gjort ut, men du kan ikke leve sånn! Venner og familie har du uansett. Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men det er ikke sikkert du trenger å flytte veldig langt før det gir seg. Eller roer seg i hvert fall. Er butikker/hotellet kjeder, ja så send Mail til hovedkontoret og gi beskjed om hvordan de holder på. Reis deg og stå stødig.
 

og til de som stempler dette som psykisk sykdom. Slutt! Man kan selvfølgelig aldri vite, og noen ganger blir man paranoid om for mange ting har skjedd over for lang tid. Så man leser mer i ting enn det som kanskje er der. Men sånne mannfolk finnes! Har vært borti en sånn en selv, og de kan kunsten å ødelegge. De gjør alt! Enten det er å bakvaske andre, ødelegge for andre sosialt, gå rundt huset du bor eller skaffe deg gjeld. Jeg har vært der, de finnes. Er i dag fri.  

Anonymkode: 4d3a6...03d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten din blir åpnet så fort du bestiller noe, det er satt ut rykter om deg, men du har ikke hørt dem. Vektere står på vakt døgnet rundt, og så fort du dukker opp kommer de. 

Nettet ditt er overvåket, siden de vet når du bestiller klikk- og hent. ALLE overvåker deg.

Dette er særdeles lite sannsynlig, og svært vanskelig å få til, uansett hvor mye makt en enkeltperson har.

Anonymkode: 646fd...1dc

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du har lagt deg ut med mafiaen, så hørtes dette litt ekstremt ut. 

Jeg tenker at du ser alt som skjer i sammenheng med denne mannen. 

(For å ta en sammenligning, jeg gikk i klasse med en afrikaner. Han mente matbutikken var så rasistiske, for vektere fulgte ham alltid på butikken. Men når vi snakket om dette i klassen, så viste det seg jo at dette gjaldt oss alle på ungdomsskolen. Det var ikke pga hudfarge, men pga alder at vekterne fulgte oss)

Anonymkode: a6d4a...34a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tro meg, de systemene som er nødvendig for at vektere skal stå i beredskap og komme på minuttet så fort du dukker opp, finnes ikke.

Ikke sporingssystemet som er nødvendig for å kunne holde styr på deg heller, det er ytterst tvilsomt, vanskelig teknisk, og selvfølgelig totalt ulovlig.

Svært få som befinner seg i en psykosetilstand tror på at de selv sliter psykisk, forresten. 

Anonymkode: 646fd...1dc

Nei jeg har ingenting sånt, men det er da merkelig at hver gang jeg er innom butikk så kommer en vekter. En venninne har bemerket det samme da vi har shoppet sammen flere ganger. Er det utenfor byen, er det noe annet. Er kun i den byen.

Anonymkode: d06f8...ade

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det du lister opp, er jo ting som går utover kjedene (de må sende nye ting, og bruke ekstra penger). Frisør og neglebehandling bør du jo så absolutt klage på, og kreve at de fikser håret ditt/neglene dine. Og pizzaen (skjønner ikke helt hva du mener med saus, men er det tomatsaus som mangler, så må jo de også lage ny pizza). Så hvorfor skulle disse bedriftene sabotere for seg selv ved å sløse med penger? Det høres riktignok ut som at du har vært uheldig når du bestiller ting, men jeg tviler på at det er noe feil hver eneste gang du har bestilt. Og er all post åpnet, eller er det rifter i noen pakker som kan komme av uhell? 

Du vet jo heller ikke om vedkommende har satt ut rykte om deg, for du har ikke hørt det selv. Men du tror det. Du skriver at du har familie og venner på hjemplassen din, så hadde det vært satt ut rykte om deg, ville jo noen av dem hørt det.

Jeg har ei venninne som jobber i butikk. Om hun må en rask tur på do, og jobber alene i butikken, kan hun ikke gå så frem det ikke er noen hun stoler 100% på som kan passe på butikken mens hun er borte. Kanskje derfor vedkommende du handlet for ikke kunne gå på lageret også? 

Her høres det ut som at ordene til personen som truet deg har festet seg alt for godt i deg, og dermed blitt en sannhet for deg. Så alt du opplever blir sett i lys av truslene. Hvorfor skulle så mange personer være så interessert i deg og ditt liv, at de skulle gidde å holde på slik du beskriver? 

Anonymkode: 1d13a...a44

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei jeg har ingenting sånt, men det er da merkelig at hver gang jeg er innom butikk så kommer en vekter. En venninne har bemerket det samme da vi har shoppet sammen flere ganger. Er det utenfor byen, er det noe annet. Er kun i den byen.

Anonymkode: d06f8...ade

Det er rimelig vanlig at det er vekter på butikkene.

Og det er en UFATTELIG drøy konklusjon å trekke basert på at det dukker opp vekter så fort du går inn i butikken. Det er vesentig mer sannsynlig å tro det har noe med hvordan du ser ut å gjøre, for eksempel.

Du virker oversensitiv, og ser etter noe som skal bekrefte dine tanker. Da kan man egentlig se det meste.

Vet du hvor mye det hadde kostet å overvåke deg til denne graden, og hvor dyrt det ville vært å betalt vektere døgnet rundt bare for at du kanskje skulle dukke opp? Vi snakker da flere vektere på så godt som døgnbetalt, siden de dukker opp på minuttet du går inn i butikken. Så type en vekter per butikk i hele byen.

Anonymkode: 646fd...1dc

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Posten din blir åpnet så fort du bestiller noe, det er satt ut rykter om deg, men du har ikke hørt dem. Vektere står på vakt døgnet rundt, og så fort du dukker opp kommer de. 

Nettet ditt er overvåket, siden de vet når du bestiller klikk- og hent. ALLE overvåker deg.

Dette er særdeles lite sannsynlig, og svært vanskelig å få til, uansett hvor mye makt en enkeltperson har.

Anonymkode: 646fd...1dc

Har aldri sagt at nettet mitt er overvåket. Har ikke sagt at de vet når jeg bestiller klikk og hent. 

Når jeg står i kø i butikken og Securitas kommer løpende og spør butikkansatt hva det gjelder. Sier ikke at de kom for MEG, men at hver eneste gang jeg handler i en butikk på senteret der, kommer det Securitas. Hver eneste gang. Man er ikke nødvendigvis paranoid for å synes at det er merkelig... Er det samme som å si at man er innbilsk fordi Securitas følger etter deg... Det er ikke sånn.

Anonymkode: d06f8...ade

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør oppsøke helsehjelp. Åpenbart at du er paranoid og har vrangforestillinger 

Anonymkode: af10e...d31

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du bør oppsøke helsehjelp. Åpenbart at du er paranoid og har vrangforestillinger 

Anonymkode: af10e...d31

ps. Jeg er ikke instruert av ham til å si dette til deg 

Anonymkode: af10e...d31

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mye av det du lister opp, er jo ting som går utover kjedene (de må sende nye ting, og bruke ekstra penger). Frisør og neglebehandling bør du jo så absolutt klage på, og kreve at de fikser håret ditt/neglene dine. Og pizzaen (skjønner ikke helt hva du mener med saus, men er det tomatsaus som mangler, så må jo de også lage ny pizza). Så hvorfor skulle disse bedriftene sabotere for seg selv ved å sløse med penger? Det høres riktignok ut som at du har vært uheldig når du bestiller ting, men jeg tviler på at det er noe feil hver eneste gang du har bestilt. Og er all post åpnet, eller er det rifter i noen pakker som kan komme av uhell? 

Du vet jo heller ikke om vedkommende har satt ut rykte om deg, for du har ikke hørt det selv. Men du tror det. Du skriver at du har familie og venner på hjemplassen din, så hadde det vært satt ut rykte om deg, ville jo noen av dem hørt det.

Jeg har ei venninne som jobber i butikk. Om hun må en rask tur på do, og jobber alene i butikken, kan hun ikke gå så frem det ikke er noen hun stoler 100% på som kan passe på butikken mens hun er borte. Kanskje derfor vedkommende du handlet for ikke kunne gå på lageret også? 

Her høres det ut som at ordene til personen som truet deg har festet seg alt for godt i deg, og dermed blitt en sannhet for deg. Så alt du opplever blir sett i lys av truslene. Hvorfor skulle så mange personer være så interessert i deg og ditt liv, at de skulle gidde å holde på slik du beskriver? 

Anonymkode: 1d13a...a44

Samtlig post åpnes. Brev rives opp, kommer gjenklistret og pakker er ikke alltid åpnet men det er veldig tydelig når de er det. Rifter i pakker er noe helt annet enn åpnede emballasjer. 

Du har rett, hvorfor skal folk gidde? Likevel skjer alt dette. For å si det sånn: han har en nær i sin familie i hver av nevnte bransjer.

Han har en stor familie og krets. Og jeg er ikke den første han har vært sånn mot. 

Anonymkode: d06f8...ade

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ps. Jeg er ikke instruert av ham til å si dette til deg 

Anonymkode: af10e...d31

 

Så modent...

Anonymkode: d06f8...ade

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er rimelig vanlig at det er vekter på butikkene.

Og det er en UFATTELIG drøy konklusjon å trekke basert på at det dukker opp vekter så fort du går inn i butikken. Det er vesentig mer sannsynlig å tro det har noe med hvordan du ser ut å gjøre, for eksempel.

Du virker oversensitiv, og ser etter noe som skal bekrefte dine tanker. Da kan man egentlig se det meste.

Vet du hvor mye det hadde kostet å overvåke deg til denne graden, og hvor dyrt det ville vært å betalt vektere døgnet rundt bare for at du kanskje skulle dukke opp? Vi snakker da flere vektere på så godt som døgnbetalt, siden de dukker opp på minuttet du går inn i butikken. Så type en vekter per butikk i hele byen.

Anonymkode: 646fd...1dc

Vel de kommer etter at jeg har vært i butikken en stund. Hver gang. Jeg syns bare det er rart. Jeg har aldri stjelt noe og kler meg pent og går ikke og tar på ting i butikken eller noe sånt, jeg har manerer. 

Anonymkode: d06f8...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...