Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.


Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Frøkensina skrev (8 timer siden):

De kommer aldri inn ved et uhell tror jeg, bare noen arter hvis de kan finne seg et loft eller lignende. De «ser» jo alt veldig godt med ekkolokasjonen sin, gøy når de flyr rett forbi eller over deg synes jeg.  Har lest at de faktisk ikke gjør noen skade på bygninger i motsetning til mus/rotter osv. Heldigvis er det forbudt nå å drepe de og man kan få hjelp til å relokalisere hvis noen bor inni et hus. Alle flaggermus i Norge er totalfredet. 

 

Jaaa ekorn! 🥰 Rotter er jeg litt redd for også :haar: 

Jeg vet ikke helt, det er vel litt ulikt rundt omkring. Tror de fleste er i sør-norge. Vi har enten 11 eller 12 arter nå hvor fire av de er truet og to av de er nær truet. Det er ganske ille. Det er litt forskjellig størrelse på de norske, men de fleste er ganske små. Har sett en art (men ikke sjekket hva det er) som var litt større enn de jeg har pleid å se. 
 

De spiser enorme mengder med mygg, så det vil nok bli enda mer mygg uten flaggermusene. 

Er en del rotter ved et busstopp like ved her. På søndager, hvor bussene går sjeldnere og på stille tidspunkter, så kommer de frem. Jeg står og tramper for å jage dem vekk om de kommer når jeg er der :haar:

Om de er så små, så er de kanskje ikke så skumle. Trodde de var på størrelse med en måke av en eller annen grunn :unsure: Kanskje det er flaggermus jeg har sett når jeg har sett noe fly, som var for lite til å være fugler, som jeg har tenkt var svært store ukjente insekter :unsure:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sola de skrev (1 time siden):

Er en del rotter ved et busstopp like ved her. På søndager, hvor bussene går sjeldnere og på stille tidspunkter, så kommer de frem. Jeg står og tramper for å jage dem vekk om de kommer når jeg er der :haar:

Om de er så små, så er de kanskje ikke så skumle. Trodde de var på størrelse med en måke av en eller annen grunn :unsure: Kanskje det er flaggermus jeg har sett når jeg har sett noe fly, som var for lite til å være fugler, som jeg har tenkt var svært store ukjente insekter :unsure:

 

:bond: Uuuææ! Grøss :haar: 
 

Måke nei nei, da må man laaaangt avgårde til flygehundene i Australia eller kanskje noen i Asia eller noe :jepp: De norske flaggermusene er mer på størrelse med småfuglene. Jeg vet ikke hva du har sett, men enten noen store nattsvermere eller flaggermus er vel trolig :jepp: Nattsvermere er nattsommerfugler og de store kan være veldig pene. 

 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei av å sove dårlig og ikke ha noen dyr eller mennesker å ha noe selskap med. Nå er det strålende sol på nysnø ute. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader meg blir sint på de som jobber der, så lite vennlig når hun trenger hjelp til å se på noe hyggelig. Greit de har møte, men ikke greit å bli avfeid på den måten :kjempesinna: Dustefolk! 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøkensina skrev (15 minutter siden):

Lei av å sove dårlig og ikke ha noen dyr eller mennesker å ha noe selskap med. Nå er det strålende sol på nysnø ute. 

:klemmer:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (7 minutter siden):

Jeg har hatt så lyst på semulegrøt siden du skrev det i assosiasjonstråden @Frøkensina Utrolig lenge siden sist jeg smakte det. 

Det er litt vittig siden jeg virkelig ikke likte det når jeg fikk det hos noen andre som barn :fnise: Jeg var meeeeeeget skeptisk etter det og er det enda 😂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (Akkurat nå):

Det er litt vittig siden jeg virkelig ikke likte det når jeg fikk det hos noen andre som barn :fnise: Jeg var meeeeeeget skeptisk etter det og er det enda 😂

Ja? Vittig :ler: jeg likte det godt, men fikk det ikke så ofte, spiste som oftest risgrøt i stedet, men en sjelden gang lagde min far semulegrøt på kvelden :Nikke:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (1 minutt siden):

Nå sølte jeg blåbærsyltetøy pp en lys trøye. Jaja  det var den 😅

Typisk :ler:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (Akkurat nå):

Ja? Vittig :ler: jeg likte det godt, men fikk det ikke så ofte, spiste som oftest risgrøt i stedet, men en sjelden gang lagde min far semulegrøt på kvelden :Nikke:

 Ja :ler: Koselige minner med faren din da :jepp: Tror ikke vi hadde det hjemme noen gang. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (Akkurat nå):

 Ja :ler: Koselige minner med faren din da :jepp: Tror ikke vi hadde det hjemme noen gang. 

Ja, kanskje det var noe han vokste opp med selv, jeg må forhøre meg om det :jepp:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rumle skrev (1 minutt siden):

Ja, kanskje det var noe han vokste opp med selv, jeg må forhøre meg om det :jepp:

Ja gjør det! Jeg er ikke helt sikker på hvor det kommer fra en gang, den familien hadde bodd i utlandet og hadde det med seg. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (4 minutter siden):

Ja gjør det! Jeg er ikke helt sikker på hvor det kommer fra en gang, den familien hadde bodd i utlandet og hadde det med seg. 

Bodde ikke du i England en stund i barndommen? Ble matvanene påvirket av det eller spiste dere fremdels typisk norsk?

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 minutt siden):

Bodde ikke du i England en stund i barndommen? Ble matvanene påvirket av det eller spiste dere fremdels typisk norsk?

Vi spiste nok mest typisk norsk, men jeg har alltid nektet leverpostei og makrell i tomat f.eks. Og så har/hadde vi kalkun til jul, mamma drakk mye te før. Savner veldig de små kelloggsboksene, tror vi hadde de både i England og en stund i Norge? De porsjonsposene med ulike i. Coco pops og cornflakes etc :lillesky:

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (Akkurat nå):

Vi spiste nok mest typisk norsk, men jeg har alltid nektet leverpostei og makrell i tomat f.eks. Og så har/hadde vi kalkun til jul, mamma drakk mye te før. Savner veldig de små kelloggsboksene, tror vi hadde de både i England og en stund i Norge? De porsjonsposene med ulike i. Coco pops og cornflakes etc :lillesky:

 

Koselig. De boksene har jeg aldri prøvd, har aldri vært noen stor frokostblandingsspiser, prøvde meg bare på cornflakes innimellom, men da spiste jeg de som oftest som de er :ler: Hender jeg kjøper havrefras og spiser som de er nå også, de er ganske gode, spesielt de med jordbærfyll :jepp: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...