Gå til innhold

Direkte løgn i boligannonser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fjugur skrev (2 minutter siden):

Den hang en lyslenke på innsiden av balkongrekkverket, kan det ha vært det megler mente? 
På ene bildet blir man tipset om at det er 30 min ågå tilTveita-senteret hvor det finnes en Ark-butikk (wtf?) 🤣🤣

Det er så nydelig random!🤣

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fjugur skrev (11 minutter siden):

Den hang en lyslenke på innsiden av balkongrekkverket, kan det ha vært det megler mente? 
På ene bildet blir man tipset om at det er 30 min ågå tilTveita-senteret hvor det finnes en Ark-butikk (wtf?) 🤣🤣

Hehe, ja det så jeg også. Hvorfor utheve akkurat Ark, en bokhandel, liksom? 😄  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obscura skrev (18 minutter siden):

Omg dette, hva er greia med fransk balkong? Hvorfor har man det i det hele tatt?

Det har jeg alltid lurt på også. Her om dagen så jeg en leilighet som lå i SJETTE etasje, og den hadde (i tillegg til vanlig balkong) en fransk balkong på siden av blokken. Jeg hadde aldri, aldri i verden åpnet den døra og kikket over kanten og rett ned, seks etasjer over bakken, på en spinkel "fransk balkong"! 

Kjenner et skikkelig høydeskrekk-magesug bare ved tanken på det. Hadde jeg bodd der, hadde jeg satt et digert skap foran glassdøren til den franske balkongen!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obscura skrev (24 minutter siden):

Omg dette, hva er greia med fransk balkong? Hvorfor har man det i det hele tatt?

Fransk balkong er egentlig bare en sikring om en ønsker å åpne vinduene helt opp

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Fransk balkong er egentlig bare en sikring om en ønsker å åpne vinduene helt opp

Da bør de kalle det for «fransk sikring», ikke «balkong». 

Anonymkode: 06ced...bcf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Fransk balkong er egentlig bare en sikring om en ønsker å åpne vinduene helt opp

Jamen franske balkonger er jo ikke foran vinduer, men dører. Hvorfor ha dører der i det hele tatt når man kun kan åpne de sånn 10%?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da bør de kalle det for «fransk sikring», ikke «balkong». 

Anonymkode: 06ced...bcf

Kanskje men det har da alltid hett fransk balkong

 

Obscura skrev (Akkurat nå):

Jamen franske balkonger er jo ikke foran vinduer, men dører. Hvorfor ha dører der i det hele tatt når man kun kan åpne de sånn 10%?

Har hatt det og vi kunne åpne dobbeltdøren 100% var greit om sommeren (hadde vanlig balkong i tillegg)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Kanskje men det har da alltid hett fransk balkong

 

Har hatt det og vi kunne åpne dobbeltdøren 100% var greit om sommeren (hadde vanlig balkong i tillegg)

Ok fint at man kan åpne dørene helt da, men allikevel så ser jeg ikke helt vitsen med en balkong man ikke kan gå ut på/sitte på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obscura skrev (2 minutter siden):

Ok fint at man kan åpne dørene helt da, men allikevel så ser jeg ikke helt vitsen med en balkong man ikke kan gå ut på/sitte på.

Ser den men er vel helst at navnet er misvisende siden det egentlig ikke er en balkong

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (21 minutter siden):

Hehe, ja det så jeg også. Hvorfor utheve akkurat Ark, en bokhandel, liksom? 😄  

Et forsøk på å sette et intellektuelt upper class-preg på den innbydende endeleilighet og dets nabolag?🤷‍♀️😂

Million skrev (18 minutter siden):

Det har jeg alltid lurt på også. Her om dagen så jeg en leilighet som lå i SJETTE etasje, og den hadde (i tillegg til vanlig balkong) en fransk balkong på siden av blokken. Jeg hadde aldri, aldri i verden åpnet den døra og kikket over kanten og rett ned, seks etasjer over bakken, på en spinkel "fransk balkong"! 

Kjenner et skikkelig høydeskrekk-magesug bare ved tanken på det. Hadde jeg bodd der, hadde jeg satt et digert skap foran glassdøren til den franske balkongen!

Fransk balkong på f.eks. soverommet er deilig mtp. lufting. Men det er jo å foretrekke å ha en vanlig balkong i tillegg, så man får satt seg ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Obscura said:

Omg dette, hva er greia med fransk balkong? Hvorfor har man det i det hele tatt?

Der jeg bodde var det for best mulig redningsvei

Anonymkode: d1c84...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (På 28.8.2021 den 18.02):

Et forsøk på å sette et intellektuelt upper class-preg på den innbydende endeleilighet og dets nabolag?🤷‍♀️😂

Fransk balkong på f.eks. soverommet er deilig mtp. lufting. Men det er jo å foretrekke å ha en vanlig balkong i tillegg, så man får satt seg ut.

Er Ark upper-class? 😄

Anonymkode: 06ced...bcf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (På 28.8.2021 den 17.03):

Jeg så ikke noen belysning (eller "belsyning" som megler har stavet det) på det bildet? Gjorde du?

For en knøttliten leilighet. Stakkars folk som må bo så smått! Må oppbevare klærne sine under sengen. Ikke plass til en kommode en gang.

Å herregud, nesten 3, TRE MILLIONER KRONER for 23 kvadrat.......... jaja det er jo ikke gærnt med tanke på at man aldri kommer til å eie noe annet senere i livet for det er ikke plass til en sofapute en gang.. eller en sofa å ha den på! 

Anonymkode: 3dcdd...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er Ark upper-class? 😄

Anonymkode: 06ced...bcf

Tenkte mer at det var et forsøk på "Hey, folk LESER her i nabolaget altså, intellektuelt strøk!" 
Ikke godt å si hvorfor den høyst randomme opplysningen er tatt med! 😂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (På 28.8.2021 den 16.57):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=229484510

"Velkommen til en innbydende endeleilighet" 🤣

Bilde 14: "På uteveggen er det montert stemningsfull utebelysning" 👀

 

ALT i den annonsen var hysterisk morsomt, på satirenivå. "3 km unna ligger Tveita senter, som har ARK bokhandel".

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 15.3.2021 den 14.12):

Det jeg ser oftest er annonser med formuleringen "stor tomt" og så er det kanskje et par mål.. :P 

Anonymkode: 6dfec...dd5

Her jeg bor er alt over 1 mål stor tomt. Man får nesten ikke tak i tomter på over 1 mål her omkring.

Anonymkode: 49fa6...cc3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (1 time siden):

Det er vel ikke spesielt høy pris...? Litt kanskje, men ikke veldig... er ny da!

4,5 for 50 kvadrat på Lørenskog? Tilsvarende leiligheter koster 3,2-3,4 i samme område 

Anonymkode: 06ced...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...