Gå til innhold

Direkte løgn i boligannonser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kanskje ikke direkte løgn, men er de ikke pliktig å si ifra hvis det har skjedd noe alvorlig i leiligheten som feks ett drap? https://www.krogsveen.no/kjope/boliger-til-salgs/73670274-4438-48EB-9D16-E717878096B9

Anonymkode: b9ee0...073

Man er pliktig til å opplyse om dødsfall i boligen, og også dødsfallets karakter (drap, selvdrap eller naturlig død). Men kun etter at bud foreligger. Så man trenger ikke å skrive det i boligannonsen, eller opplyse på visning. Har akkurat gått igjennom en slik prosess...

Anonymkode: 2386a...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (På 19.11.2021 den 16.51):

Ikke direkte løgn, men tror jeg hadde ryddet litt hvis jeg skulle selge en leilighet til 7 mill:ler:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=237307362

Lukter tvangssalg av bildene og selges av advokat, så mest sannsynlig det.

Anonymkode: 9e93e...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man er pliktig til å opplyse om dødsfall i boligen, og også dødsfallets karakter (drap, selvdrap eller naturlig død). Men kun etter at bud foreligger. Så man trenger ikke å skrive det i boligannonsen, eller opplyse på visning. Har akkurat gått igjennom en slik prosess...

Anonymkode: 2386a...540

Da en bolig hvor et drap ble begått ble solgt her jeg bor, stod det i annonsen noe sånn som «megler besitter informasjon som ikke fremkommer i salgsprospekt, og interessenter bes henvende seg til megler». Regner med at det var øksemordet megleren ville opplyse om sånn på tomannshånd.

Anonymkode: 9e93e...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da en bolig hvor et drap ble begått ble solgt her jeg bor, stod det i annonsen noe sånn som «megler besitter informasjon som ikke fremkommer i salgsprospekt, og interessenter bes henvende seg til megler». Regner med at det var øksemordet megleren ville opplyse om sånn på tomannshånd.

Anonymkode: 9e93e...759

Man kan selvfølgelig velge å være åpen til enhver tid, men det må uansett opplyses skriftlig før et bud kan aksepteres. Det er kun krav til å skrive drap/selvdrap/naturlig dødsfall, man trenger ikke å utdype. Ei heller opplyse om hvor i huset det skjedde.   I vårt tilfelle valgte vi å fortelle kjøper hva som var skjedd på visning, og så måtte kjøper bekrefte skriftlig at han var informert  hva som var skjedd, før budet ble akseptert.

Men hvis man ikke har skriftlig kommunikasjon på at kjøper har blitt informert, og har akseptert, så kan man bli erstatningspliktig i etterkant. Eller kjøpet kan heves. Megleren vår hadde opplevd det siste, og boligen måtte legges ut til salgs på nytt. Denne boligen endte forøvrig opp på Åndenes Makt, så det var kanskje helt spesielt😂

Anonymkode: 2386a...540

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Man er pliktig til å opplyse om dødsfall i boligen, og også dødsfallets karakter (drap, selvdrap eller naturlig død). Men kun etter at bud foreligger. Så man trenger ikke å skrive det i boligannonsen, eller opplyse på visning. Har akkurat gått igjennom en slik prosess...

Anonymkode: 2386a...540

Men når man har gitt bud er man jo forpliktet til å kjøpe. Litt sent å få den informasjonen da.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/14/2021 at 8:55 PM, AnonymBruker said:

«Stort potensiale» = trenger oppussing 

Anonymkode: 06ced...bcf

Men det er jo ikke nødvendigvis løgn. Om noe trenger oppussing er jo helt opp til de nye eierne så det ville vært mer feil. Noen klarer å leve med interiør som gikk av moten for over tre uker siden.

Anonymkode: 7b70a...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Da en bolig hvor et drap ble begått ble solgt her jeg bor, stod det i annonsen noe sånn som «megler besitter informasjon som ikke fremkommer i salgsprospekt, og interessenter bes henvende seg til megler». Regner med at det var øksemordet megleren ville opplyse om sånn på tomannshånd.

Anonymkode: 9e93e...759

Ja, ville vært mer ærlig om omrisset av likene tegnet med kritt og blodsprut ikke var vasket vekk. Muligens attraktivt for ekte svartmetallrockere.

Anonymkode: 7b70a...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pikeliten skrev (På 16.9.2021 den 23.17):

Hva er løgn her?

Ostepop på etternavnet på veggen. 
 

Pluss navnene til de som bor der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Lukter tvangssalg av bildene og selges av advokat, så mest sannsynlig det.

Anonymkode: 9e93e...759

Min ex er megler. Han ristet på hodet over alle som ikke fulgte tipsene om rydding. Det skal være nesten tomt, men ikke glissent og sterilt mente han. Noen få bilder kunne henge igjen, men ikke familiebilder eller veldig sær iøyenfallende kunst. Noen planter var greit. Bokhyller skulle tømmes for bøker. Rene store flater. Da han var ny i jobben kunne han bruke en time før visning på å putte ting inn i skap for å redde situasjonen litt, men sluttet med det, det er ikke meglers jobb. Vaskebyråer finnes. Stylingbyråer og interiørdesignere også.

Anonymkode: 7b70a...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/18/2021 at 12:26 PM, Yoshi said:

Bare 15 min til Oslo. 

ja, til fylkesgrensengrensen ja. Ikke sentrum. 

Fra Hakadal kommer man seg til Oslo på 15 minutter. Med en biltur på skogsveier til helt nord i Oslo-marka 🙂

Anonymkode: 7b70a...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/31/2021 at 6:43 AM, Hulderen said:

Utrolig lite kjøkken! Dessuten er det litt pussig å skrive «God plass til dobbelseng» når man ikke kan gå rundt den, men må ut av soverommet og inn en annen dør for å komme på andre siden av senga!

Køyeseng er vel også en slags dobbeltseng 🙂

Anonymkode: 7b70a...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (37 minutter siden):

Men når man har gitt bud er man jo forpliktet til å kjøpe. Litt sent å få den informasjonen da.. 

Når budet har kommet inn, vil megler (eventuelt selger, hvis det er direktebud) skrive noe ala dette: "Budet er mottatt. Jeg/vi plikter å informere om at det har vært et drap i boligen, ønsker dere å la budet stå?" Hvis kjøper svarer bekreftende, så er budet bindende... Selvfølgelig vil det bli en smidigere prosess dersom kjøper er informert på et tidligere tidspunkt, på den annen side er det få mennesker som egentlig bryr seg med hva som har skjedd tidligere i boligen, så lenge det ikke finnes spor.

Anonymkode: 2386a...540

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 17.03):

Fra Hakadal kommer man seg til Oslo på 15 minutter. Med en biltur på skogsveier til helt nord i Oslo-marka 🙂

Anonymkode: 7b70a...609

Snakket ikke om Hakadal da. Var en annonse fra øvre Romerike. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/22/2021 at 4:45 PM, Nåleputa said:

Ostepop på etternavnet på veggen. 
 

Pluss navnene til de som bor der

Kan det være katten som heter ostepop? Synes ikke det skriker løgn på bildet…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 11/22/2021 at 1:42 PM, AnonymBruker said:

Lukter tvangssalg av bildene og selges av advokat, så mest sannsynlig det.

Anonymkode: 9e93e...759

Det er tvangssalg. Og leiligheten leies ut, leieforholdet fortsetter å løpe med ny eier, men kontrakten er ikke fremskaffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 17.03):

Fra Hakadal kommer man seg til Oslo på 15 minutter. Med en biltur på skogsveier til helt nord i Oslo-marka 🙂

Anonymkode: 7b70a...609

Fra "Hakadal" på Google Maps til Skillebekk, altså grensa mellom Nittedal og Oslo, tar det 25 min med bil. Ned til Oslo S tar det 40 min med bil. 45 min med tog fra Hakadal stasjon til Oslo S.

Er ikke bare på Finn det er direkte løgn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.3.2021 den 10.50):

Husker jeg så en annonse for et rekkehus der det sto at det var 5 soverom. På bildene i annonsen sto det i bildeteksten "Tre av soverommene er ikke godkjent for varig opphold". Så dvs. at det egentlig var bare to soverom i rekkehuset. Veldig irriterende!

Anonymkode: 01b76...af5

Gammelt innlegg jeg siterer, men jeg rapporterer disse annonsene til Finn, for det er villedende markedsføring. Opplevde nemlig mye av dette da jeg var på utkikk etter bolig siste. Etter den logikken har vi 4 soverom, selv om kun 3 av dem er godkjent for varig opphold, fordi vinduet i kjellerstua ikke oppfyller kravene til rømningsvei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...