Gå til innhold

Meghan Markle


Panna

Anbefalte innlegg

Gjest June1996
12 minutter siden, moon_child said:

Jeg er ikke overrasket over at monarkier som er bygget på og opprettholdt av vold, folkemord og utnyttelse er urettferdige og rasist. Det britiske koloni mentaliteten og hvite overherredømmet løper fortsatt dypt. Jeg håper Meghan ikke blir myrdet av disse onde menneskene.



 

For det første så er det INGEN grunn til å frykte at Markle blir myrdet av kongefamilien. 

For det andre så er kongefamilien bygget på tanken om at kongelige står over både hvite og svarte. Det er blått blod som teller, ikke hudfargen. Tradisjonelt giftet kongelige seg med utenlandske kongelige.  

Endret av June1996
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

moon_child skrev (15 minutter siden):

Jeg er ikke overrasket over at monarkier som er bygget på og opprettholdt av vold, folkemord og utnyttelse er urettferdige og rasist. Det britiske koloni mentaliteten og hvite overherredømmet løper fortsatt dypt. Jeg håper Meghan ikke blir myrdet av disse onde menneskene.

946266883_Screenshot2021-03-08at17_31_12.thumb.jpg.6cf763913bfc3069855636b614282c9d.jpg

 

Nå har faktisk Harry selv sagt at hverken dronningen eller prins Philip har sagt noe om hudfarge!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

moon_child skrev (20 minutter siden):

Jeg er ikke overrasket over at monarkier som er bygget på og opprettholdt av vold, folkemord og utnyttelse er urettferdige og rasist. Det britiske koloni mentaliteten og hvite overherredømmet løper fortsatt dypt. Jeg håper Meghan ikke blir myrdet av disse onde menneskene.

Fjernet bildet siden det er irrelevant 

Snakk om malplassert kommentar🤦‍♀️

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
MaleficentAurora skrev (2 minutter siden):

Snakk om malplassert kommentar🤦‍♀️

Ja, det var ikke måte på hvor konspiratorisk dette skulle bli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moon_child skrev (25 minutter siden):

Jeg er ikke overrasket over at monarkier som er bygget på og opprettholdt av vold, folkemord og utnyttelse er urettferdige og rasist. Det britiske koloni mentaliteten og hvite overherredømmet løper fortsatt dypt. Jeg håper Meghan ikke blir myrdet av disse onde menneskene.

946266883_Screenshot2021-03-08at17_31_12.thumb.jpg.6cf763913bfc3069855636b614282c9d.jpg

 

Hvorfor bidrar du til mobbing av denne mannens hudfarge? Du er ikke det grann bedre enn de du kritiserer.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest June1996
1 hour ago, MaleficentAurora said:

Det er det Meghan påstår i intervjuet. Hudfargen hans var "gunnen" til at slottet nektet han en tittel. Hadde det gått den rette veien så ville han fått en , men ikke som prins. Harry bekrefter det M sier og vile ikke avsløre hvem som delte sine bekymringer om A hudfarge. Men Oprah har avbekrefte senere i dag på vegne av Harry at verken dronningen eller hennes ektemann prins Philip var en de som som var bekymret. Spekulasjonene er nå den at det kan være Charles bror prins Andrew ettersom Charles kuttet økonomiske støtte å sikkerhet rundt Andrews to døtre som er prinsessene Beatrice og Eugenie av York. Etter skandalen med Andrew ift  seksualforbryteren Jeffrey Epstein så har ikke Charles vært på talefot med sin bror, og dronningen har fratatt sønnen sin både kongelige plikter å utmerkelser osv.

Synes det er sleipt å beskylde noen for rasisme uten å ta ordentlig eierskap for det. Det Meghan sier er jo "folk forteller meg at Dronningen er rasist, men jeg vil ikke si hvem  sa det". Man prøver å få i både pose og sekk når man både beskylder Dronningen for å være rasist og senere presiserer at man aldri har hørt Dronningen si noe rasistisk. Da ønsker man å fremstille Dronningen som rasist uten å vise til bevis eller å forklare hvorfor man beskylder Dronningen for å være rasist. 

 

Endret av June1996
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (2 timer siden):

Jeg tviler ikke på at Harry har hatt det tøft i barndommen, spesielt etter Dianas død! Å la ham og William gå bak moren kiste, i full offentlighet, var hjerterått! Og han har uttalt at han følte det som han var i et fengsel.

Derfor lurer jeg på hvorfor han dro Meghan inn i dette. Hvorfor sa han ikke fra seg den kongelige tittelen og trakk seg tilbake FØR bryllupet?

Han mener pressen hadde sin del av skylden for morens død, og hater måten de behandlet henne på. Likevel velger han å dra kvinnen han elsker inn i det samme. Om han hadde trukket seg tilbake fra offentligheten, og de hadde holdt en lav profil (bl.a. uten å gifte seg foran "hele verden"), ville vel presset på Meghan blitt mindre? 

 

Mye mulig hun ikke hadde vært spesielt interessert om han ikke var kongelig. Han har ikke valgt å bli en del av monarkiet, men HUN har det derimot. Men det var vel ikke prinsessedrømmen hun hadde håpa på da.. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bet meg merke i at hun hadde fortalt noen i kongehuset om selvmordstankene sine men at hun ikke fikk hjelp, har hun ikke en fastlege selv om hun er inngiftet kongelig?   Man kan vel ikke nektes psykoterapi bare fordi man har giftet seg med en prins som er langt bak i arverekken??

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

June1996 skrev (16 minutter siden):

Synes det er sleipt å beskylde noen for rasisme uten å ta ordentlig eierskap for det. Det Meghan sier er jo "folk forteller meg at Dronningen er rasist, men jeg vil ikke si hvem  sa det". Man prøver å få i både pose og sekk når man både beskylder Dronningen for å være rasist og senere presiserer at man aldri har hørt Dronningen si noe rasistisk. Da ønsker man å fremstille Dronningen som rasist uten å vise til bevis eller å forklare hvorfor man beskylder Dronningen for å være rasist. 

 

Jeg er helt enig med deg i det du sier. Harry sier at han velger å tie om navnet fordi det vil påføre betraktelig skade på monarkiet. Det at han avbekreftet til Oprah at det ikke var dronningen og hennes mann, så kjente jeg en lettelse. Folk gikk barnas i kommentarfeltet helt den nyheten kom ut. Da roet folk seg ned og gikk tilbake med analyserer påstandene til M.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joppeline skrev (6 timer siden):

Så kongehuset skal fortsette å være rasistiske, overgripere/overgrepsbeskyttere, og mye annet, og alle som kommer inn skal bare godta dette og bli en del av det? 

- hvem bryr seg om de teknisk sett giftet seg før? Og hva har prisen å si? Bryllupet er jo et show for folket/etablissementet som forventer det.

- de ønsker selvfølgelig å «set the record straight» etter flere år med anklager mot seg som de ikke har kunnet svare på. Privatliv vil ikke si å leve under en stein resten av sitt liv, det handler om på hvem sine premisser informasjon kommer ut.

- de hadde nok vært lykkeligere uten titler, begge to. Stakkars Harry for et liv han har hatt, bra for han at han kom seg unna mens han fremdeles har liv igjen å leve!

Kongehuset eksisterer fordi forfedrene var de som var desidert flinkest til å tjuve å lure til seg mest mulig  fra folket og som resultat kunne sette seg selv på trone fordi de eide mest og dermed kunne bestemme over folk og fe.   Hvis du tar et par googlesøk så ser du at arverekken bakover ikke akkurat var byens beste barn.  Krig, drap, incest, halshugginger, voldtekt, innavl...er bare en liten del av det de drev med.   

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elhaym skrev (6 timer siden):

Morsomt at folk støttet Diana for samme type oppførsel men nå sitter og sier Megan kan skylde seg selv. Hvorfor? Hun er amerikansk, de har ikke samme syke opplegg der rundt kongehus eller noe. Megan straffes jo bare for å ikke føye seg etter et gammeldags 'firma'. Skulle tro norske kvinner faktisk støttet dette.

Diana var nok ikke så snill og grei som hun ville vi skulle tro. Kongehuset kunne jo ikke uttale seg når det gjaldt alt D kom med til pressen. De gjorde nok det de kunne for å få henne til å passe inn, men når hun heller vil leve et annet liv, er det ikke så lett, hverken for kongehuset eller D.

Jeg tror det er det samme med Meghan. Kongehuset er for gammeldags for en kvinne som liker å leve moderne og gjøre det som passer henne.

Stakkars Dronning Elizabeth.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (4 minutter siden):

Kongehuset eksisterer fordi forfedrene var de som var desidert flinkest til å tjuve å lure til seg mest mulig  fra folket og som resultat kunne sette seg selv på trone fordi de eide mest og dermed kunne bestemme over folk og fe.   Hvis du tar et par googlesøk så ser du at arverekken bakover ikke akkurat var byens beste barn.  Krig, drap, incest, halshugginger, voldtekt, innavl...er bare en liten del av det de drev med.   

Skjønner ikke helt hvorfor du siterer meg, men ja, jeg er helt enig i det du sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest June1996
35 minutter siden, MaleficentAurora said:

Jeg er helt enig med deg i det du sier. Harry sier at han velger å tie om navnet fordi det vil påføre betraktelig skade på monarkiet. Det at han avbekreftet til Oprah at det ikke var dronningen og hennes mann, så kjente jeg en lettelse. Folk gikk barnas i kommentarfeltet helt den nyheten kom ut. Da roet folk seg ned og gikk tilbake med analyserer påstandene til M.

Hadde de ønsket å skjerme monarkiet så hadde de vel ikke slengt ut ubegrunnede rykter om at Dronningen er rasist?

Harry og Meghan tror sikkert de lurer alle. Men det er kun Harry som blir lurt/lurer seg selv. Det er han som ender med å kutte alle bånd til alle andre enn Meghan. Det er oppskriften på å bli undertrykt i ekteskapet og å gjøre det vanskelig å komme ut av et dårlig ekteskap. 

Endret av June1996
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke hvem dama var før hun begynte å date Harry. Hun var vel bare en b eller C kjendis i USA? 
Sånn går det når en common gifter seg meg en kongelig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ATLAS6

Synes det er rart å gi Harry skylden for å ikke forberede Meghan nok. Situasjonen og dynamikken i kongehuset kan ha forverret seg i løpet av tiden de var sammen. 

Hvorfor skulle de ventet til Dronningen dør? Hva om hun lever i 10 år til? Skal de miste 10 år av sine liv, av sine barns liv, ved å leve på en måte som ikke var ønsket, med mennesker de ikke kom overrens med og konflikter som eskalerte? Hadde du likt å måtte forbli i en giftig familiedynamikk frem til feks. svigermor dør? Nei.  

Uansett hvem som har skylden i konflikten, så var det riktig av dem å ta seg ut av den. Både for de andre familiemedlemme og for seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

June1996 skrev (Akkurat nå):

Hadde de ønsket å skjerme monarkiet så hadde de vel ikke slengt ut ubegrunnede rykter om at Dronningen er rasist....

Harry og Meghan tror sikkert de lurer alle. Men det er vel kun Harry som blir lurt. Det er han som ender med å kutte alle bånd til alle andre enn Meghan. Det er oppskriften på å bli undertrykt i ekteskapet.  

Han har vært undertrykket fra dag en. Det er svært få bilder av Harry der han smiler sammen med Meghan. Det er Meghan som smiler før dem begge liksom. Han har også opptred svært kontrollerende ovenfor Meghan. Dette kan du se på YP om det skulle være ønskelig å se hvordan de selv klarte å få alle den negative blessen rundt seg. For det var ingen andre enn de som la det opp  til det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Da har vi hørt den ene siden. Tipper den andre siden har sin versjon og så er sannheten en mellomting.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (1 minutt siden):

Jaja. Da har vi hørt den ene siden. Tipper den andre siden har sin versjon og så er sannheten en mellomting.

Ja, jeg håper kongehuset faktisk gjør motsatt av hva de pleier denne gangen, og snakker. Det er ikke sikkert det vil funke å prøve å tie ihjel dette. Det ser ut til å være eksplosive greier hun/de kommer med. 
Ser frem til å se dette intervjuet i kveld. 
 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (1 time siden):

Mener og huske at Metter Marit gikk i noe ala prinsesseskole til Sonja når hun skulle gifte seg med kronprinsen.  Kanskje har Kate fått noe tilsvarende i Emgland, men ikke Meghan for at Harry ikke er først i tronerekken i sin generasjon. 

Tror f.eks det norske kongehuset har vært enormt flink til å forberede de som gifter seg inn i familie. Der har kanskje det engelske kongehuset noe å jobbe med.

Kate og William hadde kjent hverandre i over 10 år da de giftet seg. De traff hverandre da de studerte ved samme universitet og bodde t.o.m. sammen en periode mens de studerte. Etter noen år tok de en pause i forholdet, men fant tilbake til hverandre igjen og ble forlovet og så gift. Kate hadde veldig god tid til å forberede seg på livet som kongelig.  Det har nok også vært en fordel for Kate at hun er britisk. Hun har jo vokst opp i Storbritannia og hatt et forhold til kongehuset hele livet. 

Meghan møtte Harry i juli 2016, de giftet seg i mai 2018. Det tok altså under to år fra de møttes til de giftet seg. Meghan flyttet til London i november 2017, rett før prins Charles annonserte forlovelsen. Hun spilte inn sin siste episode av "Suits" kort tid før hun flyttet til London. Altså hadde Meghan mye kortere tid på å forberede seg på rollen hun skulle inn i enn det Kate hadde og som amerikaner hadde hun ikke samme forholdet til kongehuset og måtte nok lære seg ting mye mer fra "bunnen av" enn Kate måtte. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...