Gå til innhold

Han og hele hans familie har ødelagt livet mitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet da det. Men i enkelte butikker kommer de alltid. 

Anonymkode: d06f8...ade

Nå får du gi deg.. Mener du seriøst for hver gang du dukker opp så er det vektere overalt og når du ikke er i diverse butikker så er de forduftet?

Det du sier gir ingen mening i det hele tatt. En person å persons familie har ikke så mye vakt at de kan holde på slik uten at det blir lagt fram bevis og fått en rettslig dom på saken. 

Anonymkode: 1bf61...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så jeg skal flytte fra hjemmet, familie, venner, barnet må flytte fra sine venner og alt? 

Anonymkode: d06f8...ade

Ja, og bytte navn, anonymisere deg på nett så tlf nr ikke kan spores opp. 

Anonymkode: fd02a...347

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå får du gi deg.. Mener du seriøst for hver gang du dukker opp så er det vektere overalt og når du ikke er i diverse butikker så er de forduftet?

Det du sier gir ingen mening i det hele tatt. En person å persons familie har ikke så mye vakt at de kan holde på slik uten at det blir lagt fram bevis og fått en rettslig dom på saken. 

Anonymkode: 1bf61...30c

Det er på det ene senteret hvor en av hans egne jobber. 

Anonymkode: d06f8...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vet da det. Men i enkelte butikker kommer de alltid. 

Anonymkode: d06f8...ade

Her hadde jeg dratt dit ofte, sett mye, lenge og kjøp noe nips innimellom. Blir nok lei av å kaste bort penger på vakter etter hvert. 

Anonymkode: b071c...710

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er på det ene senteret hvor en av hans egne jobber. 

Anonymkode: d06f8...ade

Nja.. Tviler

Anonymkode: 1bf61...30c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her hadde jeg dratt dit ofte, sett mye, lenge og kjøp noe nips innimellom. Blir nok lei av å kaste bort penger på vakter etter hvert. 

Anonymkode: b071c...710

Jeg bruker å bestemme meg på nettet først, gå inn og finne varen eller spør om de kan finne den. Er sjeldent lenge i butikker men det er hyggelig å se om de har noe fint så da kjøper jeg gjerne mer... 

Anonymkode: d06f8...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær så snill og oppsøk lege nå og få henvisning til psykolog. Du trenger hjelp etter det du har opplevd, samtidig som du uten tvil tolker nesten alt som går galt i livet ditt i lys av hva denne mannen har gjort mot deg - og det kan bare ikke være tilfelle. Det er mange forskjellige folk som jobber i posten, i butikker og på restauranter, ferievikarer og andre vikarer, folk kommer og går.

Én mann kan ikke klare å få samtlige utesteder, restauranter, butikker, frisører og ørti ansatte i posten til å sabotere for deg. Altså, hvor sannsynlig er det at alle disse menneskene risikerer å miste jobben og potensielt sett ødelegge sitt eget profesjonelle liv kun fordi denne mannen har bedt dem om å gjøre det? Du trenger hjelp nå! ❤️ 

Anonymkode: 0a035...79c

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel de kommer etter at jeg har vært i butikken en stund. Hver gang. Jeg syns bare det er rart. Jeg har aldri stjelt noe og kler meg pent og går ikke og tar på ting i butikken eller noe sånt, jeg har manerer. 

Anonymkode: d06f8...ade

Hei,

Er du litt fjern i butikken, og vanskelig å få kontakt med? Jeg har aelv opplevd at om jeg går i min egen verden, eller virker sur eller ikke tar en samtale med de ansatte så blir de usikre. At de ringer sekuritas når de skal på dass og det er kunder i butikk må de vel få lov til. Det er ikke merkelig.

Anonymkode: 831a4...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vær så snill og oppsøk lege nå og få henvisning til psykolog. Du trenger hjelp etter det du har opplevd, samtidig som du uten tvil tolker nesten alt som går galt i livet ditt i lys av hva denne mannen har gjort mot deg - og det kan bare ikke være tilfelle. Det er mange forskjellige folk som jobber i posten, i butikker og på restauranter, ferievikarer og andre vikarer, folk kommer og går.

Én mann kan ikke klare å få samtlige utesteder, restauranter, butikker, frisører og ørti ansatte i posten til å sabotere for deg. Altså, hvor sannsynlig er det at alle disse menneskene risikerer å miste jobben og potensielt sett ødelegge sitt eget profesjonelle liv kun fordi denne mannen har bedt dem om å gjøre det? Du trenger hjelp nå! ❤️ 

Anonymkode: 0a035...79c

Enig her. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette blir langt...

 

Jeg ble for mange år siden, utsatt for grov manipulering og trusler om å gjøre som en person sa, hvis ikke skulle han ødelegge alt for meg... Han manipulerte seg til sex mange ganger, var svært voldelig, dette over en lengre periode. og jeg måtte bare gjøre som han sa, og spille de, hvis ikke skulle han ødelegge livet mitt. Jeg kutta etterhvert all kontakt og flytta unna byen en stund for å få fred, men han trua meg fordi han tålte ikke avvisningen. 

Han er en godt voksen mann, mye eldre enn meg, og svært psykisk ustabil. Han trua meg med at han hadde en revolver og var ikke redd for å bruke den. Han gjorde innbrudd i leiligheten min da jeg var vekke. Han stalket meg og fulgte etter meg overalt.  Jeg flyttet en periode til nabobyen pga dette. Han var ganske profilert for mange år siden, og har en stor krets med bekjente, familie og venner. Privat og profesjonelt. Og han lyver om meg. Til alle sammen. 

Han sa trusler som at han skulle sørge for at jeg aldri fikk jobb igjen i byen. Vel, det er ikke det eneste han har gjort. Han har alltid noen som kjenner han, og et rykte som jeg ikke aner hva er, er satt ut om meg. Og det har spredt seg. 

Han har fått meg i et slags register for butikker. Han kjenner de fleste som driver butikker og kjeder i byen. Kanskje også fylket...  Jeg har aldri i mitt liv stjelt, men hver gang jeg er i en butikk, kommer Securitas. Ett eksempel: jeg hadde bestilt klikk og hent i en helsekostforretning og det var kø, og pga corona sto jeg jo litt unna de foran i køen og ventet. Da kom Securitas og svinset rundt... Hver gang jeg gikk inn på en Vitabutikk kom Securitas. Hver eneste gang. Jeg slutta å handle der. Jeg ble nektet service en gang på en butikk fordi personen måtte da på lageret men han turte ikke å gå fra kassa... Jeg blir behandlet som en kriminell... Og har aldri i mitt liv stjelt eller gjort noe kriminelt. Jeg kler meg klassisk og ordentlig og har gode manerer... Er høyskoleutdannet. Jeg er et ordentlig menneske...

Han har nære bekjente i frisørbransjen. Samtlige jeg har vært til de siste årene, har gitt elendig behandling (slått meg gang på gang med hårføner ved tørking, kløpet meg, revet meg i ørene etc) og sølt vann langt nedover ryggen HVER gang, på forskjellig salong men samme behandling overalt, og tatt dyrere pris for behandling venninner har tatt for samme, og håret mitt har ofte ikke sett ut etterpå. Jeg har nå sluttet med å gå til frisør. Jeg tar bare ikke sjansen. Negler fikk jeg påsatt så stramt at måtte på legevakta om natta og har permanent fått ødelagt neglesengene. Skjønnhetsbransjen kan jeg derfor ikke ha noen timer hos... 

Han har nære bekjente i restaurantbransjen. Samtlige ganger jeg er innom et enkelt sted og spiser, som F eks pizza, blir den servert uten saus. Ja, rett og slett uten saus. Gå til hvilken som helst pizzarestaurant eller fastfood i fylket, og jeg får servert mat som enten er tuklet med eller, om det er pizza, pizza uten saus. Så jeg har sluttet med å spise ute. Er vi flere som   spiser pizza sammen, blir den servert uten saus, og vi har blitt hånet ved klage på pizzaen. Dette har skjedd påfallende mange ganger, altså hver gang, selv når jeg har spist sammen med forskjellige venner og bekjente av meg. Alle har reagert på at pizzaen ble levert uten saus. Så jeg spiser ikke ute mer. Bestiller heller aldri pizza hjem på døra. 

Bestiller jeg noe i posten, det seg være alt fra klær, sko, ting til hjemmet, kunstnerutstyr, blir posten min åpnet. Og om de ikke er det, F eks klær, får jeg alltid levert minst ett plagg som er ødelagt av hull, revner, skitne og flekkete og brukte, eller ødelagte. Bestiller jeg møbler, er de ødelagte eller feilvarer. Bestiller jeg hvitevarer eller annen elektronikk, får jeg feilvarer. Skal ikke si hvilken kjede, men et er en bestemt kjede som alltid sender meg feil. Bestilte krus fra en interiørbutikk hvor alle var Knuste. Jeg måtte returnere og bestille på ny seks ganger før jeg fikk de seks krusene hele... Uansett hva jeg bestiller, er det fra en norsk bedrift, er det feilvarer eller ødelagte varer. Hver. Eneste. Gang. 

Ordene han dengang, trua meg med, stemmer. «Jeg skal ødelegge livet ditt. Jeg skal ødelegge ryktet ditt. Bare vent, det skal ikke bli noe særlig å være deg». 

Han har satt ut ett eller annet rykte. Folk jeg har vært på hils med har sluttet å hilse. 

Jeg føler meg behandlet som en kriminell. Ikke kan jeg gå ut og shoppe. Ikke kan jeg bestille varer over nett. Ikke kan jeg bestille meg hotellrom i en kjede fordi han har et nært familiemedlem som jobber i den hotellkjeden og gudene skal vite hva de da kan finne på...

Kort sagt, han har løyet om meg og brukt sin påvirkning til andre nære om å lyve om meg og samtlige bransjer har meg svartelistet på et vis. En hel hotellkjede. Spisesteder. Klesbutikker og interiør- og møbelbutikker. Elektrobransjen. Frisører og skjønnhetsbransjen. Garantert flere bransjer og steder... Dette har pågått i over sju år. Det er ingen tilfeldighet, og det er helt uutholdelig.

Orker ikke å leve slik mer, trakasseringen ødelegger meg helt snart. 

Hva i all verden gjør jeg... Dette holder jeg ikke ut snart mer.

 

Anonymkode: d06f8...ade

At du orker å bruke så lang tid på å skrive en røverhistorie 

Anonymkode: 3339a...ae5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma

Du tok litt vel hardt i da du skrev hovedinnlegget, men senere i tråden prøver du å roe det litt så det skal bli mer troverdig. Først er det vakter og dårlig behandling overalt, så er det «en hendelse her og en hendelse der». 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei men vedkommende har en stor familie og krets som gjør det de kan... Jeg er som sagt ikke paranoid eller har psykiske helseplager, det hadde nesten vært enklere å fikse enn å måtte flytte fra alt. 

Anonymkode: d06f8...ade

Det finnes ganske kreative psykopater, og kanskje har han ordnet noe av dette, men han har nok ikke ordnet alt. Du sier du ikke har psykiske helseplager, men belastning over tid, noe forholdet med han og hans adferd har vært, vil naturligvis påvirke deg i en eller annet form. Det er det aller vanskeligste med paranoide tanker; de er så nær virkeligheten at de KAN være virkelige sett hver for seg. Likevel tilsier summen av disse lav sannsynlighet. 

Sannsynligheten for bekjent i posten som knuser pakkene dine er liten. Eller i nettbutikken. Hvorfor skal noen risikere jobben sin fordi din ex ønsker deg knuste pakker og åpne brev? 

Bekjent på hotellet kan det hende han har, men vil virkelig denne risikere jobben for han? 

Securitas er enkel: det er bare å si at du er en tyv, så kommer bilde av deg opp på vaktrommet. Men...   de er ikke så kjappe at de har mulighet til å dukke opp med en gang du kommer inn i en butikk. Tross alt har de oppgaver å gjøre og butikker å inspisere. 

Frisøren som slår med hårføner er noe...   spesiell. Frisører vet at de får sparken om de slår kundene med hårfønere... 

Men for all del, jeg har hatt paranoide tanker og en god del kjøpte dem i god tro. Likevel så kunne de vært sannsynlige. Jeg kan ikke vite sikkert at de ikke var det, men sannsynligheten av summen er høyst tvilsom. En ting som jeg derimot kan love deg er at det blir svært pinlig etterpå... 

Anonymkode: f1ddf...545

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Posten din blir åpnet så fort du bestiller noe, det er satt ut rykter om deg, men du har ikke hørt dem. Vektere står på vakt døgnet rundt, og så fort du dukker opp kommer de. 

Nettet ditt er overvåket, siden de vet når du bestiller klikk- og hent. ALLE overvåker deg.

Dette er særdeles lite sannsynlig, og svært vanskelig å få til, uansett hvor mye makt en enkeltperson har.

Anonymkode: 646fd...1dc

Som en som har levd med en persons hevn regnende over seg i snart 15 år, vil jeg bare si at nesten ingenting er umulig å få til med nok penger og/eller innflytelse. Rundt manipulerende og hevngjerrige personer lystrer de fleste for å slippe å bli utsatt for tilsvarende hevn selv, og i de tilfellene hvor innflytelsen ikke er gyldig, er penger et språk de fleste kjenner. Det finnes alltid noen som er desperate nok etter penger til å gjøre "en liten tjeneste" (eller ti) for noen som er raus med de store sedlene. 

Jeg vet selvfølgelig ikke om TS virkelig blir utsatt for det hun beskriver eller om hun er psykisk syk, eller om det er en kombinasjon (selv paranoide kan bli forfulgt). Men jeg har uansett ikke noe problem med å tro på at det hun forteller om kan være reellt - jeg har opplevd veldig mye av det selv + mye annet du ikke ville trodd på om jeg så sendte deg klare bevis på det. 

Anonymkode: 2c1ed...a94

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har skrevet om denne situasjonen før, husker jeg. Jeg tror deg når du sier denne mannen har satt ut rykter mot deg og vendt folk mot deg. Om det er en liten plass og denne mannen har slektninger, venner og bekjente som løper hans ærend, er det ikke utenkelig at en slik situasjon kan oppstå.

Noen hendelser vil jeg tro er uhell. Slike uhell som alle med jevne mellomrom er utsatt for. Men det høres ut som det er et mønster i det du forteller, og at du bør komme deg vekk fra den plassen.

Anonymkode: 9735f...029

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette har pågått i over sju år, så hadde jeg vært paranoid, hadde jeg reagert for mange år tilbake.

Ja de finnes, og de som aldri har opplevd sånne, eller vold eller lignende, vil sikkert gjerne tro at jeg er paranoid fordi de ikke kan tro at folk gjør sånt. Men over sju år med dette nå. 

Anonymkode: d06f8...ade

Det er leit at du har det sånn. Men du bør ta kontakt med fastlege for å sortere tanker og begynne på en prosess her. Det du opplever er for deg reelt, men det er ikke 100 prosent sikkert at det er slik at din eks saboterer for deg. 
 

Før du går til legen så Ta bilde av post du mener er åpnet. Ta med til legen din og hør. Evt ta med posten til legen din og få en annens mening. 
 

Spør vekter som kommer om det er mistanker på deg for stjeling. Be han si det rett ut. Si at hvis det er det så ønsker du møte med leder for å få oppklart dette fordi du har aldri stjålet noe. At det må være en misforståelse som du gjerne vil komme til bunns i.  
 

Ellers syns jeg det høres meget spesielt ut at en person kan manipulere så mange mennesker. Jeg håper du har noen opplevelser som har festet seg, men at mange ting også er tilfeldigheter. 
 

Uansett trenger du hjelp fra en objektiv person. Fastlegen din er stedet å begynne tenker jeg. Ikke legevakt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det finnes ganske kreative psykopater, og kanskje har han ordnet noe av dette, men han har nok ikke ordnet alt. Du sier du ikke har psykiske helseplager, men belastning over tid, noe forholdet med han og hans adferd har vært, vil naturligvis påvirke deg i en eller annet form. Det er det aller vanskeligste med paranoide tanker; de er så nær virkeligheten at de KAN være virkelige sett hver for seg. Likevel tilsier summen av disse lav sannsynlighet. 

Sannsynligheten for bekjent i posten som knuser pakkene dine er liten. Eller i nettbutikken. Hvorfor skal noen risikere jobben sin fordi din ex ønsker deg knuste pakker og åpne brev? 

Bekjent på hotellet kan det hende han har, men vil virkelig denne risikere jobben for han? 

Securitas er enkel: det er bare å si at du er en tyv, så kommer bilde av deg opp på vaktrommet. Men...   de er ikke så kjappe at de har mulighet til å dukke opp med en gang du kommer inn i en butikk. Tross alt har de oppgaver å gjøre og butikker å inspisere. 

Frisøren som slår med hårføner er noe...   spesiell. Frisører vet at de får sparken om de slår kundene med hårfønere... 

Men for all del, jeg har hatt paranoide tanker og en god del kjøpte dem i god tro. Likevel så kunne de vært sannsynlige. Jeg kan ikke vite sikkert at de ikke var det, men sannsynligheten av summen er høyst tvilsom. En ting som jeg derimot kan love deg er at det blir svært pinlig etterpå... 

Anonymkode: f1ddf...545

Ja du har rett. Bare noen tanker i natten. 

Det med frisøren stemmer. Og hun er bekjent av han. Men det visste jeg ikke akkurat da, hvis ikke hadde jeg aldri bestilt time på den salongen. Nei de risikerer ikke sin jobb når de driver salongen selv som i dette tilfellet.

 

Anonymkode: d06f8...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som har så mye makt. Du er syk og trenger hjelp. 

Anonymkode: a79a7...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var et snev av sannhet i dette, så hadde du reagert for flere år siden. Dette er bare inne i ditt hode det skjer.

Anonymkode: 35e79...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja du har rett. Bare noen tanker i natten. 

Det med frisøren stemmer. Og hun er bekjent av han. Men det visste jeg ikke akkurat da, hvis ikke hadde jeg aldri bestilt time på den salongen. Nei de risikerer ikke sin jobb når de driver salongen selv som i dette tilfellet.

 

Anonymkode: d06f8...ade

Men du.. det er fult mulig å gå til en frisør som lugger og er skremmende. Jeg har selv opplevd dette uten at de er ute etter meg. 

Kansje du bare ikke husker de normale opplevelsene dine, men mest de skremmende? Jeg har sittet hos en frisør som var direkte rusa og presset saks mot meg mens han presset albuen ned i skulderen min. En annen gang pisket frisøren meg i fjeset /øyene med det våte håret mitt. En annen gang kjeftet en ansatt i kid på meg fordi jeg ville sjekke at prisen var rett, og en gang ringte de sekuritass fordi jeg gikk og hørte på musikk og hadde stor sekk. Folk er sånn!

Anonymkode: 831a4...2f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...