Gå til innhold

Meghan Markle


Panna

Anbefalte innlegg

Soeuh skrev (11 timer siden):

Märtha kalte jo eldstedatteren Maud, så tror ikke det er en regel. 

Har ikke noe i mot navnet Harry og Meghan har valgt, men syns det er rart at de oppkaller datteren etter to personer fra kongehuset (2/2 navn), når de er så imot det. Hadde kanskje skjønt det bedre om de byttet ut det ene navnet med noe fra Meghan sin familie, eller la på et navn fra hennes familie. Hvorfor vil hun kun ha navn fra kongefamilien hvis hun egentlig ikke liker dem? 

3 personer.

Dronning Elizabeth 1

Dronningmoren og dronningen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hulderen skrev (På 8.6.2021 den 0.08):

Det stemmer. Eldste sønnen til prinsesse Ragnhild heter Haakon. Så der fikk to fettere samme første fornavn, som de begge bruker. 

Aha, det visste jeg ikke! 
Det høres absolutt ut som min teori er feil, både for Norge og for Storbritannia. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

June1996 skrev (På 7.6.2021 den 23.11):

Lilibet: Hvofor heter jeg Lilibet?

Harry og Meghan: Din oldemor heter Elizabeth og er dronningen av Storbritannia. Hun er sjefen for kongefamilien som bestemte at du og broren din ikke skulle få prinsesse- og prinsetitler siden dere er svarte. Men selv om hun som dronning er sjefen for en rasistisk institusjon så er hun kjempehyggelig som privatperson. Derfor valgte vi at du skulle få kjælenavnet hennes Lilibet. På den måten viser vi at vi setter pris på oldemor som privatperson, men tar avstand fra hennes rolle som sjefsrasist. 

Lilibet: Er jeg og broren min svarte???? 

Men de er jo ikke svarte. 
De har en mormor som er litt mørk i huden men de er ikke svarte. ikke Meghan heller.. Aboslutt ingen afroamerikanske trekk ved henne. 
hun har litt solbrun hud og svart hår men jeg hadde aldri tippa at hun hadde en svart mor. Hun ser mer spansk eller italiensk ut enn svart. 
Dette blir jo sånn "blackwashing" som alle som er woke er imot... 

Må være utrolig slitsomt å skulle melke rasisme for det det er verdt når man er for hvit til å bli utsatt for rasisme. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (1 time siden):

Men de er jo ikke svarte. 
De har en mormor som er litt mørk i huden men de er ikke svarte. ikke Meghan heller.. Aboslutt ingen afroamerikanske trekk ved henne. 
hun har litt solbrun hud og svart hår men jeg hadde aldri tippa at hun hadde en svart mor. Hun ser mer spansk eller italiensk ut enn svart. 
Dette blir jo sånn "blackwashing" som alle som er woke er imot... 

Må være utrolig slitsomt å skulle melke rasisme for det det er verdt når man er for hvit til å bli utsatt for rasisme. 

woke? Jeg antar det er en autocorrectfeil, men jeg skjønner ikke hva som egentlig skulle stått der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (12 minutter siden):

woke? Jeg antar det er en autocorrectfeil, men jeg skjønner ikke hva som egentlig skulle stått der. 

"Woke (norsk: Våken) er et engelsk begrep for en politisk ideologi som har som mål å øke bevissthet om problemer som angår etnisk og sosial rettferdighet. Det stammer fra et uttrykk i afroamerikansk engelsk dagligtale som betyr å være våken."

Wikipedia Woke

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frida skrev (45 minutter siden):

"Woke (norsk: Våken) er et engelsk begrep for en politisk ideologi som har som mål å øke bevissthet om problemer som angår etnisk og sosial rettferdighet. Det stammer fra et uttrykk i afroamerikansk engelsk dagligtale som betyr å være våken."

Wikipedia Woke

Ok, takk for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (4 minutter siden):

Ok, takk for info!

Har nettopp lært meg det selv 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåbærpike
Madame Butterfly skrev (På 13.6.2021 den 12.38):

Det er vel de selv som har fremstilt seg selv så til de grader vulgære, og usympatiske? Da blir det vel slik folk oppfatter den i et og alt… 

Slik funker verden, det får de bare leve med.

Mitt intrykk er at det er media som har fremstilt de på den måten. Uansett hva de gjør, så blir det feil. Harry og Meghan ble raskt et populært par i Storbritannia. Det har nok også spilt inn, jmf denne artikkelen: 
https://www.insider.com/meghan-harry-royal-family-overshadowed-william-kate-2021-4

Soeuh skrev (På 13.6.2021 den 21.23):

Märtha kalte jo eldstedatteren Maud, så tror ikke det er en regel. 

Har ikke noe i mot navnet Harry og Meghan har valgt, men syns det er rart at de oppkaller datteren etter to personer fra kongehuset (2/2 navn), når de er så imot det. Hadde kanskje skjønt det bedre om de byttet ut det ene navnet med noe fra Meghan sin familie, eller la på et navn fra hennes familie. Hvorfor vil hun kun ha navn fra kongefamilien hvis hun egentlig ikke liker dem? 

Harry har uttalt at han skiller mellom kongehuset (institusjonen / the firm) og familien sin. De har kalt datteren opp etter oldemoren. Jeg synes det er fin gest, som viser at det ikke er familien de ønsker avstand fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, blåbærpike said:

Mitt intrykk er at det er media som har fremstilt de på den måten. Uansett hva de gjør, så blir det feil. Harry og Meghan ble raskt et populært par i Storbritannia. Det har nok også spilt inn, jmf denne artikkelen: 
https://www.insider.com/meghan-harry-royal-family-overshadowed-william-kate-2021-4

Du om det 😉

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, blåbærpike said:

Mitt intrykk er at det er media som har fremstilt de på den måten. Uansett hva de gjør, så blir det feil. Harry og Meghan ble raskt et populært par i Storbritannia. Det har nok også spilt inn, jmf denne artikkelen: 
https://www.insider.com/meghan-harry-royal-family-overshadowed-william-kate-2021-4

Harry har uttalt at han skiller mellom kongehuset (institusjonen / the firm) og familien sin. De har kalt datteren opp etter oldemoren. Jeg synes det er fin gest, som viser at det ikke er familien de ønsker avstand fra. 

Bra det er noen som klarer å se det! 🙌🏻
 

Herregud, jeg blir så sliten av det hjernevaskede synet mange ser ut til å ha mot dette paret. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg ikke er noe stor fan av henne. Det har vært en del ... mildt sagt oppsiktsvekkende ting hun har kommet med i media gjennom tiden med Harry. Jeg forstår at han har behov for å distansere seg fra institusjonen og det er nok best for hans mentale helse å holde avstand. For lenge siden leste jeg utdrag fra et intervju med en ansatt i hoffet som antydet at det var hans egen far som kom med bemerkningene om hudfarge som ble omtalt i intervjuet og at det opprørte Harry svært mye. Da valgte han sin kones side og dette forverret veldig forholdet mellom Harry og Charles. Man må selvfølgelig ta med et klype salt at som kommer fra hoffet, men med tanke på at det er godt kjent at Harry og Charles har et svært anstrengt forhold, kan det absolutt stemme. 

Ellers er det flott at han fikk 2 barn og virker fornøyd med livet så langt. Men min personlig mening er at MM ikke passer i firmaet og at det er best for alle parter at hun ikke deltar aktivt. Om det betyr at også Harry ikke er en del av firmaet lenger, so be it. Det viktigste er at de holder kontakt innad i familien og at de rydder opp i det som er vanskelig.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har fått tittelen "hertuginne" og slipper unna alle kongelige plikter. Det må kunne sies at hun har styrt skuta bra. Beklager å måtte si det, men enkelte ting som har kommet fram fra ulike pressehold gjør at jeg får inntrykk av at hun er en gold digger. Det bekreftes langt på veg av tidligere venner også.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer oppriktig på disse løgnene, som enkelt lar seg bevise som løgn. Hva var poenget mef de? Dato for giftermålet? Dette med passet? Hvorfor si man var innelåst i palasset uten pass, på et tidspunkt man var på ferie på den franske riviera?

Hvorfor lyve om banale ting? 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (17 timer siden):

Jeg lurer oppriktig på disse løgnene, som enkelt lar seg bevise som løgn. Hva var poenget mef de? Dato for giftermålet? Dette med passet? Hvorfor si man var innelåst i palasset uten pass, på et tidspunkt man var på ferie på den franske riviera?

Hvorfor lyve om banale ting? 

Oppmerksomhet. 
+ at det er en gruppe mennesker som sluker det hun sier rått. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest June1996
17 hours ago, Madame Butterfly said:

Jeg lurer oppriktig på disse løgnene, som enkelt lar seg bevise som løgn. Hva var poenget mef de? Dato for giftermålet? Dette med passet? Hvorfor si man var innelåst i palasset uten pass, på et tidspunkt man var på ferie på den franske riviera?

Hvorfor lyve om banale ting? 

Selv lurer jeg på hvorfor noen vil gifte seg med en som lyver om banale ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Licorne skrev (På 21.6.2021 den 14.09):

Bra det er noen som klarer å se det! 🙌🏻
 

Herregud, jeg blir så sliten av det hjernevaskede synet mange ser ut til å ha mot dette paret. 

Det er jo helt vanvittig så mye negativt mot Harry og Meghan.

Noe som faktisk flere burde reagere på og som faktisk har fått lite oppmerksomhet er Andrew sitt forhold til Epstein. Men nei. Det er visst helt glemt, for tydeligvis syns folk at Harry og Meghan er hakket verre 🙄 forstå det den som kan.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leonaen skrev (2 timer siden):

Det er jo helt vanvittig så mye negativt mot Harry og Meghan.

Noe som faktisk flere burde reagere på og som faktisk har fått lite oppmerksomhet er Andrew sitt forhold til Epstein. Men nei. Det er visst helt glemt, for tydeligvis syns folk at Harry og Meghan er hakket verre 🙄 forstå det den som kan.

Selv om den saken selvfølgelig burde være oppe i offentligheten mer, så er det vesentlige forskjeller her som du ignorer for å forsvare en narsissist som har lurt deg, en britisk prins og endel amerikanere trill rundt. Men til og med over dammen begynner de å se denne dama og offeret hennes for det de er.

Ser du Andrew stikke nesa frem ved enhver anledning etter å ha forlatt kongefamilien for å kunne "leve privat"? Ser du prince Andrew i reality programmer med Oprah hvor han snakker om hvor fælt han har hatt det? Ser du Andrew mingle med kjendiser i USA og skrive elendige barnebøker for å utnytte en tittel han har giftet seg til? 

Nei. Han ligger selvfølgelig lavt. Så da fokuserer man i pressen automatisk på de som krever å få plass der på grunn av alle de fæle tingene de liksom har opplevd som de repeterer til det kjedsommelige. Vet ikke om du vet dette, men M og H kom med 17 påstander i Oprah intervjuet som er bevist å være løgner. Og det er bare de som det er bevis for. 

Det har ikke gått etter planen for dem, og det er helt selvforskyldt. 

 

Endret av DianaV
  • Liker 33
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DianaV skrev (3 timer siden):

Selv om den saken selvfølgelig burde være oppe i offentligheten mer, så er det vesentlige forskjeller her som du ignorer for å forsvare en narsissist som har lurt deg, en britisk prins og endel amerikanere trill rundt. Men til og med over dammen begynner de å se denne dama og offeret hennes for det de er.

Ser du Andrew stikke nesa frem ved enhver anledning etter å ha forlatt kongefamilien for å kunne "leve privat"? Ser du prince Andrew i reality programmer med Oprah hvor han snakker om hvor fælt han har hatt det? Ser du Andrew mingle med kjendiser i USA og skrive elendige barnebøker for å utnytte en tittel han har giftet seg til? 

Nei. Han ligger selvfølgelig lavt. Så da fokuserer man i pressen automatisk på de som krever å få plass der på grunn av alle de fæle tingene de liksom har opplevd som de repeterer til det kjedsommelige. Vet ikke om du vet dette, men M og H kom med 17 påstander i Oprah intervjuet som er bevist å være løgner. Og det er bare de som det er bevis for. 

Det har ikke gått etter planen for dem, og det er helt selvforskyldt. 

 

Wow, bare wow. Så det du sier er:at  M og H løy litt i et intervju og er litt forvirret angående rollene ved å være en del av kongehus/familie er verre en å ha sex med mindreårige trafficking ofre? Andrew har ikke giftet seg inn i familien, så nei ser ikke det 😂 Andrew var i et intervju og klarte ikke forsvare seg. Han dreit seg ut til de grader. Han minglet med kjendiser og sex avhengige og koste seg med trafficking ofre i USA og UK. Så her krysser jeg av for to punkter du har satt opp. Men på den ene siden så er du jo med på en heksejakt mot en du påstår er en narsissist, og dermed også med på å opprettholde egoet til denne påståtte narsissisten, så bare fortsett 😅

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Leonaen nå er vel denne tråden om «The Harkles»

Det er vel andre tråder, and avisartikler, TV debatter, YouTube snutter etc. om Prince Andrew og hans kriminelle kontakter, og eventuelle egne kriminelle handlinger.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...