Gå til innhold

Wit sin vei til bedre helse

Wit

Anbefalte innlegg

KaBom skrev (På 20.9.2023 den 9.24):

Elsket bildene fra flyet! :D Det er slike ting man må huske og ta med seg de dagene det er kjipt og surt og vanskelig å stå i livsstilsendringen. Jeg hadde en lignende opplevelse på lekeplassen med den eldste datteren min: da hun var ett år dro vi på lekeplassen og jeg satte meg, i et ubetenksomt øyeblikk, på en huske (av typen som er laget av et bildekk) og ble nesten sittende fast mellom tauene fordi det var så trangt. Holdt meg derfor langt unna den huska før jeg plutselig kom på at jeg skulle sjekke igjen da jeg hadde gått ned 3-4 kilo. På den tiden så jeg ikke nedgangen så godt på meg selv, men jeg hadde til min store overraskelse ganske god plass på huska. 

Nå er det kanskje ikke så viktig å få plass i lekeapparater beregnet på barn, men det var likevel en fin påminnelse om at det kan skje mye på kroppen, selv om man ikke merker det. Og dessverre er det jo mange plasser i offentlige rom som av en eller annen dum grunn bare er tilpasset slanke og friske folk (jeg har også et grusomt minne fra en barkrakk som knapt hadde plass til meg på lønningspils med jobben, men det er en annen historie...). 

Kjenner meg forøvrig igjen i at det er tungt å komme tilbake i rutiner for bevegelse når man først har sklidd litt ut av det. Der har jeg ingen tips å komme med, bare gjenkjennelse. :D 

Ja, det er mange situasjoner som nå er anderledes enn tidligere. Før HATET jeg å ta midtsetet på toget. Følte jeg skvisa begge to på hver side. Nå er ikke det noe problem lenger ;)  Men når jeg ser meg i speilet ser jeg ikke den samme forskjellen...... Må kanskje lære å se meg selv litt mer som jeg faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke den store nedgangen denne uka. Kun 300 gram 😒 Trodde det skulle bli mer for jeg er stort sett veldig flink med maten og spiser egentlig såpass lite at jeg skulle gått ned mer. MEN, på onsdag var jeg ute og spiste med jobben. Spiste da selvsagt veldig salt pizza 😜 så jeg håper at noe er vannvekt. Ser at jeg har litt vann i kroppen, så jeg håper på et større tall neste uke 👍

MEN, som jeg har sagt til flere andre her: Ned er ned 😉

Denne helga skal jeg være hjemme og håper på bedre vær søndag sånn at jeg kanskje får gått en lang tur. Har vært lite trening i det siste, så jeg trenger en liten "dytt" i rompa for å komme meg ut 😂

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt godkjent resultat :nikke: Når du i tillegg vet du har spist salt mat o.l så er det jo et kjempebra resultat! Ofte får man seg jo en oppgang da.

Kos deg med hjemmehelg og forhåpentligvis tur! :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en fin helg med turer både lørdag og søndag 👍 Søndag var jeg faktisk ute og gikk i over 3 timer, så det har blitt noen skritt og timer i skogen 😎 Nå skal jeg prøve å komme tilbake til turgåingen min for egentlig er det veldig deilig når jeg først kommer meg ut 🌞 Det å kunne gå i skogen og kjenne den friske lufta samtidig som jeg får en god følelse etterpå fordi jeg faktisk har klart å komme meg ut er deilig 😊

Så håper jeg bare på en god uke vektmessig. Jeg gir jo ikke opp, og skal bare ned til jeg en gang når målet mitt 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny uke, og jeg starter med en fin tur i dag 😎 Tok en time av arbeidsdagen til trening og gikk en tur oppe i åsen her jeg bor. Deilig med sol og kjenne at hjertet pumper litt i oppoverbakkene 👍 Må jo bare ta tak i turene mine igjen og slutte med å finne dårlige unnskyldninger 😜

Bilde i skogen.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg faktisk klart å GÅ OPP 0,5 kilo. Må være noen hormoner som surrer rundt i kroppen nå, for det skal egentlig ikke være mulig 😜 Men nå vet jo jeg at kroppen min reagerer med litt opp og ned selv om jeg spiser veldig lite. Har hatt flere treningsturer siden forrige veiing, og spiser kun mellom kl 11-17 i alle ukedagene. Bittelitt mer i helgene, men ikke sånn at jeg skulle komme i kalorioverskudd gjennom en uke.

I går kveld tok jeg også en innsovningstablett som jeg fikk i fjor hos legen, for jeg sliter veldig med søvn for tiden. Blir få timer hver eneste natt. Og i natt har jeg faktisk sovet godt 👍 Nå vet jeg at søvn også kan påvirke vekta, så jeg må prøve å få litt mer søvn gjennom uka. Kanskje dette også kan hjelpe 😉

Så da får vi se da når vekta plutselig har tenkt å gjøre et hopp nedover igjen 😉

Endret av Wit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, så teit! Må satse på at slike dumme plussgram går raskt og bli kvitt igjen. Garantert ikke noe som har satt seg :klem:

Riktig god helg Wit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritkjedelig at det går opp når man føler at man ikke har gjort noe feil! Håper litt bedre søvn gjør godt for både kropp og sjel. 🩷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig når vekta viser pluss selv etter god jobbing gjennom uka. Men som du sier - du har fulgt planen, så forhåpentligvis er dette vekt som raskt finner veien vekk igjen🙏😊

Så herlig med bilde av tur, det er virkelig fint vær å gå tur i ute nå, i alle fall her på Østlandet  🌞 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillasliv skrev (1 minutt siden):

Så kjedelig når vekta viser pluss selv etter god jobbing gjennom uka. Men som du sier - du har fulgt planen, så forhåpentligvis er dette vekt som raskt finner veien vekk igjen🙏😊

Så herlig med bilde av tur, det er virkelig fint vær å gå tur i ute nå, i alle fall her på Østlandet  🌞 

Ja, det er deilig vær ute her nå 🌞 Nå skal jeg ha noen dager høstferie, og vekta tar ferie hjemme, så jeg håper på bedre resultat neste gang 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, kjedelig å gå opp når man vet at man har gjort innsatsen, men vi vet jo at den gir resultater til slutt og at kroppen kan være litt snål noen ganger. Håper du koser deg på høstferie, sikkert fint med en pause fra vekten også ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig ikke tenkt meg på vekta i dag, for forrige uke hadde jeg høstferie, og jeg holdt meg ikke akkurat til det jeg skulle spise på en normalt dag 😜 Men ferie er ferie, og denne uka skulle jeg egentlig "hoppe over" for å slippe nedtur etter forrige uke. MEN, jeg klarer jo ikke å la være, og overraskelsen var stor når jeg faktisk hadde gått NED 0,2 kg. 

Vel, håper trenden holder seg til neste uke 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med en positiv overraskelse når man forventet noe annet🥳 Og deilig å kunne oppleve å slappe litt mer av uten at det forstyrrer rytmen😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har vært litt anderledes med tanke på jobb og spising. Har vært mye ute og reist, og da spiser man jo det man får 😂 Men så veldig ille tror jeg ikke det har vært uansett. Blir ingen veiing i dag, for jeg er ikke hjemme. Så det får vente til neste uke 👍

God helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...