Gå til innhold

Meghan Markle

Panna

Anbefalte innlegg

Synes det var fint navn, men litt rart med "Lillibeth Diana" når datteren til William heter Charlotte Elisabeth Diana.

de heter nesten det samme joo 🙈

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gasellen skrev (11 minutter siden):

Synes det var fint navn, men litt rart med "Lillibeth Diana" når datteren til William heter Charlotte Elisabeth Diana.

H & M sin nyfødte datter skal visst kalles Lilli. W & K sin datter kalles Charlotte.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøddel skrev (7 timer siden):

Synes det er frekt å velge Lillibet. 

Det blir som å mislike en designer sterkt pga uetisk ‘firma’, men å kjøpe klærne er helt greit  

Kanskje derfor de har valgt Lillibet istedenfor Elizabeth?

De tar avstand fra kongehuset,  men ikke fra dronningen personlig.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (15 minutter siden):

Vil tro William har stor forståelse for at broren ønsker å gi datteren morens navn. Det er nesten som en selvfølge at de begge gir en av sine døttre Dianas navn.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet var pent det👍🏻 Lillibeth er vel kallenavnet til dronningen som kun kongefamilien har lov til å bruke? Forstår at Harry ønsker å bruke Diana på sin datter. Er noe spesielt at de tar begge navnene som William sin datter har, har bare laget en vri på det liksom..... Hvorfor ikke kalle opp etter Meghan sin mor og Diana?🤷🏼‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsimaximus skrev (11 timer siden):

Jeg tipper at navnet Elizabeth er forbeholdt tronarvinger dersom man er av engelsk kongelig slekt. Akkurat som det ikke hadde tatt seg ut at Märtha hadde kalt sønnen sin (om hun hadde fått en) for Olav, Harald eller Haakon så bør ikke Harry kalle datteren sin for Elizabeth. 

Syntes navnet var fint. 

En av kong Haralds søstre (husker ikke hvem av dem) har vel en sønn som heter Haakon, mener jeg. 

Det hadde jo blitt akkurat det samme om Märtha hadde kalt en evt sønn Olav, Harald eller Haakon...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest June1996
On 6/7/2021 at 5:49 PM, Pepsimaximus said:

Kanskje de valgte Lillibet for å hedre barnets oldemor fordi det er det hun «heter» som privatperson, mens Elizabeth er det dronningen og kongehusets leder som heter- en institusjon de tar avstand fra.

Lilibet: Hvofor heter jeg Lilibet?

Harry og Meghan: Din oldemor heter Elizabeth og er dronningen av Storbritannia. Hun er sjefen for kongefamilien som bestemte at du og broren din ikke skulle få prinsesse- og prinsetitler siden dere er svarte. Men selv om hun som dronning er sjefen for en rasistisk institusjon så er hun kjempehyggelig som privatperson. Derfor valgte vi at du skulle få kjælenavnet hennes Lilibet. På den måten viser vi at vi setter pris på oldemor som privatperson, men tar avstand fra hennes rolle som sjefsrasist. 

Lilibet: Er jeg og broren min svarte???? 

Endret av June1996
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookie123 skrev (1 time siden):

En av kong Haralds søstre (husker ikke hvem av dem) har vel en sønn som heter Haakon, mener jeg. 

Det hadde jo blitt akkurat det samme om Märtha hadde kalt en evt sønn Olav, Harald eller Haakon...

Det stemmer. Eldste sønnen til prinsesse Ragnhild heter Haakon. Så der fikk to fettere samme første fornavn, som de begge bruker. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

June1996 skrev (23 timer siden):

Lilibet: Hvofor heter jeg Lilibet?

Harry og Meghan: Din oldemor heter Elizabeth og er dronningen av Storbritannia. Hun er sjefen for kongefamilien som bestemte at du og broren din ikke skulle få prinsesse- og prinsetitler siden dere er svarte. Men selv om hun som dronning er sjefen for en rasistisk institusjon så er hun kjempehyggelig som privatperson. Derfor valgte vi at du skulle få kjælenavnet hennes Lilibet. På den måten viser vi at vi setter pris på oldemor som privatperson, men tar avstand fra hennes rolle som sjefsrasist. 

Lilibet: Er jeg og broren min svarte???? 

Prinsesse Margaret sine barn ble vell heller ikke prins og prinsesser? Og heller ikke barna til  prinsesse Madeleine  og prins Philip? Og ikke barna til prinsesse Martha . Hvorfor henge seg opp i dette ,er jo helt normalt ,🤔

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sacramone skrev (På 6.6.2021 den 21.57):

Kanskje litt merkelig når William og Kates datter allerede bærer navnet Diana..

Ellers syntes jeg fornavnet høres mer ut som et kallenavn, men det syntes jeg Archie også gjør igrunn. Sånn sett passer de jo sammen hvertfall.

Datteren til dronning Elizabeth har Elizabeth i navnet sitt. To barnebarn og et oldebarn i tillegg til Meghan og Harry sin jente er også oppkalt etter Elizabeth, med Elizabeth som navn nr to eller tre. Så at flere i samme familie bærer samme navn virker ikke så uvanlig i den kongelige familie. Nå heter Meghan og Harry sin datter Lillibet og ikke Elizabeth, så litt utenom den tradisjonen har de gått. Sånn rent bokstavelig. Kan hende Diana kommer til å bli et navn flere etterkommere vil bære 🤔

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/7/2021 at 5:55 PM, Pepsimaximus said:

Jeg tipper at navnet Elizabeth er forbeholdt tronarvinger dersom man er av engelsk kongelig slekt. Akkurat som det ikke hadde tatt seg ut at Märtha hadde kalt sønnen sin (om hun hadde fått en) for Olav, Harald eller Haakon så bør ikke Harry kalle datteren sin for Elizabeth. 

Syntes navnet var fint. 

Som andre har svart så er ikke Elizabeth forbeholdt tronarvinger, men Lilibeth var dronningens kallenavn som liten, og var også det Prins Philip kalte henne. Altså et dypt personlig kallenavn, syns det virker ufølsomt å bruke det navnet rett etter at mannen hennes døde. Syns det hele virker så kalkulert og fake.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (56 minutter siden):

Som andre har svart så er ikke Elizabeth forbeholdt tronarvinger, men Lilibeth var dronningens kallenavn som liten, og var også det Prins Philip kalte henne. Altså et dypt personlig kallenavn, syns det virker ufølsomt å bruke det navnet rett etter at mannen hennes døde. Syns det hele virker så kalkulert og fake.

Det var foreldrene som kalte henne Lilibeth.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsimaximus skrev (På 7.6.2021 den 17.49):

Kanskje de valgte Lillibet for å hedre barnets oldemor fordi det er det hun «heter» som privatperson, mens Elizabeth er det dronningen og kongehusets leder som heter- en institusjon de tar avstand fra.

Meghan Markle og Harry har vel ikke gjort noe som helst annet enn å komme med masse dritt om dronningen og resten av den britiske kongefamilien i flere måneder nå. For eksempel det intervjuet de hadde med Oprah for en stund siden. 

Nå skal dem liksom bruke dronningens personlige kallenavn (som ingen andre enn foreldrene, og kanskje prins Philip) brukte på henne, bare fordi det er "koselig" liksom.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Happy_Face skrev (36 minutter siden):

Nå skal dem liksom bruke dronningens personlige kallenavn (som ingen andre enn foreldrene, og kanskje prins Philip) brukte på henne, bare fordi det er "koselig" liksom.

Tull. Kallenavnet hennes blir brukt av flere nære familiemedlemmer/etterkommere, og selv blant flere av Europas kongelige kalles hun for «Aunt Lillibet». Se bare på kondolansen fra Felipe av Spania i forbindelse med prins Phillips bortgang.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/10/2021 at 12:42 AM, BLOMSTERKVAST said:

Det var foreldrene som kalte henne Lilibeth.

og Prins Philip.  Er nevnt i drøssevis av artikler om saken.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilibet Diana høres ut som "Little bit Diana", og det er jo egentlig ganske passende, siden det er det hun er. 🤗

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Damned if you do, damned if you don’t.»

Jeg tror aldri Meghan og Harry kan gjøre noe riktig eller galt, uten at det kun skal være galt. 
Her gjør de en veldig fin ting ved å oppkalle sin datter etter en av tidenes største monarker og barnet oldemor, og jaggu blir ikke gærnt og! Altså.. 🤯

Og jeg tror nok at de ikke har gjort det uten å ha snakket med dronningen selv, såpass med respekt tror jeg de fortsatt har.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/12/2021 at 12:05 PM, Haugenjenta said:

«Damned if you do, damned if you don’t.»

Jeg tror aldri Meghan og Harry kan gjøre noe riktig eller galt, uten at det kun skal være galt. 
Her gjør de en veldig fin ting ved å oppkalle sin datter etter en av tidenes største monarker og barnet oldemor, og jaggu blir ikke gærnt og! Altså.. 🤯

Og jeg tror nok at de ikke har gjort det uten å ha snakket med dronningen selv, såpass med respekt tror jeg de fortsatt har.

Det er vel de selv som har fremstilt seg selv så til de grader vulgære, og usympatiske? Da blir det vel slik folk oppfatter den i et og alt… 

Slik funker verden, det får de bare leve med.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsimaximus skrev (På 7.6.2021 den 10.55):

Syntes navnet var fint. 

Märtha kalte jo eldstedatteren Maud, så tror ikke det er en regel. 

Har ikke noe i mot navnet Harry og Meghan har valgt, men syns det er rart at de oppkaller datteren etter to personer fra kongehuset (2/2 navn), når de er så imot det. Hadde kanskje skjønt det bedre om de byttet ut det ene navnet med noe fra Meghan sin familie, eller la på et navn fra hennes familie. Hvorfor vil hun kun ha navn fra kongefamilien hvis hun egentlig ikke liker dem? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...