AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #141 Skrevet 6. mars 2021 57 minutter siden, Gjenferdet said: Nettopp. Å være imot abort handler ikke om å ville ødelegge for eller innskrenke kvinners rettigheter. Det handler om barnets rettigheter OGSÅ. Barn har ingen rettigheter før den er født. Dere er så jævlig flink å dømme andre men jeg ser ikke at dere står dere i køen for hjelpe moren ta være på den frem til den flytter ut av huset. Moralpisspreik. Anonymkode: 9359a...7be 5
Silva Pluvialis Skrevet 6. mars 2021 #142 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Barn har ingen rettigheter før den er født. Anonymkode: 9359a...7be Det er jo nettopp det som er poenget. Hvorfor er barn rettsløse i mors liv? Vi som er imot abort mener at barnet også har en verdi og bør ha rettigheter, ikke KUN mor. Begge. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #143 Skrevet 6. mars 2021 Gjenferdet skrev (5 minutter siden): Det er jo nettopp det som er poenget. Hvorfor er barn rettsløse i mors liv? Vi som er imot abort mener at barnet også har en verdi og bør ha rettigheter, ikke KUN mor. Begge. Husk at mange har sex og blir gravid ved et uhell, de hadde ingen intensjon om å få barn. Anonymkode: c2c04...397
Silva Pluvialis Skrevet 6. mars 2021 #144 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Husk at mange har sex og blir gravid ved et uhell, de hadde ingen intensjon om å få barn. Anonymkode: c2c04...397 Det er ikke barnets skyld?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #145 Skrevet 6. mars 2021 Jaconandersen skrev (På 3.3.2021 den 17.54): Jeg må si jeg ikke forstår hvordan abort kan være lov. Et liv er startet, så blir det stoppet. Hvilke rett har vi til å si at et barn i magen til mor ikke er noe godt eller verdifult og vi bare kan gjøre slikt. Er det bare egoisme og makt som teller? Siden de som er voksne har makt, så gjør de som de vil. Hvorfor er venstresiden i vesten så glade i abort? Hvorfor mener de at abort er greit, mens at folk i andre deler av verden tar vare på dem selv, er moralsk galt? Vi prøver å redde barn, mens de skal redde folk som egentlig har ansvar for dem selv. Jeg tar gjerne din vitenskapelige redegjørelse for når "et liv starter". Hvilken makt er det en fattig og gravid 13 år gammel jente har, eller en gravid kvinne med tre barn og 250' i lønn? Det et like mange kvinner på høyresiden som på venstresiden som tar abort, forskjellen er at svært konservative og/eller kvinner og foreldre til unge døtre lyver om det. Hvis autonomi over kroppen ikke trengs så kan vi vel heller sterilisere alle gutter ved 13 år og så reversere når de som voksne kan frembringe tillatelse fra en kvinne som ønsker å reprodusere med dem? Dette er en mye billigere løsning som medfører minimalt med ubehag, i motsetning til kvinner og jenters lidelse når de må alle leve som reproduksjonsslaver. Anonymkode: f5bdd...7e9 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #146 Skrevet 6. mars 2021 Gjenferdet skrev (1 minutt siden): Det er ikke barnets skyld? Nei, men man må få lov til å kose seg uten at man skal ha forpliktelser for de nesten 18 årene. Anonymkode: c2c04...397 2
Silva Pluvialis Skrevet 6. mars 2021 #147 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, men man må få lov til å kose seg uten at man skal ha forpliktelser for de nesten 18 årene. Anonymkode: c2c04...397 Det bør ikke gå på bekostning av andre menneskeliv.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #148 Skrevet 6. mars 2021 Gjenferdet skrev (8 minutter siden): Det er jo nettopp det som er poenget. Hvorfor er barn rettsløse i mors liv? Vi som er imot abort mener at barnet også har en verdi og bør ha rettigheter, ikke KUN mor. Begge. Så hvordan får BÅDE mor og egget de rettighetene de trenger som person og menneske? Hvordan får både kvinnen og egget kroppslig autonomi? Anonymkode: f5bdd...7e9 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #149 Skrevet 6. mars 2021 Gjenferdet skrev (Akkurat nå): Det bør ikke gå på bekostning av andre menneskeliv. Så bare fordi jeg har behov for pikk av og til så skal jeg tvinges til å være fram et liv, ødelegge kroppen min, og ta meg av noen i 18 år? Anonymkode: c2c04...397
herzeleid Skrevet 6. mars 2021 #150 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Unødvendig å si "lukk snavla" fordi om jeg er ikke er jublende for abort. Ellers er det en fordel å prøve å sette seg inn i hva motdebattanten egentlig mener og hvorfor, i stedet for å tillegge andre meninger de ikke har. Og jeg synes i hvert fall at menn også skal få ha en mening om rett og galt her. Anonymkode: 2e9a3...c3d Det er nettopp den slags som gjør dette temaet så vanskelig. For en del er det åpenbart ikke et tema en klarer å forholde seg rasjonelt til eller løfte blikket og se at det dreier seg om noe mer enn "livmoren min", og responsen blir som vi ser deretter. Jeg skulle ønske flere av oss som er for dagens lovverk klarte å forstå at det er et litt større tema enn som så, og at motparten antagelig ikke kommer til sine standpunkter fordi de er slemme eller ønsker andre vondt, men fordi også de vil det gode og vekter hensyn noe annerledes. 1
WhiteSwan Skrevet 6. mars 2021 #151 Skrevet 6. mars 2021 Fordi kvinner bestemmer over sin egen kropp og om de vil ha barn eller ikke. Ingen barn burde vokse opp med foreldre de ikke er ønsket av, det er bare trist. 4
Tuppeluri Skrevet 6. mars 2021 #152 Skrevet 6. mars 2021 Fordi kvinner har lov til å bestemme over egen kropp. Så enkelt er det. Jeg er redd at hvis abort noen gang blir ulovlig så vil det bli en revolusjon i Norge. En negativ en. Barn som blir født med tvang inn i hjem hvor foreldre absolutt ikke burde blitt foreldre. I vanskeligstilte hjem som ikke har mulighet til å forsørge seg selv en gang. Et voldtektbarn hvor moren ikke klarer å se på sin egen baby fordi hu hele tiden blir påmint overgrepet. Barn som ikke er ønsket av sine egne foreldre. Barn som blir født med alvorlig kromosonfeil(den typen hvor de mest sannsynlig bare vil leve et par år) Søsteren min måtte abortere i uke 20, fordi barnet hadde flere hull i hjertet, punkterte lunger og den alvorlige kromosonfeilen. Barnet ville ikke vært levedyktig uten å måtte ha respirator, og ville garantert hvert en grønnsak fram til kroppen ikke taklet mer. Mener du det er humant å bringe frem denne babyen til verden, og påføre så mye smerte for både mor og barn, bare fordi det er et "liv" ? Jeg var et P-pillebarn, men mamma ville ikke ta abort fordi hu i utgangspunktet hadde lyst på barn, men gikk på skole. Men om mamma hadde ville tatt abort fordi hu IKKE ønsket barn, så ville jeg heller blitt abortert bort, enn å bli oppdratt av en mor som ikke ønsker meg i livet sitt, for det kan få mange negative konsekvenser. 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #153 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, men man må få lov til å kose seg uten at man skal ha forpliktelser for de nesten 18 årene. Anonymkode: c2c04...397 Jeg mener at et foster har verdi, og at man må ta det derfra. Jeg forstår at man er uenige om det, men for oss som ser på det sånn så mener vi dermed at abort i en del tilfeller er galt. Det handler ikke om å kontrollere andres kropp, i alle fall ikke for min del, men at jeg rett og slett anser handlingen abort som ofte galt. Da er det som jeg ser det ansvarsfraskrivelse at man må få lov å kose seg. For konsekvensen av det er at man har blitt gravid, og man visste det kunne skje. Jeg tror noen av dere som er imot abort bør prøve å virkelig forstå hvor vi er uenige, for her i tråden er det mange som bommer på å se akkurat det. Anonymkode: 2e9a3...c3d 1
jabx Skrevet 6. mars 2021 #154 Skrevet 6. mars 2021 (endret) Jaconandersen skrev (På 3.3.2021 den 18.00): Adopsjon? Endrer fortsatt ikke det at barnet hele livet vil vite at det egentlig var uønsket. Men vi vet jo at enkelte liker å påføre mennesker så mye lidelse som mulig. La meg gjette, du er religiøs? Du er i alle tilfeller på høyresiden. Sannsynligvis klimanekter og kanskje kreasjonist? Du mener at folk må ta ansvar for eget liv og ikke skal forvente seg at andre hjelper dem i livet. Endret 6. mars 2021 av jabx 1
jabx Skrevet 6. mars 2021 #155 Skrevet 6. mars 2021 Jaconandersen skrev (På 3.3.2021 den 20.17): Trenger en å være religiøs for å ha moral? Spørsmålet her er når livet starter og det er ikke usannsynlig at det starter svært tidlig i svangerskapet, kanskje til og med ved befruktning. Mener du ikke at livet til andre har noen betydning? En gulrot er levende. Hvis du spiser gulrot har du tatt et liv. Fy skam. 1
jabx Skrevet 6. mars 2021 #156 Skrevet 6. mars 2021 Jaconandersen skrev (På 3.3.2021 den 20.24): Vitenskapen forstår ikke en gang voksne folk sin hjerne og vi aner ikke hvorfor vi eksisterer på innsiden av kroppene våre heller. Vi er ikke bare maskiner. Hva er vi da? 1
herzeleid Skrevet 6. mars 2021 #157 Skrevet 6. mars 2021 jabx skrev (14 minutter siden): Endrer fortsatt ikke det at barnet hele livet vil vite at det egentlig var uønsket. Men vi vet jo at enkelte liker å påføre mennesker så mye lidelse som mulig. Men det får i alle fall leve, noe det er overveldende sannsynlig at det vil ønske når det selv kan velge.
Tuppeluri Skrevet 6. mars 2021 #158 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 4.3.2021 den 18.05): Jeg er for abort, men også i mot abort. Abort burde ikke være noe en kan ta bare fordi man ikke kan ta ansvar. Ved voldekt, incest, sykdommer etc. så er det så klart helt greit, og om man absolutt ikke kan ta vare på et barn, så er det også bedre å ta abort. MEN, det er noe feil med samfunnet. Kvinner vil være frie som menn, og da tror kvinner det betyr å ligge rundt med alle og en hver. Abort blir tatt lett på, en ble jo gravid på et ons. Det er dette jeg ser på som forkastelig. Abort har blitt noe helt vanlig, fordi vi heller vil ha masse tilfeldig sex enn å ha ansvar. Betalingen for tilfeldig sex er at vi må ta aborter, om man moralskt synes dette er en god byttehandel er det noe veldig galt med en. Jeg er forøvrig ikke religiøs, men savner et samfunn med gode verdier og moral. Mye galt i kristendommen(for eksempel) også, men dagens "moderne" samfunn blir bare mer og mer primitivt. Me horny, me sex, kill baby Anonymkode: 342de...02d Unnskyld meg men nå skal jeg sitere det jeg skrev litt tidligere. JEG ER ET P-PILLE BARN. Skal ikke kvinner få være like frie som menn? De fleste kvinner som ligger rundt bruker prevensjon, men i mange tilfeller så failer prevensjonen. Sånn som med meg, jeg ble skapt og født til tross for at mamma gikk på P-piller. Og det er like mye mannens ansvar å passe på at han ikke blir far, ved å bruke KONDOM . Men dere menn nekter å bruke det fordi da føles det ikke like godt lengre. Kanskje menn også burde slutte å ligge rundt å gjøre damer gravide? 4
Gjest Jaconandersen Skrevet 6. mars 2021 #159 Skrevet 6. mars 2021 Tuppeluri skrev (1 time siden): Fordi kvinner har lov til å bestemme over egen kropp. Så enkelt er det. Jeg er redd at hvis abort noen gang blir ulovlig så vil det bli en revolusjon i Norge. En negativ en. Barn som blir født med tvang inn i hjem hvor foreldre absolutt ikke burde blitt foreldre. I vanskeligstilte hjem som ikke har mulighet til å forsørge seg selv en gang. Et voldtektbarn hvor moren ikke klarer å se på sin egen baby fordi hu hele tiden blir påmint overgrepet. Barn som ikke er ønsket av sine egne foreldre. Barn som blir født med alvorlig kromosonfeil(den typen hvor de mest sannsynlig bare vil leve et par år) Søsteren min måtte abortere i uke 20, fordi barnet hadde flere hull i hjertet, punkterte lunger og den alvorlige kromosonfeilen. Barnet ville ikke vært levedyktig uten å måtte ha respirator, og ville garantert hvert en grønnsak fram til kroppen ikke taklet mer. Mener du det er humant å bringe frem denne babyen til verden, og påføre så mye smerte for både mor og barn, bare fordi det er et "liv" ? Jeg var et P-pillebarn, men mamma ville ikke ta abort fordi hu i utgangspunktet hadde lyst på barn, men gikk på skole. Men om mamma hadde ville tatt abort fordi hu IKKE ønsket barn, så ville jeg heller blitt abortert bort, enn å bli oppdratt av en mor som ikke ønsker meg i livet sitt, for det kan få mange negative konsekvenser. Vi er alle enige i at kvinner bør få bestemme over egen kropp, men barnet er ikke kvinnens kropp. Kvinnen tar et selvbestemt valg (i 99,9 prosent av tilfellene) når hun skaper barnet. Hun valgte det hun ville da. Etterpå er barnet vernet, slik som alle oss andre. Alt kan ikke være den sterkestes rett, eller de stemmeberettigedes rett.
Gjest Jaconandersen Skrevet 6. mars 2021 #160 Skrevet 6. mars 2021 (endret) jabx skrev (17 timer siden): En gulrot er levende. Hvis du spiser gulrot har du tatt et liv. Fy skam. En gullerot eksisterer ikke på samme måte som oss. Det er ikke liv på samme måte. Ikke noe spesielt godt i eksistensen til en gullerot. Endret 7. mars 2021 av Jaconandersen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå