Gå til innhold

Meghan Markle


Panna

Anbefalte innlegg

Hvorfor kan de ikke bare trekke seg tilbake til et gated community i LA og bli der? Hvorfor føler de et så ekstremt behov for å forklare seg?

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tanuki skrev (6 timer siden):

Greier ikke å ha så mye sympati med dem. Det britiske kongehuset er konservativt, gammeldags og helt sikkert flere der som er rasistiske, ble nok veldig kulturkræsj med woke Meghan. Men det får da være måte på å melke situasjonen.

- hun visste hva hun gikk til

- de giftet seg flere dager FØR det store bryllupet som kostet millioner

- de sier de vil ha privatliv og fred men hvorfor da stille opp i intervjuer, podcast, etc etc

- de skylder på kongehuset men de er jo ingenting uten titlene sine

 

Så kongehuset skal fortsette å være rasistiske, overgripere/overgrepsbeskyttere, og mye annet, og alle som kommer inn skal bare godta dette og bli en del av det? 

- hvem bryr seg om de teknisk sett giftet seg før? Og hva har prisen å si? Bryllupet er jo et show for folket/etablissementet som forventer det.

- de ønsker selvfølgelig å «set the record straight» etter flere år med anklager mot seg som de ikke har kunnet svare på. Privatliv vil ikke si å leve under en stein resten av sitt liv, det handler om på hvem sine premisser informasjon kommer ut.

- de hadde nok vært lykkeligere uten titler, begge to. Stakkars Harry for et liv han har hatt, bra for han at han kom seg unna mens han fremdeles har liv igjen å leve!

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (12 timer siden):

Hun er for lite tilpasningsdyktig til å passe inn i en av verdens mest konservative kongefamilier, det var også grunnen til at de dro til California.

Hun hadde nok planlagt fra begynnelsen av at hun skulle få med seg Harry til USA .

Hun er feminist, egenrådig og vil gjøre ting på sin måte!

Jeg har vanskeligheter med å skjønne om du mener dette negativt eller positivt?

Jeg støtter dem 100%, og fatter ikke hvorfor folk omtaler henne som skurken som har fratatt Harry alt av verdighet - som om han er et skranglende nøkkelknippe uten egen vilje og som bare dingler etter. 

Den britiske kongefamilien har alltid vært giftig, og her er det endelig noen som tør ta avstand.

Resten av gjengen, inkludert Kate Middleton, minner meg mer og mer om samfunnet i filmen "Get Out".

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (6 timer siden):

Greier ikke å ha så mye sympati med dem. Det britiske kongehuset er konservativt, gammeldags og helt sikkert flere der som er rasistiske, ble nok veldig kulturkræsj med woke Meghan. Men det får da være måte på å melke situasjonen.

- hun visste hva hun gikk til

- de giftet seg flere dager FØR det store bryllupet som kostet millioner

- de sier de vil ha privatliv og fred men hvorfor da stille opp i intervjuer, podcast, etc etc

- de skylder på kongehuset men de er jo ingenting uten titlene sine

 

Da de flytta til USA så forlangte de at USA skulle betale for bodyguards og sånt for dem 😅 og USA bare, "eh, nei."

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartland skrev (28 minutter siden):

Det er sikkert mye som kan sies om kongehuset i England også, men jeg synes ikke noe om måten Meghan går ut på her.

Jeg tenker at noe lukter svidd når Meghan greier å bli uvenn både med sin egen familie og Harrys familie. Hun har fått flere hoffansatte til å slutte, noen av de hadde vært ansatt i hoffet i en årrekke. Var det ikke snakk om en nanny som hadde vært ansatt i 40 år blant annet, som sluttet?

Det har også vært skrevet i media at Meghan ved flere anledninger har gått hardt ut mot Kate, og uttalt ting som "Hvorfor skal HUN prioriteres først?" og "Hvorfor skal HUN alltid stå fremst?" og at hun aldri har akseptert at Kate er gift med landets fremtidige konge. Hennes egen familie har vel vært klare hele tiden på at Meghan er svært opptatt av å klatre på den sosiale rangstigen. Hadde hun gått på date med en blek, rådhåret brite hvis han ikke var prins? Neppe. (Ikke vondt ment mot Harry på noen måte).

Det er jo betenkelig at det blir så mye drama med en gang hun dukker opp i familien. Harry har jo vært i forhold før, blant annet med en jente som hadde Afrika som hjemsted (selv om hun var lys). Hun fikk jo også sitt fra media, men dro aldri Harry bort fra familien sin, og bort fra landet sitt av den grunn! Synes også det er merkelig at Harry ikke var like hissig på media den gangen som han er nå, selv om kjæresten da også fikk gjennomgå. Nå er det ikke måte på! Virker litt som Meghan styrer hva Harry skal si synes jeg. Synes synd i Harry som er blendet av forelskelse. Hun har altså gjort slik at Harry ikke er på talefot med sin egen familie, han har trukket seg fra kongefamilien, og flyttet til USA! Ja, tilsynelatende frivillig, men hva kan han gjøre når han er blendende forelsket, hun er suicidal, og de har barn sammen?

Denne kritikken fra Meghan om at Archie ikke får prinsetittel, tenker jeg dreier seg mest om status. Hun antyder at det ligger rasistiske grunner bak at Archie ikke får prinsetittel, men dette med titlene er helt vanlig å gjøre. Kong Carl Gustaf har gjort akkurat det samme i Sverige, med barna til Madeleine og Carl Philip. Jeg synes ikke det er greit å bruke rasismekortet på alt slik hun gjør.

Meghan sier at det har vært beymringer i kongefamilien rundt hvilken hudfarge Archie skulle få. Min umiddelbare tanke er at hun blåser opp dette noe voldsomt (uten at jeg selvfølgelig vet noe sikkert, men jeg velger å tro at de er bedre mennesker enn som så). Jeg tenker at det ble snakket litt på samme måte som når min bleke, blåøyde bror giftet seg med min vakre svigerinne som er adoptert fra Colombia. Da sa vi: "Åååh jeg er spent på om babyen får blå eller brune øyne. Det blir spennende å se om han blir blek som sin far eller om han får de fine pigmentene til mor. Skal tro om babyen blir blond eller mørk i håret? Kanskje det blir en miks, med pigmentert hud og blå øyne? Spennende!" Er ikke det helt normalt å være spent på dette når foreldrene er så ulike? Jeg tenker det har vært mer i den gaten, men så skal Meghan blåse det opp for å høste sympati.

Jeg synes det virker som om Meghan tenkte at hun hadde skutt gullfuglen når det gjelder sosial rang ved å gifte seg med en prins. Så kommer hun til England, og takler ikke tilværelsen. Takler ikke at Kate er lenger fremme enn henne, takler ikke at det finnes en dresskode (hun har jo gått imot dronningen flere ganger ved å vise bare skuldre og ved å ikke bruke strømpebukse). Måten hun visstnok skal ha behandlet hoffansatte på, er ikke bra. Harry har jo ropt ut i sinne en gang: "What Meghan wants, Meghan gets!" Forelsket og blendet? Så spiller hun rasismekortet. Ja, det har vært noe rasisme fra noen konservative briter, og det er fryktelig synd, men jeg føler hun melker den kua for alt den er verdt. Kate fikk jo også gjennomgå skikkelig i starten! Ikke pga hudfarge, men fordi hun kom fra en familie hvor moren "bare" var flyvertinne. Jeg mener jeg registrerte mer hets mot Kate i media pga dette, enn Meghan har fått for hudfargen. Gikk hun ut og lagde drama på denne måten? Nei. Det negative som kommer mot Meghan i media nå, handler jo ikke om hudfargen hennes. Det handler om måten hun har rasert kongehuset på (Ja, det må vel gå an å si?)

Nå er jeg ganske hard mot henne, men for meg fremstår hun som sagt som en bortskjemt diva, som trodde hun skulle bli stor stjerne i England, men som ikke takler å forholde seg til kongelig etikette, regler og det faktum at hun må stå i skyggen av Kate.

«Jeg velger å tro de er bedre mennesker enn som så» som ikke kan ha rasistiske meninger bak å ta opp bekymringer rundt barnets hudfarge.

Hjelp så naiv du er. 

Endret av Joppeline
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Elhaym said:

Morsomt at folk støttet Diana for samme type oppførsel men nå sitter og sier Megan kan skylde seg selv. Hvorfor? Hun er amerikansk, de har ikke samme syke opplegg der rundt kongehus eller noe. Megan straffes jo bare for å ikke føye seg etter et gammeldags 'firma'. Skulle tro norske kvinner faktisk støttet dette.

Nå er ikke Meghan helt på nivå med Diana heller. Diana var en inspirasjon, Meghan er som den dama du ser i gata som vil mer enn hun klarer.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gardinella skrev (1 minutt siden):

Nå er ikke Meghan helt på nivå med Diana heller. Diana var en inspirasjon, Meghan er som den dama du ser i gata som vil mer enn hun klarer.

Så det er bare at dere ikke liker henne altså.

Endret av Elhaym
Postet for tidlig
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Elhaym said:

Så det er bare at dere ikke liker henne altså.

Akkurat som at jeg ikke liker voldsmenn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joppeline skrev (27 minutter siden):

Så kongehuset skal fortsette å være rasistiske, overgripere/overgrepsbeskyttere, og mye annet, og alle som kommer inn skal bare godta dette og bli en del av det? 

- hvem bryr seg om de teknisk sett giftet seg før? Og hva har prisen å si? Bryllupet er jo et show for folket/etablissementet som forventer det.

- de ønsker selvfølgelig å «set the record straight» etter flere år med anklager mot seg som de ikke har kunnet svare på. Privatliv vil ikke si å leve under en stein resten av sitt liv, det handler om på hvem sine premisser informasjon kommer ut.

- de hadde nok vært lykkeligere uten titler, begge to. Stakkars Harry for et liv han har hatt, bra for han at han kom seg unna mens han fremdeles har liv igjen å leve!

Jeg kan skjønne Harry som hans kamp mot kongehuset, men fokuset ligger på henne og hvor forferdelig hun har hatt det. Bare tenker at hun må forstå at kongehuset er mye større enn hennes store ego. Hadde vært mer interessant å høres Harry sin historie, for jeg tror han alltid har vært en rebell mot monarkiet på grunn av hva som skjedde med moren. Kanskje ble hun redningen ut av det, men likevel, all fokuset er på henne. Selv om det ikke har vært en dans på roser så fikk hun gifte seg med prinsen. Det var nok ikke lett for Mette Marit heller, men hun klarte å vinne over folket gjennom tid fordi hun tilpassa seg. Noe ALLE må gjøres i samme situasjon, det er ikke sånn at hun er så sykt spesiell. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper det ikke. Det er sikkert litt sant og litt usant fra begge sider. Men dette tror jeg ikke på altså. Og dette med prinsetittel.... det ble jo bestemt lenge før de møttes, og noe Charles og Andrew kranglet om for årevis siden. 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser jo i «The Crown» at nesten samtlige i den britiske kongefamilien har hatt proplemer med å akseptere de inngrodde tradisjonene. Både Dronningen, Margareth, Philip og Charles var uenige i mye av det som var forventet av dem som medlemmer av kongefamilien. Ingen av dem har vel noen gang vært lykkelige. 
Forskjellen på dem og Harry og Meghan er at de til slutt kapitulerte og aksepterte det. . Men, Harry som er sterkt preget av Dianas helsejakt og bortgang og Meghan som er en utenlandsk og moderne kvinne finner seg ikke i det og velger dermed å leve livet annerledes. Jeg kan på en måte forstå dem dersom det de forteller er sant. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Trynefaktor

Jeg tenker bare: Hva i all verden trodde hun da, når hun gifter seg med en prins i et av verdens mest konservative kongehus? 


Har ingen sympati med hverken henne eller Harry. 

Den britiske tabloidpressen er grusom, det kan jeg være enig i.

Men så stiller de frivillig opp hos Oprah selv..? 
Dette blir bare bråk og uro.

Synes litt synd på dronningen, hun kunne fått fred de siste årene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elhaym skrev (34 minutter siden):

Morsomt at folk støttet Diana for samme type oppførsel men nå sitter og sier Megan kan skylde seg selv. Hvorfor? Hun er amerikansk, de har ikke samme syke opplegg der rundt kongehus eller noe. Megan straffes jo bare for å ikke føye seg etter et gammeldags 'firma'. Skulle tro norske kvinner faktisk støttet dette.

Uten å være ekspert på området så er vel den store forskjellen mellom Meghan og Diana at Diana aldri hadde et valg om å gifte seg med Charles? Hun var veldig ung og det var vel ganske åpenlyst at han var forelsket i en annen.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ella1 said:

Man ser jo i «The Crown» at nesten samtlige i den britiske kongefamilien har hatt proplemer med å akseptere de inngrodde tradisjonene. Både Dronningen, Margareth, Philip og Charles var uenige i mye av det som var forventet av dem som medlemmer av kongefamilien. Ingen av dem har vel noen gang vært lykkelige. 
Forskjellen på dem og Harry og Meghan er at de til slutt kapitulerte og aksepterte det. . Men, Harry som er sterkt preget av Dianas helsejakt og bortgang og Meghan som er en utenlandsk og moderne kvinne finner seg ikke i det og velger dermed å leve livet annerledes. Jeg kan på en måte forstå dem dersom det de forteller er sant. 

Det er kanskje lurt å ha i bakhodet at The Crown er fiksjon, ikke fakta...

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...