Bokdamen Skrevet 5. januar 2022 #401 Del Skrevet 5. januar 2022 For en deilig start på året @Wit(ikke koronaen da)! Her henger sjokolade og vin fra nyttårshelgen (som ble en hel helg) litt igjen; men det er såpass lite at jeg også erklærer julen en suksess. Så noe lærte vi i 2021 👏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 5. januar 2022 Forfatter #402 Del Skrevet 5. januar 2022 Bokdamen skrev (14 minutter siden): For en deilig start på året @Wit(ikke koronaen da)! Her henger sjokolade og vin fra nyttårshelgen (som ble en hel helg) litt igjen; men det er såpass lite at jeg også erklærer julen en suksess. Så noe lærte vi i 2021 👏 (nei den koronaen er litt kjedelig, men nå finner vi ut om 3 doser gjør at vi ikke blir smittet......) Ja, det er deilig når vi ikke faller helt av lasset etter en julefeiring @Bokdamen 😊 Jeg skjønner jo heller ikke helt tallene mine. Var helt sikker på at jeg i hvertfall var et par kilo opp..... Men vi reagerer jo forskjellig på utskeielser så kanskje jeg "trenger" en sånn innimellom i et ellers strengt regime. Ikke vet jeg 🙈 Men tror ikke jeg kan leve på så mye mat og drikke hele tiden altså 😂 Nå er det i hvertfall nytt år og de siste kiloene skal av. Hadde håpet å være der før sommerferien, men jeg vet jo at disse kiloene kan ta litt tid også, så jeg får smøre meg med tålmodighet og la det ta den tiden det tar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 7. januar 2022 Forfatter #403 Del Skrevet 7. januar 2022 Nytt år og nye muligheter 🙂 Lager ny vektliste for 2022 for den gamle er allerede veldig lang Startvekt 112,9 kg (februar 2021) Siste veiing før jul: 17.12.2021 - 85,2 kg 2022: 07.01.2022 - 83,8 kg (- 1,4 kg) Totalt ned så langt 29,1 kg Jeg tror det nesten ikke selv. Jeg har faktisk gått ned gjennom jula. Jeg har egentlig visst det hele uka, men deilig å endelig kunne bruke dette som mitt nye tall. Nå nærmer det seg 7-tallet, og det er helt utrolig. Fikk gått meg en tur i skogen i går mens det enda var dagslys, og det var deilig 😊 Tester daglig for korona og både jeg og mannen er heldigvis fortsatt negative. Datteren min er dårlig men ikke veldig dårlig. Hun ligger isolert på rommet sitt og får "room-service" med mat levert utenfor døra 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 7. januar 2022 #404 Del Skrevet 7. januar 2022 Wow! Blir skikkelig imponert over tallene dine nå etter jul! 😄 Jeg synes på ingen måte at det er noen krise å gå litt opp, men samtidig så er det veldig fint å se at det går an å kose seg litt og samtidig få gode resultater på vekta etterpå. Jeg har nok litt for lett for å gi meg helt over hvis det først blir utskeielser, og må nok jobbe litt med hodet når det gjelder dette, for det må jo være deilig å kunne starte opp etter ferier uten å være i stort pluss. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 7. januar 2022 Forfatter #405 Del Skrevet 7. januar 2022 KaBom skrev (4 minutter siden): Wow! Blir skikkelig imponert over tallene dine nå etter jul! 😄 Jeg synes på ingen måte at det er noen krise å gå litt opp, men samtidig så er det veldig fint å se at det går an å kose seg litt og samtidig få gode resultater på vekta etterpå. Jeg har nok litt for lett for å gi meg helt over hvis det først blir utskeielser, og må nok jobbe litt med hodet når det gjelder dette, for det må jo være deilig å kunne starte opp etter ferier uten å være i stort pluss. Jeg hadde faktisk regnet med å gå opp 2-3 kilo i jula, og var ikke stresset over det. Så jeg er faktisk ganske overrasket over tallene 😂 Men jeg klager ikke altså 😂 Jeg har skeiet ganske mye ut i jula, men jeg tror nok kanskje at noe av greia her har vært at jeg totalt sett spiser mindre enn tidligere. Jeg fråtser ikke på samme måten som før. I tillegg har det nok blitt færre måltider i jula. Enkelte dager kun 2, så da gjør det ikke så mye om noen av disse blir litt større enn vanlig. Men ellers har jeg spist snacks (mindre enn før heldigvis), drukket øl og vin og spist vanlig julemat. Nå ble noe av dette litt amputert på grunn av hyppige gallesteinsanfall i jula. Tror ikke galleblæra mi likte den fete maten...... Håper virkelig at jeg nå får operasjon om ikke så lenge. Venter bare på at de skal få kapasitet på sykehuset etter mange covid innleggelser...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 7. januar 2022 #406 Del Skrevet 7. januar 2022 Dette er jo kjempebra! Tyder jo på at de endringene du har gjort i løpet av året virkelig virker. Bra jobba! 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frustrert_student Skrevet 8. januar 2022 #407 Del Skrevet 8. januar 2022 Synes du er kjempeflink, og krysser fingrene for at du får den operasjonen snart🤞🏼 Det høres ikke noe godt ut med gallesteinsanfall😔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 10. januar 2022 #408 Del Skrevet 10. januar 2022 Så utrolig inspirerende å se din 2021 oppsummering 🤩. Du er kjempeflink! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 10. januar 2022 Forfatter #409 Del Skrevet 10. januar 2022 Takk @Luka_S @frustrert_student og @*blueberry* 😊 Ja, noe riktig gjør jeg heldigvis. Håper bare jeg nå får gått ned de siste 10 kiloene før sommeren, så er jeg liksom "i mål" med det jeg hadde planlagt å gjøre. Og ja, jeg håper virkelig at jeg snart får operasjonen, for det er utrolig slitsomt og smertefullt når disse anfallene kommer. MEN, jeg får liksom ikke gjort så mye med det så lenge de utsetter alle operasjoner på sykehuset her. Skjønner at det er viktig med behandling av covid-19 pasienter, men nå går antallet ned, så da er det kanskje håp etterhvert.... Hadde ihvertfall håpet på å få en dato. I dag har jeg tenkt å få meg en liten tur ut igjen. Må holde formen ved like og ikke bli helt slapp selv om det er tung å gå i mye snø. Får heller se på det som en ekstra treningsøkt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 10. januar 2022 #410 Del Skrevet 10. januar 2022 Tur er selvfølgelig en treningsøkt 🙌🏻. Kjedelig med utsettelser på sykehuset hele tiden, jeg har vært borti en del utsettelser under pandemien selv og det er frustrerende. Håper du får en dato snart 🤞🏻. 10 kg til i sommer får du til 💪🏻. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 13. januar 2022 Forfatter #411 Del Skrevet 13. januar 2022 I går fikk jeg en økt på tredemølla med lett jogging. Kom meg ikke ut på tur, men da er mølla det nest beste alternativet 😉 OG jeg har endelig fått time til utredning før evt. (forhåpentligvis) operasjon på sykehuset. Skal dit 2. februar... så håper virkelig på fortgang nå. I dag er det meldt ganske fint vær her jeg bor, så håpet er å få til en tur i lunsjpausen opp i skogen her. Har piggsko så is på stien er ingen hindring 👍 Helt umulig å gå på stien der uten pigger, for det danner seg skikkelig is i enkelte områder rundt en myr jeg går ved siden av. Så investeringen i skikkelige sko med pigger har vært viktig for å kunne fortsette turene mine om vinteren også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 13. januar 2022 Forfatter #412 Del Skrevet 13. januar 2022 Jippi. Fikk til en tur i åsen her idag som "trening i arbeidstiden". 50 minutter på stier opp til toppen her. Var glatt og isete noen steder og veldig våt snø andre steder, men har sko med pigger som gjør at jeg får skikkelig feste. Uten de hadde jeg nok ikke kommet meg opp. 4 dager på rad med turer denne uka er bra. Det ble en litt sløv avslutning på 2021, så da er det bare å ta seg sammen i det nye året 💪 Med hjemmekontor hele tiden er det skikkelig deilig å komme seg ut i dagslys når muligheten er der. Her jeg bor skinner nemlig sola i dag, så da er det bare å benytte sjansen 😎 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 13. januar 2022 #413 Del Skrevet 13. januar 2022 Så herlig, Wit! 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 14. januar 2022 #414 Del Skrevet 14. januar 2022 Å, det høres veldig deilig ut å gå tur i dagslys! 😀 Piggsko er nok veldig lurt ja. 😀 Jeg har selv investert i et par litt dyrere brodder. Litt mer klumsete enn piggsko, men fortsatt glad for at føret ikke stopper meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 14. januar 2022 Forfatter #415 Del Skrevet 14. januar 2022 I dag når jeg gikk på vekta trodde jeg først at jeg hadde gått opp 200 gram 😂 Men det hadde jeg jo ikke. Ser ut til at kick-starten min på 2022 hjelper 💪 Har nå en BMI på 30,1 så nærmer meg virkelig "kun" overvektig 👍💪😊 Startvekt 112,9 kg (februar 2021) Siste veiing før jul: 17.12.2021 - 85,2 kg 2022: 07.01.2022 - 83,8 kg (- 1,4 kg) 14.01.2022 - 83,0 kg (- 0,8 kg) Totalt ned så langt 29,9 kg 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 14. januar 2022 Forfatter #416 Del Skrevet 14. januar 2022 KaBom skrev (2 timer siden): Å, det høres veldig deilig ut å gå tur i dagslys! 😀 Piggsko er nok veldig lurt ja. 😀 Jeg har selv investert i et par litt dyrere brodder. Litt mer klumsete enn piggsko, men fortsatt glad for at føret ikke stopper meg. Jeg brukte brodder tidligere men syns det var veldig klumpete og innimellom falt den ene av. Når jeg går i skogen så er piggsko fantastisk. Slipper å være redd for å skli og jeg holder mye større fart. Jeg merker heller ikke piggene gjennom skoen siden bakken her er litt bløtere enn asfalt. Jeg er skikkelig "Bambi på isen" når jeg går med vanlige sko på isete føre, så da får jeg heller bruke pigger 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 14. januar 2022 #417 Del Skrevet 14. januar 2022 Super nedgang denne uka! Straks 30 kg, så herlig! 😄 Jeg har også piggsko, erfarte som deg at brodder bare falt av halvveis i turen. (Og når jeg var så stor som jeg var, hadde jeg ikke sjans til å få på brodden igjen uten å sette meg ned et sted. Det er den pinlige sannheten.) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 14. januar 2022 #418 Del Skrevet 14. januar 2022 Så deilig @Wit! Straks 30 kg ned og "bare" overvektig ❤️ Du har virkelig fått en pangstart på året, og det unner jeg deg virkelig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterskog Skrevet 14. januar 2022 #419 Del Skrevet 14. januar 2022 Herregud, 30 kilo! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 14. januar 2022 Forfatter #420 Del Skrevet 14. januar 2022 Luka_S skrev (1 time siden): Super nedgang denne uka! Straks 30 kg, så herlig! 😄 Jeg har også piggsko, erfarte som deg at brodder bare falt av halvveis i turen. (Og når jeg var så stor som jeg var, hadde jeg ikke sjans til å få på brodden igjen uten å sette meg ned et sted. Det er den pinlige sannheten.) Akkurat den kjenner jeg meg igjen i @Luka_S 🙄 Jeg klarte jo ikke å snøre skoa engang uten å sitte.... Eller puste og pese så det hørtes ut som om jeg var på treningstur. Deilig nå å ikke ha de utfordringene lenger. Kjenner at magen ikke lenger er veien når jeg skal bøye meg, og det er neste litt rart. Tenkte forresten på det i går, tidligere når jeg snudde meg i senga så måtte jeg liksom ta i og snu meg. Nå ruller jeg rundt som bare det uten å bruke en kalori ekstra på det. Det er veldig mange ting som normalvektige ikke tenker på, som er en stor utfordring i hverdagen til oss som har alt for mye å bære på. En annen ting var at hvis jeg satt på gulvet så var det en møysommelig prosess å komme seg opp igjen. Ikke særlig elegant akkurat 🙄 Ikke at jeg spretter opp nå heller, men jeg slipper ihvertfall å gå veien via knestående 🤪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå