Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.


Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Jeg føler jeg er litt i en dum situasjon. Pga ting og tang som skjer så vil jeg tilby min nevø til å bo her, så kan kan bo med sin søster. Men noen mener det er dumt, at det er verre å bo her hos meg, med mine utfordringer enn i et hus hvor det regelrett er krig hver dag. Det er jo for en periode, ikke permanent. Jeg viser ikke utad det jeg har å stri med, er jo ikke ute etter å overføre til andre eller påvirke ungdom. Jeg synes krangling og uvennskap er verre. Det er ikke ofte vi krangler høyt her i huset, hverfall ikke nå. Og da kan søsknene bo sammen. De er jo ganske store, så de sitter jo ikke oppå oss døgnet rundt eller. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå, har mest lyst å kunne være til hjelp for andre for en gang skyld. Føles feil å hjelpe en og ikke den andre.

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daryl Dixon skrev (58 minutter siden):

Jeg føler jeg er litt i en dum situasjon. Pga ting og tang som skjer så vil jeg tilby min nevø til å bo her, så kan kan bo med sin søster. Men noen mener det er dumt, at det er verre å bo her hos meg, med mine utfordringer enn i et hus hvor det regelrett er krig hver dag. Det er jo for en periode, ikke permanent. Jeg viser ikke utad det jeg har å stri med, er jo ikke ute etter å overføre til andre eller påvirke ungdom. Jeg synes krangling og uvennskap er verre. Det er ikke ofte vi krangler høyt her i huset, hverfall ikke nå. Og da kan søsknene bo sammen. De er jo ganske store, så de sitter jo ikke oppå oss døgnet rundt eller. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå, har mest lyst å kunne være til hjelp for andre for en gang skyld. Føles feil å hjelpe en og ikke den andre.

Jeg synes det er litt motsatt. Jeg synes det har gjort deg veldig godt å ha niesen din der. Du har dine utfordringer, men du vil, om du og SB får barn, bli en svært god far. Du har beste forbildet i din egen far. Er bedre for barna å være hos deg, hver dag uansett synes nå jeg. Å være i et hjem med krangling, kjefting, har ingen godt av. Det er heller skadelig vil jeg si. Samt er bra for barna å se hvordan et forhold mellom to voksne som respekterer og er glade i hverandre skal være. Jeg ville tilbydt det og så får de ta avgjørelse deretter.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (2 timer siden):

Ja, rotten jord kan det av og til lukte ute her og 🤢, mye jorder rundt her og mye snø som graver seg veier på våren og frigjør lukta. Det er verre enn når bonden gjødsler synes jeg. Vårens minst vakre eventyr!

Dette luktet kloakk. Jeg fant synderen. Var et rør under vasken som har nesten falt fra hverandre, så ser ut kloakk lukt! Slo I mot meg når jeg åpnet skapet. Tror jeg fikk det på igjen riktig, og at det ble tett. Det er så fæl lukt det, både fordi det lukter vondt, og det at man absolutt ikke vil ha kloakkskader inne!! 

Guri! Bra du oppdaget det!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier meg helt enig med Sola igjen, synes du skal tilby, fint av deg tenke på det :jepp:

Godt du fant årsaken til lukten så fort!

I dag er det vårjevndøgn, dag og natt er like lang :hoppe:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Sola og Rumle :jepp: Hvis det ikke er for mye for deg, så er det jo kjempefint om søsknene kan være under samme tak og slippe et ustabilt hjem en stund ❤️ Ikke bry deg om hva noen andre mener, det er bare du og SB som kan bestemme om dere vil tilby det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 time siden):

Jeg sier meg helt enig med Sola igjen, synes du skal tilby, fint av deg tenke på det :jepp:

Godt du fant årsaken til lukten så fort!

I dag er det vårjevndøgn, dag og natt er like lang :hoppe:

Åh :hoppe: Trodde det var i morgen jeg? Men det er herlig 🌱

Var hos kiropraktoren i dag, hadde flaks og fikk tak o den siste ledige timen. Følte meg skikkelig uggen etter at jeg våknet og mer og mer vondt. I dag når han tok måleapparetet for å sjekke inflammasjon langs nervene så stoppet han ved nakken og spurte om jeg har følt meg svimmel? Jeg bare JA føler meg veldig svimmel enkelte dager! I dag også. Og det er alltid samtidig som allergien er verre. Så snakket vi litt om det, at det kan henge sammen begge veier! Og jeg ble veldig lettet og perpleks over at jeg har prøvd å spørre leger og eksperter om dette i FLERE ÅR nå uten at noen har gitt meg bekreftelse på sammenhengen :dåne:Neida, allergi gir liksom ikke svimmelhet, selv om det er rapportert om det i USA f.eks. :roll: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så viste han meg på en plansje over nervesystemet at de nervene som slo ut går opp til lillehjernen og er forbundet til det indre øret. Da er det jo ikke rart at jeg blir svimmel og omtåket 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (41 minutter siden):

Åh :hoppe: Trodde det var i morgen jeg? Men det er herlig 🌱

Var hos kiropraktoren i dag, hadde flaks og fikk tak o den siste ledige timen. Følte meg skikkelig uggen etter at jeg våknet og mer og mer vondt. I dag når han tok måleapparetet for å sjekke inflammasjon langs nervene så stoppet han ved nakken og spurte om jeg har følt meg svimmel? Jeg bare JA føler meg veldig svimmel enkelte dager! I dag også. Og det er alltid samtidig som allergien er verre. Så snakket vi litt om det, at det kan henge sammen begge veier! Og jeg ble veldig lettet og perpleks over at jeg har prøvd å spørre leger og eksperter om dette i FLERE ÅR nå uten at noen har gitt meg bekreftelse på sammenhengen :dåne:Neida, allergi gir liksom ikke svimmelhet, selv om det er rapportert om det i USA f.eks. :roll: 

Ja, det er visst enten 20 eller 21 og i år er det den 20. :jepp:

Så bra at han fortalte om det! Hadde han ideer til hva som kunne hjelpe?

Det er veldig fortvilende å fortelle om noe mange ganger til leger uten å føle at man blir tatt på alvor/det blir tatt tak i. 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 minutt siden):

Ja, det er visst enten 20 eller 21 og i år er det den 20. :jepp:

Så bra at han fortalte om det! Hadde han ideer til hva som kunne hjelpe?

Det er veldig fortvilende å fortelle om noe mange ganger til leger uten å føle at man blir tatt på alvor/det blir tatt tak i. 

 

Ahh :jepp:  Nei jeg spurte ikke egentlig, tror ikke han kan hjelpe meg med allergien. Men behandlingene jeg tar hos han reduserer iallefall disse inflammasjonene. 
Ja jeg er veldig enig i dette altså. Vi snakket litt om at medisin/legestanden ikke ser nok på hele sammenhengen fysiologisk, det er jo veldig frustrerende slik som jeg opplever med mamma også. 
 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (5 minutter siden):

Ahh :jepp:  Nei jeg spurte ikke egentlig, tror ikke han kan hjelpe meg med allergien. Men behandlingene jeg tar hos han reduserer iallefall disse inflammasjonene. 
Ja jeg er veldig enig i dette altså. Vi snakket litt om at medisin/legestanden ikke ser nok på hele sammenhengen fysiologisk, det er jo veldig frustrerende slik som jeg opplever med mamma også. 
 

Ja, de burde bli mye bedre til å faktisk lytte til hva pasienten/de aller nærmeste sier, det er tross alt vi som lever med det.

Men, så det er sagt, jeg har truffet flere leger som lytter godt altså, det er bare dessverre ikke alltid sånn.

Veldig bra at det hjelper mot inflammasjonene!

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt har jeg tidligere fått en øvelse av han som hjelper litt, og anbefaling om mosjonsturer f.eks, jeg har også spurt han om jeg burde ta massasje og han sa det sikkert ville hjelpe på ryggen. Det har jeg ikke fått gjort enda.

 Iblant  det for vondt uansett og da får jeg ikke til å bevege meg uten å bli kvalm. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (1 minutt siden):

Sånn generelt har jeg tidligere fått en øvelse av han som hjelper litt, og anbefaling om mosjonsturer f.eks, jeg har også spurt han om jeg burde ta massasje og han sa det sikkert ville hjelpe på ryggen. Det har jeg ikke fått gjort enda.

 Iblant  det for vondt uansett og da får jeg ikke til å bevege meg uten å bli kvalm. 

Føler med deg, virkelig! Jeg har selv så mye stressrelatert smerte som setter seg veldig i muskulaturen, og tuller til pusten. Det er fullstendig utmattende! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

Føler med deg, virkelig! Jeg har selv så mye stressrelatert smerte som setter seg veldig i muskulaturen, og tuller til pusten. Det er fullstendig utmattende! 

❤️ Leit at du har det! Ja det er veldig slitsomt :klemmer:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (4 timer siden):

Jeg synes det er litt motsatt. Jeg synes det har gjort deg veldig godt å ha niesen din der. Du har dine utfordringer, men du vil, om du og SB får barn, bli en svært god far. Du har beste forbildet i din egen far. Er bedre for barna å være hos deg, hver dag uansett synes nå jeg. Å være i et hjem med krangling, kjefting, har ingen godt av. Det er heller skadelig vil jeg si. Samt er bra for barna å se hvordan et forhold mellom to voksne som respekterer og er glade i hverandre skal være. Jeg ville tilbydt det og så får de ta avgjørelse deretter.

Tenkte å høre med faren deres, så kan han høre med hva sønnen vil. Så får vi se. Synes det er fint å kunne ha noen andre å fokusere på. 

Sola de skrev (4 timer siden):

Guri! Bra du oppdaget det!

Uff, ja! Orker ikke tenke på om det gikk galt. 

Rumle skrev (2 timer siden):

Jeg sier meg helt enig med Sola igjen, synes du skal tilby, fint av deg tenke på det :jepp:

Godt du fant årsaken til lukten så fort!

I dag er det vårjevndøgn, dag og natt er like lang :hoppe:

Oi, er det? Så koselig, og på søndag  (?) skal vi stille klokka. Det er jo skikkelig vårtegn. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (1 time siden):

Så viste han meg på en plansje over nervesystemet at de nervene som slo ut går opp til lillehjernen og er forbundet til det indre øret. Da er det jo ikke rart at jeg blir svimmel og omtåket 😅

Er ikke det litt rart? Leger som vi tror kan alt. :ler: Er veldig greit å ha flere yrkesgrupper å forholde seg til. 

Det minner meg på at jeg burde ha ringt fysioterapeuten min snart. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skrev om tradisjoner for vårfest/helligdager i en tråd et sted her om påsken. Eller påskegodteri var det vel 🤔 Uansett da googlet jeg litt først og det er veldig morsomt å tenke på at denne dagen har blitt feiret i mange tusen år. Og at egypterne dekorerte påskeeegg og ga de i gave, at ulike fertilitetsgudinner i europa (kelterne tror jeg det var) ble feiret med egg, blomster og den ene av de også med haren. Altså påskeharen 💕🐇 🌱

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (3 minutter siden):

Er ikke det litt rart? Leger som vi tror kan alt. :ler: Er veldig greit å ha flere yrkesgrupper å forholde seg til. 

Det minner meg på at jeg burde ha ringt fysioterapeuten min snart. 

Jo sant nok det 😄 De ser seg fort blinde på et snevert felt, skulle ønske de var mer mottagelige for å se på større sammenhenger.  Gjør det :jepp:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en South Park episode hvor de forgudet påskeharen, fordi den ekte påskeharen var selve paven. Så sang de en sang, hippeti hoppetus! Den hadde jeg glemt. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

Jeg så en South Park episode hvor de forgudet påskeharen, fordi den ekte påskeharen var selve paven. Så sang de en sang, hippeti hoppetus! Den hadde jeg glemt. 

Den husker jeg!! :ler: Hadde glemt den nå inntil du minnet meg på den.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...