Gå til innhold

Direkte løgn i boligannonser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

🤣🤣🤣🤣 bilde 26 er spesielt superduperfint 🤦‍♀️😁

Anonymkode: 06ced...bcf

Skikkelig superduperfint!

Jeg er mest fascinert av bilde 28 jeg da... hva er det for noe? En idrettsutøver med en stor blomst liksom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

solmåneogstjerner skrev (15 minutter siden):

Dette er en av de beste annonsene jeg har sett. Kort, informativ og uten masse løgner og tull.

Stort pluss for at det ikke er nærbilder av frukt, lysestaker og nybakt brød. Og heller ikke 'her  kan du sitte og nyte et romantisk øyeblikk med din kjære, mens dere ser utover den rolige - men samtidig (!) pulserende bydelen', eller noe annet fjas. 

Her ser man faktisk hvordan leiligheten er - og den så fin ut. Stort kjøkken og alt. Lett å sitte og fantasere om hvordan jeg skulle innredet. 

Så jeg skjønner ikke hva du mener. 

Da jeg postet denne linken, var det kun ETT bilde i annonsen. 

Anonymkode: 06ced...bcf

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da jeg postet denne linken, var det kun ETT bilde i annonsen. 

Anonymkode: 06ced...bcf

Åja. Det er ikke det nå da. Men da skjønner jeg litt mer. 

Men den megleren/tjenesten er vel en slags 'propr med dnb' - altså at man får det mye billigere mot at man gjør en del av arbeidet selv? (Det ser ut til å være en god idé) 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

https://www.finn.no/231458019

Bilde nr 4: uteareal med usjenert beliggenhet. Hvis men ser bort fra alle leilighetene i blokkene rundt som ser rett ned på deg.

Anonymkode: 19a2f...363

Herregud, går det virkelig an??? Usjenert, men ti andre familier kan sitte å glo ned. Jada....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

L'Eau D'Issey skrev (20 timer siden):

Drømmehjemmet, den perfekte boligen.

jaha.. så hvorfor selge da?😅

Mange grunner:

-selv om det er perfekt så er det for lite når nydama flytter inn med fire unger til

- har ikke råd lenger pga skilsmisse/mistet jobb/ektefellen døde 

- har ikke lenger helse til å gå i trapp eller vedlikeholde hus og hage 

- og sikkert andre triste skjebner 

Pluss:

- fikk jobb et helt annet sted

- vil flytte for å være nærmere familien 

- er for stort når alle ungene har flyttet ut 

(Er ikke så vanskelig å se for seg disse scenariene - betyr ikke at det ikke er et drømmested for både selger og kjøpere)

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.facebook.com/635284109882189/posts/4271606262916604/

"13 minutter fra Bergen sentrum tar Ostunet form. 2 nye eneboliger med 4 soverrom, 2 bad og carport er innflytningsklare i oktober. Boligene ligger sentralt ved marka og Os sentrum."

Altså, Os ligger i dag ca 40-45 minutter unna Bergen sentrum med bil. Når den nye veien er ferdig tar det 13 minutter til Lagunen, det er et år til. Lagunen ligger igjen 10 minutter unna sentrum, dette er jo bare juks og faenskap. 

Endret av Skogkløver
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogkløver skrev (20 timer siden):

https://www.facebook.com/635284109882189/posts/4271606262916604/

"13 minutter fra Bergen sentrum tar Ostunet form. 2 nye eneboliger med 4 soverrom, 2 bad og carport er innflytningsklare i oktober. Boligene ligger sentralt ved marka og Os sentrum."

Altså, Os ligger i dag ca 40-45 minutter unna Bergen sentrum med bil. Når den nye veien er ferdig tar det 13 minutter til Lagunen, det er et år til. Lagunen ligger igjen 10 minutter unna sentrum, dette er jo bare juks og faenskap. 

Det der er drøyt!😳

Reagerer og på bruk av ordlyden "marka" i Bergensområdet. Oslo har marka, Bergen har fjell og natur.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (8 timer siden):

Det der er drøyt!😳

Reagerer og på bruk av ordlyden "marka" i Bergensområdet. Oslo har marka, Bergen har fjell og natur.

Nå har de endret teksten til "13 minutter fra Lagunen" etter mye pes i kommentarfeltet. Det er jo fremdeles direkte løgn. Nye veien åpner ikke før om 1 år 🙄 det tar nå 35 minutter med bil uten kø.

Nesten sånn at jeg vurderer klage dem inn, men hvilken instans er det som kontrollerer eiendomsannonser mon tro?😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogkløver skrev (9 minutter siden):

Nå har de endret teksten til "13 minutter fra Lagunen" etter mye pes i kommentarfeltet. Det er jo fremdeles direkte løgn. Nye veien åpner ikke før om 1 år 🙄 det tar nå 35 minutter med bil uten kø.

Nesten sånn at jeg vurderer klage dem inn, men hvilken instans er det som kontrollerer eiendomsannonser mon tro?😅

For noen nek.

For å klage skal man først henvende seg til megler, deretter Forbrukerrådet, og i siste instans Reklamasjonsnemda for eiendomsmeglingstjenester.
https://www.forbrukerradet.no/forside/bolig/kjop-og-salg-av-bolig/misfornoyd-med-takstmann-eller-eiendomsmegler/#

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (4 timer siden):

For noen nek.

For å klage skal man først henvende seg til megler, deretter Forbrukerrådet, og i siste instans Reklamasjonsnemda for eiendomsmeglingstjenester.
https://www.forbrukerradet.no/forside/bolig/kjop-og-salg-av-bolig/misfornoyd-med-takstmann-eller-eiendomsmegler/#

 

Nå har de lagt til "snart er det bare 13 minutter til Lagunen" 🤣 flere har tatt privatmegleren i kommentarfeltet 🥳

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogkløver skrev (6 minutter siden):

Nå har de lagt til "snart er det bare 13 minutter til Lagunen" 🤣 flere har tatt privatmegleren i kommentarfeltet 🥳

Haha SNART.... for noen løgnere. 

Anonymkode: 3dcdd...925

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skogkløver skrev (18 minutter siden):

Nå har de lagt til "snart er det bare 13 minutter til Lagunen" 🤣 flere har tatt privatmegleren i kommentarfeltet 🥳

Pinlig, bare pinlig...😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vært styreleder i borettslag og sett mange annonser med direkte feil i. F. Eka at man kan sette inn balkonger i høy første etasje (ville ikke ha blitt godkjent hverkan av brl eller plan og bygg), at det er barnevognrom i borettslaget (stemmer ikke, det er en liten fellesbod der det ikke er plass til en barnevogn en gang), og at borettslaget har muligheter for parkering (ikke ut over den vanlige gateparkeringen). Har også sett at store prosjekter som brl har planlagt ikke er opplyst om. 

Leiligheten jeg bor i nå var annonsert som 4 roms, men det er en 3 roms. Det ser man jo på plantegningen da, så jeg skjønner ikke hvorfor de gidder å lyve om det. 

Anonymkode: 32c22...c28

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har vært styreleder i borettslag og sett mange annonser med direkte feil i. F. Eka at man kan sette inn balkonger i høy første etasje (ville ikke ha blitt godkjent hverkan av brl eller plan og bygg), at det er barnevognrom i borettslaget (stemmer ikke, det er en liten fellesbod der det ikke er plass til en barnevogn en gang), og at borettslaget har muligheter for parkering (ikke ut over den vanlige gateparkeringen). Har også sett at store prosjekter som brl har planlagt ikke er opplyst om. 

Leiligheten jeg bor i nå var annonsert som 4 roms, men det er en 3 roms. Det ser man jo på plantegningen da, så jeg skjønner ikke hvorfor de gidder å lyve om det. 

Anonymkode: 32c22...c28

Enig, har sett det samme. Skremmende at ikke megler sjekker opplysninger mot vedtekter, styreleder og forretningsfører. Men selger har vel ansvaret uansett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en bolig annonse for noen år tilbake. Megleren er kjent for å skrive mye merkelige ting i annonsene sine. Husker det sto: Pen enebolig med nydelig utsikt. Treet på bildet kan man bare hugge ned om ønskelig. Så kom visningen, og mange folk var interessert. Treet det var snakk om, sto på tomta til naboen, og det man kan man jo ikke hugge det ned 😮 

Anonymkode: 19993...de2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...